Offisiell tråd for Hitachi PJ-TX200 - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 30 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 595
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

mye "snø" i bildet

Fikk i hus en ny PJ TX200.Har en panasonic 700 fra før.
    Har ikke kalibret PJ TX200 ennå,men syns det er utrolig mye "snø" eller forstyrrelser i bildet. Legger veldig godt merke til dette når skrift vises.
    I underteksten ser jeg det veldig godt men også i filmen generelt.
    Hva kan dette være?
    Panasonic 700 jeg har fra før,er det ikke sånne forstyrrelser på i det hele tatt.
    Noen som hvet hva dette kan være?

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pervind
    Fikk i hus en ny PJ TX200.Har en panasonic 700 fra før.
    Har ikke kalibret PJ TX200 ennå,men syns det er utrolig mye "snø" eller forstyrrelser i bildet. Legger veldig godt merke til dette når skrift vises.
    I underteksten ser jeg det veldig godt men også i filmen generelt.
    Hva kan dette være?
    Panasonic 700 jeg har fra før,er det ikke sånne forstyrrelser på i det hele tatt.
    Noen som hvet hva dette kan være?
    Hadde samme erfaring som deg,når jeg hadde min dennon 1920.Ble litt bedre etter kalibrering og en god hdmi kabel. Dette problemet ble immidlertid borte når marantz dv 7600 kom i hus. Virker som att prosjektoren trenger en god dvd spiller for å vise støyfrie bilder ? Hva slags kabel/dvd spiller har du da ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører med 7 m Supra HDMI kabel og en Pioneer DV-989AVi-S
    Så det bør vell egentlig ikke være noe problem?

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes dette er litt rart,det er flere som har det samme problemet, se litt på denne tråden.http://avforum.no/forum/uhd-blu-ray-spillere/36693-kj-pt-pioneer-989-meget-skuffende-bilde.html

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd at det er sånne småting som ødelegger helhetsinntrykket når man har investert i pj. Føler at jeg har vært veldig heldig (så langt da) for jeg har ingen slike ting å sette fingern på. Ingen døde pixler eller "støy" i bildet som dere har påpekt. Er utrolig godt fornøyd med kvaliteten på bildet så langt, og i tillegg at den er omtrent fri for viftestøy! :grin:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting her: TX200 fremviser et rimelig mye skarpere bilde enn det Pana AE-700 har. Dette mye grunnet SmoothScreen-funksjonen til Panasonic. Denne økte skarpheten bidrar til at du automatisk får noe mer "støy" i bildet, rett og slett pga bedre optikk og "mangel" på SmoothScreen. DVD-formatet i dag har jo automatisk mye støy i seg, og hvordan DVD-spilleren takler/bruker noise reduction er jo avgjørende. DV989 er en meget god spiller, men fremviser noe mer bildestøy enn eksempelvis Marantz DV7600 gjør.

For å komme til poenget: Er det mulig at den økte skarpheten er grunnen til økt opplevd bildestøy?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste jeg kan bemerke på negativ side er at SDE er mer fremtredene enn på AE900 - dog ikke noe problem når jeg ser film. Sitter over 2X bildebredden fra og da er det ikke noe problem. Man ser det om man ser etter det, men under film er det ikke noe tema.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pervind
    Jeg kjører med 7 m Supra HDMI kabel og en Pioneer DV-989AVi-S
    Så det bør vell egentlig ikke være noe problem?

Litten rettelse her,jeg kjører ikke Supra kabel ,men Kimbler HDMI kabel.
    Så også det var en annen som også hadde problemer med støy i bildet som hadde kimbler kabel.Kansje det er feilen?
    Skifte ut kimbler med noe annet.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt TX200 sammen med Dv989, og hadde ikke noen som helst problemer med støy i bildet. Brukte Real og Supra Hdmi kabel.

Det var mer bildestøy sammen med TW600.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser stor forskjell på bildestøy fra min dvd-opptaker med hdmi og komponentkabel (begge supra). Bildet med hdmi 720p blir mye skarpere, og med tv-bilder fra analogt kabelnett (digitalekoder er bestilt!) blir det også mer støy. Jeg har tilskrevet denne effekten at deiterlaceren i TX200 er bedre enn i Sony RDR 1010 på analoge signaler. Når jeg kjører DVD forsvinner støyen fra hdmi og bildet her blir klart bedre enn komponent. Resultatet er at jeg kjører tv-sendinger via komponent, og film via hdmi.

Det skal bli spennende å se resultatet med digitale tv-sendinger, når Canal Digital endelig får somlet seg til å sende meg en dekoder. Ringte kundeservicen deres i forrige uke, ca 10 dager etter bestilling, og fikk beskjed om at dekoderene hadde blitt stoppet i tollen, og stod på lager i Sverige. "Alle" skulle visst ha dekoder før fotballVM :-)

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tman
    P.g.a eksamen har jeg ikke hatt tid til å kalibrere hitachien min, hang den opp og koblet den til HTPC/MCE via dvi, og ble imponert over bra bilder og sømløs integrering med htpc.(sender tydeligvis korrekt EDID:1280*720 60Hz )

Det jeg ikke likte var at det er tydelig forskjell i hvor grønn og rød farge "treffer" på vertikale linjer (tekst, vindusrammer i windows osv). (hva kalles det?)
    Hvis jeg ser på en hvit stolpe i bildet ha jeg altså en grønn kant på venstre siden av den hvite stolpen, og rød kant på den høyre siden. Var med å sette opp en crt på jobb for ca 10 år siden, og da måtte vi sørge for at de tre kanonene traff riktig, v.hj. av testmønstre. Men dette er vel noe som skal være "riktig fra fabrikk" og ikke justerbart for en lcd???
    Finnes det en justerbar årsak til fenomenet, eller er det (som jeg tror) en produksjonsfeil?
    Må vi tåle slikt til en viss grad hos nye projektorer?
    Det er vel et projektor begrepet Konvergens du beskriver, noe som det er en visst godkjennet tolerangser på og derfor blir det avik på fra LCD projektor til LCD projektor.

Det er også et meget kjennt begrep for CRT projektor oppsett, der man er nødt til å justere denne for forskjellige kastelengder pga offsettet fra de tre rørene og linsene. Problemer rundt Konvergens er vel en av de tingene 1 Chip DLP projektorer pga oppbyggningen er helt fri for, og skal man få linet opp 3 Chip DLP, SXRD eller LCD paneler med et prisme og en linse, er det for et spørsmål om pris på produktet, når man begynner å skal ha disse tingene mest mulig nøyaktig.

Problemet er vel om unøyaktigheten skyldes fysiske rotasjons skjevheter de tre LCD panelene seg i mellom og prismet som legger RGB bildene oppå og liner dem opp til å konvergere med hverandre, eller om rutenettet er linet opp og man har ledige pixceler så produsenten kan flytte de tre primærfargene elektonisk innenfor panelene så de konvergerer best mulig innefor en pixcel bredde.

Unøyaktigheter på LCD projektorer skal man ikke tenke på å prøve å justere på selv en gang;-) , ettersom man fysisk er nede i tusendels millimetere, og trenger spesial måle utstyr for å få kallibrert inn styringen av lcd panelene ikke bare konvergens, men hvordan lysintensiteten styres jevnt over bildeareale fra hver LCD rute på de tre primær farge LCD panelene. Mener å ha lest om noen som kom seg inn i service menyen og klarte å flytte convergens skjevhetene selv, men man er fort litt ute og kjører ved å gjøre dette, og man kan vel miste garanti osv, hvis det blir oppdaget ved en eventuell reperasjon senere.

Ellers er vel også egene justeringer som digital Keystone blandt de ting som kan forværre convergens forholdene til projektoren, og slike ting må stilles av før man kan bedømme nøyaktigheten til konvergensen. Med PC som kilde er det lurt å kjøre native LCD oppløsning til projektoren, så man ikke blir lurt av eventuelle diffuse scaleringer når man sjekker Konvergensen.

En forskyving på en halv og nesten en pixcel bredde er vel forholdsvis normalt, og blir vel ikke synlig i fra sittepossisjon, men fra en pixcel og opp kan vel begynne å bli synlig, og blir det tydelig fra sittepossisjon, er det vel greit å kontakte utsalgstedet der du kjøpte projektoren og høre med de hva du kan og børr gjøre.

Her er ellers en tråd som tar for seg litt av denne problemstillingen på en PT-AE700 tidligere. http://avforum.no/forum/digitale-projektorer/13921-pt-700-med-godtatt-konvergensfeil.html , ikke helt sammenlignbart kanskje, men det hjelper kankje noe på det du lurte på.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten Bump...

Skulle sette meg ned i går kveld med Tx200'n etter en lang dag i solen (og ja det var pokker så varmt i huset). Dette var vel nærmere midnatt, så kveld er vel litt underdrevet ;-)

Uansett, vifta gikk på full peising. Tydelig at det er noe temp-greier som styrer vifta avhengig av omgivelsestemperaturen. Har da ikke vært så ekstrem viftestøy tidligere.
    Så jeg måtte krype til korset og sette på "whisper" da ble det bedre
    Får se om det er like "galt" i kveld...

Huff... sommeren er ikke tiden for PJ og filmkvelder :wink:

Gleder meg til høsten, med kalde mørke kvelder (og snart snur sola...). Hehe...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mtm
    En liten Bump...

Skulle sette meg ned i går kveld med Tx200'n etter en lang dag i solen (og ja det var pokker så varmt i huset). Dette var vel nærmere midnatt, så kveld er vel litt underdrevet ;-)

Uansett, vifta gikk på full peising. Tydelig at det er noe temp-greier som styrer vifta avhengig av omgivelsestemperaturen. Har da ikke vært så ekstrem viftestøy tidligere.
    Så jeg måtte krype til korset og sette på "whisper" da ble det bedre
    Får se om det er like "galt" i kveld...

Huff... sommeren er ikke tiden for PJ og filmkvelder :wink:

Gleder meg til høsten, med kalde mørke kvelder (og snart snur sola...). Hehe...
    hehe... enda en som har begynt å like "mørketiden" (nesten) like bra som sommeren...:grin: Jeg kjører min TX200 på whisper hele tiden, men det er klart at når det er veldig varmt inne så guffer den opp viftehastigheten litt uten at det blir plagsomt mye støy. Men så lenge man har noen kalde å kjøle seg ned med så kan det bare være så varmt det vil for min del...8-)

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Har enda tilgode å se en fullgod demo av TX200; altså i helt avblendet rom. Derimot har jeg sett mye til Benq PE7700. Flere steder får man nå denne til omtrent samme pris som TX200. Så til dere som kjenner begge disse projektorene godt:

Benq PE7700 eller TX200?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Har enda tilgode å se en fullgod demo av TX200; altså i helt avblendet rom. Derimot har jeg sett mye til Benq PE7700. Flere steder får man nå denne til omtrent samme pris som TX200. Så til dere som kjenner begge disse projektorene godt:

Benq PE7700 eller TX200?
    Gorm? :-P

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville heller satt TX200 opp mot HC3000 eller HD72i. PE7700 begynner å bli gammel (og litt "rusten"). Alle problemene med denne modellen trekker den heller ikke høyere på ønskelisten min.
    Prøv å få en god demo av TX200 et eller annet sted (spør gutta på forumet med TX200) så finner du kjapt ut om LCD er noe for deg eller ikke.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, Gorm. Fant ut at PD model two blir litt i dyreste laget for meg. HC3000 og H72i går ikke pga av min takhøyde. Fikk i dag et tilbud på PE7700 til rundt 14k.

Uansett, jeg leser kun gode omtaler av TX200; uansett hvor jeg leter - og tester jeg legger mest vekt på er testene til Gorm. Da blir det nok en TX200 og Adeo i nær framtid
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    hehe... enda en som har begynt å like "mørketiden" (nesten) like bra som sommeren...:grin: Jeg kjører min TX200 på whisper hele tiden, men det er klart at når det er veldig varmt inne så guffer den opp viftehastigheten litt uten at det blir plagsomt mye støy. Men så lenge man har noen kalde å kjøle seg ned med så kan det bare være så varmt det vil for min del...8-)
    Det hjelper med noen små kalde ja

For all del ikke noe plagsom støy, bare endel mer tydelig.
    Men, holder det på sånn lenge (med varmen altså) så er det vel ikke lenge før vi får noen meldinger (fra noen) om at TX200 ble tatt av lynet el.lign.
    Spenningsvern gutter... spenningsvern...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett, jeg leser kun gode omtaler av TX200; uansett hvor jeg leter - og tester jeg legger mest vekt på er testene til Gorm. Da blir det nok en TX200 og Adeo i nær framtid
    Jeg ville unngått PE7700 da denne har en lang liste med bugs. Den har nok litt bedre bilde enn TX200 og TW600 totaltsett, men også mye flere feil.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da utgår PE7700. Bugs og feil er utrolig irriterende. Tar en tur innom AvHifi til uka. De skulle visst ha en TX200 på demo...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 17 av 30 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine