Ny projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Ny projektor

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny projektor

Heisann folkens

Skal kjøpe en projektor til maks 15 000,-
    Hva er best for den prisen akkurat i dag? Den vil bli brukt i foredragssammengheng og data-bruk, så støysvak og lyssterk er vel et poeng?!

Har sjekket litt rundt på psdata, komplett, DELL, mpx... Blir ikke helt klok, siden jeg ikke vet hva som er kvalitet. Noen koster nesten 30' for tilsynelatende samme spesifikasjonene som en til 9'.

Fint om noen kunne gitt meg noen tips og kanskje postet noen linker.... ;-)

-j-

Newcomer Spitfire sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen hit...

Hvis du søker litt på forumet vil du finne MASSE forslag.
    Tror dette er det mest stilte spørsmålet her inne .

Og nesten alle vil fortelle at den de har er best...

Tror du burde ta deg en runde og kikke på PJ hos diverse forhandlere og gjøre deg opp din egen mening. Jeg kikket på en del og forhørte meg her selvsagt...
    Og endte opp med en Infocus 4805 SP, og er VELDIG fornøyd. Men tror det er andre som er bedre nå...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

billig men bra projektor : Infocus 4805

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke ScreenPlay 4805 er noe tess for trådstarters bruksmønster. Altfor stor og klumpete, for dårlig lysstyrke og bråker for mye.

Vedkommende skal ha en ren presentasjonsprojektor, og ikke en hjemmekinoprojektor. Mitt råd til -j- er å satse på en liten og snerten Toshiba, Acer eller Dell. De har små og lyssterke projektorer med 1024x768 i oppløsning til en pris innen 15K.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg også synes det er litt lurt å tenke på med valg av projektor, og en slik projektor bruk du skisserer her, er at den "native" oppløsningen og bredde høyde formatet på projektoren børr være mest mulig lik det du benytter som skjermoppløsning i pc sammenheng. Matches disse oppløsningene, er det lettere å få god kvalitet på bildet fra egene lage presantasjoner og tekst dokumenter osv. Da slipper man problemer med at bildet blir skalert om og blir mindre lespart pga interpolering og skalering ol.

Ser ut til at du har sett innom de nettbutikkene jeg også ville sjekket, så jeg tror du kan finne noen gode presentasjons projektorer blandt projektorene på disse sidene. http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10354 http://www.psdata.no/ps.asp?tcl=3103&mlevel=080700

Synes i så måte et billig og greit alternativ kan være en Infocus X3 med 4:3 format og en native oppløsning 1024x768 og lysstyrke 1500 ANSI-lumen.
    Denne projektoren har ikke så vidt jeg vet ikke DVI-I inngang og den støyer en del 39dB, men i presentasjons sammenheng, er ofte ikke projektor støy et like stort problem som det vil være i en hjemmekino.

Synes det ofte kan virke som det er en sammenheng mellom støy, lysstyrke og mellom oppløsning, kontrast og pris. Har du tenkt å vise mye statisske bilder over lang tid, har oft DLP projektorer en liten fordel fremfor LCD.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en pj som gjelder ;-) BenQ PB6210/6240, xga, 4:3, kort kastelengde, portabel, DVI, utrolig støysvak i eco-modus, kan brukes til film ved bruk av video-modus og det beste den koster langt under din prisant. Du får lerret og kabel innenfor ditt budsjett. Har montert 2stk 6210 på jobben og begge fungerer perfekt.

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal alltid lese igjennom hele posten før jeg svarer.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gix
    Den tråden er fullstendig utenfor mening for -J-, han skal jo ha en presentasjons pj.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •