Offisiell tråd for Hitachi PJ-TX200 - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 30 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 595
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    da er tx-200 på vei hjem til meg skal bli deilig å få sparka ut den gammle epson projektoren min har kjøpt mej dve-disken åsså, skal jeg justere noe inne på projektor-innstillingene eller skal jeg bare følge disken? er den vanskeli å fatte?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lerret

Hei.

Jeg vurderer å kjøpe meg denne TX200, men jeg er litt usikker på et par ting.

1. Jeg har planer om å plassere prosjektoren i et lite rom, noe som gjør at jeg ikke har mulighet til å velge et lerret som er større enn 65" :-| . Gir TX200 dårlige bilde siden jeg sitter så nært, jeg mener: vil jeg legge merke til diverse detaljer i bildet som jeg ikke vil ha der?
    2. Hvordan er denne prosjektoren med tanke på tv-overføring, noen der ute som har testet? :grin:

På forhånd takk ;-)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En sitteavstand på ca 2,5 meter er perfekt for den lerretsstørrelsen på TX200. Hvor langt unna lerretet sitter du?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gir TX200 dårlige bilde siden jeg sitter så nært, jeg mener: vil jeg legge merke til diverse detaljer i bildet som jeg ikke vil ha der?
    Burde gå greit det. Hvor nært skal du sitte?

Edit: Gorm var litt kjappere...

2. Hvordan er denne prosjektoren med tanke på tv-overføring, noen der ute som har testet?
    Tx200 har en god videoprosessor slik at TV bilder blir bra.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

720p kun via hdmi? og hva med festene?

Kan denne prosjektoren ta i mot 720p signal via RGB/komponentinngangen, ikke bare HDMI?

Jeg har i dag en Screenplay 4800 prosjektor som jeg iofs fortsatt er veldig fornøyd med, men jeg får ikke mer enn 480p på denne når jeg kjører spill på xbox360en, og ønsker jeg meg jo da 720p .. Men har trukket tre komponentkabler fra surroundforsterkeren og til der prosjektoren henger nå, som så er koblet til en sånn komponent->rgb/vga-overgang som man må ha på 4800. Kan jeg bruke samme kabler og koble til komponentinngangen på tx200 for å få 720p signal?

Spørsmål nr 2: Jeg har et takfeste til prosjektoren som har skruehull tilpasset til screenplay4800, det er ikke tilfeldigvis at plassering av slike hull er nogenlunde standard så den vil passe til tx200 også?
    --
    Thorbjørn

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Kan denne prosjektoren ta i mot 720p signal via RGB/komponentinngangen, ikke bare HDMI?
    Ja det gjør den.

Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Spørsmål nr 2: Jeg har et takfeste til prosjektoren som har skruehull tilpasset til screenplay4800, det er ikke tilfeldigvis at plassering av slike hull er nogenlunde standard så den vil passe til tx200 også?
    Tviler på at skruehullene er like, men med litt oppfinnsomhet får du sikkert brukt samme feste.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Når det gjelder kontrast er det sjelden lurt å gå fra DLP til LCD. På nesten alle andre områder vil oppgraderingen være stor, spesielt kanskje oppgraderingen fra 4:3 til langt høyere oppløsning og 16:9 format.

Dersom du er fornøyd med X1 i dag vil du antakelig bli mer fornøyd med en oppgradering til en nyere og høyere oppløst DLP. Ulempen er jo at de koster litt mer.
    Det hørtes ut som meg i et nøtteskall - Har du noen forslag til DLP-prosjektorer (til lavest mulig pris ) som er verdt en nærmere titt?
    --
    Thorbjørn

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hørtes ut som meg i et nøtteskall - Har du noen forslag til DLP-prosjektorer (til lavest mulig pris ;-) ) som er verdt en nærmere titt?
    Vennligst lag en ny prisjakt tråd i rett kategori for dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har tx-200 min ankommet gleder meg til å teste den i hele dag =))

Newcomer Håkon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hush box til TX-200?

Hei

jeg skal kjøpe denne projen, og vil starte med å lage en Hush box. Er det noe spesielt en bør tenke på i forhold til akuratt denne projen, har søkt på Hush box og oppskriften ligger på forumet. Det jeg lurte på var utgangen for linsen, funker det med Hoya ND2 filter og hva er dette? eller kan en bare sage hull til linse utgang og så er det greit. eller bruke glass forand?

eller trenger en Hush box til denne i det hele tatt, 24 desibel virker meget lite, har hatt panasonic pt ae 100 pæren er nå gåen og da blir det ny. den hadde 28 desibel gikk greit litt "bråk" når en ser "rolige" filmer.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Håkon
    Hei

jeg skal kjøpe denne projen, og vil starte med å lage en Hush box. Er det noe spesielt en bør tenke på i forhold til akuratt denne projen, har søkt på Hush box og oppskriften ligger på forumet. Det jeg lurte på var utgangen for linsen, funker det med Hoya ND2 filter og hva er dette? eller kan en bare sage hull til linse utgang og så er det greit. eller bruke glass forand?

eller trenger en Hush box til denne i det hele tatt, 24 desibel virker meget lite, har hatt panasonic pt ae 100 pæren er nå gåen og da blir det ny. den hadde 28 desibel gikk greit litt "bråk" når en ser "rolige" filmer.
    Ser ikke helt poenget med å lage en hushboks da det ikke er mye støy å snakke om. Min er en meter over hodet mitt og er ikke plagsom i det hele tatt.
    Viftestøyen kan reduseres yttligere men da går det på bekostning avbilledkvaliteten.

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    da har tx-200 min ankommet gleder meg til å teste den i hele dag =))
    Og så?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg også kommer til å gå for en PJ-TX200. Virker som det er en knall projektor etter utallige timer med lesning på nettet... Stua er 3,40, noen som kan anbefale størrelse på lerett? Hva med gain? Grått eller hvitt? Det er en relativ lys stue..
    På forhånd takk.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og så? Hva ville du fram til med det?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kcappa
    Tror jeg også kommer til å gå for en PJ-TX200. Virker som det er en knall projektor etter utallige timer med lesning på nettet... Stua er 3,40, noen som kan anbefale størrelse på lerett? Hva med gain? Grått eller hvitt? Det er en relativ lys stue..
    På forhånd takk.
    Bruk denne for å finne str på lerret:
    http://www.projectorcentral.com/proj...calculator.cfm
    :-P

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller for å svare litt kjappere: Til en LCD-projektor som TX-200 bør du minst ha en sitteavstand på ca 1.7 ganger lerretsbredden. Da kan du jo lett regne ut selv...;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hush box

Sitat Opprinnelig postet av Håkon
    Hei

Jeg har linsen på takmontert TX200 noen cm bak hodet, og tenker ikke over at den henger der. Støy var forøvrig det jeg var mest skeptisk til med pj-kjøp. Jeg Ville testet det før jeg la ned tid og arbeid i hushbox. Kjører i Whispermode.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EON
    . Kjører i Whispermode.
    Da jeg testet whisper mode fikk jeg merkbart mye dårligere bilde, Har du lagt merke til det også ? Eller har du funnet trylleformelen :???:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antar "whisper-mode" senker lampespenningen også. Du har vel da husket å kallibrere på nytt når du testet den?

Side 13 av 30 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •