Offisiell tråd for Hitachi PJ-TX200 - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 30 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 595
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Finnes det et valg som heter noe som "Processing" eller likn? Du har prøvd flere plater?

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har forsøkt med flere filmer, alle sone 2. Jeg har også slått av Progressive ut på DVD spilleren, men da viser prosjektoren 480i@60 når dvd platen starter.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skuffende TX-200

Hei
    Har nå hatt noen projektorer hjemme på prøve (angrerett utnyttelse).
    Har prøvd både LG110, AE-900 og TX-200. LG110 støyet for mye i mitt oppsett (på veggen rett over hode) og ble derfor returnert. Panasonicen var bra, men måtte selvfølgelig prøve den opp mot TX-200 pga alt skrytet den har fått. Gjett om jeg ble skuffet! Spesielt siden det var Hitachien jeg hadde avstandsforelsket meg i.
    Har ikke HDMI spiller og kjører defor på komponent.
    Blasse farger og uskarpe bilder. I direkte side om side sammenligning er Panasonicen mye bedre, stikk i strid med diverse tester. Også detaljer i sortnivået er bedre på AE900. Synes også det blir mer urolige bilder ved TV-titting på Hitachien. Forskjellen er påtagelig, omtrent som jeg husker det første gange jeg gikk fra S-VHS til komponent på min tidligere AE-200.
    Prøvde også med VGA fra pc'en med 1280*720 oppløsning. Her var det jevnere mellom projektorene, men også her foretrakk jeg Panasonicen etter å ha justert fargene noe.
    Er det virkelig sånn at man må ha HDMI-kabel til denne projektoren for at den skal yte bra? Selv min gamle AE200 er bedre ved bruk av komponent.
    Eller kan jeg ha fått et dårlig eksemplar?
    Synes også auto-irisen støyer for mye så det blir nok Panny på meg igjen ser det ut til.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vel nok å hente på en kalibreringsrunde til å snu stillingsforholdet mellom de to. Så lenge du bruker analog kilde MÅ du kalibrere projektoren.
    Noen forskjell når det gjelder fargemetning er det ikke på disse projektorene, de har nemlig nøyaktig samme LCD-paneler. Hele forskjellen der skyldes altså kalibrering (eller rettere sagt, mangel på sådan). AE900 har smoothscreen, og noen foretrekker den relativt myke bildet det resulterer i.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, en kalibrering gjelder kun for fargene. Her var det også skarpheten som var så mye bedre på Panasonic'en. Har du prøvd TX-200'en med komponentkabler?

Hadde forøvrig en interessant test på VGA tilkobling'en. Et høyoppløseling bilde fra PC'en viser en person fra ca 10m avstand. På Panasonicen kunne jeg skimte godt de ulike tennene på denne personen når jeg gikk tettere opptil lerretet. På TX-200 kunne jeg ikke pga fremtredende screendoor fra samme avstand.
    Jeg hadde også en lang runde med fargene, skarphet, iris, etc uten at det var i nærheten av Panasonicen.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enten så er det noe rart med kilden(e) din, eller så er det noe fundamentalt galt med projektoren du har testet. Resultatet du kommer frem til aviker fullstendig fra mine egne tester, og forøvrig alle andre tester jeg har fått med meg.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette minner nesten litt om han på forumet som klaget over uskarpt bilde, og som plutselig oppdaget at projektoren både hadde en zoom ring og en focus ring på objektivet....

Mener ikke å antyde at det er tilfelle her, men har du gjort alle innstillinger riktig petho, burde Hitachi en vise et skarpere opptegnet bilde, riktignokk med tydeligere screendor LCD pixcler enn Panasonicen som bruker mikroprismer til å myken opp og skjule screendoor effekten, men i alle fall med den samme graden av opplevd bildeinformasjon fra en 1.5-2x bildebredden. Høres ut som det er noe galt med kilden eller TX-200 eksemplaret, eller en eller flere feil innstillinger med oppsettet. Du skulle i alle fall ikke oppleve en "S-video til komponent" forskjell mellom disse projektorene, snarere tvert i mot.

Noen små ting jeg lurer på og som jeg ikke her sett du har angitt tidligere. hva slags bildestørrelse, og hva slags betraktnings avstand er det du har brukt ved testingen?
    Benytter du noen form for Lens shift eller digital ceystone justeringer ved testingen?
    Har du inspisert for eventuelle feil eller fingermerker på TX200-linsa
    Har du sjekket og sett om det kan være en konvergens feil som kan skade bildekvaliteten.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt prosjektor i 5 år og vet at de har både zoom ring og focus ring...
    Som tidligere nevnt så bruker jeg komponent kabel fra dvd spilleren og vga kabel fra pc. Bredden på bildet under testen ca 170 cm. Betrakningsavstand ca 3,2 m.
    Hvitt lerret (husker ikke hva det het).
    Prosjektorene side by side på et bord foran meg. Hor/Ver lensshit i funksjon på begge.
    Ref. film: Ringenes herre 1. Setter også på pauseknappen i utvalgte scener og switcher kabel mellom prosjektorene for å sammenligne detaljer.
    Hitachi'en nypakket opp fra esken . Dugg/merker på linsen var det første jeg sjekket når jeg så bildet på skjermen etter å ha switchet mellom prosjektorene.
    Deretter alle mulige parametre i menyene.
    Jeg har også lest sammenligningstester mellom disse og ble derfor overrasket over resultatet. Nettop derfor disse innlegg for å bli klokere.
    Gorm: Tester du med komponentkabel eller bare HDMI?
    Kan jo selvfølgelig være noe "galt" med testoppsettet mitt (som tx200'en ikke liker), men AE 900'en gir jo flotte bilder, så jeg vet ikke helt...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører alltid hoveddelen av testen via komponent, ellers får jeg jo ikke sjekket ut hvordan projektorens bildebehandling fungerer.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter opp om Gorm att det må være noe galt ett sted i prosjektoren, jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i beskrivelsen din ang bildet..Jeg kjører med hdmi nå men har også brukt komponent tidligere men har ikke vært i nærheten av blasse farger eller ufokuserte bilder..

Det er jo ikke umulig att det er noe galt med ditt eksemplar da !

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svarene. Jo jeg antar nå at det må være noe galt med selve prosjektoren. Så den går i retur.
    Tror jeg slår meg til ro med Panasonic'en for denne gang. Men det frister jo litt med Benq 8720 da...

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det et sted i menyen hvor man kan se hvor mange ganger prosjektoren har vært slått på? Jeg hadde denne muligheten på min gamle PT-AE500.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lett og lett nå, men finner ikke ut hvordan jeg slår på denne eco mode for lampen, som det snakkes om så mange steder. Noen som vil veilede en projektor noob?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger seriøs hjelp:
    Skaffet meg en TX200 i august, og har brukt min gamle Radionette dvd spiller med S-video fram til bare noen uker siden. Da kjøpte jeg meg en Oppo OPDV971H og en 10 meters DVi-HDMI billig sjit kabel(dårlig skjermet Hama kabel fra elkjøp.) Sånn øyeblikkelig så alt ut til å virke bra, men nå kan jeg ikke akkurat si at jeg er særlig fornøyd.
    Nar jeg bruker den HDMI inputten, opplever jeg to helt merkelige greier: Bilde-lag og en type skurring i bildet. bilde-laggen kommer kun når jeg ser sone 1 filmer, har ikke sett noe til det med sone 2. Det kommer ikke av noe NTSC\PAL innstillinger(jeg er 99% sikker), siden jeg har dobbeltsjekka dette hundre ganger, og alt funker da også helt fint med s-video. Skurringa ser ut som en horisontal, smal blitzing, som dukker opp oftest mellom bilde skift og close-ups med mye action. Jeg skjønner ikke hva dette er fornoe, og hva som kan forårsake det, om det er PJen, eller dvdspillern..At kabelen skaper lag i bildet, virker absurd...
    I tillegg oppi alt dette, blei jeg plutselig oppmerksom på noen vertikale striper med ca 2 cm mellomrom. Når jeg studerer de på nært holdt, ser det ut som pixler i mørkere farge en det som er originalt i bildet, som danner seg nedover bildet. Disse er synnlige i veldig lyse bilder, som feks lyseblå klar himmel og hvit røyk. Disse stripene kommer uavhenging av spiller og tilkobling (og jeg la merke til de for første gang etter at jeg hadde koblet pcen til PJen, om de alltid har vært der er veldig vanskelig å si, men jeg hadde i allefall aldri lagt merke til de før, noe som er rart, siden de er ganske så tydelig under forholdene tidligere nevnt.)
    Jeg vet dette er mye på en gang, men er det noen som har vært borti dette før, all hjelp er velkommen.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne "horisontale blitzingen" som du nevner tror jeg at jeg hadde på min Tx-200 også. Det kom på en måte en tynn stripe over hele bildet. Forsvant etter kun kort tid. Samtidig virket bildet noe hakkete i bevegelsene. Dette var også noe som kun kom med hdmi tilkobling og ikke via komponent. Jeg brukte da Pioneer dv-989. Hadde ikke noe å si om det var sone1 eller 2.
    Jeg har ikke opplevd noe slikt som dette på min nylig anskaffete Tx-300 sammen med Marantz Dv-7600.

De vertikale strekene du ser er mest sannsynlig Vertical Banding, et fenomen som er veldig typisk for Lcd teknologien. Jeg har hatt dette på alle mine projektorer, også Tx-300. Det har heldigvis blitt litt bedre etterhvert, men foreløpig er det nok noe man må leve med.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du sier at den forsvant etter kort tid (blitzinga), hva gjorde du? Gjorde du noen forandringer utstyrsmessing? Kan det være at tx200 kolliderer med enkelt spillere? Når jeg kobler PCen mot PJen (via dvi\hdmi) oppstår ingen problemer, så da kan det vell ikke i teorien være HDMI\det digitale i PJen som er busta..?

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eriond, er du fornøyd med pj-tx300 og er det mye forskjell fra tx200? Jeg vurderer å kjøpe tx300 og har ikke funnet alt for mye her på forumet om hvor fornøyde/misfornøyde eierene er!

Er klar over at dette er tx200 tråd men tok sjansen alikevel;-)

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å ta det første først:
    Blitzinga forsvant aldri, det jeg mente var at det kom og gikk etter hvilken film eller scene det gjaldt. Kan være at Tx-200 sliter med Hdcp handshake fra noen kilder. Hør med din forhandler eller service-verksted om de har noen teori eller en softwareoppgradering til Pj'en.

Syns personlig at det ikke er store forskjellen på Tx200 og TX300. Irisen bråker like voldsomt, men har ett inntrykk av at styringe på den er blitt bedre. Det er en stund siden jeg hadde Tx200, så jeg kan desverre ikke peke på konkrete forskjeller. Men det er mulig å få ganske bra deal på Tx300, så det er kanskje verdt mellomlegget mtp. bruktpris

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da blei det en brukt tx200 på meg, 5 mnd gammel og 200 timer på pæra
    noen som har erfaring ved bruk av component kabel vs hdmi? grunnen for spørsmålet er at jeg har en nad t524 dvd spiller og den har ikke hdmi:???:
    På hifiklubben fikk jeg til svar at signalene på component utgangen til t524 var bra, så hva trur dere???

Newcomer diskvask sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har måtte bytte pæra på denne enda? Tråden over lampetid inneholder ingen erfaringer med TX200.

Min har gått i ca 250 timer og jeg har opplevd ved et par tilfeller at lysstyrken har vært ujevn. Dette kan vel være et tegn på at pæra begynner å bli slitt?

Side 23 av 30 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •