Offisiell tråd for Hitachi PJ-TX200 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 30 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 595
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    noen som har fått testa denne på adeo greyvision rammelerett? har bestemt mej for dinne projektoren etter Gorm og andre sine anbefalninger..
    106" blir det bra?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    106 tommer går nok fint, men husk at så stort bilde krever lang avstand mellom deg og lerretet hvis du vil unngå å se pikslstrukturen. Jeg kjørte testen min på et 100 tommer Adeo Greyvisjon, og det fungerte i hvert fall veldig bra.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer ELP sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    106 tommer går nok fint, men husk at så stort bilde krever lang avstand mellom deg og lerretet hvis du vil unngå å se pikslstrukturen. Jeg kjørte testen min på et 100 tommer Adeo Greyvisjon, og det fungerte i hvert fall veldig bra.

Vil man slippe og se pikslstrukturen med en sitte avstand på 3,5 meter?
    Tenker på og kjøpe meg 106 tommer adeo rammelerret.

MVH
    ELP

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å unngå pikselstruktur bør du nok sitte minimum 1,8x lerretsbredden. Men anbefalt rundt 2x lerretsbredden.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig med SVS!-man. Minimum 1.8x lerretsbredden, noe som betyr en avstand på ca 4.2 meter for 106 tommer lerret. Jeg ville i hvert fall ikke gått over 100 tommer var jeg deg.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm..har akkurat samme problem, sitter 3,60 fra lerrete..vil helst ha ett stort lerret 106" og ifølge projektor-kalkulatoren skal det gå bra..men blir det litt for nert for såpass stort lerret? blir det sånn at jeg må flytte blikke veldig mye når jeg ser film? det er det verste jeg vet har lerret på 180x180 nå og det er ingen problem..

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir det sånn at jeg må flytte blikke veldig mye når jeg ser film? det er det verste jeg vet :razz: har lerret på 180x180 nå og det er ingen problem..
    106" er MYE større enn det du har idag, men det burde gå greit på 3,6m sitteavstand. Det eneste er vel screendoor om det plager deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye om og men har jeg nå fått sansen for denne prosjektoren, og i hovedsak kommer jeg nok til å bruke den mest til å spille av filmer fra Pc'n. Hvor står denne bildemessig når det gjelder avspilling fra pc?
    Noen som har testet? og hvilken kabel utifra tester vil egne seg best til dette?

Takk for svar :smile:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor står denne bildemessig når det gjelder avspilling fra pc?
    Noen som har testet? og hvilken kabel utifra tester vil egne seg best til dette?
    Det er ingen problem å bruke PC. Bildekvaliteten avhenger mest av type PC og software. Fra PC bruker du DVI/HDMI eller VGA.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ENDELIG bestemt meg for å kjøre på å bestille tx-200 =) har brukt laaaang tid på dette valget her, men så var valget komt til lerret! *uff*
    håper ikkje det blir of-topic å diskutere det her siden det er diskusjon om hva lerret som passer best til denne projektoren =)
    Har bestemt meg for enten Adeo Greyvision eller Kingpin, hvilket tror dere blir best? blir ca 80-90" lerret..

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for Adeo Greyvision.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør definitivt gå for ett grått lerret.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestemt meg for Hitachi Tx-200 og Adeo Greyvision rammelerret, skal bestille i morgen og håper jeg får det før helgen men da er det siste jeg må bestemme meg for, 100" eller 106"..hva vil passe best til denne projektoren når jeg sitter ca 3,6 meter ifra lerrete? hva ville dere valgt?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale 100". Det er fortsatt rimelig stort, og du vil få mindre SDE.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg skrev i tidligere innlegg så kommer jeg nok først og fremst å bruke prosjektoren til å spille av fra PC. Men jeg har selvfølgelig også plan om å koble til Dvd spiller og en tv tuner. Derfor lurer jeg på om det er noen som har anbefalinger å komme med når det gjelder kabler til og fra dvd spilleren og tv tunern (Lyd & Bilde)
    Takk for svar

Newcomer cy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppkobling

Hei igjen,
    usikker på om dette blir riktig forum, men jeg prøver likevel... fant ikke noe som passet!

Jeg tenker å gå for en PJ-TX200, men så lurer jeg litt på hvilken oppkobling jeg bør velge.

Primærkilder blir DVD spiller og satelitt tuner.
    Har ikke HDMI utgang på noen av de nå, så da vil jeg tro at f.eks en Real Cable komponent 10m skulle gjøre nytten. Men om jeg bytter til en DVD opptaker med HDMI utgang, burde jeg da heller gå for en HDMI kabel? Er det stor forskjell?

Og hvordan (i hvilken rekkefølge) bør DVD og sat-tuner kobles?
    Eller finns det en smidig koblingsboks el no? For det er vel litt unødvendig å koble om bakpå der hver gang man skal skifte mellom DVD og SAT tuner?

PC'en skulle også ha vært kobla opp...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått tilbud på denne prosjektøren til 10 000 blank inkl frakt og moms. Vet jo at dette er en god pris men hva ligger denna på rundtom?

Om man så bort fra pris og sammenlignet med Projectiondesign Action Model 1 mkII, hva ville dere valgt?

Likte jo prisen på pæren samt er støynivået såpass godt som det står på teknisk data?

Annen ting var jo også at hitachi garanterer 1 år eller 1000 timer som jo må sies å være en fremgang

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått tilbud på denne prosjektøren til 10 000 blank inkl frakt og moms. Vet jo at dette er en god pris men hva ligger denna på rundtom?
    Ikke for å være vanskelig, men det ligger flere tråder om dette i prisjakt kategoreien. 10K er en veldig god pris. Skal dette diskuteres videre skal det gjøres i prisjakt.

Om man så bort fra pris og sammenlignet med Projectiondesign Action Model 1 mkII, hva ville dere valgt?
    Ser man kun på bildekvalitet synes jeg personlig sistnevnte banker TX200, selv om sistnevnte etter min mening har bedre farger. (Generelt LCD)

Likte jo prisen på pæren samt er støynivået såpass godt som det står på teknisk data?
    Usikker på dB nivået, men TX200 har et behagelig støynivå.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, søkte bare på tx200 og fant ingen andre tråder med liv i med unntak av denne. Så ikke at den lå under teknisk diskusjon, så bare på tråd navnet, my bad.

Forresten hva du mener med at sistnevnte er best men at sitnevnte har bedre farger? Skulle dette vært formulert litt annet eller er rett og slett AMO'en så utrolig mye bedre.

Usj, har hatt dlp prosjektør i 2 år og elsker den men er lav oppløst og begynner å bli mye hd filmer og serier liggende på boks samt sitter med en splitter ny MCE maskin. Frister fælt....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten hva du mener med at sistnevnte er best men at sitnevnte har bedre farger? Skulle dette vært formulert litt annet eller er rett og slett AMO'en så utrolig mye bedre.
    Den er nok ikke utrolig mye bedre, men en god del bedre likevel om en ser kun på bildekvalitet

Den har bedre kontrast og bedre dynamikk i bildet. (som føkge av bedre kontrast). Den har like bra sortnivå og mindre screendoor. TX200 har dog litt bedre farger synes jeg, men det er nok en smakssak.

Side 12 av 30 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •