Offisiell tråd for Sony HS60 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 85
    Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Konge Og hvordan er det med iris. Blir den veldig synlig når den jobber? Hitachi PJ-TX200 har, som du sikkert vet, fått svært bra kritikk nettopp pga den raske iris. Er den dynamiske irisen noe du legger merke til fra overgang mellom lyse og mørke sener?

Da blir det enda vanskeligere å velge projektor. PD Model two eller HS60...

Gratulerer så mye med ny projektor, da!
    Jo takk for det.
    Jeg kan ikke si at jeg ser noe problemer i overgangen mellom lyst og mørkt så ut ifra det jeg ser så jobber irisen meget godt.
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser SDE i visse sammenhenger på min HS-50. Har 92" lerret med snaue 3,5 m i sitteavstand. Regner ikke med at HS-60 er noen revolusjon på dette området;-)

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Jeg ser SDE i visse sammenhenger på min HS-50. Har 92" lerret med snaue 3,5 m i sitteavstand. Regner ikke med at HS-60 er noen revolusjon på dette området;-)
    Hei
    Hva type lerret bruker du og hvor høy oppløsning kjører du.
    Mvh bigtor

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut i fra siden hans "min hjemmekino" ser det ut til at han bruker Stewart Studiotek 130.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Hei
    Hva type lerret bruker du og hvor høy oppløsning kjører du.
    Det er ikke mulig å kjøre noen annen oppløsning enn native, dvs 1280x720. Hvilken oppløsning det er på kildematerialet spiller ingen rolle når det er snakk om SDE (det gjør ikke type lerret heller med mindre en da bruker sort duk :wink: )
    Dersom du ikke ser SDE på HS60 ser du enten bare mørke filmer (ala Underworld), eller så ser du rett og slett ikke etter! Rasteret på HS60 er så mørkt (sort) at alle lyse scener oppleves som sett gjennom myggnetting. SDE er jo ikke et fenomen noen ser og andre ikke ser. Det står som spikret, og er der hele tiden uanstt om en er tykk eller tynn, høy eller lav, sort eller hvit, langsynt eller kortsynt. Vi har alle en referanse for hvordan vi ser verden, men ingen av oss ser den gjennom myggnetting hele tiden. Ser man det ikke, er det fordi man ikke ønsker å se det.

Det er ikke min mening å "disse" HS60 på noen måte, for bortsett fra det godt synlige rasteret, er den uten tvil den beste LCD-projektoren på markedet. Den er dessverre også så alt for dyr, så den gir vel antakelig minst "moro" for pengene, en faktor jeg selv bryr meg svært lite om. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var synd Sony ikke gjorde en bedre jobb mtp SDE. Jeg er også helt enig at prisen er ALT for høy. Det skiller ikke mange kroner opp til en PD model two - hvilken er en fantastisk liten sak

Når det gjelder SDE og HD er jeg ikke helt enig, Gorm. Jeg skjønner at rutemønsteret egentlig er det samme; uansett om det er DVD eller HD. Men, jeg kunne ikke se SDE på HD vist på Sanyo Z4. Øyet oppfattet det i hvertfall ikke på samme måten...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det er ikke mulig å kjøre noen annen oppløsning enn native, dvs 1280x720. Hvilken oppløsning det er på kildematerialet spiller ingen rolle når det er snakk om SDE (det gjør ikke type lerret heller med mindre en da bruker sort duk :wink: )
    Dersom du ikke ser SDE på HS60 ser du enten bare mørke filmer (ala Underworld), eller så ser du rett og slett ikke etter! Rasteret på HS60 er så mørkt (sort) at alle lyse scener oppleves som sett gjennom myggnetting. SDE er jo ikke et fenomen noen ser og andre ikke ser. Det står som spikret, og er der hele tiden uanstt om en er tykk eller tynn, høy eller lav, sort eller hvit, langsynt eller kortsynt. Vi har alle en referanse for hvordan vi ser verden, men ingen av oss ser den gjennom myggnetting hele tiden. Ser man det ikke, er det fordi man ikke ønsker å se det.

Det er ikke min mening å "disse" HS60 på noen måte, for bortsett fra det godt synlige rasteret, er den uten tvil den beste LCD-projektoren på markedet. Den er dessverre også så alt for dyr, så den gir vel antakelig minst "moro" for pengene, en faktor jeg selv bryr meg svært lite om. :wink:
    Ok ,men det er ut ifra det du ser i ditt oppsett og ut i fra hva du mener. Jeg må opplyse om hva jeg ser i mitt oppsett og jo jeg kjører filmer med med både lyse og mørke scener og jeg ser etter SDE men ser jeg det ikke så har det ingenting med at jeg ikke vil se det.SDE har jeg sett på tidligere projektorer som jeg har testet ut og irritert meg over det.Derfor var jeg spent på hs60 når jeg fikk den om dette ville være et problem hos meg.Jeg vil også si at det viktig å være litt ydmyk når man snakker om bilde da det er ingen som sitter på en fasit om hva som er det beste.Det har jeg opplevd selv når jeg har vært å sett på projektorer som har blitt skrytt opp i skyene av folk som har testet de men som jeg har opplevd som dårlige.Det med prisen på den er jo kun her i Norge,for i resten av europa ligger den på et mer normalt prisnivå.
    Hilsen fra han som ikke ser det synlige rasteret på hs60????
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje Gorm fikk en "mandagsmodell" til test?

Testen på Projector reviews kritiserte ikke at SDE var noe verre enn andre LCDer eller verre enn HS50?

http://www.projectorreviews.com/Manu...S51A/index.asp
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje Gorm fikk en "mandagsmodell" til test?

Testen på Projector reviews kritiserte ikke at SDE var noe verre enn andre LCDer eller verre enn HS50?
    De fleste sier at SDE på HS60 er "verst" i LCD klassen om dagen. HS60 har omtrent samme LCD panelene som HS50 pluss noe Sony kaller "Høy kontrastplate". Denne platen skal bidra til høyere kontrast, og vil også fremheve SDE grunnet den høyere kontrasten.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at dere har lest testen av fem projektører i dagens utgave av Aftenposten? Det er Lyd & Bilde som har testet.

Testen:
    http://forbruker.no/digital/tester/t...cle1253354.ece

Sony HS60:
    http://forbruker.no/digital/tester/t...cle1252348.ece

Legg merke til at pris på HS60 er satt til 20.000. Dette er også en pris DVD&HK har fått oppgitt.

Dette er imidlertid en pris Sony IKKE vedkjenner seg. De opererer med veil. 30.000 (Serviceavdelingen opplyser sågar 40.000).
    Sony Center på Karl Johan går ut med 25.000.

Så; dette er mildt sagt svært forvirrende!!!

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den 16. februar sendte Sony Norge ut en pressemelding på HS60. I den står det at veiledende utsalgspris er 25.000,- Det er mulig ikke alle forhandlere har fått med seg dette.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Regner med at dere har lest testen av fem projektører i dagens utgave av Aftenposten? Det er Lyd & Bilde som har testet.
    Det er vel neppe Lyd og Bilde som står for denne testen, for mr. Amundsen har jo sluttet der og begynt i forbruker.no (Aftenposten).

Enig i at prisen på HS60 er noe uklar, man få oppgitt en "utsalgspris" som på ingen måte er forenlig med "veiledende" pris. :???:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel neppe Lyd og Bilde som står for denne testen, for mr. Amundsen har jo sluttet der og begynt i forbruker.no (Aftenposten).
    Javisst, det stemmer det.... hadde faktisk glemt at han gjorde dette stuntet. Pussig valg, forresten? Er ikke de andre skribentene fortsatt ansatt der de var?

Newcomer Toffe_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det ikke vært aktivitet på tråden her på lang tid, men fyrer løs
    likevel: Kommer sannsynligvis til å bytte ut min AE-700 for så å
    gå til innkjøp av HS60 innen kort tid, selv om diskusjonen rundt
    SDE gjør meg litt i tvil..

Har sitte avstand 290cm fra lerret; ett 170cm hvitt Grandview Crystal med 1.1 gain, altså 1.7X sitteavstand. Rommet er i grunn så hvitt det kan bli; hvite gipsvegger og kritthvitt tak... :-|

Så til frågan; hva slags anbefalinger har dere til lerret? Er det anbefalbart å
    kjøre på med lerretet jeg har nå? Har vurdert å eventuelt gå ned til et 160cm Adeo Greyvision Plano rammelerret (eventuelt noe lignende i samme prisklasse), da dette ikke vil gi like mye strølys i rommet, og forhåpentligvis redusere SDE noe. På den annen side er jo HS60'en noe av det
    mer kontraststerke man får blant 3LCD pj. i denne prisklassen... grånyansen er
    jo gjerne bare en måte å forskyve problemene på, for HS60'en er jo heller ikke
    av de mest lyssterke...

Innspill/anbefalinger mottas med takk!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du reduserer SDE nevneverdig ved bruk av et grått lerret fremfor et hvitt er heller tvilsomt. Men sortnivået vil hjelpes endel, siden du har såpass hvitt rom. Enda viktigere er det med lyskontroll, og dersom du sliter litt der vil også et grått lerret være et godt valg.

Newcomer Toffe_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Om du reduserer SDE nevneverdig ved bruk av et grått lerret fremfor et hvitt er heller tvilsomt. Men sortnivået vil hjelpes endel, siden du har såpass hvitt rom. Enda viktigere er det med lyskontroll, og dersom du sliter litt der vil også et grått lerret være et godt valg.
    Er i så fall Adeo Greyvision et godt valg? Eventuelt andre anbefalinger til
    grått rammespent 160-170cm i prisklassen 3000-6000 kr som kan være en god match (euroscreen, greyline)?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for Adeo eller Dreamscreen, Euroscreen Greyline har litt vel mye struktur. Med det to jeg nevnte først gjør du uansett et godt kjøp.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for Adeo eller Dreamscreen, Euroscreen Greyline har litt vel mye struktur. Med det to jeg nevnte først gjør du uansett et godt kjøp.
    Støtter dette fullt ut.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har VG et lite utdrag fra L&B sin test av HS60.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=117350

Tja.....

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Da har VG et lite utdrag fra L&B sin test av HS60.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=117350
    Hvorfor nevner de maksstørrelse på bildet med forskjellige kilder uten å ha sitteavstand med i bildet? Det henger jo ikke på greip.
    Ønsker man å gjengi film fra digitalparabol, så bør man ikke overstige en bildestørrelse på 60-70 tommer.

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •