Offisiell tråd for Hitachi PJ-TX200 - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 30 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 595
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ta ut filteret, så ser du fort om det bør byttes/støvsuges. Når det gjelder lampen, så kan den godt vare 3000 timer eller mer. Men etter en 1500-2000 timer er lysstyrken redusert med minst 50% vil jeg anta, og et lampebytte vil gi deg lysstyrken tilbake. Er du imidlertid fornøyd med lysstyrken slik den er idag, ja så er det ingen grunn til å bytte lampen enda.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Ta ut filteret, så ser du fort om det bør byttes/støvsuges. Når det gjelder lampen, så kan den godt vare 3000 timer eller mer. Men etter en 1500-2000 timer er lysstyrken redusert med minst 50% vil jeg anta, og et lampebytte vil gi deg lysstyrken tilbake. Er du imidlertid fornøyd med lysstyrken slik den er idag, ja så er det ingen grunn til å bytte lampen enda.
    Takk for svar Gorm! Med andre ord ser man om det er mye støv. Så det er ikke bestemte antall timer man bør se etter med andre ord.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytte/rengjøring av støvfilter er avhengig av rommet projektoren brukes i. Det er stor forskjell på en hjemmekino utstyrt med skinnmøbler og parkett på gulvet, mot en røykfyllt stue med vegg-til-vegg teppe og sofa med "langhåret stoff".

Til de som ønsker renest mulig luft i hjemmekinoen, kan jeg anbefale luftrenser (eller aircondition) med ione-kanon. Da detter støvet til gulvet, og luften holdes bemerkelsesverdig fri for svevestøv.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet fra prosjektoren min er begynt å bli litt rosa/grønn aktig i området nede til høyre. Betyr dette at jeg har ventet for lenge med å rense den for støv og at den er blitt ødelagt?

Har hørt på HiFi-klubben og med produsenten selv om støvrens, men ikke fått noe duganes svar, er det noen som gjør sånt privat? Nå snakker jeg ikke om å ta ut filteret og rense det bare, men å rense hele "suget".

På forhånd takk.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akeee
    Bildet fra prosjektoren min er begynt å bli litt rosa/grønn aktig i området nede til høyre. Betyr dette at jeg har ventet for lenge med å rense den for støv og at den er blitt ødelagt?

Har hørt på HiFi-klubben og med produsenten selv om støvrens, men ikke fått noe duganes svar, er det noen som gjør sånt privat? Nå snakker jeg ikke om å ta ut filteret og rense det bare, men å rense hele "suget".

På forhånd takk.
    Hvor mange timer har projektoren blitt brukt ?
    Problemet kan ligge flere plasser, men mye kan tyde på at det enten er polarisatorene eller LCD panelene som har blitt dårlige. Hvor fort dette skjer, kommer mye ann på miljøet projektoren står i. Eksempelvis er mye varme og tobakksrøk er lite heldig.

Lampen kan også være delvis skyldig, og det er mulig at du får bort noe av rosa/grønn-skjæret ved å bytte lampe.

Btw. Problemet du har fått skyldes neppe støv...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inne på prosjektormenyen står det 380h, men han som eide den før meg sa han hadde nullstilt den, og at den trolig var klar for lampebytte allerede da jeg fikk den.

Prosjektoren har ikke blitt utsatt for tobakksrøyk, i allefall ikke mer enn et par røyk alt i alt. Varme tviler jeg også på, da han jeg kjøpte den av bodde i et dårlig isolert hus og likte å ha det kjølig.

Er det noen tester eller informasjon jeg kan komme tilbake med? Kan godt kjøpe nye pære, men var en som fortalte meg at jeg burde vent med å gjøre det til jeg har funnet ut om selve prosjektoren var permanent skadet.

Fant forresten ut når jeg var borte på boksen nå at den heter PJ-TX300, ikke 200 slik tråden sier. Beklager.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når er min tx200 gått 2133 timer. Jeg merket når i det siste at selve lyset på prjektoren varierer. Av og til blir det mørkt så lysere bilde. I tillegg har den begynt å lage litt lyder når den står på. Akkurat som den jobber med noe (hadde ikke dette før).

Hva kan dette tyde på? At lampa ryker?

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står "Black modus" på? Da vil jo bildet variere i lysstyrke etter hvor mørkt bildet er.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tror jeg ikke. Er sånn flimring. Kan se premier league kamp på hd kanalen, og bilde blir veldig mørkt, så helt normalt etc, varierer veldig mye hele tiden. Og så er det sånn jobbelyd (akkurat som en overarbeidet pc lyd) av projektoren....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merker nå at det kommer spesielt når jeg er på mørke websider eller filmer at den bråker. Høres ikke bra ut

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bgullet
    Merker nå at det kommer spesielt når jeg er på mørke websider eller filmer at den bråker. Høres ikke bra ut
    Du er helt sikker på at det ikke er autoirisen som jobber ? Har du prøvd å slå den av (dersomd den står på) ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

lurer på om det følger med luftfilter hvis jeg kjøper en ny pære?

takker for svar

EDIT: fjernet prisforespørsel, da dette er en teknisk tråd...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok dessverre nytt luftfilter på kjøpes separat. Jeg har aldri hørt at det følger med når man kjøper ny lampe (til noen projektor).

Sitat Opprinnelig postet av TearJacK
    Hei.

lurer på om det følger med luftfilter hvis jeg kjøper en ny pære?

takker for svar

EDIT: fjernet prisforespørsel, da dette er en teknisk tråd...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte ny pære gjennom den lokale Expert butikken. Der fulgte det med nytt luftfilter i esken.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan denne reservedelen erstattes?

Kan denne "ledningen" erstattes?. Altså "plastkoblingen" som stikker opp og kobles på det store kretskortet (merket med rødt på det vedlagte bildet, og det er totalt 3 av dem). Den er nemmelig blitt ødelagt. Det var ikke mye den tålte, for når jeg skulle støvsuge litt for å fjerne litt støv i projektoren, begynte den å "blafre", og det var nok til at den knakk halvveis rett under den delen man putter inn for å feste den til kretskortet

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er litt lat nå så gidder ikke pløye 27 sider

hva heter pj-tx 200 og 300 i usa? tenkte og prøve og spore opp en billig brukt på ebay men få og ingen treff fikk meg til og tanke det var et annet navn på de???

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar fra Hitachi nå.(står nederst) Helt utrolig at en kabel som ikke tåler støvsuging engang medfører at jeg må ut med 3 ganger så mye som det jeg betalte for projektoren. Trodde dette var en enkel kabel som kostet meg ca 10-50kr men det var et stykke unna sannheten ja. Som nevnt så støvsuget jeg "under panseret" oppå kretskortet uten å touche noe, men det medførte at denne kabelen begynte å "blafre" og knakk. Til skrekk og advarsel.

Hei.

Etter det jeg kan se av bildet, er dette flexiprint(kabel) som går til prisme enhet.

Denne kabel leveres ikke, må bytte prisme enhet. Del koster ca. Kr.14000,- eks moms. Arbeid kommer i tillegg

Med vennelig hilsen/ Best regards

Hitachi Nordic Support

nordicsupport@hitachi-eu.com

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bosve
    Kan denne "ledningen" erstattes?. Altså "plastkoblingen" som stikker opp og kobles på det store kretskortet (merket med rødt på det vedlagte bildet, og det er totalt 3 av dem). Den er nemmelig blitt ødelagt. Det var ikke mye den tålte, for når jeg skulle støvsuge litt for å fjerne litt støv i projektoren, begynte den å "blafre", og det var nok til at den knakk halvveis rett under den delen man putter inn for å feste den til kretskortet
    Tviler på at det finnes noen grei måte å reparere denne flate multileder kabelen på, da lederene er veldig tynne og følsomme. Er bruddet så langt ned som det du har angitt på bildet?

Ellers hvis det er mulig å komme til loddepunktene på de lederene med brudd i flat kabelen prismeblokka, hadde det kanskje for en som er meget flink til å lodde vært mulig å legge opp noen bypass kabler som loddes i begge ender. Tenker da på slik modde kabling man gjerne brukte til å "chippe" PS2 osv. Tviler ellers litt på at slike reperasjoner ikke vil kunne skape problemer i bilde, da panelene er nøye kalibrert, og en eventuell bypass operasjon der tverrsnitt og lengde til lederen kanskje vil kunne påvirke den meget fine styringen av LCD panelet.

Ellers er vel kanskje slike dyrekjøpte hendelser med på å øke erfaringsgrunnlaget man tar med seg videre i livets skole, og kan kanskje heller sees på som en anledning til å oppgradere projektor til en nyere og bedre projektor modell....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruddet er like under den øvre kobberdelen. Slik at kabelen er fortsatt lang nok til å nå kretskortet og "hullet" den skal inn i. Men det det hjelper vel ikke så lenge enden/kobberdelen på kabelen ikke er der.(?)

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et alternativ er jo å kjøpe en godt brukt Tx200 (evnt. en som er i stykker).

Slike flexprinter er ekle små ting... selv om de tåler litt.

Erfaringen min er iaf at en ikke skal støvsuge elektronikk, men heller bruke spraybokser med luft for å blåse bort støv.

Side 27 av 30 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •