Offisiell tråd for Hitachi PJ-TX200 - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 30 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 595
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking haha

Sitat Opprinnelig postet av mtm
    Hva er det med disse samboerene?
    Det første min sa, da jeg stolt sto i gangen da hun kom fra jobb, og dro henne inn i stua var "å nei, så stor da..."
    Det neste hun sa da jeg påpekte bildeforskjellene, "jeg ser ikke forskjell jeg"
    Og da jeg begynte å fortelle om noe fraværende støyen (i forhold til min gamle Z1), så fikk jeg svar... "hører ikke forskjell jeg".

Hmm? hva er det med kvinner. Ikke ser de, ikke hører de og ikke kan de sammenligne.... ;-)

Ok, den er stor (eller større en Z1), men bildeforskjellene er jo som dag og natt, samme gjelder viftestøy. Mulig jeg har vært heldig med et bra eksemplar. Men, selv i normal modus så må jeg anstrenge meg for å høre vifte, og gjerne legge øret inntill. Da jeg slå den på første gang, så stusset jeg litt. "har jeg power på?".

Nei, disse kvinnene... :razz:
    Sånn er de nesten alle sammen ) Min kone er også slik "Jeg ser ikke forskjell jeg" "Jeg liker best å se på tv`n jeg" og selvsagt hvis jeg synes lyd eller bilde har blitt bedre synes hun det var dårligere, hehe.

Og hvem har ikke hørt: "MÅ de ledningene være der?"

Nei vi må nok bare leve med at vi er forskjellige.

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg vurderer nå å gå over til en splitter ny Hitacht TX200 fra min gamle Z4, uten tap av penger. Er dette ett bra bytte? Er jo mindre zoom på Hitachien... Noen som har sammenlignings grunnlag mellom disse to i forhold til farge klarhet, dybde og kontrast?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du ikke investerer noen ekstra penger, så kan det være verdt det. Kanskje først og fremst pga den interne scaleren dersom du ser mye TV på PJen din. Men hoppet er ikke "revolusjonerende" som hoppet fra de gamle D4-panelene til dagens D5-projektorer. Z4 er fremdeles en av de beste LCD-projektorene på markedet.

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Jeg ser veldig mye på tv, men når jeg flytter i løpet av ett halvt års tid, blir det vel mer tv på vanlig tv, og heller prosjektor bare til film og spilling. Hvis jeg hadde satt de ved siden av hverandre, og begge hadde vært riktig kalibrert, hadde jeg da sett stor forksjell på dem? Tenker da på fargedybde og kontrast, spesielt hvor svart svart er på TX300 i forholf til Z4...

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp fått i hus en tx200, mangler fortsatt takfeste og lerret men har i mellomtiden plassert den på en hylle og bruker ett laken. Jeg ser nå at jeg kan få trøbbel med å henge projektoren der jeg vil. Det er ganske høyt under taket og det kan se ut som om projekoren vil bli hengende ca 130 cm over lerretets midtpunkt, er det mulig å få bildet plassert der jeg vil ved hjelp av lenseshift? Evt hva må gjøres. Lerretet er 190/200 cm bredt og pj er ca 3,5 m fra lerretet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du mulighet til å bruke en hylle på bakveggen?

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja men da blir bildet for stort, får ikke bildet mindre enn jeg har det nå med hjelp av linsa. Sitter ca 3m fra lerrettet og ett 2m bredt lerret er omtrendt maks uten at høytalere kommer i veien.

Edit: Løsningen blir å kjøpe et annet takfeste, b-tech bt882 fra avshop vil plassere pj'en i perfekt høyde.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grått eller hvitt?

hei!

Burde jeg kjøpe Grått eller hvitt lerret til PJ TX200?
    Har et furu vegger og tak, og brune fliser?

Noen som har peil?

Anders

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grått lerret, blir best bilde!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy "fargene treffer forskjellige steder"

P.g.a eksamen har jeg ikke hatt tid til å kalibrere hitachien min, hang den opp og koblet den til HTPC/MCE via dvi, og ble imponert over bra bilder og sømløs integrering med htpc.(sender tydeligvis korrekt EDID:1280*720 60Hz )

Det jeg ikke likte var at det er tydelig forskjell i hvor grønn og rød farge "treffer" på vertikale linjer (tekst, vindusrammer i windows osv). (hva kalles det?)
    Hvis jeg ser på en hvit stolpe i bildet ha jeg altså en grønn kant på venstre siden av den hvite stolpen, og rød kant på den høyre siden. Var med å sette opp en crt på jobb for ca 10 år siden, og da måtte vi sørge for at de tre kanonene traff riktig, v.hj. av testmønstre. Men dette er vel noe som skal være "riktig fra fabrikk" og ikke justerbart for en lcd???
    Finnes det en justerbar årsak til fenomenet, eller er det (som jeg tror) en produksjonsfeil?
    Må vi tåle slikt til en viss grad hos nye projektorer?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt hva jeg skal si her til forrige melding, men da jeg prøvde DVE fargekalibrering så var blått ganske greit, mens rødt og grønt sleit jeg med. Tydelig at de ikke er 100% på min PJ. (snakker om Hue og Tint her... er det ikke det det kalles da? )
    Klarte aldri å få rødt og grønt godt nok... Så her må det evnt. ekstern kalibrering til.
    Ellers ble jeg imponert over hvor godt den var kalibrert fra fabrikk. Kjørte gjennom 4 kal.disker (DVE, AVIA, Calibrator samt THX-optimizer). Stort sett er alle verdier fortsatt på 0 (muligens -1 på noe). Dog så jeg små forskjeller mellom de 4 hva brightness angår...
    Senket sharpness til 3 (da ble det godsaker...).

Ellers godt fornøyd med PJ min.

En annen sak. Noen som har lagt merke til lampetelleren?
    Synes jammen den teller fortere i "full-modus" enn hva den gjør i "spare-modus". Eller går tiden virkelig så fort når en har det morro...
    PÅ min gamle Z1 så telte den opp antall timer i spare- og full-modus separat.
    Noen formening om det?
    (eller har hitachi lagt inn en teller som går fortere enn virkeligheten for å lure oss mhp lampe-garanti...? hehe)

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var oppe hos Gorm her om dagen og fikk skikkelig eksperthjelp til kalibrering av TX'en. Det var et ganske sterkt blåstikk i oppsettet fra fabrikk. Det var relativt godt synlig i mørke scener i LOTR. Etter er par timer hos Gorm var dette borte og hudfarger ble naturlige også i mørke omgivelser :grin: . Når det gjelder kalibrering så skjønner jeg nå at å bruke DVE el.l. er omtrent bortkastet tid (ikke helt selvfølgelig); men man har ikke mulighet å få justert inn fargene slik Optic One verktøyet til Gorm gjør via pc. Det må være mange prosjektorer rundt omkring som kunne vært satt opp mye bedre enn fra fabrikk :?
    Takker Gorm for bruk av hans fritid og gleder meg stort over at filmopplevelsen nå er enda bedre enn før! :-P

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Var oppe hos Gorm her om dagen og fikk skikkelig eksperthjelp til kalibrering av TX'en. Det var et ganske sterkt blåstikk i oppsettet fra fabrikk. Det var relativt godt synlig i mørke scener i LOTR. Etter er par timer hos Gorm var dette borte og hudfarger ble naturlige også i mørke omgivelser :grin: . Når det gjelder kalibrering så skjønner jeg nå at å bruke DVE el.l. er omtrent bortkastet tid (ikke helt selvfølgelig); men man har ikke mulighet å få justert inn fargene slik Optic One verktøyet til Gorm gjør via pc. Det må være mange prosjektorer rundt omkring som kunne vært satt opp mye bedre enn fra fabrikk :?
    Takker Gorm for bruk av hans fritid og gleder meg stort over at filmopplevelsen nå er enda bedre enn før! :-P
    Du hadde vel med litt smøring (les: drikke)

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du tok ikke vare på noen av grafene fra Optic One vel? Heftig program, knuser DVE så sant man kan bruke det:wink: (ville jeg tro)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Du tok ikke vare på noen av grafene fra Optic One vel? Heftig program, knuser DVE så sant man kan bruke det:wink: (ville jeg tro)
    fikk før og etter- grafer på mail i etterkant. Kult å ha der en ser at det faktisk stemte som jeg så før kalibrering: at blå lå i overkant av rød og grønn. Kan godt legge ut disse så kan dere se resultatet! :-P

Her er de:

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Æsj... jeg vil også ha min kalibrert...

Som nevnt tidligere så klarte jeg ikke å få ting "riktig" med DVE hva farger angikk.
    Kontaktet Gorm for lenge siden, men han hadde dessverre ikke tid. Har ikke rotet mere med det. Det ble nevnt andre medlemmer her som kanskje kunne hjelpe meg. Og det skal ikke stå på smøring... whiskysamlingen bygner

Kort spm.:
    For å justere fargene måtte man inn i en service-meny el.lign?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se side 37 i manualen til pj.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Når det gjelder kalibrering så skjønner jeg nå at å bruke DVE el.l. er omtrent bortkastet tid (ikke helt selvfølgelig)...
    Godt du tok med den parantesen, for det er jo kun gråskalaen og fargebalansen som justeres med OpticOne. Hvordan PJen skal settes opp mhp kontrast, brightness, sharpness o.l. må jo uansett tilpasses det rommet den skal stå i. Da er DVE grei å ha...;-)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Godt du tok med den parantesen, for det er jo kun gråskalaen og fargebalansen som justeres med OpticOne. Hvordan PJen skal settes opp mhp kontrast, brightness, sharpness o.l. må jo uansett tilpasses det rommet den skal stå i. Da er DVE grei å ha...;-)
    Det er riktig. Jeg tenkte primært på fargebalansen for den var ikke helt enkel å få helt i mål... var ganske kult å se på diagrammet på pc'en som endret seg ettersom Gorm skrudde på RGB "bryterne" på prosjektoren! Jeg har brukt DVE for å stille inn skarphet etc. så den er kjekk å ha til sitt bruk. :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker bare å tipse om at jeg har lagt til nytt veldig godt pristilbud på TX-200 under produkt-og prisjakt

http://avforum.no/forum/produkt-og-prisjakt-video/35982-pris-hitachi-pj-tx-200-a.html

Side 16 av 30 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •