Offisiell tråd for Epson EMP-TW600 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 31 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 616
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    det er nå en test av epson cinema 550 på projectorcentral (http://www.projectorcentral.com/epson_cinema_550.htm).

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er i tillegg en test på AVbuzz av Z4 der de sammenligner den med TW600. Rimelig bra lesning for de av oss som har kjøpt TW600 fremfor Z4.

http://www.avbuzz.com/audio-video/20...o-z4/index.htm

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DA er 1 stk TW600 på vei med posten, så neste uke blir det julekveld mandag eller tirsdag.

Så da er det bare og selge 4805, prøver QXL tenker jeg, og Eltax brenner'n er min bror villig til å kjøpe.

Får vel ta å lage et nytt takfeste og legge ny hdmi kabel i helgen så alt er klart til prøvekjøring neste uke.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen sammenlignbare D65-kalibrerte lumen på AE900, Z4 og TW600?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sjekk Gorms siste test i DVD&Hjemmekino, der tar han for seg AE900 og TW600.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen av de som har fått denne som gidder å legge ut hull avstand på baksiden.
    Skulle hatt laget en ny plate til takopphenget i helgen så alt er klart til den kommer neste uke.

Newcomer Marv sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K E A
    Noen av de som har fått denne som gidder å legge ut hull avstand på baksiden.
    Skulle hatt laget en ny plate til takopphenget i helgen så alt er klart til den kommer neste uke.
    30cm x 16 cm målte jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    30x16 stemmer i forhold til Manual - se link fra Messel på side 8 her. Leser du manulen så er du jo enda bedre forberedt.

Så har jeg et ønske fra dere og alle dere kjenner - slutt å send julegaver, min TW600 bruker ekstra dager over fjellet og er enda ikke kommet. Dette er krise - og fredagskvelden der ungene er sent til familien er allerede ØDELAGT.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du bestilte fra feil plass altså... Min kom i dag, og er nå montert. Er godt fornøyd, se tråd under "Hvilket utstyr...".

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Sjekk Gorms siste test i DVD&Hjemmekino, der tar han for seg AE900 og TW600.
    ... eh, mulig at dette er å banne i kirken. Men jeg har ikke noe abbonement på dette bladet. Likevel er jeg litt interessert i hvordan denne sammenligningen falt ut. Noen som kan utdype hvordan TW600 kom ut?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TW600 kom godt ut, og var den beste når man tar prisen med i beregningen. Kanskje også uten. Forøvrig kan du kjøpe bladet i de fleste butikker og Narvesen.

Newcomer Geir V sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer dagens potensielt dummeste spørsmål.

Spiller offset ingen rolle på en LCD pj når du har lensshift?

Hvilken offset har Tw600?

Geir V

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan gjerne betrakte lens shift som "variabel offset" om du vil. Det som betyr noe er om du kan plassere bildet der du vil i den størrelsen du vil, og med projektoren i den posisjonen du vil...

Ellers kan du jo gå på epson.no og laste ned bruksanvisningen. Der finnes informasjonen du trenger. Når lens shift står i "null", så har ikke projektoren offset i det hele tatt, dvs at senter av bildet er senter på objektivet på projektoren.

Newcomer Geir V sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=oyvindk]Du kan gjerne betrakte lens shift som "variabel offset" om du vil. Det som betyr noe er om du kan plassere bildet der du vil i den størrelsen du vil, og med projektoren i den posisjonen du vil...

Vil det si at jeg kan montee den helt opp i taket, for så å stille bildet ca 50 cm ned uten å miste noe av bildekvaliteten?

Mvh GeirV :smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geir V
    Vil det si at jeg kan montee den helt opp i taket, for så å stille bildet ca 50 cm ned uten å miste noe av bildekvaliteten?
    Det kommer jo an på hvor stort bilde du har. TW600 har lensshift som gjør at du kan ha øvre bildekant 50% av bildehøyden under senter på linsen. Så hvis du har ett bilde som er minimum 1m høyt, så får du det som du vil. Dette forutsetter da at du ikke bruker noe særlig horisontal lensshift samtidig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp fått min første prosjektor. Er stort sett fornøyd med Tw-600. Har litt problem med den når jeg bruker den til å vise tekst. De er uskarpe bokstaver 3-4 stk etter hvere andre, så er det skarpe fine bokstaver 6-12 stk , så er det uskarpt igjen 3-4 stk. Det gjentar seg på hele linjen bortover, og på hver linje under. Så det ser ut som det er kolonner med uskarp (ut av fokus) tekst over hele lerrete. Ser det tydlig med hvit skrift på blå bakgrunn. Teksten er leselig, men hadde vært kjekt om det var like skarpt over hele lerrete. Kan også se det på rulleteksten etter en film.
    Er dette et vanlig problem på LCD prosjektor? Bruker VGA tilkobling. Har prøvet med tre forsjellige datamaskiner og det likt på alle.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ny på dette..

Kan noen kort forklare hva man justerer når man bruker RGB offset og gain, samt hue og saturation? Hvordan bruke dette til fargejustering ift DVE?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kadett
    Har nettopp fått min første prosjektor. Er stort sett fornøyd med Tw-600. Har litt problem med den når jeg bruker den til å vise tekst. De er uskarpe bokstaver 3-4 stk etter hvere andre, så er det skarpe fine bokstaver 6-12 stk , så er det uskarpt igjen 3-4 stk. Det gjentar seg på hele linjen bortover, og på hver linje under. Så det ser ut som det er kolonner med uskarp (ut av fokus) tekst over hele lerrete. Ser det tydlig med hvit skrift på blå bakgrunn. Teksten er leselig, men hadde vært kjekt om det var like skarpt over hele lerrete. Kan også se det på rulleteksten etter en film.
    Er dette et vanlig problem på LCD prosjektor? Bruker VGA tilkobling. Har prøvet med tre forsjellige datamaskiner og det likt på alle.
    Hvilken oppløsning er det på PC-ens desktop? Regner med at du har satt den til 1280x720, hvis ikke er det ikke rart det blir problemer. Hvis du allerede har satt den til 1280x720, er det fasen som er problemet (justeres i projektorens meny).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Cambridge azur 540 dvd og Tw-600

Prosjektorer er nytt for meg, men etter å ha lest MASSE de siste dagene, virker jo tw-600 som et godt kjøp. Hadde vært takknemlig om noen kunne besvart disse veldig grønne spørsmålene.
    1. Jeg har en cambridge azur 540-dvd-spiller. Er denne grei å bruke til prosjektoren, eller burde jeg skifte den ut? Liker den egentlig godt.
    2. Har også pc. Blir det bedre oppløsning (hdmi, tror jeg det heter...) om jeg bruker denne?
    3. Budsjettet tillater ikke lerrett til stort mer enn 3-4000. Er Kingpin ålreit, eller burde jeg helle skaffe meg et manuelt Greyline? Lerrettet skal henge foran to vinduer (som er dekket av rullegardiner). Ellers satser jeg på å se mest når det er mørkt ute.

Ellers: Gjør jeg lurt i dette kjøpet, eller burde jeg heller gå for en Action II som jeg så var priset til 18-19000 nå. Er den vesentlig bedre?

Håper noen kan forbarme seg over en fersking. Har ellers Dali Concept og Audio Pro Sub, noe jeg satser på å oppgradere over tid, så jeg er ute etter en prosjektor "for framtiden" også, så jeg kan bruke de andre oppsparte kronene på bedre hifi

Hilsen, hilsen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kjapt svar, det var fasen som var problemet ja. Har juster både på Tracking og Sync nå ser det mye bedre ut.

Side 9 av 31 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •