Offisiell tråd for Hitachi PJ-TX200 - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 30 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 595
    Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Fikk en demo av TX200 hos AVHifi denne uka. Jeg synes projektoren var overraskende bra. Hvitt lerret på 260 cm og projektor tilkoblet med komponent, var nok ikke helt optimalt. Men selv på den størrelsen var det svært lite SDE å se. Positivt, da jeg hater screendoor. Her mener jeg i allefall at Sanyo Z4 ikke kan sammenlignes. På den var det irriterende SDE på 91" lerrett på 4 meter avstand...

Da vet jeg at det vil bli enda bedre i kjeller´n min med et 200cm Adeo Greyvision og Denon 3910 med HDMI.

YES - endelig har jeg funnet projektoren for meg som har god balanse mellom pris og ytelse
    Kan bare slutte opp om konklusjonen din SVS!-man. Jeg har 85" lerret og sitter i underkant av 4 meter unna og er ikke plaget av SDE. Er storfornøyd med TX'en! :grin:

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har helt siden jeg så PD model two en gang i vinter vært skråsikker på at "den må jeg ha". Etter å ha sett TX200 er det bare ikke verdt en prisdifferanse på 15.000 kr. Model two er, etter min mening, ikke SÅ mye bedre enn TX200. Og på enkelte områder syntes jeg faktisk at TX200 overgikk model two.

For de 15k jeg sparer får jeg; 1 stk Ibiza-sofa, ekstra senter bak, Transducer, Zachry forsterker og et 92" Adeo Greyvision!!!

Det betyr et komplett ferdig filmrom hos meg
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har helt siden jeg så PD model two en gang i vinter vært skråsikker på at "den må jeg ha". Etter å ha sett TX200 er det bare ikke verdt en prisdifferanse på 15.000 kr. Model two er, etter min mening, ikke SÅ mye bedre enn TX200. Og på enkelte områder syntes jeg faktisk at TX200 overgikk model two.

For de 15k jeg sparer får jeg; 1 stk Ibiza-sofa, ekstra senter bak, Transducer, Zachry forsterker og et 92" Adeo Greyvision!!!

Det betyr et komplett ferdig filmrom hos meg

Halleluja brother :grin:

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Amen
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pære til Hitachi tx 200

Har vel hørt et sted at pærene til denne projektoren ikke skulle være så dyre, men etter en tur på vår lokale HIFI sjappe så fant jeg ut at den koster 4500. Er dette en billig pære??? Hvor mye koster pæra til feks Panasonic AE900 eller Epson TW600? Er det stor forskjell?

Newcomer nesJe sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: LINK til lampen på AVnytt der en kan registrere priser, så forholder vi denne tråden teknisk.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kandre
    Har vel hørt et sted at pærene til denne projektoren ikke skulle være så dyre, men etter en tur på vår lokale HIFI sjappe så fant jeg ut at den koster 4500. Er dette en billig pære??? Hvor mye koster pæra til feks Panasonic AE900 eller Epson TW600? Er det stor forskjell?
    EDIT: LINK til lampen på AVnytt der en kan registrere priser, så forholder vi denne tråden teknisk.

Newcomer Håkon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Skal kjøpe denne prosjektoren. lurte på den beste DVD spilleren for denne prosjektoren?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten finurlighet jeg så her i går da jeg koblet en VP30 til TX200.

Det viser seg at TX200 støtter 1080p@50 og 60Hz på HDMI som input.
    Prøvde også 1080i@50 og 60Hz, og minns at det også virket. Litt usikker på om begge frekvensene virket, så det må jeg sjekke.

Står det ikke max 1080i i spec'n da?

Uansett, syntes det var morsomt.
    Kjører forøvrig en Supra 12m HDMI kabel dersom noen lurer. Kunne ikke se noen artifaks el.lign ved den oppløsningen.

Et annet spm er jo om det er noen vits da
    Måtte bare prøve da jeg så mulighetene i menyen til VP30.

Lurer også på hvordan Tx200 tolker 1080i. Syntes teksten ble relativt stor ift 1080p så det er mulig den tolker det som 1920x540. Må sjekke videre...

Men, 1080p støttes på HDMI

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flott, men det er jo ikke 1080p man ser på lerretet, da.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flott, men det er jo ikke 1080p man ser på lerretet, da.
    Stemmer jo det... var vel derfor jeg sa at hensikten sanns. er borte med 1080p. :wink:

uansett, en liten morsom sak. Alltid morsomt når noe virker utenfor spec.
    (for det står kun 1080i i spec'n?)

Skal som sagt prøve å finne ut av 1080i på komponent. En av de funka, men jeg så også det at når Tx200 først mistet sync (kaller det det) så klarte den ikke å få sync på de andre oppløsningene... måtte da gå via HDMI og så tilbake til komponent... derfor var det litt vanskelig å teste.
    Hadde mer enn nok med å justere og tweake både tx200 og VP30 at jeg nesten gikk surr i hva jeg prøvde og ikke prøvde... ;-)

Men, keystone var ikke noe jeg kunne ha på, da ble det umulig med 1:1 pixel mapping gitt. Så fort den var 0 så smalt "checkerboard" testmønstret inn.
    (ikke at jeg trenger det heller)

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært artig dersom du skrev noen erfaringer med projektoren, hvilket lerret/ størrelse du bruker og eventuelle plusser og minuser...

Det høres jo ut som du eksperimenterer litt med TX200. Er du f.eks fornøyd med bilde etter fargekalibrering.

Del din kunnskap
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært artig dersom du skrev noen erfaringer med projektoren, hvilket lerret/ størrelse du bruker og eventuelle plusser og minuser...

Det høres jo ut som du eksperimenterer litt med TX200. Er du f.eks fornøyd med bilde etter fargekalibrering.

Del din kunnskap
    Hehe... dele ja ;-)

Bruker som nevnt et 90" lerret (tror det er Projecta Deluxe lerret (sier det siden jeg kjøpte PJ(Z-1) og lerret fra Bigscreen i tyskland for endel år siden, og jeg mistenker de for å selge no-name lerret, men det har Projecta logoen på siden av kassa). Solgte Z1'n for litt siden, men beholdt lerretet. Ville egentlig ha et større lerret, men dybden i rommet mitt var ikke nok. Men, det er stort nok...
    Synes forøvrig at lerretet er meget bra. Ingen synlige artifaks i duken, solid og bra. Ei heller har jeg de plagsomme "bulkene" noen ned-trekk lerreter har.

TX-200. Syntes det var en enorm opptur fra Z-1. Støynivået er meget lav, bildet er bra. Totalt sett meget fornøyd.
    Skulle egentlig ha en Z4, men madamen satte foten ned pga. størrelse. Tx-200 ble godtatt til nød (man, hva kan de si da, når den først er montert...hihi)
    Angret ikke på at det ble en TX200.

Kjørte igjennom endel kalibreringsdisker med litt varierende resultat, primært på brightness. Står nå på -3. Ellers veldig lite andre justeringer.
    Den er ikke fargekalibrert, men lurer på om jeg skulle gjort det.
    Synes grønt og blått er noe sterke. Rødt er grei...

Ellers bruker jeg nå en Supra 12m HDMI kabel som funker helt ypperlig sammen med VP30. Av komponentkabler så har jeg 10m RG-59. Ingenting fancy.

Totalt sett er jeg veldig fornøyd med TX-200, og nå sammen med en VP30. Bildet er meget bra.
    Det neste fremover nå er å få "kalibrert" PJ mot VP30, for deretter å "kalibrere" inngangene på VP30 til de aktuelle kildene jeg har (DVD, streamer, LD). Så det er mye igjen.
    Neste på upgrade stigen blir nok en 480i HDMI kapabel DVD spiller, deretter en ny streamer med mulighet for 480i på HDMI.

Nevner ikke forsterkeren her, siden den nå er degradert til en forsterker... vel, kjører fortsatt svideo fra DVD og streamer via den slik at madamen kan bruke TV (CRT) og evnt. PJ om hun vil. Våre bedre halvdeler liker ikke nye og utfordrene dingser i hjemmekinoen ;-)
    VP30 tar over jobben som audio/video switch fremover.

Kan sikkert komme med mer etterhvert som jeg lærer mer.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo!
    Har ett spørsmål, driver å legger kablene mine til projektoren i kabelkanaler og må dermed ha en ny strømkabel til projektoren..Hva heter den kabelen? Trenger en på 10m, har det noe negativt å sei å gjøre noe sånt?

Takk for svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som vet? må kjøpe i morgen

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for forslag, blir helt sikkert den der visst det ikke er noe problemer å bruke en sånn kabel?

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den passer i projektoren din så bør det være greit. For å være på den sikre siden så anbefaler jeg at du ringer eller send en e-post til psdata, og spør om den passer til PJ-TX200 projektoren din før du bestiller. PSdata selger jo denne projektoren, så det burde være enkelt for dem å svare på dette spørsmålet.

Hvor lang er den orginale strømkabelen som følger med til PJ-TX200?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Hvis den passer i projektoren din så bør det være greit. For å være på den sikre siden så anbefaler jeg at du ringer eller send en e-post til psdata, og spør om den passer til PJ-TX200 projektoren din før du bestiller. PSdata selger jo denne projektoren, så det burde være enkelt for dem å svare på dette spørsmålet.

Hvor lang er den orginale strømkabelen som følger med til PJ-TX200?
    3m :-P Vil tro den skal fungere. Det er jo bare en vanlig "pc-strømkabel"... ikke at jeg har testet, men det er samme plugg!

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal være en vanlig PC-strømkabel...
    Det eneste som er forskjell fra de medfølgende kablene og en "vanlig" er at den medfølgende har en ferrittkjerne nær projektor-konnektoren.
    Kan ikke se at det skal ha så mye å si...
    Selv har jeg et lite spenningsvern på strøm-uttaket for projektoren, som burde ta hånd om evnt. småspikre. Det er vel uansett å anbefale i disse dager (ikke lenge før det blir torden nå...).

Men må du ha en 10m strømkabel, så er det vel bedre å få lagt opp et stikk der du har projektoren vel? Koster jo litt, 1000kr+, men du slipper jo en stygg powerkabel.
    Skal du ha powerkabelen i rør også?
    Om så er burde du vel ha en viss avstand til signalkablene. Over så lange strekk kan vel 50Hz'n fort smitte over, eller?

Side 19 av 30 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •