Beregning av avstand fra projector til lerret
Viser resultater 1 til 9 av 9

Beregning av avstand fra projector til lerret

Noen som vet om linker, programmer eller formler for beregning av avstand?

Anders

http://www.projectorcentral.com/ har kalkulator for alle prosjektorer der de kjenne de aktuelle parametrene.

Her er et godt eksempel for å beregne avstanden mellom byene i Norge og Europa - http://mapszoom.com/avstanden

Hvis du trenger å finne ut den nøyaktige avstanden mellom to byer av veien i verden, for å vite strømningshastigheten og kostnadene for drivstoff, og estimert tid på ruten så denne tjenesten vil hjelpe deg.

Også du vil lære avstanden i en rett linje mellom byer og alle land i verden på kartet og få en omtrentlig tid på vei med fly.

Sitat Opprinnelig postet av andyman Vis post
    Noen som vet om linker, programmer eller formler for beregning av avstand?

Anders
    http://www.projectorcentral.com/ som splatt foreslo, er et godt valg da de har et stort bibliotek med forskjellige projektor modeller.
    her er en annen fra avsforum

Kan også anbefale i sjekke i brukermanualen for den projektoren du lurer på, der står det ofte mer om lens shift mulighetene, hvor på projektoren det måles fra når plasseringen skal planlegges, og gjerne en tabell med max min avstander ut i fra standard lerret størrelser.

Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Projectorcentral var jammen meg en knotete dårlig side...

Sitat Opprinnelig postet av Paddington Vis post
    Det er helt klart best å sjekke med projektor produsenten sine beregninger og kalkulatorer fremfor www.projectorcentral.com, men skjønner ikke helt at du synes den siden er dårlig.

Projectorcentral inneholder mange projektormodeller, men dessverre ikke alle. Men for de som ligger inne kan kalkulatoren f.eks ta hensyn til lerret-gain, bildestørrelse og rombelysning osv, og kan være en grei pekepinn til oppsettet både før og etter man kjøper en projektor.

Vet ikke hvilken projektor andyman egentlig trengte info. om, men hvis det ikke er en benq, så blir det nok litt uheldig å bruke den kalkulatoren fra benq?
    Sist endret av ask4me2; 01-17-2018 kl 13:19

Jada jeg ser den men jeg syns layouten til projectorcentral er helt håpløs, ble den laget på 90 tallet og er aldri endret?
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    Det er helt klart best å sjekke med projektor produsenten sine beregninger og kalkulatorer fremfor www.projectorcentral.com, men skjønner ikke helt at du synes den siden er dårlig.

Projectorcentral inneholder stort sett det som er av projektorer og tar f.eks hensyn til lerret-gain, bildestørrelse og rombelysning osv, og kan være en grei pekepinn til oppsettet både før og etter man kjøper en projektor.

Vet ikke hvilken projektor andyman egentlig trengte info. om, men hvis det ikke er en benq, så blir det nok litt uheldig å bruke den kalkulatoren fra benq?

Ja layouten er heller dårlig, der er jeg helt enig med deg

Edit:
    Bør vel også legge til at lysstyrke beregningen til projectorcentral nok må tas med en eller flere klyper salt. De bruker nok bare lumenstallene oppgitt fra projektorprodusenten, og i praksis etter kalibrering vil slike tall bli ganske anderledes. Nøyaktigheten for Gain på lerret duken kan sikkert også variere en del.
    Sist endret av ask4me2; 01-17-2018 kl 15:05

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •