Offisiell tråd for Epson EMP-TW600 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 31 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 616
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Gorm,eller noen andre for den saks skyld, har du hatt mulighet til å sammenligne med AE 900? Eventuelt en ferdig modell av Z4?
    Blir nok en slik godbit i et fremtidig DVD&Hjemmekino, så det er bare å holde abbonnementet varmt....;-)

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Abonnementet er varmt det, men det begynner å rykke i kjøpefingeren... Det er rart med det, man vil gjerne kjøpe noe som får aksept hos testerne... Og så lenge det er vanskelig å få sammenlignet noe selv, så får vi stole på Gorm. Men jeg tror vel egentlig at forskjellen mellom de nye D5 modellene Z4, AE900 og TW600 ikke er all verden, og at man blir fornøyd uansett. Men så var det disse DLP'ene da... Sukk...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par spm ang TW-600.

Skal jeg enable Iris? (den stod off som default)

Og skal DVD spilleren eller PJ'n bestemme oppløsningen? Prøvde begge deler og kunne ikke se noen forskjell..

Må si jeg er meget imponert over denne PJ'n. Det var lite som måtte justeres..

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    la dvdspilleren stå på 720p du hvis du har mulighet. tw600 har visstnok ikke verdens beste deinterlacing.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og irisen setter du til auto.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er roger og mottat men er det sånn at den kan stå på 720 på dvd'n OG på pj'n?

Er nettopp ferdig med en film. Litt anderledes å se på film på en 86" kontra 28" hehehehe. Syntes kvaliteten er upåklaglig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viktigste er at du setter på "progressive scan" på DVD spilleren. Deretter kan du prøve deg frem med om DVD spilleren eller projektoren skal skalere signalet. Her må du stole på din egen vurderingsevne fordi dette er avhengig av hvor god DVD spilleren din er til å skalere iforhold til TW600.

Newcomer Tordenskjold sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En god venn av meg kjøpte AE700 og hadde litt ptoblemer med noen irriterende vertikale striper i bildet som gjorde seg synlige spesielt under lyse scener på film. Er dette et problem med alle lcd pj'er?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er roger og mottat men er det sånn at den kan stå på 720 på dvd'n OG på pj'n?
    Setter du den til 720P på dvd spilleren, vil ikke projektoren gjøre noenting.
    En god venn av meg kjøpte AE700 og hadde litt ptoblemer med noen irriterende vertikale striper i bildet som gjorde seg synlige spesielt under lyse scener på film. Er dette et problem med alle lcd pj'er?
    Det er et problem med alle LCD projektorer, men det er forsvinnende lite på de nyeste LCD projektorene som Sanyo Z4 og Epson TW600. (Litt mer på AE900) Søker du litt på Vertical Banding her på AVforum, finner du mye info om fenomenet.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil sortnivået bli ved bruk av et grått lerret( greyline adeo) og et slikt hoya filter? Vil det gå utover fargegjengivelse etc.? Er nemlig viktig for meg å ha et godt sortnivå Det står jo også skrevet at sortheten på tw600 er bedre enn på AE700 men.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil sortnivået bli ved bruk av et grått lerret( greyline adeo) og et slikt hoya filter? Vil det gå utover fargegjengivelse etc.? Er nemlig viktig for meg å ha et godt sortnivå Det står jo også skrevet at sortheten på tw600 er bedre enn på AE700 men.
    Sortnivået på TW600 er mye bedre enn på AE700. Hoya filter er ikke nødvendig når man har autoiris. ( I de fleste tilfeller) Forøvrig vil det ikke påvirke fargene om man velger et nøytralt filter.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan tar sortnivået på tw600 seg ut f eks i forhold til Toshiba mt200, som jeg har nå. Denne er jo god på dette omerådet i forhold til prisen.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan tar sortnivået på tw600 seg ut f eks i forhold til Toshiba mt200, som jeg har nå. Denne er jo god på dette omerådet i forhold til prisen.
    Det er vesentlig bedre på TW600 enn på MT200 også, men hvor mye bedre tør jeg ikke svare på .. Kanskje Gorm kan svare, som har TW600 hos seg?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er TW600 bestillt ! Spent på hvordan den er ifht AE700, som jeg hadde tidligere. Noen som kan kommentere konvergens mellom panelene og geometri på bildet ? Dette var vel de to største problemene med AE700, i tillegg til mangel på 1:1 piksel mapping over HDMI. Noen som kjører DVI-HDMI fra HTPC ?

--

peråge

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tordenskjold
    Anbefaler å vente med å bruke et Hoya filter. TW600 har jo et filter integrert som er i bruk når du kjører natural, theatre dark1 og theatre dark2 modusene. Dette filteret er tilpasset projektoren.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Foto/Video
    Anbefaler å vente med å bruke et Hoya filter. TW600 har jo et filter integrert som er i bruk når du kjører natural, theatre dark1 og theatre dark2 modusene. Dette filteret er tilpasset projektoren.
    Er enig her. Syns ikke Hoya filteret hadde så mye for seg sammen med TW600 som med AE700.
    Men grått lerret vil nok kunne bli bra for sortnivået. Fikk en dukprøve på Dreamscreen lerret og det såg veldig bra ut. Holder likevel en knapp på hvitt lerret pga fargene og "hvitnivået". Fantastisk fine farger fra denne projektoren :smile:
    Skulle kunne tenke meg et bedre lerret enn det AView lerretet jeg har i dag. Det er litt for mye struktur i det, og man ser tydelig at det det blir langt lysere prikker i det rundtomkring. Nesten som små reflekser.
    Noen som veit noe om Grandview lerretene også er sånn? Veit at dette blir litt off-topic, men spør likevel. Er så godt i gang ;-)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så overgangen fra en dlp pj (MT200) til Epson's TW600 vil heller ha et positivt utfall? er det meningen til de fleste? vil være sikker på at jeg ikke gjør noe dumt ved å gå over til en lcd. Disse har jo en god del flere negativie aspekter, men disse blir vel også færre etterhvert som teknologien tar seg fremover

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tordenskjold
    vil være sikker på at jeg ikke gjør noe dumt ved å gå over til en lcd. Disse har jo en god del flere negativie aspekter,
    Med fare for å være litt tabloid her, så er det vel "kun" to elementer som DLP fremdeles er "overlegen" LCD på, og det er sortnivå/kontrast og mangel på VB. Nå er LCDene blitt mye bedre på dette, ihvertfall TW600 ettersom jeg har hørt. Du slippper også regnbuer og begrensninger i plasseringsmuligheter med en LCD, så alt i alt får du nok mest for pengene med en TW600.

Hadde selv ikke vært i nærheten av å være bekymret med å bytte fra MT200 til en TW600.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Du glemte pikseltetthet, der er nok fremdeles DLP konge (85 vs. 60% på D5), noe som lørdagens AB demo av Z4 og InFocus 777 avslørte at også i dag har stor betydning på korte sitteavstander. Sitter du litt unna lerretet vil nok pikseltettheten være av mindre betydning, men det er uten tvil uansett et bildeparameter som gir DLP en viktig "edge" i forhold til mer sømløse bilder...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig pikseltetthet også, men her snakker vi samtidig om en Toshiba MT200 med oppløsning på 854*480 mot en TW600 på 1280*720. En DLP med denne oppløsningen vil etter min mening generere mer SDE enn en 720-LCD, selv om fyllingsgraden er over 20% bedre.

Side 4 av 31 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •