Hitachi PJ-TX100 eller Panasonic AE 700?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hitachi PJ-TX100 eller Panasonic AE 700?

Har spurt om projektorer her før, men enda ikke fått kjøpt meg.
    Har et budsjett på litt over 10000, og ser at Hitachien nå ligger på 10800,-
    Denne må vel være et bedre kjøp og yte bedre enn Panasonicen. Har lest 57 Userreviews på denne, og alle sier Panasonicen virker kjedelig i forhold. Er dette sant..vil gjerne kjøpe en nå,men blir gal av å ikke kunne bestemme meg. Hvis jeg kjøper Hitachien, kan jeg kjøpe den nyeste 200 utgaven om et år,da er den sikkert falt i pris
    Hva ville dere kjøpt?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderte begge når jeg skulle projektor for en stund tilbake. Etter å ha lest en del så havnet valget på AE700 uten å ha sett denne først. Etter nå å ha sett begge er det ingen tvil om at AE700 gir deg mest for pengene. Du har mye mer VB og hønsenetting på TX100. Ja faktisk så er det veldig mye hønsenetting, mens dette ikke er noe tema på AE700. I tillegg så har vel Hitachi 1200:1 i kontrast mens AE700 har 2000:1. Det er jo også et faktum at AE700 har fått masse skryt både her på forumet og i andre media. Det kan vel også nevnes at TX100 har vært overpriset lenge.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Jeg vurderte begge når jeg skulle projektor for en stund tilbake. Etter å ha lest en del så havnet valget på AE700 uten å ha sett denne først. Etter nå å ha sett begge er det ingen tvil om at AE700 gir deg mest for pengene. Du har mye mer VB og hønsenetting på TX100. Ja faktisk så er det veldig mye hønsenetting, mens dette ikke er noe tema på AE700. I tillegg så har vel Hitachi 1200:1 i kontrast mens AE700 har 2000:1. Det er jo også et faktum at AE700 har fått masse skryt både her på forumet og i andre media. Det kan vel også nevnes at TX100 har vært overpriset lenge.
    Stiller meg fullt og helt bak denne!

Diskusjon rundt disse to PJene har pågått en stund, og hadde du søkt litt hadde du funnet masse info.

Det er egentlig kun en ting som Hitachi TX-100 kan slå AE700 på, og det er lens-shift løsningen som er hakket jevnere og lettere å justere enn på AE700. Men dette gjør du en gang, så er PJen innstillt. På alle andre parametre er Panasonic AE700 bedre, og til prisen finner du ikke bedre PJ i dag.

Mitt råd; Kjøp AE700 i dag...;-)

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderte også Hitachi og Panasonic modellen opp i mot hverandre da de kom, likte godt de optiske ytelsene den lave viftestøyten til TX-100 , og smooth screen og den litt lavere prisen til AE700. Fikk ellers intrykk her på forumet at enkelte TX-100 hadde et stabilitet og holbarhets problem, og noen måtte sende inn forskjellige eksemplarer flere ganger osv. Er litt farlig å bedømme ut ifra enkelt postinger i internett forum hva som er den mest holdbare modellen, men det virker som om utbredelsen av AE700 er meget stor i forhold til TX-100, uten at feilmeldingene har den samme forholdet.

Tror derfor at AE700 virker som en litt kjedeliger, men en litt tryggere modell å kjøpe etter min vurdering. ;-)

Ellers når det gjelder VB og forskjell på disse to modellene, er jeg ikke enig i at TX-100 er noe serlig værre enn AE700, ut i fra det jeg har sett i alle fall, begge modellene benytter de samme epson LCD panelene, og opfattelsen av VB virker ofte litt "individ" avhengige, både hos de samme projektor modellene seg i mellom, og VB følsomheten til den som ser på film fra disse projektorene, er også en stor faktor for hvordan man kalssifiserer projektoren.

Kan man kjøpe TX-100 i en lokal butikk, med noen års ekstra trygghets forsikkring og garanti , så det er lett å få hjelp hvis feil skulle skje, da er Hitachi TX-100 også en grei hjemme kino LCD projektor til 10500, etter min mening.;-)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Ellers når det gjelder VB og forskjell på disse to modellene, er jeg ikke enig i at TX-100 er noe serlig værre enn AE700, ut i fra det jeg har sett i alle fall, begge modellene benytter de samme epson LCD panelene, og opfattelsen av VB virker ofte litt "individ" avhengige, både hos de samme projektor modellene seg i mellom, og VB følsomheten til den som ser på film fra disse projektorene, er også en stor faktor for hvordan man kalssifiserer projektoren.
    Kan være enig i VB-argumentet. Her har ikke jeg heller sett store forskjeller, men nå skal det sies at jeg ikke lar meg så lett irritere og påvirke av VB som eksempelvis SD og regnbuer. Men når det gjelder hønsenetting er det ganske merkbart mer på TX-100. Det er ikke til å komme utenom. Uansett, koblet digitalt er bildet på AE700 bedre enn på TX-100 (i mine øyne...)

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takker så mye for svar. Nå er jeg endelig overbevist, og skal anskaffe meg Panasonicen..så skal jeg ha den en stund, før jeg kjøper den nye 900 eller Sanyo z4
    Tusen takk alle

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yidaki
    Ok, takker så mye for svar. Nå er jeg endelig overbevist, og skal anskaffe meg Panasonicen..så skal jeg ha den en stund, før jeg kjøper den nye 900 eller Sanyo z4
    Tusen takk alle
    Hvis du skal ha den en stund, så har nok Panasonic kommet med 1100 og Sanyo med Z5 :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •