Offisiell tråd for Hitachi PJ-TX200 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 30 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 595
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Fra PC vil jeg velge å bruke VGA.
    Hvorfor det egentlig ? VGA innfører bare ett ekstra ledd med mulig kvalitetsforringelse i signalkjeden. F.eks var det lett å se forskjell på bildet på TW600 med 10m VGA vs 8m HDMI/DVI.

Analog gir jo en progressiv forverring av bildet jo lengre/dårligere kabel man har, mens DVI/HDMI er like bra helt til du begynner å se digitale effekter på bildet som er lette å se (typisk horisontale flagrende striper).

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benytter kun 5 meter VGA / DVI, og 10 meter HDMI.

Har DVD-spiller tilkoblet HDMI-inngangen. Blir stress å koble inn DVI-til-HDMI-overgang når jeg vil benytte HTPC. Dessuten er vel HDMI-kontakten mekanisk svak, og forverres med bytting. Det beste hadde vært om projektoren hadde både DVI og HDMI.

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan støynivået er på TX200 i forhold til Optoma HD72? Ser av specs at TX200 er noe lavere, men hvordan er dette i praktisk bruk?

Har Optomaen på hjemlån nå, men synes den støyer for mye i forhold til hva jeg hadde forventet etter å ha hørt H57 tidligere :-(

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan støynivået er på TX200 i forhold til Optoma HD72? Ser av specs at TX200 er noe lavere, men hvordan er dette i praktisk bruk?

Har Optomaen på hjemlån nå, men synes den støyer for mye i forhold til hva jeg hadde forventet etter å ha hørt H57 tidligere
    Jeg har ikke hørt/sett HD72 enda, så jeg vet ikke hvor mye den støyer. TX200 har jeg hørt, og den synes jeg ikke er plagsom. Utifra spesifikasjonene er TX200 bedre på dette området.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla

Har Optomaen på hjemlån nå, men synes den støyer for mye i forhold til hva jeg hadde forventet etter å ha hørt H57 tidligere :-(
    Har du AI på??Ellers hadde jeg satt stor pris på om du kunne gi en liten review i HD72 tråden :smile:

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er desidert en av de mest spennende projektorene for tiden. Har fått sett Sanyo Z4. Den var for meg overraskende bra og meget skarp. Jeg testet den på Underworld og sortnivået var til å leve med. Det jeg ikke kunne leve med var at bildet var så skarpt at det ga veldig tydelig screendoor. Jeg leser av tester at TX200 også gir et skarpt bilde, men får den et så tydelig SDE som Z4? I såfall må jeg vente på den langt dyrere HS60...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er redd for screen door (raster) skal du holde deg langt unna HS60, det er nemlig den desidert værste på området. Rasteret på HS60 utgjør ikke noe større del av bildet enn D5 projektorene (ca 40%) men rasteret er MYE mørkere. Dermed er det også langt mer synlig i alle lyse scener. Jeg er av den oppfattning at rasteret på HS60 er helt uutholdelig ved sitteavstand under 2x lerretsbredden.

Linsen på TX200 er nok vel så skarp som Z4, og er du allergisk mot raster bør du kanskje vurdere DLP (eller AE900).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, Gorm. Hm, HS60 enda værre?! Til den prisen trodde jeg den skulle være vesentlig bedre enn D5. Skuffende. Egentlig hadde jeg sett for meg H72 eller HC3000, men jeg har kun ca. 205-210 i takhøyde; og med offset på rundt 50 cm/ ca. 100"/ ca. 4 meter avstand (hvis det var forståelig) - vil nedre kant bli alt for langt nede. Da må jeg vel ha senterhøyttaler på gulvet. Jeg må få sett en demo av TX200 og om rasteret var like irriterende tydelig som på Z4. Det ble nesten som å sitte en 1/2 meter fra tv-ruta.

Kanskje jeg må vri hodet til DLP alikevel Synes helt klart at DLP gir bedre bilde enn LCD, men jeg plages av regnbuer (med unntak av Benq 8720, da). Gi meg en DLP med linsejustering...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    . Gi meg en DLP med linsejustering...
    AN-110 ?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir litt for spesielt design for meg. Action Model two er mest aktuell da. Men, nå var jo dette en Hitachi-tråd, så jeg skal gi meg der
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja så ble Hitachien kåret til beste pj i tv 2 hjelper deg.

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV2-testen er fra DVD&HK, tilogmed poengene er de samme. De er helt åpne om det, det var på TV2s sider jeg fant refereansen.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV2 har kjøpt testen av HM-media, så det stemmer nok at det er likt ja....;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har oppgradert fra infocus x1 til tx200?

Vil en tx200 gi bedre kontrast eller inneha et bedre sortnivå enn x1, eller er forskjellen så liten at jeg heller burde se etter andre dlp projektorer som gir samme oppløsning men bedre kontrast\sortnivå?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder kontrast er det sjelden lurt å gå fra DLP til LCD. På nesten alle andre områder vil oppgraderingen være stor, spesielt kanskje oppgraderingen fra 4:3 til langt høyere oppløsning og 16:9 format.

Dersom du er fornøyd med X1 i dag vil du antakelig bli mer fornøyd med en oppgradering til en nyere og høyere oppløst DLP. Ulempen er jo at de koster litt mer.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg lurer på:

De andre testene av denne projektoren jeg har lest skryter ikke så mye av bildebehandlingen som det Gorm gjør. Er det de som tester på en annen måte, eller er de mer moderat i sine uttalelser? Sikter her til testene på www.component.se og www.cine4home.com

Eller er det jeg som leser testene feil? Er absolutt ikke ute etter å sverte Gorm på noe måte, har stor respekt for arbeidet han gjør og syns generellt sett testene han gjør er noe av de beste jeg leser med tanke på målgruppen.
    Lurer bare på om jeg gjerne har fått litt vel store forventninger til nettopp denne egenskapen hos TX200.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er enda en test, for de som måtte være interessert: http://www.avbuzz.com/audio-video/20...X200/index.htm
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Eller er det jeg som leser testene feil? Er absolutt ikke ute etter å sverte Gorm på noe måte, har stor respekt for arbeidet han gjør og syns generellt sett testene han gjør er noe av de beste jeg leser med tanke på målgruppen.
    Lurer bare på om jeg gjerne har fått litt vel store forventninger til nettopp denne egenskapen hos TX200.

TX200 er på ingen måte noe mirakel, men derimot var det vår konklusjon at den totalt sett presterte best av D5 projektorene. Når det gjelder bildebehandling så skilte den seg positivt ut av mengden (D5 projektorer) ved sportsendinger (TV-sendt). Interlaced signal fra min DVD-spiller (komponent) taklet den også like godt som progressive signaler via HDMI.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert !

Takk skal du ha

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo !

Er det noen som vet hvor mye en ny pære koster til denne prosjektoren,har søkt på de steder som selger denne men ikke funnet noe..

Side 9 av 30 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •