Offisiell tråd for Hitachi PJ-TX200 - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 30 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 595
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Men ikke mer enn at han utnevnte den til "best i test". :wink:
    Absolutt! Problemet er vel snarere meg enn maskinen...

Men Autoiris - er den nødvendig eller klarer man seg godt uten?

Sahara - det skulle vært noe...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker AutoIris 1 med normal i mode.

Det jeg synes er krøkket er dette med faste forhåndsvalgte
    modes , at man kan velge dvd-hdmi-sattelitt-pc.

Når jeg velger f.eks dvd så er valget TILPASS , hva er det?
    Er det normal-musikk-sport-lav-høy+ ?

Dette er forvirrende. Det er ikke oppklarende å lese bruksen.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har min 1 meter over hodet, AutoIris er ikke plagsomt i det hele tatt.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Har min 1 meter over hodet, AutoIris er ikke plagsomt i det hele tatt.
    Samme her. Man må virkelig være pirkete for å kunne finne dette som ett problem :razz: Tx200 er til dags dato den mest behagelige projektoren jeg har hatt med tanke på støy. Hørte mer til Irisen på AE700 innimellom, og TW600 var egentlig helt forferdelig på det punktet. Den hørtes nesten ut som en Hdd som jobbet hardt.

Bruker forresten Auto1 modus, men merket ikke noe mer ved Auto2. Det er bare at det blir litt voldsomme utslag i bildet med den.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Feil på TX200

Jeg har hatt denne projektoren i 4 måneder nå og har plutselig oppdaget en rund flekk på ca 10-12 cm i diameter. Den er helt borte på lyse sener men når det er mørkt kan man tydelig se denne flekken. Noen som har noen som helst ide på hva dette kan være. Er ikke lerretet men kommer fra projektoren.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Rikki,

Det du beskriver er støvkorn inni projektoren, enten i optikken eller på et av LCD panelene. (Avhengig av farge på flekken på lerretet) Det er mulig å prøve å gjøre noe med dette selv, men om du ikke føler deg sikker på at du kan få det til, ikke prøv. Ideen er da å bruke trykkluft på flaske for å forsiktig blåse inne rundt LCD panlene inni projektoren.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei!
    klarer ikke å sette meg skikkelig med ro med projektoren min enda (tx-200) såklart, hvilken innstillinger har dere på black,iris og sånne ting? gjerne erfaringer fra folk som har kalibrert proffesjonelt..klarer ikke å bli enig med meg selv når jeg kalibrerer med dve..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen da gi meg en enkel innføring i hvordan det skal gjøres, regner med at jeg må skru opp projektoren. Er det slik at jeg skjønner hva som må gjøres hvis jeg skrur den opp. Er vel ikke sikkert at garantien gjelder hvis jeg skrur opp den selv. På forhånd takk. Rikki

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Garantien gjelder ikke lenger om du skrur den opp. Jeg hadde først hørt med de som solgte projektoren til deg, så tar vi det derifra.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det ingen som har kalibrert denne projektoren som kan fortelle sine innstillinger på projektoren? klarer ikke å bli enig med meg selv om hva som blir det beste og trenger dermed råd, det er tross alt en teknisk tråd!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det ingen som har kalibrert denne projektoren som kan fortelle sine innstillinger på projektoren? klarer ikke å bli enig med meg selv om hva som blir det beste og trenger dermed råd, det er tross alt en teknisk tråd!
    Det er desverre ikke mye vits i å bruke andre sine instillinger. Alle projektorene er såpass forskjellige at det ikke blir bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er nå vel ikkje forskjell fra en tx-200 til en anna vel?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er nå vel ikkje forskjell fra en tx-200 til en anna vel?
    Jo, det er nok det. Kan være store forskjeller også. Dette gjelder forøvrig ALLE projektorer. Slike er det bare.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, da så :? da må jeg vel bare bite i det sure eple å sette meg ned å prøve å kalibrere selv..er det ingen guide en eller anna plass på nettet til dve-discen? har lest den som gorm har skrevet her men sku gjerne hatt en som gikk for seg alle bildene..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener å huske at audioholics hadde en guide engang... Om det ikke er en der må en bare søke, og eventuelt finne ut ting selv. Forøvrig trenger du i utgangspunktet ikke mer enn det Gorm har skrevet.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vi bør få laget en skikkelig kalibreringsguide her på AVforum, da med både gråskala og farge og fortrinnsvis bruk av relativt rimelig utstyr. Jeg skal se hva vi får til... Uansett har du som Ak sier kommet veldig langt med DVEs fargekalibrering, men det er selvsagt en fordel med en skikkelig gråskalakalibrering også. DVE fungerer på en måte som en "hurtig" gråskala kalibrering der du kan komme ganske så nærme gitt at du prøver deg litt fram med fargetonene. Forskjellen fra en full gråskala blir hovedsakelig at du stiller RGB for flere nyanseringer/nivåer slik at nøyaktigheten blir høyere. I utgangspunktet gjør du imidlertid det samme på DVE, der du stiller inn styrken kontrast, brightness og rødt, grønt og blått.

Hvis det er ønskelig å diskutere dette temaet nærmere foreslår jeg at det opprettes en ny tråd og lenkes herfra.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for gode svar hadde det ikkje vert for alle dei ufattelig behjelplige personene på dett forumet her så hadde jeg nokk sittet med mitt gamle sure jamo-anlegg på en av dei billigste 800x600 projektorene! men ettersom jeg som student som ble bitt av hjemmekino-feberen for ca 1 år siden så ønsker jeg selvsagt å få det beste ut av det jeg har..hadde ikke peiling i det hele tatt på noen ting før jeg begynte å lese her og bruker godt over timen hver dag på å lese meg til ny informasjon her, er selvsagt viktig med egen erfaring som jeg driver å får nå men hadde vert GLIMRENDE med guider der vi nybegynnere kan lære ting uten å måtte lese igjennom så utrolig mange tråder =) føler liksom jeg ikke får alt ut av projektoren min ettersom jeg ikke har fått kalibrert den skikkelig, eneste jeg har gjort er å stille den inn akkurat som perra1 personen på ditte forumet har gjort : http://www.component.se/forum/index....49&#entry47249 , vet ikke om det her var ett godt utgangspunkt heller men det er det eneste jeg har gjort..hadde vert FANTASTISK bra med en guide der man gikk igjennom tinga skikkelig her på forumet av folk med god peiling!!

TUSEN takk for ett fantastisk forum med fantastisk hjelpsomme folk!! =) =) =)

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at en skikkelig kalibreringsguide hadde vært lærerikt. Gorm har jo skrevet mye fint her: http://avforum.no/forum/kalibrering-tweaking/14315-bildekalibrering-ved-hjelp-av-dve.html (Mulig link har blitt postet før i tråden, har ikke lest alt, isåfall beklager jeg.)

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorojo
    Kan også fortelle at jeg oppgraderte fra en AE100 som har gitt meg mye glede i flere år og som hadde rett under 5000 timer på pæra. For meg er forskjellene ganske så store, men samboeren min klarte ikke helt å oppfatte hva det var som var den store forskjellen untatt når det gjaldt støynivået som er ekstremt mye lavere på TX200 (whisper mode). En annen bemerkning fra henne var at TX200 var så stor i forhold til den lille AE100. Den enorme linsa gjør den også litt dominerende.
    John Roger
    Hva er det med disse samboerene?
    Det første min sa, da jeg stolt sto i gangen da hun kom fra jobb, og dro henne inn i stua var "å nei, så stor da..."
    Det neste hun sa da jeg påpekte bildeforskjellene, "jeg ser ikke forskjell jeg"
    Og da jeg begynte å fortelle om noe fraværende støyen (i forhold til min gamle Z1), så fikk jeg svar... "hører ikke forskjell jeg".

Hmm? hva er det med kvinner. Ikke ser de, ikke hører de og ikke kan de sammenligne.... ;-)

Ok, den er stor (eller større en Z1), men bildeforskjellene er jo som dag og natt, samme gjelder viftestøy. Mulig jeg har vært heldig med et bra eksemplar. Men, selv i normal modus så må jeg anstrenge meg for å høre vifte, og gjerne legge øret inntill. Da jeg slå den på første gang, så stusset jeg litt. "har jeg power på?".

Nei, disse kvinnene... :razz:

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fåfengt å prøve og forstå dem ihvertfall. De vil nok heller sees, høres (ikke noe whisper mode der, nei), elskes (!).

Side 15 av 30 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •