LCOS???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: LCOS???

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LCOS???

Hva er LCOS er det bra? bedre en LCD?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror dette er definitivt den beste digital projektor teknologien som finnes for øyeblikket.

Da jeg var på IBC i amsterdam for ettpar uker siden så viste jvc fram to av sine projektorer basert på denne teknologien.

Den ene av de var DLA-SX21U:

Jeg må si at jeg ble overbevist av bildekvaliteten på denne maskinen. Bildet var syyylskarpt og screendoor var omtrent fraværende. da må man stå veldig nærme lerretet for å oppdage i motsettning til dlp som har en screendoor som er ca 5 ganger større og som er mye lettere å se(for ikke å snakke om lcd). Kontrasten var også helt fantastisk bra. Bildet var så bra at man kunne begynne å lure på om man egentlig satt å kikket ut igjennom et vindu på virkelige hendelser.

Den andre var en projektor som ble vist fram var JVC DLA-QX1G

Denne ble vist på et 15 meter bredt lerret og overbeviste fullstendig. ingen screendoor var synlig selv om jeg satt 5-6 meter ifra lerretet. fargene satt veldig bra og kontrasten var veldig bra. Når de viste hd materiale i fra windows media 9 ble jeg overbevist om at digital kino er veien å gå, men det vil antakeligvis ikke bli noen standard før alt produksjonsutstyr og neste generasjons projeksjonsutstyrr basert på 4k teknologi er på dagsorden, som etter flere kilder kan ta en del år.

I motsettning så viste de film senere på kvelden på en 2k dlp projektor på det samme lerretet. Bildet var for all del ganske bra men jeg har problemer med at screendoor var lett tydelig hvis man satt for nærme(1 ganger lerretets bredde).

En ting er sikkert og det er at hvis jeg skulle ha en digital projektor så er dette teknologien som jeg uten sideblikk ville ha satset på.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror en sitteavstand på 1xbildets bredde blir ubehagelig over tid uansett bildekavalitet

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, DLA-SX21U har ikke direkte dårlig bilde, men jeg syntes bildet ble blasst. Man får rett og slett ikke nok kontrast.

1080p og kontrast på over 2000 er det desverre vanskelig å få til idag, men heldigvis skjer det mye i bransjen for tiden.

Robert-

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •