Hvem er best av disse?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvem er best av disse?

lurer på hvem spm er best av Panasonic PT-AE900 og
    Sanyo HD LCD PLV-Z4 Silver?
    Ser at Sanyo har oppgitt 22 i støy mens panasonic 26.
    Sanyo har 7000:1
    Panasonic har 5500:1
    Begge har de nya D5 panelene fra Epson.
    rommet jeg har tenkt til å ha den i har full lys kontroll
    Hvem er BEST???

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kommer vel ikke AE900 til landet før i begynnelsen av oktober så da er det vel vanskelig å få noen test-uttalelser ;-)

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic har jo vært notorisk dårlige på å levere ut projektorer til test i blader. Får håpe de skjerper seg med den nye modellen.

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile LCD prosjektor

Personligt ville jeg ha godt for en DLP prosjektor, kanskje PD, iallefall ikke en LCD prosjektor.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,799
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er vel ganske like på mange måter etter hva jeg har lest om AE900 og Z4 til nå. En faktor som kanskje kan skille de litt er om Smooth Screen for AE900 kan gjøre den litt bedre egnet hvis man skal ha en kort betraktnings avstand og derfor trenger litt mer utvisket screendoor effekt. Enkelte synes jo at Smooth Screen gjør bildet litt for diffust og uskarpt også og foretrekker Z4 sine mer skarptegnende pixcel struktur, så det er vel denne forskjellen jeg ville konsentrert meg mest om å sjekket ut før valget av en slik projektor.

Forskjellen i støy og iris "trimmet" kontrast er vel egentlig ikke så stor i praksis, men må si jeg også liker Z4 sin løsning med renblåsing av panelene, så.....;-)

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,799
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøffo
    Personligt ville jeg ha godt for en DLP prosjektor, kanskje PD, iallefall ikke en LCD prosjektor.
    Personlig ville jeg ikke i dag valgt en lampebasert projektor heller, men når man sammenligner fordelene og ulempene til AE900 og Z4 har i forhold til hverandre, så er det vel greit å ikke ta en ny DLP vs LCD debatt i tilegg.

Når dette er sagt så er det også noen som har testet disse nye LCD projektorene med D5 panelene fra Epson, (http://www.projectorreviews.com/review.asp?reid=50) som mener at fordelene til de DLP projektorene i prisklassen egentlig er ikke er store lenger heller.....

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøffo
    Håpløst svar!:???:

Det er ikke alle som ønsker, vil eller kan ha en DLP-prosjektor av en eller annen grunn. Og siden trådstarter spør om forskjeller mellom to LCD-PJer, er det dumt å blande inn en LCD vs DLP diskusjon i tillegg. Den er tatt opp flere andre steder.

Riktig som Bidda sier, Panasonicen er jo ikke riktig kommet på markedet enda, så det er nok litt tidlig for bastante uttalelser om det. Men det kommer nok snart...;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et alternativ til vurdering KAN være å se på historien og vurdere hvordan Z1, Z2 og Z3 var sett i forhold til AE100, AE300, AE500 og AE700.

Rent intuitivt synes jeg å ha en magefølelse for at brukerne her på forumet gjennomgående har gitt Panasonic-modellene høyere score enn Sanyos modeller.

Ville da tro at historien gjentar seg?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •