PD model two - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 202

Tråd: PD model two

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Synes det er merkelig at man ikke får noe info eller pre-test av Model II!? Fra gutta på PD ble det sagt på messa at dvd-spilleren ikke ville synke med projektoren. Dersom dette var den eneste feilen burde vel noen her inne på avforum ha fått sett den nå?

Bare lurer...
    Hva mente PD med denne uttalelsen? Jeg var ikke på messa så jeg er helt "grønn". Var model 2 å se?...

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    Hva mente PD med denne uttalelsen? Jeg var ikke på messa så jeg er helt "grønn". Var model 2 å se?...
    Ja, den var der. Jeg, med flere spurte hvorfor den ikke var i drift. Svaret var at det var noe galt med dvd-spilleren. Tviler ikke på det, men nå har det jo gått såpass langt tid at noen burde ha sett den i drift...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såpass mye som er uklart rundt denne PJen at nå sendte jeg avgårde en mail til PD om å få bekreftet flere detaljer rundt Model Two.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Såpass mye som er uklart rundt denne PJen at nå sendte jeg avgårde en mail til PD om å få bekreftet flere detaljer rundt Model Two.
    Bra Anfield Da får vi bare håpe at det snart blir muligheter for en test...

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spurte idag selv, spesifikasjonene blir de samme som de vi fikk presentert på messa, og den vil bli lagt ut for salg i slutten av desember eller tidlig januar.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evolved
    Spurte idag selv, spesifikasjonene blir de samme som de vi fikk presentert på messa, og den vil bli lagt ut for salg i slutten av desember eller tidlig januar.
    Da er det bare et at de viktigste detaljene igjen da; prisen! Fikk du noe signal på den?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    25K sa de tidlige ryktene, men mye kan skje. Det blir jo skarp konkurranse i prissegmentet rundt 20K
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om den ikke havner ca på det samme som HC3000, og Optoma H72.
    Og det er jo rundt 20k ja.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evolved
    Spørs om den ikke havner ca på det samme som HC3000, og Optoma H72.
    Og det er jo rundt 20k ja.
    Nå er jo de foreløpige veiledende prisene på HC3000 23k og H72 17k, så "litt" slingsringsmonn har du jo lagt inn her......

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp ;-) Det får vi se rundt nyttår... hehe

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det bekreftet:

Prisen på Model Two blir 27.990,-.

Av andre detaljer håper Projectiondesign å kunne levere Model Two i løpet av desember. De bekrefter også at de spec'ene som ble gitt ut i løpet av Plaza-messa vil gjelde. Støynivået skal vistnok være lavere enn MKIII.

Fargevalgene vil være grå, blå og hvit.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    man må ikke glemme at model two ikke kan sammenlignes helt med hc3000 og h72. model two benytter ikke den nye billigbrikken som kun har dc2. den benytter den samme hd2+ dc3 brikken som sitter i MKIII. model two har også optisk (ekte) lensshift og ikke pixelpushing som de to andre. at den koster 27990 er da, sett i forhold til hva MKIII kostet en prisnedgang på 30% for en betydelig bedre utstyrt projektor.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at dette kanskje blir feil tråd. men har noen peiling på prisene på Modell Three spesielt 1080i

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Jørn. Dette er en DC3 projektor i motsetning til de nye "økonomi projektorene" som bruker DC2. Med en pris på 28k vil det blir den rimeligste DC3 projektoren på markedet. I tillegg har de gitt den lensshift

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Enig med Jørn. Dette er en DC3 projektor i motsetning til de nye "økonomi projektorene" som bruker DC2. Med en pris på 28k vil det blir den rimeligste DC3 projektoren på markedet. I tillegg har de gitt den lensshift
    Enig i at det er riktig å påpeke at dette er en DC3-chip-projektor, sammenlignet med de andre i samme prisklasse. Etter det jeg har fått vite driver de i dag og jobber med lyddemping på Model Two, noe som ikke er negativt med tanke på hva Model One presterer.

Ellers så mener Projectiondesign at de skal klare å ha Model Two leveringsklar til jul, dette er jo en god julegave for en AV-interessert der ute.....;-)

En annen spennende ting er at de også åpner for Brilliant Colour i fremtidige versjoner av Model Two. Tradisjonen tro vil Projectiondesign tilstrebe å la alle med tidligere modeller få oppgradere dersom dette kommer.

Spennende :razz:

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Spørsmålet blir om Two er så mye bedre enn H72 ( og evt AE 900 og Z4) at den forsvarer et pristillegg på nesten ti tusen (eller mer). Det er vel det samme med projektorer som generelt med hi-fi utstyr at jo høyere enn kommer i pris jo mindre blir kvalitetsforskjellene og det blir mer et spørsmål om smak.

Et annet spørsmål som blir like aktuelt(og som kanskje er det AK sikter til ? ) Vil f.eks. Benq 8720 virkelig være verd nesten 30 K mer ???

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Spørsmålet blir om Two er så mye bedre enn H72 ( og evt AE 900 og Z4) at den forsvarer et pristillegg på nesten ti tusen (eller mer). Det er vel det samme med projektorer som generelt med hi-fi utstyr at jo høyere enn kommer i pris jo mindre blir kvalitetsforskjellene og det blir mer et spørsmål om smak.

Et annet spørsmål som blir like aktuelt(og som kanskje er det AK sikter til ? ) Vil f.eks. Benq 8720 virkelig være verd nesten 30 K mer ???
    Det kommer vel helt an på hvor mye man verdsetter LITT bedre bilde? Det blir vanskelig å snakke om "om det er verdt det"; når det gjelder en lidenskap som lyd og bilde. Mine kolleger på jobb synes jo jeg er gal som i det hele tatt vurderer en bildeformidler til over 10.000 kroner. Jo, for meg er det verdt å ha lyd og bilde så optimalt som lommeboka tillater. Da jeg så Epson TW600 med HD-signaler på årets messe, må jeg si jeg ble imponert. Ca. 14k for et slikt bra bilde! Fantastisk. Det varte omtrent helt til jeg fikk se Optoma H79. For MEG var det helt klart verdt prishoppet. Men kanskje ikke for en annen...

Synes prisen på rundt 28k for en DC3-projektor fra PD var en positiv overraskelse. Personlig tror jeg den vil kunne måle seg med Model One mk.III, og den kostet 49k, da den kom. Når vi i tillegg vet hvilken kvalitet PD er kjent for, vil nok Model two overgå både HC3000, H72 og Z4. Spennende blir det, og jeg gleder meg til en test - forhåpentligvis av en ferdig modell denne gang

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    At Model Two kommer til å være bedre enn H72, AE900 og Z4 virker forholdsvis sannsynlig, men om prisforskjellen kan forsvares er jo helt opp til hver enkelt. Veldig enig i at dess høyere en kommer i pris jo mindre er forskjellene. Men det er ikke bare et spørsmål om smak, også om hvor kravstor en er og hvor dyp lommebok en har.....;-)

Det jeg har sett av DC3-projektorer er at de helt klart gjengir et mye bedre sortnivå og en tredimensjonalitet/dybde i bildet som jeg ikke har sett fra LCD-siden. Og det er jo ikke helt uvesentlige faktorer i en bildeentusiasts prioriteringsliste....;-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om den kommer med både HDMI og DVI? For oss med forsterker uten HDMI-switching, og med PS3 nært forestående; vil det være greit å ha to digitale bildeinnganger

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Noen som vet om den kommer med både HDMI og DVI? For oss med forsterker uten HDMI-switching, og med PS3 nært forestående; vil det være greit å ha to digitale bildeinnganger
    Model Two kommer med DVI, VGA, komponent, S-video og composit. Men ikke HDMI.

Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •