Offisiell tråd for Epson EMP-TW600 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 31 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 616
    Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kommer til å få en TW600 i hus i løpet av kort tid. Jeg kommer til å koble denne til den digitale dekoderen til UPC ved hjelp av Cypress sin overgang fra scart til komponent. Jeg kan komme med en tilbakemelding på hvor bra dette er i forhold til min Loewe-TV som har relativt høy kvalitet.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Messel
    Jeg har et par spørsmål angående denne før jeg kjøper.

Når du skrur den av med fjernkontrollen, er den virkelig AV? Noen har en vifte som går hele tiden i standby (f.eks min egen Infocus 4805).

Så de-interlaceren. Gorm skrev i sin test at den ikke er mye å skryte av. Det hender jeg ser TV på prosjektor. Ikke så ofte, men det hender. Og muligens blir det bare oftere, nå som XP MCE er på vei i posten. Infocus 4805 er etter hva jeg har forstått god på de-interlacing, og jeg har lite lyst å gå ned fra den bildekvaliteten jeg allerede har. Ikke at det er noe særlig i dag heller, med analog kabel fra Canal Digital blåst opp på 2 meters lerret.

Noen inspill? Kan jeg vente meg dårligere TV-bilder med denne enn f.eks Infocus 4805?
    Ja den skrur seg helt av. Den eneste projektoren (av de nye LCD-ene) som støyer når den står i standby er AE900, som gir fra seg en høyfrekvent pipetone (trolig trafostøy).
    De-interlacing skal du ikke bry deg om hvis du skal se TV via PC. Da sørger jo PC-en din for de-interlacingen (og den har potensiale til virkelig god de-interlacing).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, da blir det denne.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prisjakt

Har opprettet en tråd om denne under prisjakt, med spekulasjoner...

http://avforum.no/forum/showthread.p...251#post318251

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så me andre ord så prioriterer dykk epson framfor panasonicen????
    Skal ha meg prosjektor og tenkte på p-ae700 eller 900.Men no er eg itvil..ser nesten ut som dykk tykjer epson er bedre????Kan eg ikkje berre få svar ,skal bestilla snart.
    Ellers blir prosjektoren berre 3,40m fra lerret.er det noko problem å få 100tommar med epson?????

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SIMEN11111
    Skal ha meg prosjektor og tenkte på p-ae700 eller 900.Men no er eg itvil..ser nesten ut som dykk tykjer epson er bedre????Kan eg ikkje berre få svar ,skal bestilla snart.
    Ellers blir prosjektoren berre 3,40m fra lerret.er det noko problem å få 100tommar med epson?????
    Hvilket svar ønsker du ? Leser du testen til Gorm, så går det vel frem at Epson gir mest for pengene. Epson har bedre målt kontrast, men den har mer screendoor. Spørsmålet er vel hvor plagsomt du synes dette er vs smoothscreen. Deinterlacingen virker bedre på Panasonic, men dette betyr bare noe dersom du bruker den mye til TV titting. Personlig ville jeg valgt den projektoren som ga best resultat på DVD.

Uansett, så tror jeg ikke du gjør noen brøler uansett hva du velger av disse, men TW600 virker som den mest hotte i denne prisklassen for tiden

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg ble det ett prisspørsmål. Jeg tror Epson TW600, Panasonic 900 og Sanyo Z4 er alle gode LCD prosjektorer. Valget ble TW600 pga. pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Messel
    Så de-interlaceren. Gorm skrev i sin test at den ikke er mye å skryte av. Det hender jeg ser TV på prosjektor. Ikke så ofte, men det hender. Og muligens blir det bare oftere, nå som XP MCE er på vei i posten.
    Hvis du skal kjøre via HTPC, så skjer vel deinterlacingen i den, og burde ikke være noe problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk for svar,men?

Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Hvilket svar ønsker du ? Leser du testen til Gorm, så går det vel frem at Epson gir mest for pengene. Epson har bedre målt kontrast, men den har mer screendoor. Spørsmålet er vel hvor plagsomt du synes dette er vs smoothscreen. Deinterlacingen virker bedre på Panasonic, men dette betyr bare noe dersom du bruker den mye til TV titting. Personlig ville jeg valgt den projektoren som ga best resultat på DVD.

Uansett, så tror jeg ikke du gjør noen brøler uansett hva du velger av disse, men TW600 virker som den mest hotte i denne prisklassen for tiden

er ikkje inne i disse ordene...det eg skal bruke prosjektoren til er fotball fra canal digital og dvdfilm...kva betyr screendoor?smoothscreen?deinterlacing??
    er ganske grønn skjønner du men håpar på svar....

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikkje inne i disse ordene...det eg skal bruke prosjektoren til er fotball fra canal digital og dvdfilm...kva betyr screendoor?smoothscreen?deinterlacing??
    er ganske grønn skjønner du men håpar på svar....
    Du finner mye om dette på forumet, dersom du søker, men helt kort og banalt fortalt:
    Screendoor = såkalt hønsenetting. Går du nærme lerretet så ser du et nettingsmønster i bildet.
    Smoothscreen= Dette er Panasonics måte å eliminere hønsenettingen, dvs bildet gjøres litt uskarpt. Det negative er nettopp at bildet blir litt uskarpt, men en unngår nettingmønsteret.
    Deinterlacing= dersom en skal se på TV via projektor må en stort sett bruke linjedobleren i projektoren. Denne er ikke alltid like god som den som sitter i f.eks en DVD spiller
    Kanskje andre kan gi bedre forklaringer, muligens litt mer teknisk, men jeg tror ikke dette er ønskelig

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg også valgt denne og sendt avgårde en bestilling. Begrunnelse med mere kan dere lese om her: http://avforum.no/forum/showthread.p...546#post318546

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var denne bestilt, håper å få den før helgen.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi begynner visst å bli mange som har denne projektoren etterhvert. Har tro på at TW600 blir den "nye" AE700 om dere forstår hva jeg mener ;-)
    Er fremdeles svært så fornøyd, og har ikke angret et eneste sekund på oppgraderingen :grin:

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Vi begynner visst å bli mange som har denne projektoren etterhvert. Har tro på at TW600 blir den "nye" AE700 om dere forstår hva jeg mener ;-)
    Er fremdeles svært så fornøyd, og har ikke angret et eneste sekund på oppgraderingen :grin:
    Høres bra ut. For å slippe bekymringer slang jeg på 2 års lampegaranti også, så dette bør bli bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

oppgradering..

Sitat Opprinnelig postet av Eriond

hallo..
    lurte berre på om oppgraderingen din er fra p-ae700 til tw600...
    så du er fornøygd???
    ang lerret.kva anbefaller du?tenkte å laga meg eitt heimelaga.kvitt eller grått?hadde tenkt å kjøpa meg panasonicen men trur eg går for tw600.enig??

Newcomer Tordenskjold sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, enig Ble litt i tvil med denne screendoor'en. Har sett en stund på TW600 nå. Jeg sittter omtrent 3,2m(pluss minus) fra lerretet som er på 215 cm. Hvordan vil dette hønsenettingfenomenet virke utifra slike forhold? og et lite spørsmål til, jeg er interessert i sortnivå. Selvfølgelig er farger og diverse slikt også viktig. Men jeg har pr idag en Toshiba mt200, som jo er ganske bra på sortnivå i prisklassen sin og ønsker ikke noe dårligere enn hva denne klarer. Om noen vet noe om dette også hadde det vært flott

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er noen som sitter på gjerdet ang. tw600 så stikker AK innom meg imorgen og tester min.Kan skrive litt (Er temmelig sikker på at Ak også kommer til å skrive litt om hva han syns ) om dette onsdags kveld :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitter med både thw 600 og ae700 på hylla nå. Anfield kommer innom senere i dag og skal hjelpe til med litt kalibrering så vi får se hvordan det blir.

Mitt intrykk fra denne etter å ha eid ae700 i 1450 lampetimer, er at epson ikke passer "min smak". Kjører du på theater black 1 og 2 så slepper den vel ut 400AL og jeg syntes bildet blir veldig blast med lite trykk og kjipe farger. Setter jeg på instillingene Theater så blir det mer i min stil men da girer vifta opp så da støyer PJ en del mer enn jeg syntes er akseptabelt. Forsøker å justere litt fram og tilbake i de forskjellige modus, men klarer ikke å treffe rett.
    Dette har nok sikkert litt med min smak å gjøre. På AE700 kjører jeg på NORMAL med et par hakk ned på brightness og kontrast, mens Cinema instillingene blir litt på samme vis som Theater Black 1 og 2 på Epson. Syntes dette blir for slapt.

Spørsmålet er om det finnes noen mulighet for å få et bilde med mere trykk i uten at vifta girer opp.Noen som har reflektert dette?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok veldig individuelt dette, Plasmaboy. Noen synes bilde ble kanon med et Hoya-filter på AE700 også, mens andre synes det ble for "mørkt". Samme med å bruke den ekstra sortnivå-funksjonen på Denon 2910. Mulig at du har "vent deg til" et bilde som ikke nødvendigvis er korrekt, uten at jeg kritiserer deg for det.

Etter at vi har kallibrert begge to ihht DVE i kveld så får vi se hva vi finner ut av.

Kan dette med trykk i bilde ha noe å gjøre med at du bruker HTPC? Tror vel ikke det, men en tanke. Ellers kan det kanskje være en ide å teste med en spiller også? Kan ta med min 2910 for direkte sammenligning etter kallibrering.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Blir nok veldig individuelt dette, Plasmaboy. Noen synes bilde ble kanon med et Hoya-filter på AE700 også, mens andre synes det ble for "mørkt". Samme med å bruke den ekstra sortnivå-funksjonen på Denon 2910. Mulig at du har "vent deg til" et bilde som ikke nødvendigvis er korrekt, uten at jeg kritiserer deg for det.

Etter at vi har kallibrert begge to ihht DVE i kveld så får vi se hva vi finner ut av.

Kan dette med trykk i bilde ha noe å gjøre med at du bruker HTPC? Tror vel ikke det, men en tanke. Ellers kan det kanskje være en ide å teste med en spiller også? Kan ta med min 2910 for direkte sammenligning etter kallibrering.
    Ja, ta med deg spilleren, det kan være en god ide. Når det gjelder kritikk, så kan du bare glemme det. Det tåler jeg ikke i det hele tatt )

Side 6 av 31 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •