Offisiell tråd for Hitachi PJ-TX200 - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 30 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 595
    Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det høres i utgangspunktet ikke ut som noen god deal. Hvilket lerret er det som følger med, og hvor mange timer er projektoren brukt?
    Han var ikke sikker på hvilket merke lerretet er, han visste bare at han har betalt 5000,- for det nytt for 2år siden. Projektoren står på 92 timer, noe han selv sier må være feil, og at det må være noen i husholdningen som har nullstill den. Men han hevder at den ikke har blitt mye brukt..:|

Men jeg har fått sjekket litt mer rundt angående brukt verdien på TV-en, den er anslagsvis ikke noe særlig høyere 4000-5000,- Det har selgeren av PJ`n oppdaget også, så han har sagt at han ønsker 2500,- som ett mellomlegg, men det virker som at vi kan komme til enighet om ett vesentlig lavere beløp.

Så da vet jeg ikke.. Er projektoren i seg selv så dårlig i ytelse og kvalitet at det ikke er verdt bryet å utføre ett bytte? Er innstilt på å måtte eventuelt kjøpe en nye pære innen kort tid.

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PJ TX200 ikke værd noe serlig mere enn 3000,- det er en gammel PJ. Den yter ok men havner langt bak det som er og få kjøpt i dag.

Har en selv og synest den er god, lager store bilder på kort avstand, fint lydnivå, men ser at blueray gir bedre bilder på plasman (panasonic PV60) enn på PJ. men her går det mye i mengdeseing av tv serier på divx og til det er den glimrende.

pæra røk på 2900 timer.

nytt rammelerret koster 2000,-

AMENTIO / INVIDEO Imager 220 Projector Frame 93" Screen 16:9 220x131 Home Cinema VisionGrey

hvilken tv er det snakk om?

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    PJ TX200 ikke værd noe serlig mere enn 3000,- det er en gammel PJ. Den yter ok men havner langt bak det som er og få kjøpt i dag.
    Da burde ett jevnt bytte vært det mer riktige kanskje. Men har uansett slå i fra meg ett bytte med denne karen. Det viste seg at det ikke var ham selv som hadde benyttet seg av pj-en, men hans to sønner i tenårene. Og egentlig viste han ikke så mye om hvordan utstyret har blitt brukt og ivaretatt.:neutral:

Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Det er en LG 50PG6000, har lagt ut en annonse på finn om ønske å bytte med en pj. Må si at responsen har vært stor, er kanskje ikke så lett å få solgt brukt projektor, er kanskje ett lite markedet for det.

Newcomer Taggen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cb_600
    Da burde ett jevnt bytte vært det mer riktige kanskje. Men har uansett slå i fra meg ett bytte med denne karen. Det viste seg at det ikke var ham selv som hadde benyttet seg av pj-en, men hans to sønner i tenårene. Og egentlig viste han ikke så mye om hvordan utstyret har blitt brukt og ivaretatt.:neutral:

Det er en LG 50PG6000, har lagt ut en annonse på finn om ønske å bytte med en pj. Må si at responsen har vært stor, er kanskje ikke så lett å få solgt brukt projektor, er kanskje ett lite markedet for det.
    Nei er ikke det, du må ha litt tolmodighet...

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en pj-TX200 og regnes som lyssterk? tenker på oppgradering, har ikke 100% lyskontroll så må ha en som er like lyssterk.

hadde vært greit om den kunne samenlignes med en HW-15 eller må jeg gå for en epson for samme lysstyrke?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har skiftet eller renset linsen til denne projektoren? Er det farlig å gjøre det selv, slik at jeg bør levere den inn? Ser jeg har fått endel støv på linsen som jeg gjerne vil ha bort

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bgullet
    Er det noen her som har skiftet eller renset linsen til denne projektoren? Er det farlig å gjøre det selv, slik at jeg bør levere den inn? Ser jeg har fått endel støv på linsen som jeg gjerne vil ha bort
    Hehe.. Jeg skulle gjerne hatt svar på det selv. Har fått et par støvkorn inni der jeg og gitt. Jeg pusset godt på utsiden med brillepusseskinn og brillerens, men støvet ser ut til å være inne i der et sted. Noen som vet hvor en kan finne en service manual på nettet til denne projektoren?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Hehe.. Jeg skulle gjerne hatt svar på det selv. Har fått et par støvkorn inni der jeg og gitt. Jeg pusset godt på utsiden med brillepusseskinn og brillerens, men støvet ser ut til å være inne i der et sted. Noen som vet hvor en kan finne en service manual på nettet til denne projektoren?
    Er det denne manualen? http://www.hitachiserviceeu.com/scri...-TX200E_NO.pdf

Hvilke instillinger har du på din? Ser jeg har skarphet på 6 og på normal modus der lampen står på 6500K, forrige lampen min varte over 4000 timer før jeg skifta den (i redsel for at den skulle sprekke). Bruker du bare normal modus eller bruker du å bytte?

Noen andre spm:
    Reduserer jeg lampetiden ved å:
    1. Sette iris på max? (Ja /nei)
    2. Ha lampetiden på 7500k istedenfor 6400k (ja /nei)
    3. Sette skarphetene opp (7 maks) (Ja /nei)
    4.Sette opp lysstyrken på veldig høyt nivå (Ja /nei)

Beklager om dette er noob spm, men vil gjerne vite hva jeg bør unngå for å redusere levetiden på pæra

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant denne linken: http://avforum.no/forum/guider-video...ml#post1435503

MEN BILDENE FUNGERER IKKE

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende guide, men jeg er redd det kanskje blir litt komplisert for en med 10 storetær bare på høyrehånden.

Min projektor "kalibrerte" jeg etter noens anbefalinger i forumet her en gang, og den har vært slik siden. Bytter ikke på noen moduser eller noe.

Grusomt å si i denne tråden, men nå vurderer jeg å handle W5000 som jeg kan ha inntil 3D dukker opp i min prisklasse.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre spm:
    Reduserer jeg lampetiden ved å:
    1. Sette iris på max? (Ja /nei)
    2. Ha lampetiden på 7500k istedenfor 6400k (ja /nei)
    3. Sette skarphetene opp (7 maks) (Ja /nei)
    4.Sette opp lysstyrken på veldig høyt nivå (Ja /nei)
    1. Nei
    2. Vanskelig å si, men det vil i så tilfelle være minimalt.
    3. Nei
    4. Ja, dersom du tenker på lampespenning. Nei, dersom du tenker på lysstyrke/brightness.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende guide, men jeg er redd det kanskje blir litt komplisert for en med 10 storetær bare på høyrehånden.

Min projektor "kalibrerte" jeg etter noens anbefalinger i forumet her en gang, og den har vært slik siden. Bytter ikke på noen moduser eller noe.

Grusomt å si i denne tråden, men nå vurderer jeg å handle W5000 som jeg kan ha inntil 3D dukker opp i min prisklasse.
    Jeg hadde TX-200 en gang i tiden og W5000 er en voldsom oppgradering :-D

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde TX-200 en gang i tiden og W5000 er en voldsom oppgradering
    Artig og høre, skal selv gå fra TX-200 til Epson TW5500, forventer egentlig bakoversveis

Men når sant skal sies så synes jeg TX-200 gjør en fin jobb i HD, så vet ikke helt hva jeg skal vente meg .

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det enkelt; du har virkelig noe å glede deg til! :grin:

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    For å si det enkelt; du har virkelig noe å glede deg til! :grin:
    Skjønner det, men blir ikke før 1 August, fått samboer med på og spleise 8) Eksamener og reising før det.

Artig hvordan det baller på seg, begynte med optoma HD70 på et laken med bok høyttalere drevet av sonic T-amp nå er det SVS og TW5500......

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å forhøre meg om Avshop.no selger pære til denne, men værken finner den på nettsiden eller de svarer meg på mail....

Leifeinar: Var du fornøyd når du bytta? Stor forskjell?

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leifeinar: Var du fornøyd når du bytta? Stor forskjell?
    Jo helt klart, Tw5500 gir det man kan kalle et fint bilde

Men skjønnte først i ettertid at Pj-Tx200 er en fin PJ, kjørte mye Blu-ray før jeg byttet og den klarte seg bra. hadde jeg hatt mulighet og sammenlignet de side om side så er det mulig jeg hadde brukt pengene på en annen måte i kinoen. Men nå har jeg en meget god PJ og kose meg med lenge

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått blåaktig skjær nede til venstre på min pj tx 200. legger ved 2 bilder:

Bilde 1: Filinformation og download - GratisUpload.dk - feil 1.JPG (--- Se nede til venstre på bildet

Bilde 2: Filinformation og download - GratisUpload.dk - feil 2.JPG (--- 0gså her nede til venstre

Hva skyldes dette? er det pixelfeil som plutselig oppstår, eller kan det være støv? ser linsen har endel støv både utvendig og invendig.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått blåaktig skjær nede til venstre på min pj tx 200. legger ved 2 bilder:

Bilde 1: Filinformation og download - GratisUpload.dk - feil 1.JPG (--- Se nede til venstre på bildet

Bilde 2: Filinformation og download - GratisUpload.dk - feil 2.JPG (--- 0gså her nede til venstre

Hva skyldes dette? er det pixelfeil som plutselig oppstår, eller kan det være støv? ser linsen har endel støv både utvendig og invendig.
    Hvor mange timer er projektoren din gått? For meg ser dette ut som feil på panelene eller på polariseringsfilterne.

Side 29 av 30 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •