PD model two - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 202

Tråd: PD model two

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gefen har switchbox for DVI og HDMI, slik at du kan koble til så mange kilder du bare ønsker. Disse har også styring via fjernkontroll. Fungerer glimrende hos meg. :-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det kommer vel helt an på hvor mye man verdsetter LITT bedre bilde? Det blir vanskelig å snakke om "om det er verdt det"; når det gjelder en lidenskap som lyd og bilde. Mine kolleger på jobb synes jo jeg er gal som i det hele tatt vurderer en bildeformidler til over 10.000 kroner. Jo, for meg er det verdt å ha lyd og bilde så optimalt som lommeboka tillater. Da jeg så Epson TW600 med HD-signaler på årets messe, må jeg si jeg ble imponert. Ca. 14k for et slikt bra bilde! Fantastisk. Det varte omtrent helt til jeg fikk se Optoma H79. For MEG var det helt klart verdt prishoppet. Men kanskje ikke for en annen...
    Er jo helt enig med deg at det er en individuell vurdering. Så det som er interesant er hvordan en kommer frem til en slik konklusjon. Det virker på meg ut fra din vurdering at Two er for deg verd prisforskjellen ift kvalitet men at det likevel er uinteresant siden H79 er så mye bedre. Interesant, synes jeg ! Vi har jo alle en smertegrense for hvor mye vi er villige til å gi for en gitt kvalitetsforskjell.
    Jeg er litt opptatt av at utstyr skal ha en veldig god kvalitet i forhold til pris. Det høres ut som Two kanskje har det og da er det interesant å høre hva de som har sett projektoren "live" mener om det.
    Har ikke muligheten til å gjøre dette på egen hånd.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Er jo helt enig med deg at det er en individuell vurdering. Så det som er interesant er hvordan en kommer frem til en slik konklusjon. Det virker på meg ut fra din vurdering at Two er for deg verd prisforskjellen ift kvalitet men at det likevel er uinteresant siden H79 er så mye bedre. Interesant, synes jeg ! Vi har jo alle en smertegrense for hvor mye vi er villige til å gi for en gitt kvalitetsforskjell.
    Jeg er litt opptatt av at utstyr skal ha en veldig god kvalitet i forhold til pris. Det høres ut som Two kanskje har det og da er det interesant å høre hva de som har sett projektoren "live" mener om det.
    Har ikke muligheten til å gjøre dette på egen hånd.
    Ikke for å lage en lang utredning om dette, men tror du misforsto meg litt. For det første vet jeg ikke hvordan model two er; det er det vel heller ingen som gjør enda. Om det er verdt prisforskjellen mellom den og H79 blir jo litt vanskelig å vite. Jeg sammenlignet med Epson TW600. Den kvalitetsforskjellen jeg her så, var for meg verdt prishoppet. Men dersom min smertegrense var på 20k; ville jeg kanskje tenkt at det ikke var verdt å betale så mye ekstra for en H79. Ok?

Tror vel heller at model two vil tvinge projektorer som H79 kraftig ned i pris. Slik jeg tenker er at man må handle etter lommeboka. Man bør kanskje sette seg en max grense for hva man er villig til å gi for en projektor. Setter man f.eks 25k som max, finner man den beste projektoren til den prisen. Har man 30k på budsjettet er utvalget større. Men, skulle man kjøpe en projektor nå til 18k, men egentlig ha lyst på den til 25k; er det muligens "billigst" å vente til man har kapitalen for hånden. Min erfaring er at jeg etter en liten stund selger den gamle med tap, for så å kjøpe den jeg egentlig burde ha kjøpt først. Og da blir det dyrt Derfor mente jeg at det kunne bli vanskelig å si om "det er verdt prishoppet". Håper du forsto meg bedre nå. Men selvsagt er det morro å sammenligne de forskjellige projektorene opp mot hverandre

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Ikke for å lage en lang utredning om dette, men tror du misforsto meg litt. For det første vet jeg ikke hvordan model two er; det er det vel heller ingen som gjør enda. Om det er verdt prisforskjellen mellom den og H79 blir jo litt vanskelig å vite. Jeg sammenlignet med Epson TW600. Den kvalitetsforskjellen jeg her så, var for meg verdt prishoppet. Men dersom min smertegrense var på 20k; ville jeg kanskje tenkt at det ikke var verdt å betale så mye ekstra for en H79. Ok?

Tror vel heller at model two vil tvinge projektorer som H79 kraftig ned i pris. Slik jeg tenker er at man må handle etter lommeboka. Man bør kanskje sette seg en max grense for hva man er villig til å gi for en projektor. Setter man f.eks 25k som max, finner man den beste projektoren til den prisen. Har man 30k på budsjettet er utvalget større. Men, skulle man kjøpe en projektor nå til 18k, men egentlig ha lyst på den til 25k; er det muligens "billigst" å vente til man har kapitalen for hånden. Min erfaring er at jeg etter en liten stund selger den gamle med tap, for så å kjøpe den jeg egentlig burde ha kjøpt først. Og da blir det dyrt Derfor mente jeg at det kunne bli vanskelig å si om "det er verdt prishoppet". Håper du forsto meg bedre nå. Men selvsagt er det morro å sammenligne de forskjellige projektorene opp mot hverandre
    Du har helt rett i det. Utrykte meg veldig dårlig.

Men det blir veldig interesant å se hvordan Two vil hevde seg når den kommer og for meg da også i forhold til prisdifferenser til aktuelle konkurenter

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor har dere med quote av forrige innlegg? Jeg skulle skjønt det om man svarere på et litt eldre innlegg, men her svarer man direkte på forrige? :razz:

Dette er egentlig ment som en kommentar og ikke som spørsmål, så dere trenger ikke svare på det. :wink:

PS: Jeg gleder meg også til å se ModelTwo.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg skulle vært litt spydig kunne jeg spurt: Hvorfor bruker du spørsmålstegn når det er en kommentar ?

Det var bare et raskt trykk på quote knappen ikke på generell svar knapp. Burde nok brukt svar knapp, men det er jo også en litt direkte diskusjon mellom SVS og meg, og litt på siden av topik.

Men ser poenget ditt og skal prøve å spare plass i fremtiden, siden jeg går ut fra det er det at sidene som blir unødvendig lange som er problemet.

PS er ikke det minste fornærmet, bare så det er sagt

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke meningen å være spydig, og jeg prøvde å understreke det med smilys.

For øvrig tror jeg det er på tide å mase litt på Anders i PD, angående et demoeksemplar av model two. Jeg får gå til verks "first thing monday morning".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble veldig fornærmet, Gorm Ser poenget ditt, ja, mottatt-slutt.

Ja PD bør jo få ut fingeren snart. Om de skal ha den i salg i desember, er det jo på tide at de sender deg et testeksemplar. De andre produsentene har vært langt flinkere der. Vi får håpe at model two overgår det meste i prisklassen og at den setter en ny standard.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har hørt noe mer om vidvinkellinse til denne? Er det aktuelt og ev. til hvilken pris?

Med vidvinkellinse og lavere viftestøy seiler dette opp som et meget aktuelt kjøp for min del

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja..vidvinkellinse og lavere støy vil jeg og ha...da blir denne en hit for meg kanskje..hører du AndersL? :grin:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kasteavstand vil vel bli noe som dette i henhold til xxx sine beregninger:

Billedstørrelse og plasseringsavstand:

40" 16:9 format; 1,6 - 2,1 meter
    60" 16:9 format 2,5 - 3,2 meter
    80" 16:9 format 3,3 - 4,3 meter
    100" 16:9 format 4,1 - 5,3 meter
    120" 16:9 format 4,9 - 6,4 meter
    150" 16:9 format 6,1 - 8,0 meter

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Kasteavstand vil vel bli noe som dette i henhold til xxx sine beregninger:

Billedstørrelse og plasseringsavstand:

40" 16:9 format; 1,6 - 2,1 meter
    60" 16:9 format 2,5 - 3,2 meter
    80" 16:9 format 3,3 - 4,3 meter
    100" 16:9 format 4,1 - 5,3 meter
    120" 16:9 format 4,9 - 6,4 meter
    150" 16:9 format 6,1 - 8,0 meter
    siden det ikke eksisterer noen offisielle data på denne projektoren så bør man ta disse dataene med en smule salt.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    siden det ikke eksisterer noen offisielle data på denne projektoren så bør man ta disse dataene med en smule salt.
    Dataene på den "blekka" fra hjemmekino-messa fra Oslo Plaza er offisielt bekreftet til meg på mail av Projectiondesign. Dette er da de tallene som såkalte "xxx" har tatt hensyn til. Zoomområdet er oppgitt til: 1,85 - 2,40:1

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anfield: Håper du ikke har helt rett i dette selv om det ser slik ut. Har 4,45 som kasteavstand og vil heller ha 120" enn 100" lerret i min kino.

Gorm: Prøvde bare å være litt morsom selv. Var derfor jeg også brukte smileys. Har tatt poenget.

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så var ikke det innlegget jfinneru quotet 2 sider langt heller da :wink:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    ja..vidvinkellinse og lavere støy vil jeg og ha...
    vidvinkel er jo fint men husker godt vidvinkelen til modell One. 35 000 for LINSA alene..........................

Håper de finner en billigere løsning til Two

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Iflg. Anfield hadde Anders L. antydet en pris på 2-3k på linsen
    Jeg håper jo på denne prisen jeg da..men dette er ubekreftet,man kan jo håpe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser den nå har dukket opp på Projectiondesign's hjemmeside;

http://www.projectiondesign.com/Default.asp?CatID=1432

Støynivå på 24 dB er vel ikke ille?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var den ja....:razz:

Nå er det bare å vente på Gorm sine ord, og håper AndersL og gjengen har fått skippet en til hans kinobule for test.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så ser jeg at throw-ratiotallene er noe bedret i forhold til tidligere oppgitte tall i denne tråden, og gjør den ikke fullt så vanskelig å plassere. Selv om det ikke er mye endring da.

Lens-shift hjelper jo masse her også da.......:razz:

http://www.projectiondesign.com/Default.asp?CatID=1437

Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •