Offisiell tråd for Hitachi PJ-TX200 - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 30 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 595
    Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    er litt lat nå så gidder ikke pløye 27 sider

hva heter pj-tx 200 og 300 i usa? tenkte og prøve og spore opp en billig brukt på ebay men få og ingen treff fikk meg til og tanke det var et annet navn på de???
    Kjenner ikke til at de har andre modellnr. i USA, og trodde at de like som i Europa.

Men kan det lønne seg da?
    Porto for en slik eske blir jo fort vekk $100 + fortollingsgebyr og evnt. mva.

Hva kan du tenke deg å gi for en Tx200 da?
    Spør fordi jeg har en ledig stående i stua for tiden... (send meg en PM el.lign om det er aktuelt).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bakgrunnen for at jeg åpnet pj var for å fjerne en flekk jeg hadde fått pga støv på lcd-panelet inni pj. Der brukte jeg nettopp trykkluft. Men etter å ha skrudd alt sammen og vel hadde bare toppdekselet igjen og var tom for trykkluft brukte jeg støvsuger til å fjerne støv som hadde lagt seg oppå kretskortet.

Reparere den til den prisen blir jo uaktuelt. Hadde det bare vært å skifte kabelen ved å fra ut den gamle fra prismen og satt inn en ny kunne jeg jo gjort det selv. Men de skal ikke gjøre det så enkelt. Så da blir det vel i så fall å finne en ny defekt og eller en uten lampe som gjør at prisen blir ganske billig. Eller i alle fall langt billigere enn å levere den inn til Hitachi for 20 flak.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så litt riktig, og litt feil... dumt at det skjedde iaf.

Håper du finner deg en defekt/en uten lampe for en rimelig penge.

Eller ta det som et hint til å oppgradere

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hitachi tx200 er jo en veldig bra prosjektor, har det så mye å si å oppgradere til en dyrere hitachi modell?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bgullet
    Hitachi tx200 er jo en veldig bra prosjektor, har det så mye å si å oppgradere til en dyrere hitachi modell?
    Nødvendigvis ikke om en ser på TX300, men det vil jo bli bedre med en siste generasjons 1080p da
    Gikk fra TX200 til TW2000 og det er endel forskjell... ikke en revolusjon, men endel bedre.

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke til at de har andre modellnr. i USA, og trodde at de like som i Europa.

Men kan det lønne seg da?
    Porto for en slik eske blir jo fort vekk $100 + fortollingsgebyr og evnt. mva.

Hva kan du tenke deg å gi for en Tx200 da?
    Spør fordi jeg har en ledig stående i stua for tiden... (send meg en PM el.lign om det er aktuelt).
    nei, vet ikke om det er egen usa navn er jo ofte det. men synest det var rart det ikke var noen treff på hverken tx300 eller 200 på ebay mens finn.no har 2... så tenkte den var under et annet navn. har lagt merke til at forskjellige andre er og få tak i til ok pris, gjærne med ødelagt lampe eller noe annet som gjør det billig.

så tenkte og se om jeg fant en til fin pris som jeg kunne bruke til div-x filmer og da er ikke Pj som stopper bildekvalitet. har 7 sesonger igjenn av stargate og se og tenkte og gjøre det med stil

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bråker som pokker på sort-auto 1 el auto 2

Min prosjektor har gått 3400 timer nå.... men jeg har hatt alt på laveste, jeg forsøkte å skru på Sortfarge (auto 1 og auto 2).... da begynner projektoren å bråke noe vanvittig! Slår jeg sortnivå på av, er det ingen ting av lyd. Hva er årsaken?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min prosjektor har gått 3400 timer nå.... men jeg har hatt alt på laveste, jeg forsøkte å skru på Sortfarge (auto 1 og auto 2).... da begynner projektoren å bråke noe vanvittig! Slår jeg sortnivå på av, er det ingen ting av lyd. Hva er årsaken?
    Det høres kanskje ut som om projektoren bytter til høy lampemodi?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du? at fargetempen går opp?(Har ikke forandre på det) Jeg trykker på meny, velger sortnivå (står vanligvis på av), men har forsøkt både auto 1 og auto 2
    og da begynner projectoren å lage masse støy, spesielt når det kommer sorte bilder og scener. Skal den bråke til dette?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydene du hører er nok fra auto irisen og dens mekaniske step motoren som justerer et "lys spjell" som er følger bilde kildesignalenes lys styrke og sortnivå.

Har denne mekanismen kjørt noen tusen timer, og blitt "slitt" til et litt snillere arbeidsområde, kan det kanskje bli litt mere ulyder når den justeres til en mere aktiv jobbende sort fungsjon som jobber mere ut i ytterstillingene.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Betyr det at jeg må skifte ut auto-irisen? eller betyr det at problemet forsvinnern når jeg setter i en ny lampe/pære?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror neppe det vil lønne seg å skifte iris mekanismen, da det vel neppe er beregnet som en slitedel som skal være lett å skifte eller vedlikeholde.

Lampemodulen er igjen en egen slitedel som ikke direkte har noe med irisen å gjøre, annet enn at den sender ut det lyset som må gå gjennom "iris spjellet"

Tror derfor ikke at det vil ha noen betydning å skifte lampe for de ulydene du hører.

AK var vel inne på det om ulydene du hører er pga overgangen fra lav til høy effekt på lampa, går ut i fra at det var vifte støy fra kjøleviftene han da siktet til. Du er sikker på at det ikke er viftestøy du hører, kanskje pga et litt tett luftfilter?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei er ikke vifte støy det er jeg ganske sikker på. For den er jo helt stille når jeg har på blackmode off mot auto 1 eller 2.

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde min første blueray på denne, ble ganske imponert over fint bilde.er tydelig jeg ikke har vært i nærheten av potensialet da jeg har sett MYE divx i våres

Så hva skal man med en dyr høykvalites PJ når man ikke utnytter potensialet??

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er en grei pris på en tx200? Og hvordan vil dere sammenligne denne mot feks epson tw700, optoma hd65 osv?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du en med lampetid under 1000 timer for 4000 er det en god deal synes jeg.

Newcomer Taggen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bosve
    Bakgrunnen for at jeg åpnet pj var for å fjerne en flekk jeg hadde fått pga støv på lcd-panelet inni pj. Der brukte jeg nettopp trykkluft. Men etter å ha skrudd alt sammen og vel hadde bare toppdekselet igjen og var tom for trykkluft brukte jeg støvsuger til å fjerne støv som hadde lagt seg oppå kretskortet.

Reparere den til den prisen blir jo uaktuelt. Hadde det bare vært å skifte kabelen ved å fra ut den gamle fra prismen og satt inn en ny kunne jeg jo gjort det selv. Men de skal ikke gjøre det så enkelt. Så da blir det vel i så fall å finne en ny defekt og eller en uten lampe som gjør at prisen blir ganske billig. Eller i alle fall langt billigere enn å levere den inn til Hitachi for 20 flak.
    Hva skjedde, slutta den å virke?

Jeg støvsugde projektoren min i stad.
    Jeg tok den ned for å ha den på en hylle istedet for å ha den hengene i et takfeste.. Da støvsugde jeg den, men bare utvendig.. Fikk satt den på plass der den skulle stå...
    Den slo seg på som vanlig, men kommer opp melding ingen HDMI inngang...
    Trodde bare kabel var detti ut eller noe sånn, men nei den var kobla på den..
    Så tok jeg og prøvde med en S-video kabel, og akkurat den samme da..
    Kobla til Pc'en, det samme der oxo..
    Kan det ha skjedd det samme som hos deg? Selvom jeg ikke har skrudd den opp da...
    Noen som vet? :cry:

Newcomer Taggen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den slår seg på, men tar ikke i mot signaler på noen av inngangene...
    Noen som har no formening om hva det kan være?

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Bytte TV mot brukt tx200

Har en mulighet for å bytte TVen med bruktverdi på ca. 7000,- mot en tx200 og ett rammelerret på 92". Er det en ok deal, eller er jeg helt på jorde, og burde avblåse hele greia?

Takker for svar.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cb_600
    Har en mulighet for å bytte TVen med bruktverdi på ca. 7000,- mot en tx200 og ett rammelerret på 92". Er det en ok deal, eller er jeg helt på jorde, og burde avblåse hele greia?

Takker for svar.
    Det høres i utgangspunktet ikke ut som noen god deal. Hvilket lerret er det som følger med, og hvor mange timer er projektoren brukt?

Side 28 av 30 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •