Offisiell tråd for Sony HS60 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 85 av 85
    Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wink

Jeg synes at det de sier i denne testen om sortnivå er helt feilt i forhold til hva jeg har opplevd når jeg har sett på Panasonic pta900.Av de LCD projektorene jeg har sett er hs60 den som klart er best på dette punkt.
    Mvh bigtor

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor nevner de maksstørrelse på bildet med forskjellige kilder uten å ha sitteavstand med i bildet? Det henger jo ikke på greip.
    Jeg liker ikke å kritisere andre som skriver tester, men testeren her burde kanskje satt seg litt bedre inn i emnet han skriver om før testene bli publisert.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Jeg synes at det de sier i denne testen om sortnivå er helt feilt i forhold til hva jeg har opplevd når jeg har sett på Panasonic pta900.Av de LCD projektorene jeg har sett er hs60 den som klart er best på dette punkt.
    Lampevariabler?
    På min HS50 er lampe nr. 2 så til de grader mer lyssterk enn det den første var. Og det har ingenting med at lamper svekkes over tid. Nå MÅ jeg skaffe meg et gråfilter for å få godt sortnivå. Det var aldri noe tema med den første lampa.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,798
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Lampevariabler?
    På min HS50 er lampe nr. 2 så til de grader mer lyssterk enn det den første var. Og det har ingenting med at lamper svekkes over tid.
    Er litt usikker på hva du mener her RoKo, hvordan kan du utelukke det at den gammle lampen hadde redusert lysstyrke pga brukstid, var den også helt ny og ubrukt og helt i orden og så skiftet du den ut.....?

Ellers til testen i lyd og bilde av HS 60, så merket jeg meg også en liten kvalitetsforskjell fra denne og den testen Gorm hadde i DVD og Hjemmekino (nr3. 2006)

Vil anbefale alle som vurderer å kjøpe en HS60 om å også lese Dvd oh Hjemmekino sin test i tilegg til L&B, der testeren (Gorm) har en del mer kunnskap om projektorerer enn folk flest, og der han i tilegg bruker måleutstyr til å kalibrere projektoeren for å få frem en mer riktig ytelse.

Er helt klart enig med de som angir hvor viktig sitteavstanden er når man trekker frem maks størrelse på lerret med diverse kvaliteter fra kilder og kildemateriale. En annen litt spesiell ting som jeg i alle fall stusset lit på i HS60 testen i L&B var denne påstanden:
    Rutemønsteret er definitivt mer synlig enn hos budsjettreferansen PT900 på et 100 tommers bilde. Løsningen er å begrense seg til ca. 70-80 tommer i bildestørrelse og heller plassere projektoren lenger unna og unngå store innzoominger.
    Hadde forøvrig vært litt interesant med en beskrivelse av det fysiske oppsettet L&B testeren har gjort sine HS60 test erfaringer med, da både en kalibrering av projektoren i følge kilden, lerret type og størrelse og sitteavstand. er faktorer som påvirker hvor synlig Screen Door effekten blir, hvordan sortnivået oppleves og hvor mye man "knuser" bildeinformasjonen i de litt krevende utterpunktene av min og maks lysstyrke.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Er litt usikker på hva du mener her RoKo, hvordan kan du utelukke det at den gammle lampen hadde redusert lysstyrke pga brukstid, var den også helt ny og ubrukt og helt i orden og så skiftet du den ut.....?
    Det kan jeg utelukke fordi det ikke er mulig å oppnå det samme sortnivået på den nye lampa. Jeg er rimelig kritisk til bildejustering, og det er ikke like lett å oppnå det jeg er ute etter med den lampa som sitter i nå.

Første lampe gikk etter 1391 timer. Den som sitter i nå har gått 687 timer. Den er fortsatt like lyssterk som da den ble satt inn. Målt med lux-meter på en bestemt innstilling. Målte dessverre ikke den første lampa.

Nå fikk jeg akkurat (5 min. siden) inn en ny lampe fra Sony, så denne skal etter hvert testes mot den som sitter i PJ.

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •