Offisiell tråd for Epson EMP-TW600 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 31 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 616
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, det har du selvsagt helt rett i, jeg tenkte mer generelt LCD vs. DLP på samme oppløsning...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Med fare for å være litt tabloid her, så er det vel "kun" to elementer som DLP fremdeles er "overlegen" LCD på, og det er sortnivå/kontrast og mangel på VB.
    Innunder her hører selsagt også "dynamikk" til

Newcomer Tordenskjold sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste spørsmål Jeg sitter omtrent 3,5m fra et 215cm lerret. Noen innvendinger mot dette? Angående Tw600? Tenker da på dette pixelnettet...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tordenskjold
    Siste spørsmål Jeg sitter omtrent 3,5m fra et 215cm lerret. Noen innvendinger mot dette? Angående Tw600? Tenker da på dette pixelnettet...
    Min mening er at det vil fungere bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TW600 vs AE700

Har nå fått TW600 i hus, og brukt den noen få timer (HDMI fra HTPC). Sammenlignet med den AE700en jeg hadde tidligere (VGA fra HTPC):

- SDE er mere fremtredende, men forsvinner på ca 1.5x sitteavstand
    - Mye skarpere
    - Sortnivået er merkbart bedre, så bra at de ikke irriterer lengre
    - Irisen er tregere, men jeg la aldri merke til at den jobbet når jeg så på film
    - Konvergensfeil begrenset til ca 1/2 pikselbredde, som er akseptabelt
    - Ingen geometrifeil pga dårlig optikk
    - Overraskende lavt støynivå, helt akseptabel tom i "dynamic". Bordmontert.
    - Null overscan på HDMI (valgbart)
    - Støtter full RGB range (0-255)
    - Noe "støy" i bildet innimellom, men ikke sjenerende
    - VB ? Fint lite. Noe kan man vel finne hvis man leter

Konklusjon: Ikke veldig store forskjellen, men nok til at med AE700 satt jeg og irriterte meg over ting og tang, med TW600 kikker jeg på filmen.

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Takk for innspillet, peråge. Endelig en "to-the-point"-vurdering, bra du fokuserer på filmopplevelse. Er i markedet for pj til ca. 15k, ønsker 110" lerret med 3,5 m sitteavstand. Etter bl.a. dine kommentarer føler jeg meg tryggere på å velge TW600 istedenfor Z4 :roll: og heller legge litt ekstra i lerretet (Dreamscreen DynaGrey Tabtension på 235 cm). Norge er jo alene om å selge TW600 SÅ mye billigere enn Z4 også.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av Hal
    Takk for innspillet, peråge. Endelig en "to-the-point"-vurdering, bra du fokuserer på filmopplevelse. Er i markedet for pj til ca. 15k, ønsker 110" lerret med 3,5 m sitteavstand. Etter bl.a. dine kommentarer føler jeg meg tryggere på å velge TW600 istedenfor Z4 og heller legge litt ekstra i lerretet (Dreamscreen DynaGray Tabtension på 235 cm). Norge er jo alene om å selge TW600 SÅ mye billigere enn Z4 også.
    Hvis man skal betale så mye mere for en Z4, så skal man være veldig glad i elektriske linsedeksler . Egentlig så skjønner jeg ikke at D5 PJene kan være så forskjellig priset. Lurt å legge litt (mye) i lerret, det blir jo ikke så fort foreldet som en projektor. Er sulten på tabtension lerret selv, ser litt bølger i det jeg har nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig PJ i hus

En stykk PJ pakkes i dette øyeblikket møysommelig ut fra sin eske, valget ble som dere skjønner Epson. Så får vi etter hvert se da om man blir fornøyd.
    Var nettop en tur innom HiFicenteret og testet Infocus Screenplay 7205. blir spennende og se om jeg merker noen forskjell...Blir en fin helg dette tror jeg

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hvordan den trege irisen i TW600 oppleves. I testen i DVD&HK kan det virke som om den høye, målte kontrasten aldri oppleves, hva er da vitsen?

I raske skiftinger mellom lyst/mørkt og motsatt, merker man tydelig at irisen jobber seg inn, eller er kontrasen bare dårlig?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hal
    Lurer på hvordan den trege irisen i TW600 oppleves. I testen i DVD&HK kan det virke som om den høye, målte kontrasten aldri oppleves, hva er da vitsen?

I raske skiftinger mellom lyst/mørkt og motsatt, merker man tydelig at irisen jobber seg inn, eller er kontrasen bare dårlig?
    Det er ikke så ofte bildet skifter fra maks lyst til maks mørkt, så irisen oppleves vel ikke så veldig treg. I tillegg så bruker jo øyet mere tid på å tilpasse seg ett mørkere bilde (tenk på å kjøre inn i en tunnel), så jeg tror ikke dette er noe problem.

Uansett det tekniske, så legger jeg ikke merke til irisen når jeg ser på film, bare når jeg tester og kikker etter det.

På AE700, som har en mye raskere iris, så merket jeg at den jobbet, bildet "flimret" mere, litt som på gamle filmfremvisere.

YMMV.

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Takk for svar. Godt poeng det, at den menneskelige irisen ikke er spesielt rask den heller... særlig fra lyst til mørkt, dvs. at rask skifting til mørkt vil oppleves som ganske mørkt likevel.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm hadde egentlig tenkt å kjøpe Z4, men tror faktisk jeg kommer til å satse på denne. Virker som ett meget godt kjøp til prisen. Testen på projectorcentral virker lovende, og DVD&HK testen var også veldig bra.

Ser frem til flere tilbakemeldinger fra brukere.

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også forsåvidt bestemt meg for denne projektoren. Jeg finner ikke denne på www.projectorcentral.com. Heter den noe annet i USA?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg tar feil, men den ligner veldig : http://www.projectorcentral.com/Epso...Cinema_550.htm

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel det er den som heter Powerlite Pro Cinema 800 som ligner mest på TW600 i Europa. Men den er IFS calibrert og har lengre lengre garanti. Og det har ikke TW600 i Europa. Dessuten er det andre modes på 800, f.eks. er det HD og Silver Screen modes på 800, og ikke på TW600.

TW600 ser ut til å ha samme cinema filter presets som Powerlite Cinema 550 i USA og samme kontrast og lysstyrke nivå som Powerlite Pro Cinema 800.

Konklusjonen er vel da kanskje at TW600 har lik 800 fysisk, mens den har samme software som 550????

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den lignet fælt. Det står at de er i ferd med å skrive en "review" på denne.

Det ville forundre meg om de ga den noe dårligere omtale enn andre har gjort.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er TW600 bestilt

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er TW-600 i hus! Jeg fikk den på onsdag, men har hatt en travel uke med mye å gjøre, så har ikke fått skrevet noe her på forumet. Det skal jeg gjøre noe med nå.

Først og fremst vil jeg faktisk rette en takk til AVForum, hadde det ikke vært for gjengen her, hadde nok projektor-planene mine sannsynligvis passert av seg selv, og jeg hadde sittet her og sett på mitt 32" og tenkt: "Det hadde vært konge med projektor ja...." Idag tenker jeg: "Det er konge med projektor!

Da jeg pakket ut projektoren ble jeg ganske overrasket over hvor stor den faktisk var, på bilde ser den så liten og nusselig ut, men den var jo ganske massiv. Ellers bråker den lite, den Eltax DVD-opptakeren som følgte med bråkte sannsynligvis 7x mer. Spiller du f.eks. Playstation er det PS2 lydnivået du irreterer deg over, ikke projektor.

Jeg har en sitteavstand på 3,0m og et lerret som er 1.68m (1,68 faktisk :grin: ), og jeg ser hverken VD eller Screendoor. Er ganske fornøyd her jeg sitter. Lerret er ikke optimalt, da det er et typisk bedriftslerret med endel struktur, og sannsynligvis gain 1,1. Lerret er hvitt. Neste investering blir nok lerret.

Jeg har koblet Pioneer DV-470 med komponent, PC med HDMI-DVI (10m Clas Ohlson HDMI + DVI overgang, funker kanonbra) og tv med en lusen kompositt.

Jeg tok en prøverunde med The Fifth Element på DVD gjennom DVD-spilleren og PC via HDMI. Jeg så faktisk veldig klart hvilken som var HDMI, pga av fargegjengivelsen ble veldig mye bedre. Ble ganske overrasket, da jeg trodde forskjellen skulle være mindre. (Jeg og en kamerat tok blindtester på hverandre). Avsluttet med The Fifth Element i HD, som tok seieren i blindtest-konkurransen.

Venter fremdeles på DVE, så den er ikke helt kalibrert, men jeg er kanonfornøyd til nå! BadBoys2 i Superbit ble RÅ, tilnærmet HD kvalitet.

Tenk å få sett Fotball VM til sommeren i HD, hadde vært en drøm! Tror dere at dett er mulig for oss vanlige nordmenn?

Lurer også litt på om jeg vil få bedre bilde av å koble bilde fra min TV-kilde (Lyse) til projektor med den scartovergangen som følgte med TW-600, istedenfor kompositt. Noen innspill?

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et par spørsmål angående denne før jeg kjøper.

Når du skrur den av med fjernkontrollen, er den virkelig AV? Noen har en vifte som går hele tiden i standby (f.eks min egen Infocus 4805).

Så de-interlaceren. Gorm skrev i sin test at den ikke er mye å skryte av. Det hender jeg ser TV på prosjektor. Ikke så ofte, men det hender. Og muligens blir det bare oftere, nå som XP MCE er på vei i posten. Infocus 4805 er etter hva jeg har forstått god på de-interlacing, og jeg har lite lyst å gå ned fra den bildekvaliteten jeg allerede har. Ikke at det er noe særlig i dag heller, med analog kabel fra Canal Digital blåst opp på 2 meters lerret.

Noen inspill? Kan jeg vente meg dårligere TV-bilder med denne enn f.eks Infocus 4805?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av listen
    Lurer også litt på om jeg vil få bedre bilde av å koble bilde fra min TV-kilde (Lyse) til projektor med den scartovergangen som følgte med TW-600, istedenfor kompositt. Noen innspill?
    Gratulerer med ny prosjektor Listen.

Jeg er rimelig sikker på at du får betraktelig bedre bilde med scartovergang (RGB signal) istedenfor kompositt med lyse dekoderen. Skal selv teste dette når min TW 600 er i hus. Var ihvertfall vanvittig stor forskjell på min Sanyo Z2 med PS2 når man bruker S-video istedenfor kompositt, og s-video og RGB er ikke så vidt forskjellig.

Side 5 av 31 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •