Offisiell tråd for Hitachi PJ-TX200 - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 30 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 595
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nesten klar til å bestille men......

Er i ferd med å bli sprø av å vurdere frem og tilbake men er i ferd med å se lyset i enden av tunnelen (tror det er en TX200 jeg skimter).
    Etter å brukt mesteparten av påsken på å lese tester og meninger på x antall forum har jeg klart å begrense utvalget til 2 kandidater:
    TX 200 ser ut som en vinner med tanke på et pj budsjett på max.20 000 kr
    (TW 600, Z4, E900 osv. har vært med i vurderingen).
    Den andre kandidaten er HC3000. Jeg er ikke følsom for rainbow effekten og har et rom hvor plassering av denne ikke vil by på noen problemer. Desverre har jeg ikke funnet noen demo rom hvor de har disse og er usikker. Har aldrig hatt DLP før. Hvis bilde kvaliteten er vesentlig bedre på HC3000 betaler jeg gladelig de 5000 ekstra forutsatt at den ikke støyer mer. Jeg hater vifte støy og bor slik til at det ikke alltid er mulig å ha høyt volum på annlegget.
    Gorm, AK eller noen som har erfaring med begge disse prosjektorene kan dere være greie å bistå med noen input?
    Er HC 3000 hakket vassere uten å støye mer en TX 200 ?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HC3000 er mye bedre enn TX200. Det største hakket jeg har sett. Har hatt TX200 selv, og sett HC3000.

Man kan lese tester til man stuper, og innen sitt segment (LCD) er TX200 god. Men sammenlignet med DLP, er den...hva skal jeg si...kjedelig? Autoirisen på TX200 er et forøvrig et stort irritasjonsmoment.

Velkommen til forumet, forresten.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anfield.
    Antar "whisper-mode" senker lampespenningen også. Du har vel da husket å kallibrere på nytt når du testet den?

Nei Jeg kalibrerte ikke etter på, men gikk tilbake til normal modus der jeg var fornøyd. Støy er ikke ett tema for meg da jeg ikke hører den i normal modus.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for det

og takk for rask tilbake melding. Ja en kan lese seg blind.
    Med masse andre produkter er det praktisk gjennomførbart gjøre en A-B test og se hva som faller best i smak det har desverre ikke vært tilfelle denne gang. Har vært på rund tur i Oslo for å se om noen hadde disse hengende på et demo rom, med akk nei. Noen erfaring met støy på HC 3000 kontra TX 200?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Anfield.
    Antar "whisper-mode" senker lampespenningen også. Du har vel da husket å kallibrere på nytt når du testet den?

Nei Jeg kalibrerte ikke etter på, men gikk tilbake til normal modus der jeg var fornøyd. Støy er ikke ett tema for meg da jeg ikke hører den i normal modus.
    Da er det jo logisk at bildet blir dårligere også.....;-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Autoirisen på TX200 er et forøvrig et stort irritasjonsmoment.

Velkommen til forumet, forresten.
    Jeg har like mye erfaring med hc 3000 som du fikk med tx 200. Hc 3000 er en meget god projektor ingen tvil om det. Den støyer mere enn tx og er ikke like plasseringsvennelig.

Tx 200 er min tredje lcd prosjektor( jeg er lcd fantast, som har problemer med rgb) som jeg er meget godt fornøyd med,Den leverer gode bilder all over the place,bortsett fra på nærbilder der er den eksepsjonellt god.

Autoirisen på TX200 er et forøvrig et stort irritasjonsmoment. ? Har man ikke vært borti dette før og går rett på auto 2 så skjønner jeg hva du mener :grin: ,
    auto 1 er rask og god jeg plages ikke av den i det hele tatt,Har også strupet
    iris samtidig.

67Storm

Hvor i landet bor du, kansje det er noe avforumere som kan gi deg en demo.
    Skal du ha best bilde så er nok hc 3000 det beste kjøpet, men du kan ha det gøy med tx 200 også for en billigere penge den er også en meget god prosjektor. Om hc er verdt 5000 ekstra kroner er det jo egentlig kun du som kan svare på.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    67Storm

Hvor i landet bor du, kansje det er noe avforumere som kan gi deg en demo.
    Skal du ha best bilde så er nok hc 3000 det beste kjøpet, men du kan ha det gøy med tx 200 også for en billigere penge den er også en meget god prosjektor. Om hc er verdt 5000 ekstra kroner er det jo egentlig kun du som kan svare på.
    Jeg bor i Oslo og en demo hadde vært gull.
    Kommer til å spille en del spill (både pc og xbox) i tilegg til å se film.
    DLP stiller vel ikke noe svakere i forhold til LCD når det gjelder spill, eller...?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 67Storm
    Jeg bor i Oslo og en demo hadde vært gull.
    Kommer til å spille en del spill (både pc og xbox) i tilegg til å se film.
    DLP stiller vel ikke noe svakere i forhold til LCD når det gjelder spill, eller...?
    Jeg skulle gjerne gitt deg en demo av hitachin min men problemet er att jobben tar for øyeblikket alt for mye av min fritid, Jeg er stort sett ikke hjemme før langt på kveld. I og med att jeg da bygger om både kjøkken og kinoen parallelt så har jeg svært liten tid til overs for besøk for tiden.

Hitachien kan jo sees på hifi klubben i markus thranes gate, Tralltrall har jo hc 3000 du kunne jo sende han en pm om en liten audiens i hans råflotte hjemmekino.

Når det gjelder spille så er jo lcd helt konge da,har ikke testet spill på hc 3000

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde vert litt spennende å sammenlignet dei forskjellige innstillingene folk bruker på projektoren sin bare for å teste om det blir noe bedre etter andre folk sine erfaringer, eller va det ett dårlig forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble en TX200, jeg hadde veldig lyst på HC3000 men av hensyn til resten av familien valgte jeg LCD. Barna er 3 og 6 år og hvis de er følsome på regnbue effekten er det sikkert ikke lett for dem å gi utrykk for dette.
    Det kommer til å bli mye tegnefilm og spill med de og da hadde det jo vært synd hvis sliter med RBE.
    Har ennå ikke gjordt noen kalibreringer men kan konstantere at rett ut av boksen var dette en veldig positiv opplevelse over min gamle LCD pj.
    Må si jeg er strålende fornøyd men....
    jeg har pj'n i stua, alle veggene er hvite og det er vinduer på begge sider (øst og vest). Med andre ord dårlig lyskontroll. Det at fruen har gått med på å ha pj og lerret i stua er jo idet heletatt er jo fantastisk så nå er det om å gjøre å holde en lav profil (ikke noe blende gardiner, hush box, maling av vegger osv.) Jeg ser at TW600 har 1600 ansi og jeg har 30 dager på å bestemme meg. Håper at noen som har TW600 eller har sett/prøvd denne og TX200 kan dele noen erfaringer med meg.
    Jeg prøver å ikke gå i den samme fella som jeg var fanget i da jeg hadde oppheng i High end stereo (kvalitet på innspilling og studio ble mer viktig en selve musikken.)
    Det jeg prøver å si er at jeg er ikke super kritisk i forhold til kontrast, sort niva, farge gjengivelse osv. Selfølgelig må det være innefor et akseptabelt nivå men handlingen i filmen skal være viktigere en de tekniske duppe dittene.
    TW600 er enda litt større en TX200 såvidt jeg vet og den støyer litt mer??
    Skal nok kunne leve med at den er litt større men lydnivå er det som bekymrer meg mest, som sagt blir det umulig å gjøre for mye snekkring i stua for da blir fruen vred.
    Det er kunn en grunn til at jeg vil vurdere TW600 og det er 1600 vs. 1200 ansi lumen i håp om å kunne bruke pj'n litt tidligere på kvelden.
    Det kan være aktuelt å bytte men ikke om lydnivået er drastiskt høyere.
    TX200 er behagelig tilogmed på full "guffe".
    Kan man justere lys styrken på TW600 trinnvis? Hvis ja, vil dette direkte påvirke vifte støy eller har vifta bare normal og whisper?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ny på forumet og ny med PJ men etter å lest og lest har jeg forstått at det for min del står mellom Sanyo PLV-Z4 og Hitachi PJ-TX200. Ett spørsmål er avgjørende for hvilken av de to jeg velger.

Hvilken støyer minst?
    Er allergisk overfor støy og ser en del motstridende synspunkter. Gorm bemerker at TX200 støyer vesentlig mindre enn Z4 - det tar jeg for god fisk men regner samtidig med at han da tenker på viftelyden. Andre, både i Aftenpostens anmeldelse og her på forumet, viser til at autoirisen er et stort irritasjonsmoment. Mener man da mht støy, eller er det billedkvaliteten som forringes? Ser at det finnes innstillinger som tar bort problemet (Innstillingen Auto1 og strupet iris...) - tar det bort eventuell støy også? Maskinen skal stå rett ved sitteområdet - er litt redd for "klikkelyder".

Kan noen hjelpe en noe "nervøs" filmelsker?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt TX-200 og du vil med din plassering kunne høre at autoirisen jobber. Garantert.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Tiger - men kan man "strupe" autoirisen på noen måte (uten at du ødelegger for mye av billedkvliteten, selvsagt) slik at man ikke hører denne lyden mer?

Dessverre har jeg få muligheter til å sjekke ut dette med støy - men jeg var hos HIFI Klubben i M. Thranes gate og hørte suset/støyen til en Toshiba MT400 - som var altfor mye for meg. Men spesifikasjonene på denne er jo klart "dårligere" enn for Z4 og TX200 - regner med at det er klar forskjell.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Autoirisen er ikke noe stort irritasjonsmoment om den brukes i rett modus, da bidrar den derimot positivt. At den støyer slik du beskriver Tiger, det må da skyldes en teknisk feil? Jeg kjenner meg ikke igjen i det du skriver i alle fall.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patro skal ha den rett ved siden av seg, og vil garantert legge merke til at den jobber. Du nevnte jo selv i din review at (noe slik) "når man går nær TX200 så kan man høre hvor kjapt autoirisen jobber. Utrolig kjapp...". Da hører man den om man sitter nær nok...

Du kan justere lysutbyttet ned til bildet blir kjedelig. Autoirisen derimot har tre modi: "Off", "Auto1" og "Auto2". Sistnevnte er totalt ubrukelig. "Auto1" vil kanskje irritere deg etter en stund, dersom du er en av de som henger seg opp i detaljer.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for beroligelse, Gorm - det ser ut til at Geir Amundsen også har irritert seg over det - se http://forbruker.no/digital/tester/t...cle1252668.ece - men hvis det er en teknisk feil er det bare å sende den tilbake.

Edit: Hvis man skrur av Autoiris - vil man ødelegge billedopplevelsen vesentlig?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se andre kolonne i denne reviewen. "...Legger en øret mot projektoren er det imponerende å høre hvor fort den jobber....": http://www.hifiklubben.com/files/Tes...ino_200602.pdf

Jeg er klar over at det er ergonomisk ugunstig å se film med det ene øret inntil projektorchassiet, men noe lyd hører man når man sitter nær og det er en stille periode i filmen.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av patro
    det ser ut til at Geir Amundsen også har irritert seg over det
    Men ikke mer enn at han utnevnte den til "best i test". :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare fordi den er så billig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil ikke høre viften , den er så og si "utrolig".
    Vifta i PCen høres 5ganger mer.

Men vil du ha det lydløst,da må du flytte til Sahara )

Jeg er utrolig fornøyd med TX-200 , den er spesielt god
    på sattelitt signal , men ikke minst er den enorm på Component
    og HTPC-signal med HDMI.

Det er ingen tvil hos meg, løp og kjøp

Side 14 av 30 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •