Offisiell tråd for Hitachi PJ-TX200 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 30 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 595
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror det er ca. 1500 kroner. Synes å huske at Hitachi er ledende i pris.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm. det er jo rimelig, en ting jeg stusser litt på . I både sverige og danmark selges 200 nå inklusive en ekstra pære, og 2000 timer eller 1 års garanti på pæra. Hvorfor er ikke dette noe de også tilbyr i norge. Her har pæren 90 dagers garanti. Trodde hitachi kjørte samme linje i hele europa ???

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av turfsurf
    Hvorfor det egentlig ? VGA innfører bare ett ekstra ledd med mulig kvalitetsforringelse i signalkjeden. F.eks var det lett å se forskjell på bildet på TW600 med 10m VGA vs 8m HDMI/DVI.

Analog gir jo en progressiv forverring av bildet jo lengre/dårligere kabel man har, mens DVI/HDMI er like bra helt til du begynner å se digitale effekter på bildet som er lette å se (typisk horisontale flagrende striper).
    Forskjellen er normalt minimal hvis kablene er av bra nok kvalitet, men VGA krever endel tweaking for å få til perfekt 1:1 pixelmapping. Det er først da man kan sammeligne HDMI og VGA.

Fikk selv min TX200 for noen dager siden. Siden jeg allerede hadde et opplegg med VGA har jeg foreløpig brukt det. Det tok meg litt tid å få til perfekt 1:1 pixelmapping (autofunksjonen klarte det ikke), men når jeg fikk det til ble bildet fra PC'en sylskarpt. Man må også være veldig forsiktig med sharpness som kan ødelegge igjen. Jeg fant ut at den skal stå i midtstilling. Det virker som om den har både sharpness og unsharpness funksjon.

Jeg har heldigvis fått et eksemplar av TX200 uten pixelfeil, uten fargeforskjeller (nonuniformity), uten VB og med minimalt med konvergensavvik. Jeg har heller ikke lagt merke til noe FPN (Fixed Panel Noise), noe jeg hadde på den forrige projektoren. Så jeg er strålende fornøyd så langt.

Kan også fortelle at jeg oppgraderte fra en AE100 som har gitt meg mye glede i flere år og som hadde rett under 5000 timer på pæra. For meg er forskjellene ganske så store, men samboeren min klarte ikke helt å oppfatte hva det var som var den store forskjellen untatt når det gjaldt støynivået som er ekstremt mye lavere på TX200 (whisper mode). En annen bemerkning fra henne var at TX200 var så stor i forhold til den lille AE100. Den enorme linsa gjør den også litt dominerende.

Har forresten planer om å bruke den gamle AE100'en til hjemmekino i campingvogna. Den er såpass liten at den skal kunne passe til det. Det er et prosjekt jeg skal begynne med litt senere på våren.

John Roger

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorojo
    Har forresten planer om å bruke den gamle AE100'en til hjemmekino i campingvogna. Den er såpass liten at den skal kunne passe til det. Det er et prosjekt jeg skal begynne med litt senere på våren.

John Roger
    Hjemmekino i campingvogna, det høres herlig ut (håper på regn til sommer'n nå da?), men det blir vel egentlig bortekino?

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av Hal
    Hjemmekino i campingvogna, det høres herlig ut (håper på regn til sommer'n nå da?), men det blir vel egentlig bortekino?
    Det er for at jeg skal føle meg hjemme i campingvogna ;-)

Regn skal vi ikke ha noe av, men det blir forhåpentligvis tid til en film på kvelden (etter at ungene har lagt seg) en gang i mellom. Hvis det skulle bli regn har man selvfølgelig også muligheten til mer film...

John Roger

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question PJ-TX200 til TV-bruk?

Noen ganger blir man faktisk ikke klokere av å spørre, og nå er jeg helt satt ut. Har fått så mange synspunkter, at det beste nå ser ut til å være å oppsøke enda flere... :-) Har i dag en Panasonic 42" plasma som er et år gammel. Savner større bilde i min lille tv-stue (4 x 3,5 ca) og vurderer derfor PJ-TX200 - spesielt etter Gorms test i DVD&HK. Har snakket med enkelte om dette, og det eneste som ser ut til å være sikkert er at ingenting er sikkert....

TV-stua mi er som dere ser ikke større enn at det blir litt enten eller. TV og projektor blir vanskelig grunnet plassering av både lerret og tv. Har Denon avr-3805 på lyd, og dvd-3910 på bilde i kombinasjon med Klipsh høyttalere. Lydmessig er jeg altså godt skodd, og vil gjerne supplere med kanon (og større) bilde. Plasmaen jeg har i dag mangler også HDMI inngang (fant ikke ut det før DVD'en var i hus - tenk dere det trynet...). Utfordringen nå er husstandens øvrige medlemmer (les: kone og unger) som jo tross alt ser en del TV og nok synes TV2 og Disney Channel er vel så viktig som den optimale filmopplevelsen.

Kan jeg komme greit fra å bruke denne projektoren også til TV i ei stue med innlys, men hvor vi uansett ofte har persiennene nede, eller er det helt tullete bare å tenke tanken....?

Anyone... Please...? :?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tullete. Hold deg til TV-sendinger på den plasma du har. Sånn. Hjalp det? "TV-sendinger" skal sees på en TV. Film på projektor.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Tullete. Hold deg til TV-sendinger på den plasma du har. Sånn. Hjalp det? "TV-sendinger" skal sees på en TV. Film på projektor.
    Det var i alle fall ualminnelig klar tale...

Andre meninger noen?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var i alle fall ualminnelig klar tale...

Andre meninger noen?
    Jeg er av samme mening. Det finnes dog noen hederlige unntak som f.eks 24

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å nyansere: Det er ofte kjekt i være i den fasen hvor det skal planlegges. Når man så skal vurdere bruksfasen, så er det verd å spørre seg "Er denne løsningen en brukervennlig løsning for daglig bruk for alle familiemedlemmene?" Å skru på en TV er jo svært enkelt er poenget mitt.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det på en annen måte: Jeg kjenner mange som har funnet ut at de skal bruke projektor som erstatning for den gamle TV'n, men jeg kjenner ingen som ikke har angret og kjøpt ny TV i etterkant. Projektor er ingen erstatning for TV, til det er brukervennligheten alt for dårlig. Det er også svært usosialt og sitte sammen med familen i en stummende mørk stue, bare for å oppnå godt bilde på lerretet. Nei takke meg til TV til TV-sendinger, og projektor til film.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Blir vel bakprojeksjon da...

Jeg setter utrolig pris på tilbakemeldingene folkens - takk for det! Ingenting er verre enn å legge 15 - 20 laken på bordet og 14 dager etterpå føle at alt er litt dust. Har heldivis ikke vært i den situasjonen, men vi kan vel alle tenke oss nedturen.

Men - jeg fortsetter jakten på å øke filmopplevelsene, samtidig med at jeg skal ivareta andre interesser i heimen. Kan en tv med bakprojeksjon, for eksempel Sagem 50" eller 56" være et godt alternativ til PJ-TX200 når jeg må ut å kompromisse?

Har vurdert Pioneer PDP-506FDE (50" plasma), men de skal jo ha både prinsessa og halve kongeriket for å levere...

Er jeg på sporet av noe med en slik løsning (Sagem'en altså - eller tilsvarende)?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nokså sikker på at du ikke vil bli skuffet over bildekvaliteten til en Sagem.
    Sagem kan måle seg med de beste Pioneer plasmaskjermer, spør du meg. Pioneer er nok alikevel et lite hestehode foran når det gjelder sortnivå og smell i fargene, men Sagem er bedre på panoreringer. Sagem koster da også langt mindre...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Behold din 42" som TV og invester i en TX200 i tillegg for filmopplevelsen. 4x3,5m er ganske stort. Selv sitter jeg med en 32" CRT og en TX200 i en del av stua som er 3x3,5m og det fungerer helt fint. Har lerret jeg drar ned foran TV'en når vi vil ha stort bilde. Vi ser også en del TV med projektoren da det er mange TV-serier som er i god 16:9 kvalitet og med digitalt mottak i HTPC'en blir kvaliteten utnyttet maskimalt. Ungene elsker å sitte i mørket å se på barne-tv med projektoren så vi lar de få lov til det i hvertfall i helgene. Jeg er av den mening av at også vanlig TV skal ses på i et moderat opplyst rom og med moderat innstilt kontrast for å få en bedre opplevelse.

Kan forresten også nevne at jeg en gang i tiden ble nektet av fruen å ha en stor bakprojeksjons-TV i stuen. Projektoren var helt ok for henne. Er glad det ble slik fordi 52" hadde blitt for smått. I tillegg ga projektoren et mye bedre bilde en bakprojeksjons-TV'en, men den krevde selvfølgelig mørklegging.

John Roger

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det er tre hull for takstativ på undersiden (ser ut til å være 6mm maskingjenger). Tror nok et hvilket som helst universaltakstativ vil gjøre nytten.
    Jeg ser Vogels PPC200 skal passe, men funker også den modellen fra Vogel som koster omtrent halvparten? Er det 4010 den heter?

Noen andre forslag til budsjett takoppheng?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takoppheng

Jeg har montert tx200 med B-tech universaloppheng. Det er 6mm maskingjenger, og vil passe alle standard oppheng. Synes forøvrig B-tech opphenget er litt vinglete. Jeg får ikke festet det skikkelig, slik at pj'en kan skyves ut av posisjon når man setter på linselokket. Tør ikke dra til festeskruene mer enn jeg allerede har gjort. Men, det er vel kanskje å vente når man kjøper noe av det billigste man finner...

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EON
    Jeg har montert tx200 med B-tech universaloppheng. Det er 6mm maskingjenger, og vil passe alle standard oppheng. Synes forøvrig B-tech opphenget er litt vinglete. Jeg får ikke festet det skikkelig, slik at pj'en kan skyves ut av posisjon når man setter på linselokket. Tør ikke dra til festeskruene mer enn jeg allerede har gjort. Men, det er vel kanskje å vente når man kjøper noe av det billigste man finner...
    Det er da ingen grunn til å bruke linselokket så lenge projektoren henger fast oppe! Jeg har aldri brukt linselokket på mine projektorer annet enn når jeg har hatt dem nede pga. rensing av filteret el.

John Roger

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tanken var bare å beskytte mot støv ol på linsen når den ikke tross alt ikke brukes så mange prosent av tiden. Men pga ovennevte sak brukes ikke linselokket

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EON
    Tanken var bare å beskytte mot støv ol på linsen når den ikke tross alt ikke brukes så mange prosent av tiden. Men pga ovennevte sak brukes ikke linselokket
    I praksis har det ikke blitt mye støv på mine linser opp gjennom årene. Hvis man gidder kan man bare blåse det lille som er forsiktig av. Hvis du røyker i rommet er kanskje saken en annen....

John Roger

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har en formening om hvor mye det er å hente på en TX200 iforhold til det jeg har idag. Panasonic AE700. Er det verdt kronene? Er virkelig i tvil etter all den gode omtalen av førstnevnte..

Side 10 av 30 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •