Offisiell tråd for Hitachi PJ-TX200 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 30 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 595
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lurer på hva slags måleutstyr han har brukt for å komme fram til det resultatet? Et kompass kanskje...................? :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm: Har du vært borti en Hitachi PJ-TX200 ennå? Har du planer om å sjekke den ut?

John Roger

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Nyanskaffelse

Har nettop kjøpt PJ-TX200. Dette er min første projektor, har alltid ønsket dette. Kjører på et 80" lerret. Må bygge om stua før jeg får det større. Det ble Hitachi siden jobben min tillater meg å kjøpe denne for 13500 laken. Bildet er upåklagelig, men har ikke så mye å sammenligne med. hengte den i taket iht instruks og bruker component kabel fra DVD spilleren (også Hitachi DVP745) og vanlig Video input fra Tuneren. Innviet det hele med Sin City og Star Wars III. God Jul Alle sammen.. Noen gode tips fra erfarne projektører???? Hva er beste måten å få klareste bilde? Det finnes ingen autofokus, bare den ringen som man skrur på. Fant ut at det enkleste var å se på ytterkantene til de ble skarpe.
    Tips mottas med takk. :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej kära grannar! ;-)

Review av Tx200 hittar ni här, länk

På svenska men jag hoppas ni kommer tycka att det är intressant ändå. ;-)

/ Pacman

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ej kära grannar! ;-)

Review av Tx200 hittar ni här, länk

På svenska men jag hoppas ni kommer tycka att det är intressant ändå. ;-)

/ Pacman
    Velkommen til Avforum Pacman,

Jeg håper du vil delta i mangen diskusjoner her på Avforum, og dele din kunskap

Takk for link til testen !

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tack Ak!

Brukar titta in här ibland, mycket trevligt forum detta.

Angående on/off-kontrast, i "Auto1"/"Whisper" ger alltså Tx200 med D65-gråskala "bara" ~1800:1. 12300:1 är möjligt men detta är med "Auto2" och med en vitpunkt som är way of D65.

Snart kommer en review av Z4 där ljusstyrka och kontrast kommer finnas med som jämförelse. Kan säga redan nu att Tx200 mäter bättre. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Lurer på hva slags måleutstyr han har brukt for å komme fram til det resultatet? Et kompass kanskje...................? :wink:
    Colorfacts 5.5 och Trichomat-1 (Trichromatic light sensor with 3 light-sensing ICs, 3 tuned color filters, integrated microprocessor)

Duger det som svar? ;-)

Sanningen är nog den att vi nog närmat oss "minimum sensitivity" för Trichomat-1.

Det spelar mindre roll, Auto2 autoiris har ett jättestort omfång (difference max open/close), större än de andra D5-projektorerna, problemet är way to much Iris Delay Effect.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående on/off-kontrast, i "Auto1"/"Whisper" ger alltså Tx200 med D65-gråskala "bara" ~1800:1. 12300:1 är möjligt men detta är med "Auto2" och med en vitpunkt som är way of D65.
    Da snakker vi sikkert total whitecrushing også

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. :smile:
    Contrast på "0" men ja, inte mkt som var rätt med den bilden. Det var bara en parantes, poängen är att det är konstigt att Hitachi inte skrev 12000:1 i specifikationen som i regel "glömmer" D65 och "Whiter than White"

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo mulig at Hitachi har hatt som mål å ha en nogenlunde "edruelig" oppgivelse av kontrasttall, på linje med Epson TW600. Edruelighet er jo mere unntaket enn regelen i LCD-leiren om dagen.....

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pacman
    Colorfacts 5.5 och Trichomat-1 (Trichromatic light sensor with 3 light-sensing ICs, 3 tuned color filters, integrated microprocessor)

Duger det som svar? ;-)

Sanningen är nog den att vi nog närmat oss "minimum sensitivity" för Trichomat-1.

Det spelar mindre roll, Auto2 autoiris har ett jättestort omfång (difference max open/close), större än de andra D5-projektorerna, problemet är way to much Iris Delay Effect.
    Det duger ja. :-P

Jeg tror nok også at måleutstyret er villedet av for lite lys, og dermed ikke har målt korrekt. Jeg løste dette ved å måle mye tettere på linsen, der "sort" har langt høyere lysintensitet.
    12000:1 minner om de måleresultatene jeg selv fikk når OpticOne ikke hadde nok lys til å gjøre en riktig måling. Jeg ble da anbefalt av produsenten å flytte sensoren mye nærmere projektoren, slik at "sort" målte høyere enn 0.05 fL. Da garanterte de at målingen var nesten 100 prosent korrekt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De felste måleutstyrene har vel såvidt jeg vet problemer med å måle under 10IRE..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det duger ja. :-P

Jeg tror nok også at måleutstyret er villedet av for lite lys, og dermed ikke har målt korrekt. Jeg løste dette ved å måle mye tettere på linsen, der "sort" har langt høyere lysintensitet.
    12000:1 minner om de måleresultatene jeg selv fikk når OpticOne ikke hadde nok lys til å gjøre en riktig måling. Jeg ble da anbefalt av produsenten å flytte sensoren mye nærmere projektoren, slik at "sort" målte høyere enn 0.05 fL. Da garanterte de at målingen var nesten 100 prosent korrekt.
    "flytte sensoren mye nærmere projektoren"?
    Du menar ha sensor vänd mot projektorn? Jag mäter med sensorn vänd mot duken (lerret? haha, tog mig lång tid innan jag lärde mig norska ordet för "screen" )

Men ja, noggranheten lär vara väldigt låg vid den här nivån. Hann aldrig prova att ha sensor närmare duken, vilket brukar vara tipset annars.

Iofs, 12000:1 är inte konstigare än 6000:1 @ D65. I "High Bright" är Tx200 dubbelt så ljusstark som som den är vid D65. Så tror ni på övriga siffror och även siffrona för Tw600 (review av CKL) så får ni nog tro på de här med.

Men som sagt, spelar mindre roll, Auto2 är oanvändbart.

Ak>> Precisionen för gråskala minskar redan vid 30 IRE men var gränsen för "bara" ljusintensitet går vet jag inte.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag mäter med sensorn vänd mot duken
    Optic One kan med diffusor brukes direkte mot projektor. (Det er slik Gorm måler) Jeg har forøvrig lite kjennskap til målenøyaktighet ved måling av kontrast på lerretet.

Forøvrig var det en fin test av TX200 Pacman

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig som AK skriver at sensoren min måler direkte fra projektorens linse, og dermed kan jeg måle helt nøyaktig (fargekalibrere) selv nede på 10 IRE. Softwaren er også utstyrt med forskjellige "offset" slik at jeg kan legge inn nøyaktig gain og gråtone for alle typer lerret. Det er med andre ord "offset" for Stewart, dalight og så videre. Altså kan jeg for eksempel velge offset for Stewart firehawk, eller mitt eget Adeo Greyvision. :grin:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at CKL er ute med sin review av denne nå:

http://www.avbuzz.com/audio-video/20...X200/index.htm

Legger merke til at ON/OFF-kontrast på denne kallibrert havnet på rundt det samme som Panasonic AE900 (2035:1, autoiris 1). Den oppleves som skarpere enn Z4, men ikke like skarp som Misubishis HC3000.

Newcomer atarup sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chevy70
    Har nettop kjøpt PJ-TX200. Dette er min første projektor, har alltid ønsket dette. Kjører på et 80" lerret. Må bygge om stua før jeg får det større. Det ble Hitachi siden jobben min tillater meg å kjøpe denne for 13500 laken. Bildet er upåklagelig, men har ikke så mye å sammenligne med. hengte den i taket iht instruks og bruker component kabel fra DVD spilleren (også Hitachi DVP745) og vanlig Video input fra Tuneren. Innviet det hele med Sin City og Star Wars III. God Jul Alle sammen.. Noen gode tips fra erfarne projektører???? Hva er beste måten å få klareste bilde? Det finnes ingen autofokus, bare den ringen som man skrur på. Fant ut at det enkleste var å se på ytterkantene til de ble skarpe.
    Tips mottas med takk. :razz:

Har du noen ytterligere erfaringer å dele med oss etter noen ukers prøving. Har selv fått tilbud om denne til samme prisen som Sanyo Z4.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorojo
    Gorm: Har du vært borti en Hitachi PJ-TX200 ennå? Har du planer om å sjekke den ut?
    Ettersom jeg skjønte så har ikke Hitachi vært spesielt imøtekommende med tanke på å låne ut en TX200 til test?? Correct me if I'm wrong.....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom jeg skjønte så har ikke Hitachi vært spesielt imøtekommende med tanke på å låne ut en TX200 til test?? Correct me if I'm wrong.....
    Tror ikke de er så vanskelige, men de har bare en demounit etter hva jeg forstod. Mange om beinet Men tingen er den at det ikke er så lenge til det er uinteressant å teste TX200. Tiden flyr.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vi får denne snart.