Offisiell tråd for Hitachi PJ-TX200 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 30 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 595
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er del1 av Cine4home reviewet oppe.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne projektoren er nok min nye favoritt blant "D5-projektorene". Fikk info fra Hitachi i dag om ny "veiledende/markedspris" på 14.990. Dermed seiler den opp som soleklart førstevalg etter min mening. Med langt bedre bildebehandling, og mulighet for justering av auto-irisen's intensitet uten å forandre fargetemperatur, fremstår denne litt bedre enn "motstanderne". At irisen har stort virkeområde (omtrent som TW600), og i tillegg er langt kjappere, gjør også at kontrastjegerne får valutta for pengene. Uten autoiris aktivert måler den ca 700:1, med "auto1" måler jeg 1630:1, mens "auto2" måler hele 5530:1. Sort blir virkelig sort, og det i løpet av få sekunder. I overgang fra lys til mørk scene går det bare et par sekunder før irisen raskt lukker helt ned. Altså langt raskere enn de 12 sekundene det tar på TW600. Hvor dynamisk autoirisen skal være vil nok være en høyst individuell greie. Jeg heller mot å foretrekke auto1, altså ikke den mest dynamiske innstillingen.
    Uansett er det nok bildebehandlingen som overrasker mest, og TX200 burde derfor være det klart beste valget for de som også skal se TV-sendinger (576i) via projektoren.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    At irisen har stort virkeområde (omtrent som TW600), og i tillegg er langt kjappere, gjør også at kontrastjegerne får valutta for pengene. Uten autoiris aktivert måler den ca 700:1, med "auto1" måler jeg 1630:1, mens "auto2" måler hele 5530:1. Sort blir virkelig sort, og det i løpet av få sekunder. I overgang fra lys til mørk scene går det bare et par sekunder før irisen raskt lukker helt ned. Altså langt raskere enn de 12 sekundene det tar på TW600. Hvor dynamisk autoirisen skal være vil nok være en høyst individuell greie. Jeg heller mot å foretrekke auto1, altså ikke den mest dynamiske innstillingen.
    Dette har jeg lest endel om i utenlandske tester også. Den scorer bra på kontrast i Auto2, men "ingen" bruker den til filmtitting, da er det Auto1 som benyttes. Er det sånn Gorm at det faktisk blir for mørkt og lite dynamikk i Auto2 som gjøre dette?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok ikke lite dynamikk, men snarere at overgangene til mørke scener blir litt "brutal". Man blir liksom kastet inn i mørket, etter en liten tenkepause på cirka et sekund. Å "gi full gass" er sikkert moro i en Ferrari, men gjør en det samme i et F16-fly gjør det faktisk vondt. 8-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer Geir V sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne projektoren er nok min nye favoritt blant "D5-projektorene". Fikk info fra Hitachi i dag om ny "veiledende/markedspris" på 14.990. Dermed seiler den opp som soleklart førstevalg etter min mening.
    Er den så mye bedre en Z4 at jeg bør bytte?
    Hadde planer om å henge den i taket i dag, men hvis denne er mye bedre kan jeg være villig til å vente noen dager.

Mvh Geir V

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, hadde jeg først kjøpt en Z4 hadde jeg nok slått meg til ro med den. TX200 er noe bedre på følgende punkter:
    - Bildebehandling ved visning av PAL-materiale (576i)
    - Mer aktiv auto-iris (større virkeområde og raskere), noe som gir bedret sortnivå og kontrast. Noen syns Irisen er for aktiv, men den kan heldigvis brukertilpasses.
    - Uten å ha målt støynivået, er jeg rimelig sikker på at TX200 er mer stillegående.

TX200 har derimot ikke motorisert linselokk.

Om dette tungtveiende må du nesten vurdere selv. Som sagt, jeg hadde nok slått meg til ro med Z4, som jo er en veldig god projektor.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer Geir V sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om dette tungtveiende må du nesten vurdere selv. Som sagt, jeg hadde nok slått meg til ro med Z4, som jo er en veldig god projektor.
    Takker for svar, jeg blir nok å beholde Z4 inntil videre da jeg ikke er noe spesialist og helt sikkert vil finne bilde på den mer en godt nok.

Mvh Geir V

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vertikal lensshift på denne er 75% og ikke 1/5 som det står under Avnytt.Stemmer ikke det?I såfall funker den jo for meg også.

Newcomer PiffPaff sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Demo i butikk?

Noen som vet om det finnes noen butikker i Oslo eller Tønsberg som tilbyr demo av denne projektoren?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiffPaff
    Noen som vet om det finnes noen butikker i Oslo eller Tønsberg som tilbyr demo av denne projektoren?
    Du kan sjekke på Hifi klubben, de selger dem i allefall

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, ta dette under "pris -og produktjakt", så holdre vi denne tråden teknisk. På forhånd takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vertical streaking

hei

jeg vurderer denne projektoren over Z4 nå som prisen er overkommelig, men som jeg leser på avsforum så er det problemer med vertical streaking på hdmi inngangen. Noen som kjenner til dette og om det er et problem?.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noe jeg ikke kjenner igjen, så det har sikkert ikke noe med HDMI-kabelen å gjøre. Fungerer i hvert fall uten noe problem fra A1XV.

For øvrig er dette en både billigere og bedre projektor enn Z4, spesielt om en skal se litt TV-sendinger også. TX200 er overlegen når det kommer til bildebehandling. At auto-irisen har et enormt virkeområde, er heller ikke noe minus. Spesielt ikke når jeg ser at den i tillegg er superrask. Starten på Underworld er en rimelig mørk scene, filmet en regntung natt. Her flerrer lynet til tider over himmelen og lyser opp kulisser og skuespillere. Auto-irisen er så rask at den åpner og lukker for hvert "lynnedslag", noe som skaper enorm dynamikk fra lyse til mørke scener. Legger en øret mot projektoren kan en ikke bli annet enn imponert over hvor raskt denne irisen jobber. Det beste av alt; en bestemmer selv hvor aktiv irisen skal være.

Dette er mitt klare førstevalg blandt de "Epson basserte" LCD-projektorene, da den skiller seg positivt ut med hensyn til iris og bildebehandling. Denne har i likhet med Z4 også en egen iris i optikken, noe som gjør at lysutbyttet kan justeres perfekt i forhold til rom og lerret.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takker for svar

ok takker Gorm!, det var vel gjerne svaret jeg ville ha. .

jeg har en scaler(dvdo hd+) så jeg er ikke nødvendigvis så redd for bildebehandlingen.

Slik jeg forstår det så er det optikken og irisfunksjonen som gjør at denne burde bli mitt førstevalg?. hvis ikke kunne jeg strengt tatt bare kjøpt Z4.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en annen ting jeg lurer på er om det er problemer med konvergens på D5 panelene på disse projektorene. jeg så en som hadde en tw-600 og der var bildet ute med en hel pixel på det røde og en halv på det blå over hele bildet. dette er jo litt for kjipt da.

det finnes vel ingen måte å forsikre seg mot dette på??

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan bare snakke for den enheten jeg testet, og den har ingen feil.

Hvis du handler i nettbutikk har du også full returrett innen 30 dager, så er det feil på en projektor (også pikselfeil som ikke dekkes av garanti) er det bare å sende den i retur.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av throttr
    hei

jeg vurderer denne projektoren over Z4 nå som prisen er overkommelig, men som jeg leser på avsforum så er det problemer med vertical streaking på hdmi inngangen. Noen som kjenner til dette og om det er et problem?.
    har aldri sett dette i praksis, men de bildene som ligger ute av dette fenomenet er jo blåst opp enormt for at man skal kunne se det. jeg har lest alt som er å komme over rundt denne projektoren siden jeg vil kjøpe en sånn selv, og kun et par stykker nevner dette som et "problem".
    altid mulig å finne noe å klage på

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda sant nok. skal man bare klage og syte over små feil så får man aldri handlet. uansett hvilken projektor man velger vil man alltid finne et eller annet som man ikke liker.

Jeg har lest veldig mye jeg og om denne og mitt generelle intrykk er at folk flest mener at dette er den beste av D5 720P projektorene pr. dags dato.

Jeg har sett sanyo z4 på hificenter kjeden i oslo og den imponerte meg så mye at jeg hadde igrunnen hadde bestemt meg for denne, men det var før jeg fikk nyss om hitachien. Har ikke sett den enda men hvis Gorm mener dette er den beste så stoler jeg på det.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, den trenger ikke være best fordi jeg mener det. Andre legger kanskje helt andre egenskaper til grunn for å bedømme hva som er "best". Jeg har akkurat sammenliknet tw600, ae900, Z4 og tx200 side om side, og selv om forskjellene ikke er allverdens store, heller det etter min mening klart mot tx200.

...men det meste kommer til kort mot VW100, som står og suser stille foran meg på bordet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    ...men det meste kommer til kort mot VW100, som står og suser stille foran meg på bordet.

Døøø, den kommentaren må utdypes i sin rette tråd!!! Har man sagt A får man si B, så får vi heller vente med resten av alfabetet til DVD&HK kommer i posten.. :arrow:

Mvh

Side 3 av 30 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •