Offisiell tråd for Hitachi PJ-TX200 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 30 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 595
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har en formening om hvor mye det er å hente på en TX200 iforhold til det jeg har idag. Panasonic AE700. Er det verdt kronene? Er virkelig i tvil etter all den gode omtalen av førstnevnte..
    TX200 er mye bedre enn AE700, men det er vanskelig å vite hva du synes er "store nok forskjeller". Sannsynligvis vil TX200 koste deg dobbelt av det du får solgt din AE700 for, og dobbelt så mye er den ikke verdt. :smile:
    Har du ikke mulighet til å få sett enn an de nye D5 LCD projektorene?

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånt kommer vel virkelig an på hvor god råd man har, samt hvor stor man opplever forskjellen. Jeg for min del hadde nok tatt utgiften, men det er nok viktig at man får en demonstrasjon først for å kunne avgjøre før kjøp. Ellers kan skuffelsen også bli stor, dersom man forventer mer enn hva man får.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis vi ikke tenker penger i sammenhengen (men selvfølgelig så ønsker jeg hopp opp i bildekvalitet for mellomlegget)
    Noen som har sett begge? Den virker jo å slå AE900 som kanskje er det nærmeste sammenligningsobjektet.

Vet ikke i farta hvor jeg skulle fått en demo av den.. Noen i nærheten som har den?

Newcomer Cinderella Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste testen av projektorer i Hemmabio nr. 3. La spesiellt merke til hva de mente om tilkobling av analog kilde, (les S-video) til TX200. Det kommer vel frem her at de ikke er så imponert over bildebehandlingen internt i pj, eller tar jeg feil?

Dette står jo i sterk kontrast til hva Gorm skrev i DH, og senest i forbruker.no sin test av LCD projektorer, eller må man bruke komponent eller bedre for at projektoren skal komme til sin rett?

Har skannet inn deler av testen (Epson og Hitachi), så dere kan selv lese denne her.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er karakterene til HC3000? Poenget er at man i Hemmabio får presentert separate karakterskala for bildekvalitet.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hva er karakterene til HC3000? Poenget er at man i Hemmabio får presentert separate karakterskala for bildekvalitet.
    Laster opp resultatet på HC3000 også. Se vedlegg.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, slutten kom ikke med i sted. Her er den.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert. Takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestemt meg for å gå til innkjøp av min første prosjektor. Valget falt på Hitachi PJ-TX200. Men jeg har noen spørsmål som jeg ønsker litt hjelp til.

1. Avstand fra prosjektor til lerret er 3,30 meter, og jeg skal lage et home made lerret på 2,00 x 1,13 meter, hvordan går dette?

2. Jeg har tenkt å takmontere og min takhøyden er på 2,20, hvor langt ned kommer bilde?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Med avstand på 3.30 kan du ha en lerretsbredde fra 161 til 257 centimeter, altså er 2 meter null problem.

2. Projektoren har lens-shift så dette er ikke en faktor. Du flytter bildet optisk til akkurat den høyden du ønsker, og det uten noe synlig degradering av bildekvalitet. Du kan også flytte bildet sideveis hvis det skulle være et problem å monterer den helt sentrert på lerretet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stor er egentlig lenshiften i høyden på denne projektoren? Si du har et bilde på 100" 1 meter over gulvet. Hvor langt kan du "dra" bilde opp og ned?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    1. Med avstand på 3.30 kan du ha en lerretsbredde fra 161 til 257 centimeter, altså er 2 meter null problem.

2. Projektoren har lens-shift så dette er ikke en faktor. Du flytter bildet optisk til akkurat den høyden du ønsker, og det uten noe synlig degradering av bildekvalitet. Du kan også flytte bildet sideveis hvis det skulle være et problem å monterer den helt sentrert på lerretet.
    Takk for svar! Jeg tenkte selvfølgelig ikke på lens-shift så jippi da et det bare å legge inn en ordre! Vil også benytte muligheten til å takke for et supert forum :grin:

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er meget fristet til å kjøpe TX200, men jeg er redd for at min 4805, som jeg er fornøyd med med unntak av viftestøyen, produserer et bedre bilde ved DVD-avspilling. Nå kommer jo også Infocus med IN76 som virker svært interessant (dog til en mye høyere pris), så jeg vurderer også å vente med å oppgradere. Jeg kommer til å bruke projektoren hovedsakelig til DVD-filmer (80%), samt noe Xbox 360-spilling (20%).

Hvis man ser bort fra den høyere oppløsningen, hvordan er sortnivået og fargegjengivelsen i forhold til 4805?

Newcomer cy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye prosjektorer på gang?

Jeg vurderer også sterkt PJ-TX200 nå, men "som alltid" så kommer det jo noe nytt rett etter...

Så et enkelt spm: Hvor lenge er det til PJ-TX300 kommer? ;-) Jeg fikk ikke med meg når TX200 kom i butikken (har vært for opptatt med å se på plasma/lcd en stund...), men hvor lenge har den (TX200) vært i salg?

Om man ser på når TX100 kom, så kan en kanskje regne seg fram til når TX300 kommer...?

Og kommer det en PT-AE1100 fra Panasonic til høsten?

EDIT: Nå har lest at TX100 kom våren 2004, TX200 var vel i salg i i nov/des 2005? Så da kommer det vel ingen TX300 før tidligst sommeren 2007...? :-)

Et annet spørsmål i stedet da:

Gorm: Du anbefalte ADEO Greyvision som er bra lerret til TX200.
    Hva anbefaler du til kabling? Composit, RGB, scart, S-video...?
    Hovedbruksområde blir sportssendinger (fotball) via parabol, pluss selvsagt litt film. Og den blir takomontert. Om man skal kable fint langs vegg etc, blir nok avstanden min 7 meter.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dale Cooper
    Jeg er meget fristet til å kjøpe TX200, men jeg er redd for at min 4805, som jeg er fornøyd med med unntak av viftestøyen, produserer et bedre bilde ved DVD-avspilling. Nå kommer jo også Infocus med IN76 som virker svært interessant (dog til en mye høyere pris), så jeg vurderer også å vente med å oppgradere. Jeg kommer til å bruke projektoren hovedsakelig til DVD-filmer (80%), samt noe Xbox 360-spilling (20%).

Hvis man ser bort fra den høyere oppløsningen, hvordan er sortnivået og fargegjengivelsen i forhold til 4805?
    Sortnivået er nok helt på høyde eller bedre enn 4805, men du får ikke helt den samme dynamikken i bildet. Totalt sett er bildet du får fra Tx200 langt bedre enn fra 4805 etter min smak. Det er langt skarpere og lettere å se detaljer enn med 4805 som sliter med sin lave oppløsning i så måte. Dette legger man fort merke til selv "bare" med dvd.
    Stikk og få en demonstrasjon dersom du kan, og se om du syns det er verdt en oppgradering
    Ellers har man jo 14 dager på seg dersom man handler over nettet :wink:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cy
    Gorm: Du anbefalte ADEO Greyvision som er bra lerret til TX200.
    Hva anbefaler du til kabling? Composit, RGB, scart, S-video...?
    Hovedbruksområde blir sportssendinger (fotball) via parabol, pluss selvsagt litt film. Og den blir takomontert. Om man skal kable fint langs vegg etc, blir nok avstanden min 7 meter.
    Komponent eller HDMI. Dersom du skal overføre TV-sendinger finnes det mange gode harddisk-opptakere med både komponent og HDMI utgang (regner med at dekoderen din ikke har disse utgangene). Dekoderen kan du koble til harddiskopptakeren via SCART (RGB).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal kjøpe meg prosjektor for første gang, i den sammenheng har jeg noen spm. ang. TX200

Har lest testen i DVD & HJEMMEKINO; Avslutningsvis i denne testen er det en beregning av avstanden prosjektoren kan ha til lerret. Er dette absolutt?

(Grunnet at min kjellerstue ikke er et dedikert hjemmekinorom, men også skal ha andre funksjoner, ønsker jeg hylleplasssert prosjektor på vegg - ønsker ikke takmontert. Fra vegg til vegg i dette rommet er det 5,1 meter. Linsen havner vel kanskje 35-40 cm. fra vegg. Vet ikke hvor mye et lerret bygger i dybden, kanskje 5-10cm. Regnestykket gjør da at avstand fra pj. til lerret blir ca. 4,6 - 4,7meter. I testen oppgis maks avstand til 4,5 meter. Forutsatt 100" bilde. Noe som er nokså riktig tror jeg. Med en sitteavstand på ca. 3.5 - 4 meter.

Min prosjektor skal brukes mye til TV-titting. Har Kabel-TV, med ikke optimale signaler. På min eldre Sony bilderør-TV ser jeg at bilde ikke er 100% "rent". Er denne prosjektoren så bra at den "renser" bildet. Eller vil det bare bli dårligere enn det jeg opplever på min vanlige TV?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strandrik
    Min prosjektor skal brukes mye til TV-titting. Har Kabel-TV, med ikke optimale signaler. På min eldre Sony bilderør-TV ser jeg at bilde ikke er 100% "rent". Er denne prosjektoren så bra at den "renser" bildet. Eller vil det bare bli dårligere enn det jeg opplever på min vanlige TV?
    En projektor kan jo ikke trylle, så hvis du har dårlig signal inn, er det sannsynlig dårlig signal ut også. Du kan jo tenke deg at det lille bildet du har TV'en nå blir forstørret mange ganger, og det blir også eventuelle "skavanker" du måtte se på ditt vanlige TV. Men det er klart at noen pj'er gjør denne jobben bedre enn andre, og denne er vel en av de bedre i denne prisklassen. ;-)

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret, Eriond.

Jeg må kjøre en liten time for å få sjekket ut TX200, men det kommer jeg selvfølgelig til å gjøre før jeg bestemmer meg.

Det du sier om dynamikk, har jeg også hørt andre si. Hvis jeg ikke tar feil, så er det den høyere fyllingsgraden som gjør at DLP-teknologien skaper en større dybde i bildet. En kvalitet som jeg vil kalle filmatisk, da en filmet virkelighet skal se mest mulig ekte ut. Jeg synes i hvert fall at min 4805 lager et tredimensjonalt bilde.

Siden jeg ser MYE film, så er det kanskje sikrest å satse på en DLP-projektor.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg ikke tar feil, så er det den høyere fyllingsgraden som gjør at DLP-teknologien skaper en større dybde i bildet. En kvalitet som jeg vil kalle filmatisk, da en filmet virkelighet skal se mest mulig ekte ut. Jeg synes i hvert fall at min 4805 lager et tredimensjonalt bilde.
    Dybden i bildet blir bestemt av flere ting, men de viktigste er kontrasten, fargene og sømløsheten. (Pixel fyllingsgrad om du vil). På dette området skiller det relativt mye mellom DLP og LCD.

Side 11 av 30 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •