Skevhet på bildet ae700

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Nullings sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skevhet på bildet ae700

har en ae700 og et adeo grey rammelerret på 84 tommer.
    problemet er t det er en liten skevhet i bildet.
    bruker litt keystone men skjønner ikke helt hva problemet er.
    kanskje prosjektorn henger for høyt og lerretet for lavt? jeg vet ikke.
    se tegning

Newcomer Trancton sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du har tilt på projektoren er det det som gjør det, lensshift hjelper lite så lenge projektoren er tiltet... Hadde samme problemet selv med min projektor (samme som din). For meg ble takfeste da uaktuelt ettersom jeg ikke ville forringe kvaliteten med keystone, ei leve med et trapesformet bilde. Jeg kjøpte meg en liten hylle på Ikea og satt den på den, det løste problemet helt... Om du skal unngå trapesformet bilde må projektoren stå i vater og bildet må flyttes med lensshift...

Ser forøvrig at du har avvik horisontalt istedetfor vertikalt som jeg hadde, men årsaken er den samme, projektoren står ikke vinkelrett i forhold til lerret slik at bildet blir proporsjonalt. Dette er fordi det er lengre avstand fra projektoren fra ene siden av bildet i forhold til andre... (vesntre vs. høyre) da blir bildet skjevt...

Newcomer Grevling sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trancton
    Så lenge du har tilt på projektoren er det det som gjør det, lensshift hjelper lite så lenge projektoren er tiltet... Hadde samme problemet selv med min projektor (samme som din). For meg ble takfeste da uaktuelt ettersom jeg ikke ville forringe kvaliteten med keystone, ei leve med et trapesformet bilde. Jeg kjøpte meg en liten hylle på Ikea og satt den på den, det løste problemet helt... Om du skal unngå trapesformet bilde må projektoren stå i vater og bildet må flyttes med lensshift...

Ser forøvrig at du har avvik horisontalt istedetfor vertikalt som jeg hadde, men årsaken er den samme, projektoren står ikke vinkelrett i forhold til lerret slik at bildet blir proporsjonalt. Dette er fordi det er lengre avstand fra projektoren fra ene siden av bildet i forhold til andre... (vesntre vs. høyre) da blir bildet skjevt...
    Hva heter hylla du kjøpte? Finner ikke en som er stor nok på IKEA.

G

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •