Offisiell tråd for Hitachi PJ-TX200 - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 30 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 595
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har en PE7700 som jeg ihvertfall ikke har merket noen bugs eller feil på. Men kjøpte den brukt til en grei pris, og den var allerede oppgradert til ny firmware.

Newcomer per egil sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plassering i forhold til viftestøy

Har et spørsmål.

Har tenkt å kjøpe meg en tx-200, og har planlagt å feste den i taket (har til og med kjøpt takfestet). Men jeg kom på at dette kanskje ikke er den optimale plasseringsmetoden i forhold til støy; dersom viftehullene befinner seg på oversiden, som da blir undersiden ved takomontering, vil det ikke da bli noe mindre støy dersom projektoren heller plasseres på en liten hylle oppunder taket? Projektorens posisjon vil bli omtrent den samme, men støyen vil da gå opp i taket, i stedet for ned...

Jeg har forøvrig sofaen plassert inntil bakveggen, så projektoren vil bli stående/hengende rett over sweet spot.

Takker for svar :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Feil på Hitachi PJ-TX200

Jeg bare lurer på en ting...

Jeg kjøpte min første prosjektor, PJ-TX200, for en uke siden. Var veldig fornøyd, men så oppdaget jeg noe rart. Jeg skulle se en film som har mange mørke bilder. Da oppdaget jeg et grønnt felt/området nede i venstre hjørne som beveger på seg hele tiden. litt fram og tilbake. Det viste seg at dette feltet er der hele tiden uansett hvilke bilder som blir vist.

Jeg bare lurer på hva dette kommer av. Ser ingenting på linsen, så det må jo være noe inni prosjektoren.

Noen som kan hjelpe meg, jeg er helt grønn på dette..... (bokstavelig talt :neutral: )

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det feltet ovalt/sirkelformet, er det høyst sannsynlig støv på LCD-panelene. Kjent problem på LCD-projektorer. Send den inn til rens/service.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av per egil
    Har et spørsmål.

Har tenkt å kjøpe meg en tx-200, og har planlagt å feste den i taket (har til og med kjøpt takfestet). Men jeg kom på at dette kanskje ikke er den optimale plasseringsmetoden i forhold til støy; dersom viftehullene befinner seg på oversiden, som da blir undersiden ved takomontering, vil det ikke da bli noe mindre støy dersom projektoren heller plasseres på en liten hylle oppunder taket? Projektorens posisjon vil bli omtrent den samme, men støyen vil da gå opp i taket, i stedet for ned...

Jeg har forøvrig sofaen plassert inntil bakveggen, så projektoren vil bli stående/hengende rett over sweet spot.

Takker for svar :-)
    TX200 bråker lite uansett, jeg synes ikke det er et problem med støy rett ovenfor sweetspot. Dessuten er jeg glad i høyt volum under film, så ser ikke det som et problem. Selv skal jeg bygge vegghylle av andre praktiske årsaker til TX200, men synes ikke det hadde vært noe problem å hatt den i taket(Har hatt PTAE700 i taket uten problem tidligere, bråker mer)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den støyer lite, men da har man ikke tatt hensyn til lyden fra auto-irisen...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ha vært utsatt for en tx200 med blodtrimmet irismotor Tiger. 100hk bensindrevet irismotor med effektanlegg bråker fælt. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Sånn er det å ha gullører. Neida, irisen er ikke så plagsom når det gjelder støy sammenlignet med irritasjonen av artefakter den lager i bildet.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, har vi fått en anti-hitachi her?:wink:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men har du sett TX200 med auto1 i aksjon så skjønner du hva jeg mener. Og da er det viktig å presisere at jeg snakker om auto1. Auto2 er enda værre.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Krise!

For noen minutter siden sa det pang, og TX-200 ble brått uten bilde Litt vanskelig å se timetelleren nå, men den var et sted mellom 350 og 400 timer. Mao svært mye mindre enn den burde være før lampen ryker! Denne er kjøpt på HiFiklubben. Noen som vet om jeg kan få noe slikt på garanti? Jeg er litt irritert/frustrert akkurat nå.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kjøpt lampegaranti eller "idiotfosikring" på HFK så er jo saken grei. Har du ikke det, så er det jo litt kjipt. På den lyse siden så synes jeg å huske at Hitachi har de billigste prisene på nye pærer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Har du kjøpt lampegaranti eller "idiotfosikring" på HFK så er jo saken grei. Har du ikke det, så er det jo litt kjipt. På den lyse siden så synes jeg å huske at Hitachi har de billigste prisene på nye pærer.
    syns uansett man skal kontakte forbrukerrådet her, så man eventuelt får en endelig avklaring på hvordan man skal forholde seg til misforholdet mellom oppgitt levetid og reell levetid.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EON
    For noen minutter siden sa det pang, og TX-200 ble brått uten bilde Litt vanskelig å se timetelleren nå, men den var et sted mellom 350 og 400 timer. Mao svært mye mindre enn den burde være før lampen ryker! Denne er kjøpt på HiFiklubben. Noen som vet om jeg kan få noe slikt på garanti? Jeg er litt irritert/frustrert akkurat nå.
    Avhenger litt av hvor gammel den er, men mener det ihvertfall er 1000t/tre måneders garanti på pæra, avhengi av hva som kommer først - fra Hitachi. Har du snakket med HFK da?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist når slike ting skjer. Det er også litt forskjellig praksis med garanti ordninger på disse tingene, noen angir en tidsperiode etter kjøp og/ eller en viss minimums timetall på lampetelleren. Ellers i brukermanualen står det en del om hva man ikke skal gjøre og hva som kan påvirke levetid osv.

http://www.hitachiserviceeu.com/scri...-TX200E_NO.pdf

NB:
    Angående komponentenes levetid.

Lampe, LCD-panel, polarisatorer og andre optiske komponenter, i tillegg til luftfilter og kjølevifter har forskjellig levetid seg imellom.
    Disse komponentene må muligvis utskiftesetter lengre tids bruk av enheten.

Denne enheten er ikke tilvirket med henblikk på sammenhengende bruk over lang tid.
    hvis enheten betjenes sammenhengende i 6 timer eller mer eller 6 timers bruk hver dag(selv om bruken ikke er fortløpende) eller hyppig, gjentatt bruk, vil levetiden forkortes ogmedvirke til at disse komponentene må skiftes ut selv innenfor kun ett års bruk.

• Hvis enheten lener i større grad enn justeringsområdet som er anvist i dissebrukerveiledningene, kan dette forårsake at f forbruksvarenes levetid forkortes.
    La prosjektøren bli tilstrekkelig avkjølt før strømmen slås på.Etter å ha slått av prosjektøren trykker du på nullstillingsbryteren eller avbryter strømforsyningen og venter inntil prosjektøren har blitt tilstrekkelig avkjølt.Betjening av prosjektøren når den er svært varm kan forårsake skade på på elektronikken eller at lampen brister.

og

Garanti og etterservice
    Med mindre det har vært noen slags unormal bruk (nevnt i det første avsnittet i ADVARSELi denne manualen) skal du når det oppstår et problem med dette utstyret, først se på seksjonen ”Problemløsing” i ”Brukerhåndbok – Bruksveiledning” og kjøre gjennom de foreslåtte sjekkene.
    Dersom det ikke løser problemene, skal du kontakte forhandleren din ellerserviceselskapet. De vil fortelle deg hvilket garantiforhold som gjelder.

Da er det vel HiFiKlubben som sitter med svarene på om garantien dekker utgiftene med den tidlige deffekte lampen, og de må vel også få inn projektoren for rengjøring og sjekk. Enkelte ganger er det deffekter i stømforsyning og andre faktorer med vifter osv som kan være årsaken til en for tidlig død for lampemodulen.

Med slike eksploderende lampehavarierer er det lurt å lese brukermannualen for projektoren og se hva man skal gjøre når dette en skjelden gang skjer.

-tx-200-gif

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    syns uansett man skal kontakte forbrukerrådet her, så man eventuelt får en endelig avklaring på hvordan man skal forholde seg til misforholdet mellom oppgitt levetid og reell levetid.
    Lampen i slike projektorer er forsåvidt en forbruksvare, litt på samme måte som blekkpatroner i en blekkskriver eller drivstoffet i tanken eller skiver og bremseklosser på en ny bil.
    Med det mener jeg at bruken av projektoren, sammt oppsett og vedlikehold av luftfiltere osv kan være med på å påvirke lampe levetiden.

Den oppgitte levetiden er gjerne oppgitt utifra statistiske beregninger der projektor produsenten ser et timetall hvor flesteparten av lampene klarer seg og til et punkt der havari prosenten begynner å øke. Lysstyrken på lampen avtar også ved brukstid, og ved det angitte timetallet er vel som regel lystyrken halvert.

Forholdene rundt lampe garantien børr det vel også opplyses om ved kjøp av projektoren, enten fra selger eller ved dokumentasjon, så kunden kan se litt hvilke ekstra utgifter som kan påregnes, men å sette forbrukerråde på saken, eventuellt få hørt med de hvordan det er med regelværket nå som som fler og fler vanlige forbrukere har anskaffet projektorer og hva som er blitt vanlig i slike lampelevetids saker, er sikkert ikke så dummt å undersøke.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg snakket med HiFi-klubben i dag. Det var første gang de hadde fått en henvendelse ang lampe til TX200 i Trondheim, og de visste først ikke helt hva betingelsene var. Etter en tlf til Hitachi kom de frem til at dette trolig skulle gå på garanti. De sa at det var 6 mnd garanti på lampen. De måtte ta inn PJ for å sjekke om det var noe annet enn lampen som kunne være årsaken, samt verifisere timetelleren. Så nå ser det ut til at jeg får en ny lampe Har forøvrig behandlet PJ svært pent, renset filter for hver 100t og aldri flyttet pj fra sin takmonterte plass. Ser fra manualen at den ikke skal brukes 6 timer sammenhengende eller 6 timer pr dag !? det kan nok ha hendt at ungene har sett på film/barnetv på dagtid, og jeg på kvelden. Var ikke klar over denne begrensningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I etterkant kom jeg på at jeg reagerte på at lysstyrken var lavere enn normalt rett før det smalt. Jeg justerte opp irisen et hakk. Kan hende dette var et forvarsel på at noe var galt.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I etterkant kom jeg på at jeg reagerte på at lysstyrken var lavere enn normalt rett før det smalt. Jeg justerte opp irisen et hakk. Kan hende dette var et forvarsel på at noe var galt.
    Et stort dropp i lysutbytte er vel en "klassikker" når det gjelder varsel på at det er rett før lampa ryker med et smell ja. Problemet er vel at hvis man da hadde slått av projektoren før det smallt, hadde man allikevel vært fristet til å teste og se om lampa virker igjen senere, og spesiellt siden timetallet var såpass lavt. Det er med andre ord ikke så lett å unngå at lampa selv setter punktum. ;-)

Når man har kommet opp i lapeskiftings timetall, da blir det litt anderledes, og man har vel ofte kjøpt en lampe i reserve ved det tidspunktet.

Det med 6 timer daglig, har vel mer med den totale levetiden på projektoren, og er muligens en måte fra Hitachi å frasi seg problemer rundt ulike LCD slitasje problemer som er mer vanlig kan oppstå ved 24/7 drift.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en demo av TX200 hos AVHifi denne uka. Jeg synes projektoren var overraskende bra. Hvitt lerret på 260 cm og projektor tilkoblet med komponent, var nok ikke helt optimalt. Men selv på den størrelsen var det svært lite SDE å se. Positivt, da jeg hater screendoor. Her mener jeg i allefall at Sanyo Z4 ikke kan sammenlignes. På den var det irriterende SDE på 91" lerrett på 4 meter avstand...

Da vet jeg at det vil bli enda bedre i kjeller´n min med et 200cm Adeo Greyvision og Denon 3910 med HDMI.

YES - endelig har jeg funnet projektoren for meg som har god balanse mellom pris og ytelse
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 18 av 30 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine