Spørsmål anngående 1280*720 oppløsning på DVD materiale

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål anngående 1280*720 oppløsning på DVD materiale

Heisann. Har trålet forumet etter svar på et spørsmål, men ikke greid å finne det, så her kommer kommer spørsmålet direkte fra meg.

Jeg er eier av en Benq 5120, men vurderer å oppgradere til en Panasonic ae700 pga god pris om dagen. Ae700 har som kjent en høyere oppløsning, mitt spørsmål er om hvilken glede jeg har av det når projektoren hovedsakelig skal brukes til vanlig dvd-filmer? Vil jeg få et klarere bilde, mer detaljer osv, eller ligger det en begrensning i selve dvd signalet? Med andre ord, er det noe poeng i dag for alle de som bruker sin projektor utelukkende til dvd avspilling å kjøpe en projektor med høy oppløsning?

På forhånd takk, mvh Frode.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du pixler i bildet fra der du vanligvis sitter? Hvis svaret er nei er det ikke noe poeng å kjøpe en projektor med høyere oppløsning. Hvis svaret er ja så er spørsmålet videre; Irriterer du deg over at du ser pixlene? Er svaret også her nei så behold projektoren du har nå.

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med ein PC så kan du mate HDTV signaler inn til den, eller kjøre opp DVDene til 1280x720 med hjelp av ffdshow filter.. Dette har faktisk ein del å seie, og bilder blir skarpere enn om du kjører vanlig dvd rett inn..

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mater du med komponent eller HDMI/DVI vil også prosjektoren skalere til 720 Hvis den gjør en god jobb selvfølgelig, det er ikke alle prosjektorer som gjør de-interlacing så veldig godt. Hvordan AE700 er på dette vet jeg ikke, men det bør du forhøre deg om på forhånd

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du forsåvidt rett i.. Men, det eg kan garantere er at ingen projektor kan matche ein HTPC med ffdshow. Her er det ikkje bare snakk om de-interlacing, men bildeprocessering og filtre av veldig høg kvalitet!

Sjølv om ein bare bruker HTPCen til å fikse rett oppløsing så gjer den ein bedre jobb enn 99% av intern de-interlacing i projektorer.. og matcher den siste 1%. Når ein kjøler ein projektor til 7-20.000,- så er pengene brukt på de-interlacing delen ein liten del av denne summen.. Ein PC til 5-15-000,- har alle forutsetninger for å gjere ein like bra og bedre jobb på dette området.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •