PD model two - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 202

Tråd: PD model two

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking

Det skal sies at det ikke kan regnes som en fullgod demo, men jeg fikk i allefall et inntrykk. Det ble koblet fra en Benq 7700 og Model Two ble koblet til. Det var helt klart kvalitetsforskjell på disse to.

For å ta støynivå så var den bedre enn MkIII. Jeg stakk øret ca. 20 cm fra projektoren og det kom en svak summing. Det var også mindre strølys enn fra MkIII. Slik jeg tolket gutta fra PD, var Model Two bygget på samme plattform som MkIII, men med en del utbedringer. Linse skift gjorde den ganske så plasseringsvennlig.

Bildet var helt på høyde med MkIII om ikke litt bedre. I forhold til Benq7700 så man klart at PD var i en annen klasse.

Slik jeg så det; hadde den alt det MkIII har, men med en god del utbedringer når det gjelder støy, strølys og plasseringsvennlighet. Så skal man heller ikke glemme at den "bare" koster 28k for en rykende fersk DC3-projektor.

Når det gjaldt BrilliantColor var det nok litt usikkerhet med tanke på fremtidig oppgraderinger. Dette da det var store endringer som skulle til. Kjenner vi PD rett, blir det vel kanskje en Model Two MkII? Men dette var ikke sikkert. Regner med at du vet mer rundt dette, Gorm, når du får den til en skikkelig test.

Optoma H79 til 10.000 kroner dyrere må passe seg. Model Two kan bli en skikkelig killer

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Hmmm

Ja dette var jo spennende nytt...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke det at vi ikke synes dette var spennende, SVS-man. Godt å høre dine erfaringer. Spesielt at det virker som om støyproblematikken har blitt tatt på alvor. En DC3 med lens-shift er uansett en god nyhet fra DLP-leiren.

Venter nå bare på at Gorm får kloa i en til gjennomtesting....;-)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør jeg også. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe interessant å dele med oss her da, Gorm? ;-)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så mye som et lite pip engang. :-?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå iallefall bestilt en stk. Model Two.. Fikk beskjed om at de trodde de skulle klare å levere den før jul.. Gleder meg som en liten unge.. (Men.. som de sier på X-files.. "Jeg tror det ikke før jeg ser det." )

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, er det bare jeg som har lagt inn en bestilling på denne geniale(?) prosjektøren? Virker jo på meg som å være et ekstremt bra kjøp i forhold til prisen..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger ute et PDF brosjyre nå for Model Two:
    http://www.projectiondesign.com/admi...sp?FileID=1759

Selv har jeg bestilt den Blå.. Fikk beskjed at dem skulle sende ut enten i slutten av denne uken eller starten av neste.. Håper virkelig dem klarer det.. Kan ikke få en bedre julegave enn det. hehe..

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med bestilling. Er helt enig med deg at projektoren virker veldig bra spesielt sett i forhold til prisen på One mk III som den antagelig er bedre enn (?)
    Men 28 k er fremdeles nok til at mange nok vil vente på de første testene. Så hvis PD tenker smart sender de vel et godt eksemplar til Gorm for testing. Det vil (forutsatt at den presterer, som jeg personlig regner med) antagelig utløse en god del kjøp.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I foelge PD skal bildet paa mkIII og model two vaere saa og si indentisk.

Det er de "andre" tingene som er endret.

Vurderer denne selv, utelukkende paa grunn av lense shift og fordi de kan levere den med 1:1 linse for en "billig" penge.

Hvis ikke lense shift forsvinner hvis man har 1:1 linse?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En stk. Action Model Two lå og venta på meg i posten i dag.. woohoo.. Julen re reddet.. hehe.. Nr. 26 etter det jeg kunne lese av serial nr..

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lense shift? Nydelig oversettelse.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Gi oss et inntrykk så fort som mulig

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare fått satt den opp sånn grovt, og har ikke fått maskert 100%.. Jeg har desverre litt for kort avstand frem til duken, så jeg må ned til 120" fra min nåværende 133" duk. (Nåværende prosjektør er Sony HS-20.)

Noen korte oppsummeringer:
    Ser ikke noe til regnbuer. (Enda)
    Kontrasten ser bra ut, men sortnivået er fortsatt et godt stukk unna CRT (mulig jeg kan hente ut mer her med litt tweaking.)
    Lysstyrken er eksemplarisk, du kan selv velge i stor grad hvor lyssterkt du vil ha det. For min del virket 120" på mitt Greyline lerret å være ideelt, selv i Eco-modus. (Her vil det helt sikkert variere ifra person til person.) Trinnvis justering av lampestyrken opp til 1000 ANSI lumen (10 trinn) fra 500 ANSI lumen..
    Lenseshift er gøy.. Istedet for å bruke maskering på 2.35:1 film, så bare skøyv jeg bildet ned slik at den svarte strippen kom på maskeringa.. Hjalp utrolig mye..! Hvis jeg bare får maskering på resten så kommer dette til å bli bra!

Litt usikker på om jeg uansett bør/må kjøpe mye ny duk, da det er i overkant med struktur i dukmaterialet jeg bruker..

Utrolig mye fancy funksjoner på prosjektøren, laserpeker på fjernkontrollen, stilig bærevaske, valg av lakk, medfølgende kabler (VGA, DVI, S-VHS, Composite og audio) osv.

Støynivå, ca. samme som min Sony HS-20.. Dvs. ikke perfekt, men ca. riktig.. Den er for øyeblikket plassert rett bak sitteposisjonen.. som ikke er ideelt..

Kort oppsummert: Ikke den a-ha opplevelsen jeg trodde det skulle bli, men uansett en veldig fin oppgradering fra HS-20. (Maskering kan være det jeg mangler for å få a-ha opplevelsen og dynamikken ut av bildet..)

ER iallefall et veldig godt kjøp i forhold til prisen, selv om jeg nok må forberede meg på å bytte prosjektør igjen så snart det kommer type Ruby klasse prosjektører til under 30k.. (Kan vel bli 2 år til det..)

Skal bli spennende å høre hva "ekspertene" får ut av boksen, og hva slags målinger de får.. Jeg har et lysmeter jeg kan bruke, men må bare få litt mere tid på meg og bli ferdig med å arbeide..

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interesant og informativ tilbakemelding Tklev

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du brukt DVE eller liknende for å kalibrere, eller bare tatt det på "feelingen"?

Maskering er er nok tingen men nytt grått lerret er best.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker THX certifiserings systemet for å kalibrere. Har ikke PAL utgave av DVE og AVIA.. :-(
    Edit: Det er ganske lett for meg å maskere ned til egnet størrelse på duken. Må bare flytte den eksisterende maskeingen. Så ny duk er ikke *nødvendig*.. Er tross alt Greyline duk jeg har.. Eneste ulempen med den er strukturen, og det har jeg ikke lagt merke til *enda*..

Siden dette er min første DLP prosjektør, så er det nytt territorium for meg.. Det er en ting jeg har lagt merke til når det gjelder panoreringer som plager meg.. Det er ikke regnbuer.. Noen som kan tippe hva det er?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo si litt om hva slags referanser jeg har/har sett:
    En kammerat av meg har en BarcoGraphics 808s, 104" duk (hvit) (Sett ganske så mye film hos ham, etter at han fikk oppgradert grønn-røret sitt så er det ikke mye å klage på hos ham..)
    Har selv Sony HS-20, har hatt Sony HS-10. Bruker en 133" Greyline duk (grå).
    Har fått låne en Panasoni AE700, og satte den opp hos meg.
    Sett litt på en Optoma Moviecenter (den komplette saken).. Men den hadde helt feil offsett for mitt bruk.. :-(

For øyeblikket bruker jeg Denon DVD 3910 spilleren som kilde, har en HTPC jeg kan koble til, samt en D-VHS spiller. Xbox 360 er allerede tilkoblet via component kabel (bruker Yamaha Z-9 som mellomledd)..

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden dette er min første DLP prosjektør, så er det nytt territorium for meg.. Det er en ting jeg har lagt merke til når det gjelder panoreringer som plager meg.. Det er ikke regnbuer.. Noen som kan tippe hva det er?
    Hakking eller graderinger?

Side 5 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •