Offisiell tråd for Hitachi PJ-TX200 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 30 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 595
    Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Aiai, nå må folk slutte å kjøpe denne. Fikk mail fra min forhandler om at jeg ikke får den før helga allikevel pga leveringsproblemer..... :shock: :evil:
    Jaja, ikke noe film i helga da...

Den skrapet budsjettet litt mer en planlagt, så jeg er på vei til ikkea nå straks (åpent til 23:00) for å handle tupplur.

Jeg må også ha en hylle til den, jeg funderer litt på hvor dyp den må være , men jeg kan jo vente til jeg får den.

Jeg har ikke hørt noe eller sett fjernkontrollen, noen som har sett den? er den bra?

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Etter hva jeg husker enda bedre, men dog med litt mindre dynamikk. (Som alle LCD'er) Likevel er nok TX200'n den med best dynamikk i det mørke av LCD'ene.
    Disser sin egen PJ??! :roll:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig ikke, da jeg aldri ville ha byttet Jeg er dog sikker på at TX200 er en flott projektor.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Uansett, dissing eller ikke, flere kan lære av AK her. Ikke alltid at det en selv har er det beste.....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt om og men har Hifi klubben i Bergen betilt inn tx200 for demo. Selgeren sa at de ikke ville gjør dette før da liksom DLP er tingen..... har dere hørt? Ja ja de ble overtalt til å ta den inn. DLP har jo sine fordeler og ulemper akkurat som LCD. Poenget er at de bør la kundene ha en sjanse til å se de ulike produktene og gjøre sitt valg basert på det. Spesielt med tanke på slike som meg som er regnbue sensitiv og ønsker lensshift til en fin pris.

Gleder meg til å dra og se på TX200 og lurer på om den gir bra bilde direkte fra fabrikk, eller om vi må justere en del på den.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Barrabas
    Gleder meg til å dra og se på TX200 og lurer på om den gir bra bilde direkte fra fabrikk, eller om vi må justere en del på den.
    Er vel en av de LCD-projektorene som er best satt opp fra fabrikk. Men husk, fargekallibrering er en ting. Justering av brightness, sharpness og contrast vil variere fra kino til kino, og må fremdeles justeres i hvert enkelt tilfelle. Kommer jo an på hva slags lyskontroll du har, hvilket lerret, hvilken bildekilde m.m.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Er vel en av de LCD-projektorene som er best satt opp fra fabrikk. Men husk, fargekallibrering er en ting. Justering av brightness, sharpness og contrast vil variere fra kino til kino, og må fremdeles justeres i hvert enkelt tilfelle. Kommer jo an på hva slags lyskontroll du har, hvilket lerret, hvilken bildekilde m.m.
    Det høres bra ut, takk Anfield. Justering av tingene du nevner er jo greie, jeg var mer bekymret over om det behøvdes noen avanserte justeringer langt inn i de dypeste menyer. Ikke så lett å få tid til eller finne ut av under demo i butikk

Active seeker-man sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Prisjakt, fjernet.

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og håper den dukker opp snar hvis de ikke har den på lager da. Jeg venter på min som jeg bestilte fra min forhandler. De sa til uka, men jeg har dårlige erfaringer med at utsolgte produkter dukker opp tidligere en antatt...
    Alle mine venner går utålmodig rundt å venter på den lovte kinokvelden

Active seeker-man sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John
    og håper den dukker opp snar hvis de ikke har den på lager da. Jeg venter på min som jeg bestilte fra avshop. De sa til uka, men jeg har dårlige erfaringer med at utsolgte produkter dukker opp tidligere en antatt...
    Alle mine venner går utålmodig rundt å venter på den lovte kinokvelden
    Fikk beskjed om at den blir sendt nå i begynnelsen av uka!Håper det blir sånn,men man vet jo aldri

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vennligst ta produkt og prisjakt i egne kategorier.

(Gratulerer med ny projektor seeker-man)

Newcomer ViewMaster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dere kan glede dere :-) (tror jeg)

Hei.

EDIT: Reklame, fjernet.

Bestilte min d.7-2 fikk den d.10-2,veldig bra.

Har foreløpig kun testet litt i stua,lent lerret opp imot vegg,og satt projektor på et bord.
    Har ikke kjørt noen som helst kalibrering,kun små justert for å teste litt.

Det er også langt ifra optimale lysforhold i stua mi.

Men tross dårlige forhold så ga den et godt bilde syns jeg,det må også sies at jeg ikke har noen referanse å forholde meg til,siden dette er min første projektor.
    Gitt optimale forhold så tror jeg nok at dette blir knall,de fleste som har peiling på projektor (noe jeg dessverre enda ikke har) og som har testet denne oppimot andre 20000 kr`s projektorer,mener jo at denne er en klar vinner.

Det var egentlig meninga at jeg skulle lage meg en kino i kjelleren (kommer på sikt) men siden jeg har leieboere som ikke finner seg hus,så må jeg legge dette på hold ei stund,kan jo ikke kaste de ut stakkars hehe.

Så nå blir det full omlegging i stua,i måra kommer jeg til å hive ut alt av møbler,sette igang med snekring og maling :roll: for her skal det bli kino for alle penga.

Beklager,det ble noe rotete dette innlegget her :roll:

Mvh Helge

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lagt merke til denne projektoren, men etter å ha lest gjennom brukermanualen så virker den svært lovende med tanke på fleksibiliteten og etter Gorms utsagn i tråden så er bildekvaliteten bra. Det at man kan justere hastighet på iris er for meg et stort pluss. Så til de klassiske spørsmålene:

a) Har denne godt synlig VB?
    b) Hva er egentlig forventet levetid på pæra? Finner ikke noe informasjon om det.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utførlig brukermanual på norsk: http://www.hitachiserviceeu.com/scri...-TX200E_NO.pdf

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    b) Hva er egentlig forventet levetid på pæra? Finner ikke noe informasjon om det.
    dette er oppgitt på den "norske" siden på hitachi.com:
    Lampe 150 W UHB (lampelevetid = 4000 timer i stille modus)
    ser disse opplysningene mangler mange steder, derfor ble jeg behagelig overrasket da det ikke var en god grunn til det :wink:.
    dette kombinert med en av de rimeligste pæreprisene (rundt 2500,-?) gjør vel at driftskostnadene blir blant de beste også.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    a) Har denne godt synlig VB?
    a) Når det gjelder VB så samsvarer TX200 med de andre D5 baserte projektorene. Det er ingen plagsom VB (synlige vertikale linjer), men ved panoreringer (på for eksempel lyseblå eller grå himmel) oppleves det som "støy" i bildet. Dette er da bildet som "ruller" over de nesten usynlige vertikale linjene. TX200 skiller seg som sagt ikke ut, alle "D5-projektorene" har dette fenomenet. Og bare så det er sagt, de fleste vil ikke skjønne hva jeg prater om, for det er noe en ikke legger merke til før en ser DLP (m/BrilliantColor) og LCD side ved side.
    b) er allerede besvart.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne projektoren har jeg veldig lyst til å se "in action" De hadde den ikke inne på hifi klubben i markus tranesgt. og hadde ikke noen planer om og ta den inn heller. Noen som kan hjelpe meg? Begynner og bli litt lei av det lysegråe bildet til AE 500....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av langbein
    Denne projektoren har jeg veldig lyst til å se "in action" De hadde den ikke inne på hifi klubben i markus tranesgt. og hadde ikke noen planer om og ta den inn heller. Noen som kan hjelpe meg? Begynner og bli litt lei av det lysegråe bildet til AE 500....
    Forøvrig ikke rart at butikkene ikke tar inn disse billige LCD-projektorene til sine demorom. Til det er det jo ikke fortjeneste å snakke om nå når prisene er så lave (les gjerne presset) som de er. På en TX200 er det ikke snakk om mer enn noen hundrelapper i fortjeneste.

I Oslo er vel kanskje Gorm den nærmeste, dersom han fremdeles sitter med TX200. Sikkert noen andre som kan hjelpe deg med en demo.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da ble det TX200 på meg og! bestillte nettop.

venter i spenning. jeg har ikke sett denne in action før men jeg har sett TW600 og Z4 og de skuffet ikke de heller akkurat .

får satse på at jeg ikke blir skuffet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av throttr
    da ble det TX200 på meg og! bestillte nettop.

venter i spenning. jeg har ikke sett denne in action før men jeg har sett TW600 og Z4 og de skuffet ikke de heller akkurat .

får satse på at jeg ikke blir skuffet.
    blir du skuffet har du jo 14 dager full returrett ved kjøp på internett. :wink:

Side 5 av 30 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •