Offisiell tråd for Hitachi PJ-TX200 - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 30 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 595
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke hvis du bruker en godt skjermet kabel. Du kan også kjøpe skjermet strømkabel, som for eksempel Supra sin. Denne har så og si null målbar støy, og i hvert fall ikke nok til å forstyrre signalkablene dine.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo. Har bestilt meg PJ-TX200. Har hatt PJ siden høsten 2005 og er rimelig fornøyd med min Epson EMP-TW10H. Epson PJ'en brukes mye. Ca. hver dag og en god del timer pr. dag(1200timer på 8,5mnd.). Men nå vil jeg ha bedre bilde. Oppløsning på 854x480 og kontrast på 800:1 holder ikke.
    Har Xbox1 er koblet til PJ med komponentkabel. PJ'en brukes til å se filmer, TV-serier etc. og spilling. Har ikke skikkelig DVD spiller eller annen god video kilde ennå.

1. Noen med erfaring hvordan PJ-TX200 er til konsoll-spilling?

2. Takler den ikke å være på i 6 timer sammenhengende? Eller 6 timer iløpet av en dag/natt? Har hatt min Epson på i 20 timer sammenhengende og den funker fint.

3. Noen her som har hatt problemer med sin PJ-TX200?

Takk for svar.

Mvh Kenneth

Newcomer Håkon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

calibrering

Hei

har jobbet noen få timer med calibrering av min tx200. virker som rød oransj er litt skarp? på Nemo er fargene litt sterk synest jeg, noen forslag? hva er dette med rgb innstillinger? ellers har jeg Sharpness: 7 på maks, virker litt rart at de lager prosjektoren der en må ta i bruk maks innstilling?

Teksten virker også noe SD hva gjør en med den?

Knall bilde foresten

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Håkon
    ellers har jeg Sharpness: 7 på maks, virker litt rart at de lager prosjektoren der en må ta i bruk maks innstilling?
    jeg klarer meg med sharpness på 5, over det blir det synlig ghosting. men derimot måtte jeg justere kontrasten til max i følge dve disken.
    alle eksemplarer er nok litt forskjellige. nemo har jo veldig sterke farger som de fleste animasjonsfilmer, så det er vel ikke den beste filmen å bruke som mal på hvordan farger skal være kanskje.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kludvik
    Hallo. Har bestilt meg PJ-TX200. Har hatt PJ siden høsten 2005 og er rimelig fornøyd med min Epson EMP-TW10H. Epson PJ'en brukes mye. Ca. hver dag og en god del timer pr. dag(1200timer på 8,5mnd.). Men nå vil jeg ha bedre bilde. Oppløsning på 854x480 og kontrast på 800:1 holder ikke.
    Har Xbox1 er koblet til PJ med komponentkabel. PJ'en brukes til å se filmer, TV-serier etc. og spilling. Har ikke skikkelig DVD spiller eller annen god video kilde ennå.

2. Takler den ikke å være på i 6 timer sammenhengende? Eller 6 timer iløpet av en dag/natt? Har hatt min Epson på i 20 timer sammenhengende og den funker fint.

Takk for svar.

Mvh Kenneth
    Jeg har spilt endel på min TX200 fra vanlig Xbox og den er mye bedre enn AE900 som jeg hadde før. Jeg har hatt min på i alle fall 6 timer i strekk uten noe trøbbel. Den økte ikke vifthastighet heller så jeg synes den er veldig bra. Har nettopp fått komponent og digital kabel så da er bilde og lyd så bra det kan bli fra den gamle Xbox'en. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kludvik

Takk for svar.

Mvh Kenneth
    1. Kjører xbox360 på min tx200 og jeg smiler bare jeg tenker på det! Det er knallbra. Med 360'n satt opp til å levere 720p og optisk digital lyd er det helt topp å spille. Takket være 5.1 lyden kan man bruke ørene til å finne badguys i Oblivion, eller andre biler i PGR3. Jeg kan med sikkerhet si at dette er den største spillopplevelsen jeg har hatt, uten at jeg har vært/er noen hardcore gamer.

2. Det går fint å kjøre lenger enn 6 timer. Tipper det som står i brukermanualen er for å fraskrive seg ansvaret for profesjonell bruk.

3. Lampen røk rett etter 300t, men fikk ny av min forhandler. Ingen trøbbel etter dette.

Totalt sett er jeg veldig fornøyd med tx200.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DVD spiller som passer til Hitachi TX- 200

Er det noen DVD spillere som passer bedre til denne enn andre? Prisklasse opptil 4 k

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nippi
    Er det noen DVD spillere som passer bedre til denne enn andre? Prisklasse opptil 4 k
    Så lenge du har HDMI eller DVI utgang på DVD-spilleren er du vel sikret stabilt og bra bilde. (neste alternativ er komponent)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Nippi, spørsmål om DVD-spiller lager du bare en ny tråd på, og les gjerne litt først. Denne tråden omhandler kun TX200, skal den inneholde alt av utstyr rundt TX200 blir veldig raskt tråden veldig lite oversiktelig. Takker!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Nippi, spørsmål om DVD-spiller lager du bare en ny tråd på, og les gjerne litt først. Denne tråden omhandler kun TX200, skal den inneholde alt av utstyr rundt TX200 blir veldig raskt tråden veldig lite oversiktelig. Takker!
    Oooppsops: Beklager det skal ikke gjenta seg!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå brukt min TX-200 i ca 20 timer, men sliter litt med bildet. Nede i høyre hjørnet er bildet i vater. Men oppe er det helt rett.

PJ henger i veggfeste..

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svalbar1
    Har nå brukt min TX-200 i ca 20 timer, men sliter litt med bildet. Nede i høyre hjørnet er bildet i vater. Men oppe er det helt rett.

PJ henger i veggfeste..
    hmmm... vet ikke helt om jeg skjønte hva du mente her... kan du lage et tegning så vi ser hvor bildet ikke er som du ønsker. At bilde er i vater høres bra ut for meg; det samme med at det er helt rett oppe! :?:

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PJ henger i veggfeste..
    Eg tog an ikkje heller men det kan høres ut som att prosjektoren ikke henger 100 % rett,prøv å vri den ørlitegrann mot venstre,eller høyre så kan det hende att bilde også blir slik det skal være.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som om PJen ikke står helt riktig. Det er vesentlig at projektoren står vinkelrett på lerretet, samt at det står i vater. Når PJen er i vater, kan du bruke lens-shift og zoom for å tilpasse bildet til lerretet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dårlige TV-signaler. Har jeg feil kabel?

Har rigget opp Hitachien min med nyinnkjøpt mediasenter og greier. Men Signalet er dårlig/uskarpt. Utgangen på Mediasenteret er DVI og inngangen i Hitachien er jo HDMI. Dermed kjøpte jeg en 10 meter kabel med DVI i ene enden og HDMI i andre enden. Profigold-kabel. Som sagt blir signalet ikke bra. Burde jeg kjøpt HDMI-kabel + overgang til DVI, eller er det bare noen innstillinger som ikke er riktige?????

Vær så snill og kom med tips. Jeg er rimelig fortvila nå....:cry:

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Storm2
    Har rigget opp Hitachien min med nyinnkjøpt mediasenter og greier. Men Signalet er dårlig/uskarpt. Utgangen på Mediasenteret er DVI og inngangen i Hitachien er jo HDMI. Dermed kjøpte jeg en 10 meter kabel med DVI i ene enden og HDMI i andre enden. Profigold-kabel. Som sagt blir signalet ikke bra. Burde jeg kjøpt HDMI-kabel + overgang til DVI, eller er det bare noen innstillinger som ikke er riktige?????

Vær så snill og kom med tips. Jeg er rimelig fortvila nå....:cry:
    hmm...tja... ligger strømkablene inntil antennekablene? Interference kan gi dårligere bilde da endel strømkabler er veldig dårlig skjermet...:? Jeg har litt av samme problem selv og da er det bare å forsøke å samle alle strømkablene i en bunt og holde dem fra andre kabler som sender signaler... ikke helt lett alltid, men en nødvendighet!:neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg en TX-200 her om dagen.

Har ikke kalibrert den ennå, kjører på standard innstillinger. Noen tips til å få best utbytte av TX'en?

Er foreløpig bare én ting som irriterer meg, og det er en irriterende høyfrekvent-lyd som kommer fra projektoren når den står på.

Sitter ca 1 meter forran den og lyden høres hele tiden så lenge du vet den er der. Dette var også noe av det første jeg la merke til da jeg slo den på første gang.

Noen med samme erfaring, eller er det bare jeg som har vært uheldig med mitt eksemplar? Er dette en ting som kvalifiserer til at jeg kan få en ny?

En annen ting; Vil jeg merke stor forskjell ved å bytte DVD-spiller som kjører ut på HDMI? Har i dag en enkel spiller som kjører på komponent med progressive scan.

Mvh
    tmx

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mulig jeg hører dårlig, men det er ingen høyfrekvent pipelyd i min.
    om du vil tjene noe på å bytte til hdmi avhenger selvfølgelig av flere ting, bl.a hvor lang komponentkabel du bruker (og type) og hvaslags dvd spiller du har og eventuelt bytter til.
    gi oss litt flere opplysninger, så blir det lettere.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PJ er i vater. Har brukt vater og stilt denne inn.

Det som er at oppe på bildet ser det slik ut: ---------

Mens nede på bildet går det slik: ----___

U see? Bildet er "riktig" oppe, mens nede er det litt skjevt nede i høyre hjørne..

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PJ er i vater. Har brukt vater og stilt denne inn.

Det som er at oppe på bildet ser det slik ut: ---------

Mens nede på bildet går det slik: ----___

U see? Bildet er "riktig" oppe, mens nede er det litt skjevt nede i høyre hjørne..
    Du kan prøve å justere på overscan slik at den som er skjevt kommer utenfor bildet som pj'en viser.

Side 21 av 30 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •