PD model two - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 11 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 202

Tråd: PD model two

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du er ikke alene å tenke slik. I en annen tråd er det nevnt at Model Two i siste D&H er målt til "kun" 2640:1 i kontrast. Dette er ikke bra nok for en HD2+ DC3 målt mot andre konkurrenter med bare HD2+.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nesten perfekt

Dette er jo en superinterresant projektor, men har litt vanskelig for å kjøpe denne nå dersom den kommer med BriliantColor senere.
    Hva er egentlig BriliantColor? Nytt Fargehjul eller er det bare en software driver?
    Hvorfor venter egentlig PD med å implementere dette?
    De kunne i mine øyne gjort denne projektoren perfekt hadde den bare hatt BriliantColor og hdmi fra dag en.
    Utseende er jo desverre heller ikke noe i nærheten av så bra som amo.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toreddy
    Dette er jo en superinterresant projektor, men har litt vanskelig for å kjøpe denne nå dersom den kommer med BriliantColor senere.
    Hva er egentlig BriliantColor? Nytt Fargehjul eller er det bare en software driver?
    Hvorfor venter egentlig PD med å implementere dette?
    De kunne i mine øyne gjort denne projektoren perfekt hadde den bare hatt BriliantColor og hdmi fra dag en.
    Utseende er jo desverre heller ikke noe i nærheten av så bra som amo.
    BrilliantColor er en raskere "prosessor" for styring av DMD'en. Den har raskere minne og raskere pipeline, slik at styringen av hvert enkelt speil kan gjøres på en mer effektiv måte. Den tillater også mer avansert bruk av fargehjulet, og derfor vil vi se at nyere DLP'er vil komme med RGBYMC fargehjul. Altså både primær og sekundær farger.
    PD "venter ikke med implementeringen av dette". Det finnes ikke tilgjengelig for dc3 brikken enda, så det er Texas Instruments som er flaskehalsen. BrilliantColor er først tilgjengelig til "budsjett-brikken" dc2 (1280x768 ), så følger den nye 1920x1080 brikken og til dc3 brikken skal den være tilgjengelig i begynnelsen av andre halvår. Model two vil antakelig få både driver og nytt fargehjul i motsetning til HC3000 og H72 som kun har driveren.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved å kjøpe Model Two nå; Vil man kunne oppgradere til Model Two mkII (med BrilliantColour fullt implementert)?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Er det bare meg eller ligger modell Two litt høyt i pris til å hevde seg mot de den sammenlignes med (HC 3000, TX 200 osv) Den er bedre men klarer ikke e helt å forsvare nesten ti lapper høyere pris?
    Og nå kommer HD72i til ca 18.

Bedre fylligsgrad gir mer realistiske bilder. Model two er den billigste DLP'en med dc3, og er av den grunn verd mellomlegget etter min mening. Når du i tillegg får lens-shift, så kan jo det være av avgjørende betydning for mange. Har du råd til mellomlegget (uten å ligge søvnløs om natten), så er projektoren verd det. Det er sikkert mange som vektlegger helt andre egenskaper enn meg, så det beste er selvsagt å prøve å få demo før en bestemmer seg for hva en skal kjøpe. Det er jo en kost/nytte verdi på projektorer som med alt annet. Selv har jeg VW100 i kikkerten, men "heldigvis" ligger den langt utenfor budsjettrammene mine.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Ved å kjøpe Model Two nå; Vil man kunne oppgradere til Model Two mkII (med BrilliantColour fullt implementert)?
    Send en e-post til PD og spør.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag är inte förvånad över kontrastnivån på 2650:1 vid D65... Jag har mätt upp AMO III till 2783:1 vid D65 så de 3700:1 som man pratar om i tråden tror jag vad jag vill på!!!!! HC3000 är uppmätt till 2170:1 samt nya LG an110 1980:1 samtliga vid D65. Eftersom AMT har lite högre ljusstyrka än AMO III så blir svartnivå lite lidande (dock väldigt lite)men samtidigt tycker jag att AMT är bättre på detaljer än AMO III.

Roland

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å antyde noe, men hvis man tar forskjellen mellom Gorm og Greg R (i Widescreen Review) sin måling i kontrast på Sony Ruby og ganger med 2650 så kommer man temmelig nærme 3700:1 .............................

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Bedre fylligsgrad gir mer realistiske bilder. Model two er den billigste DLP'en med dc3, og er av den grunn verd mellomlegget etter min mening. Når du i tillegg får lens-shift, så kan jo det være av avgjørende betydning for mange. Har du råd til mellomlegget (uten å ligge søvnløs om natten), så er projektoren verd det. Det er sikkert mange som vektlegger helt andre egenskaper enn meg, så det beste er selvsagt å prøve å få demo før en bestemmer seg for hva en skal kjøpe. Det er jo en kost/nytte verdi på projektorer som med alt annet. Selv har jeg VW100 i kikkerten, men "heldigvis" ligger den langt utenfor budsjettrammene mine.
    Dette er absolutt ikke for å kverulere. Men når du i "TV 2 hjelper deg" og i siste nummer av "Dvd & Hjemmekino" kårer TX 200 til mest for pengene og skriver at selv om Two har bedre bilder "er prisdifferansen imiddlertid så høy at vi må utrope Hitachi til vinneren" (sitat fra bladet) står jo dette i motsetning til at "er av den grunn verd mellomlegget" som du skriver her: Kost vs nytte er jo vanskelig å fastslå men alikevel.
    Bare en observasjon og kommentar i beste mening.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er absolutt ikke for å kverulere. Men når du i "TV 2 hjelper deg" og i siste nummer av "Dvd & Hjemmekino" kårer TX 200 til mest for pengene og skriver at selv om Two har bedre bilder "er prisdifferansen imiddlertid så høy at vi må utrope Hitachi til vinneren" (sitat fra bladet) står jo dette i motsetning til at "er av den grunn verd mellomlegget" som du skriver her: Kost vs nytte er jo vanskelig å fastslå men alikevel.
    Om ting er verdt det eller ikke er jo opp til hver enkelt å mene noe om. Model Two har sikkert et bra bilde, men det er ikke dobbelt så bra som TX200. Ergo er TX200 mer for pengene, og bør få høyere karakter. Er jo bildekvalitet pr krone som er hele grunnlaget for karaktersettingen.

Hadde Model Two bare kostet 5k mer så hadde det nok vært annerledes.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Ikke for å antyde noe, men hvis man tar forskjellen mellom Gorm og Greg R (i Widescreen Review) sin måling i kontrast på Sony Ruby og ganger med 2650 så kommer man temmelig nærme 3700:1 .............................

Ledsen men jag förstår inte hur du menar... När Marantz vp12 s3 har kalibrerats till ca 3000:1... När jag pratade med Stig på PD för ca en månad sedan berättade hen att de har tagit ut 4700:1 onoff på AMT (ej D65) samt att BC kommer att kunna implementeras efter sommaren!

Roland

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med BC mener du da firmware OG fargehjulet?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja! och att det skulle vara den billigaste uppgraderingen hos PD någonsin!!!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Om ting er verdt det eller ikke er jo opp til hver enkelt å mene noe om. Model Two har sikkert et bra bilde, men det er ikke dobbelt så bra som TX200. Ergo er TX200 mer for pengene, og bør få høyere karakter. Er jo bildekvalitet pr krone som er hele grunnlaget for karaktersettingen.

Hadde Model Two bare kostet 5k mer så hadde det nok vært annerledes.
    Her misforstår du litt. Det er ikke vurderingen som sådan, men at det sies en ting i D&hk + TV 2 og en annen ting her i tråden.

Det som sies i blad og på tv tilsier at forskjellen er der men er ikke særlig stor, det som står her tyder på større forskjell. For oss som ikke har tid eller mulighet til å sjekke ut alle projektorer selv blir da andres vurderinger viktige retningslinjer. Har stor tiltro til Gorm men dette ble litt uklart.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....og er av den grunn verd mellomlegget etter min mening.
    Det står "etter min mening" i innlegget. Testresultatet er basert på mer enn min mening (og min lommebok). :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BrilliantColor er ikke firmware men hardware (ny prosessor).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her misforstår du litt. Det er ikke vurderingen som sådan, men at det sies en ting i D&hk + TV 2 og en annen ting her i tråden.

Det som sies i blad og på tv tilsier at forskjellen er der men er ikke særlig stor, det som står her tyder på større forskjell. For oss som ikke har tid eller mulighet til å sjekke ut alle projektorer selv blir da andres vurderinger viktige retningslinjer. Har stor tiltro til Gorm men dette ble litt uklart.
    Når du har en prisforskjell på 100 prosent skal det utrolig mye til for å anbefale den dyreste projektoren til menigmann. At bildet fra AMT er en del hakk bedre kommer vel gott fram i testen? I konklusjonen står det også: Enhver må finne sitt kost/nytte nivå, men de som havner på dette nivået er jammen heldige.
    Etter å ha lest gjennom AMT teksten en gang til syns jeg faktisk det kommer ganske klart frem at den bildemessig overgår LCD-projektorene i testen, og det med god margin. Mulig jeg leser teksten annerledes, siden jeg vet hva jeg tenkte når jeg skrev den. Det er jo trist at jeg da tydeligvis ikke har klart å formidle budskapet godt nok.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står "etter min mening" i innlegget. Testresultatet er basert på mer enn min mening (og min lommebok). :wink:
    Oki doki... D.v.s. For entusiasten Gorm er det verd det men for Gorm, på vegne av alle andre, så er det litt for dyrt.
    Forsto jeg det riktig nå så var det oppklarende og fint for meg.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min forståelse er den samme som din, Gorm, etter å ha lest teksten. Det beste hadde allikevel vært om "18/20" var nyansert med separat karaktersetting. For eksempel "Bildekvalitet", "Støy", "Bruker-/plasseringsvennlighet". Bare en tanke, fordi dere som tester tenker jo gjennom slike parametre når dere setter den totale karakteren allikevel. Det er mao. bare å oppgi "mellomregningen".

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki doki... D.v.s. For entusiasten Gorm er det verd det men for Gorm, på vegne av alle andre, så er det litt for dyrt.
    Forsto jeg det riktig nå så var det oppklarende og fint for meg.
    Når jeg diskuterer ting her på forumet er det mine personlige meninger som kommer fram. Hvis det kommer som et sjokk på noen at jeg foretrekker AMT fremfor LCD projektorer, så er det noen som ikke har fulgt med i timen. Så lenge det er nevnt en "beste kjøp", og en "beste bilde", hvilken tror dere jeg personlig foretrekker? :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 9 av 11 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •