Offisiell tråd for Epson EMP-TW600 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 31 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 616
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er første gang jeg har vært borte i en projektor som ikke trenger noe form for justering! Bare å sette den i Theater Black 1, og det er perfekt (HDMI fra A1XV).

Filteret som er nevnt tidligere i tråden har Epson gjort rett i å ikke selge videre. Resultatet av å fjerne alt annet enn hvitt lys fra pæren er enkelt å se (måle), for hvem av oss har noen gang sett perfekt grønt via grønnfilteret på DVE. Det er i hvert fall første gang for meg.

Jeg vil egentlig bare si at førsteinntrykket er veldig bra, og at det følger mer info etter at jeg har levert testen til min arbeidsgiver. Jeg kan jo ikke akkurat underslå DVD&Hjemmekino, med å lekke "hele" testen her først. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer Geir&Merethe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg lurer på. Har lest en del reklamemateriell om denne og da hevder de selv at denne skal kunne brukes i en dagligstue med normal belysning/dagtid.
    Stemmer dette?
    Har du dette med i testen?
    Vesentlig info for oss tøffelhelter
    Og hvordan var kastelengden?
    Kan den passe mitt oppsett?
    200cm lerrett fra 4-4,5m mellom lerettog linse.
    ? Takker for svar

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bruke den i dagslys ja, men da er det også slutt på korrekte farger. Bildemessig ender du opp der presentasjonsprojektorene ligger, men svært lite naturtro fargegjengivelse. Men for all del, det spiller jo ingen rolle hvis det er dagsrevyen du skal se.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Så med 70% lyskontroll så skal den gi ett tålig bra resultat.
    Fikk du med deg kastelengde for 92"?
    200cm bredt..

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lang avstand er det fra der du har tenkt å plassere projektoren (linsen) og frem til duken?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt i 3 inlegg opp
    200cm lerrett
    4-4,5m mellom lerettog linse (det er muligheten med uttrekket i takboksen)

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg klarte å komme ned i 2 meter bredde på bildet, med en avstand på opp til 4,20 i hvert fall. Jeg tror 4,5 blir litt for langt unna, men alt unner 4,2 er i hvert fall ikke noe problem.

PS: måler mellom linseglasset og lerretet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet du ikke kan gi for mye info her mtp. testen til DVD&Hjemmekino, men det er en ting jeg lurer på. Autoirisen, hvordan fungerer den?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    jeg klarte å komme ned i 2 meter bredde på bildet, med en avstand på opp til 4,20 i hvert fall. Jeg tror 4,5 blir litt for langt unna, men alt unner 4,2 er i hvert fall ikke noe problem.

PS: måler mellom linseglasset og lerretet.
    Da høres det ut som ett brukbart spesime for meg
    Takker
    MVH
    Geiri

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Espon EMP-TW600 er nå i hus :)

Da har jeg fått nye projektoren i hus, og kan dele mine førsteinntrykk med dere
    For det første så er denne projektoren en del større enn Ae700, og først syns jeg den var en del styggere også, men det begynner å gå seg til.
    Fjernkontrollen likte jeg mye bedre på AE700, Epson sin syns jeg ble altfor stor og den ligger dårlig i min hånd. Men den har grei layout og god belysning, så alt i alt er vel også det en bagatell.

Når det gjelder bruk, er den mye lik Ae700 og sette opp. Tilkoblingsmulighetene er de samme og Lens-Shift er på plass. Lens-shift funksjonen til Epson vil jeg si er noe bedre enn den som er på AE700, både i omfang og hvor lett den er å stille inn. Hadde aldri sansen for "joysticken" til Panasonic.
    Når det gjelder menyene, likte jeg AE700 mye bedre. Syns TW600 er noe tungvint i bruk her, og ikke like enkel å stille inn. Men mulighetene er mange.
    Støymessig må den se seg slått av AE700, særlig dersom man ikke bruker en av "Theatre Black" fargemodusene.

Bildet man får fra TW600 syns jeg er meget bra. Jeg har testet litt med fargemodusene "Natural" og "Theatre Black 1". Foretrekker sistnevnte pga. støynivået...
    Det er meget godt trykk i bildene, og fargene er utrolig fine. Skarpheten i bildet er også upåklagelig. Når det gjelder sortnivå, hadde jeg kanskje forventet mer, men det er nok noe bedre enn på AE700. Det er tydelig at ihvertfall grunnkontrasten er noe høyere på de nye panelene.
    Jeg fikk ikke fargene til å stemme fullt så godt som Gorm rapporterer om i en post litt tidligere, men syns den var godt kalibrert fra fabrikk.
    Vertical banding er ikke lengre ett tema :grin: Kan fremdeles ses i noen scener, men det er så lite at jeg virkelig har måtte lete etter det.
    Syns det er mer støy i bildet med TW600 enn AE700. Veit ikke helt hvorfor, men den er nå der. I visse scener kan det minne litt om dithering fra dlp projektorer. Kanhende dette problemet forsvinner med hdmi tilkobling. Venter ennå på en Real hdmi kabel, så jeg har bare fått prøvd med komponent fra Marantz Dv7600.
    De-interlaceren kan jeg ikke si noe om ennå. Har kun foret projektoren med progressive bilder foreløpig.
    Når det gjelder Auto-irisen kan jeg ikke si at den er så lett å legge merke til. Ser ingen umiddelbar endring fra på og av slik som på AE700, så det virker som om den jobber noe seinere. Har heller ikke lagt merke til at den åpner og lukker seg under bruk ennå.

Alt i alt er jeg meget godt fornøyd med TW600 til nå. Syns oppgraderingen fra AE700 hadde noe for seg ihvertfall. Bare det å bli kvitt VB var supert. Jeg er kanskje av de som reagerer mye på denne artefakten? Har ihvertfall irritert meg mer og mer over fenomenet de siste månedene. Desverre er jeg ganske sensitiv for RGB flimmer også, så Lcd er eneste alternativ for meg, og nå ser det virkelig ut som om det er et godt alternativ også :grin:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To ting jeg stusser litt på Eriond:

1. Du sier at du merker autoirisen på AE700. Dette finner jeg noe rart. At en i "muteversjon" kan høre den klakke litt skjønner jeg, men på bildet? Uansett spent på hva Gorm mener om autoirisen til TW600.

2. Du ser også mer støy i bildet på TW600 enn AE700. Dette finner jeg også noe rart. Men jeg håper at dette er et resultat av ikke optimal skarphet i bildet grunnet komponent og at det blir bedre med digital tilkobling. For det jeg har sett av TW600 var det ikke mye støy på.

Eriond: Har du testet TW600 mot AE700 side by side? Og hva slags lerret kjører du på?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at jeg merket autoirisen på AE700 var kun når jeg slo den av og på med et mørkt bilde på. Da vil du se at bildet blir litt mørkere umiddelbart.
    Merket den aldri under bruk.
    På Tw600 ser jeg ikke den forskjellen.

Har ikke fått testet AE700 og TW600 side om side. Måtte sende den gamle fra meg før jeg fikk den nye desverre. Ae700 er altfor populære projektorer, så den ble sogt altfor fort :razz:

Angående støyen i bildet håper jeg det kommer seg med digital overføring. Er det ikke sånne ting som typisk skal bli bedre digitalt? Kanskje uro i bildet er en mer dekkende beskrivelse? Det er særlig i mørkere partier det forekommer.
    Syns AE700 var veldig god på dette området. Merket det spesielt når jeg såg på en Infocus 4805 etter at jeg selv fikk Ae700. Var mye mer uro i bildet på den også.

Kjører på et Aview lerret. Det er hvitt. Ikke noe særlig bra, men det duger foreløpig. Har også et grått DIY lerret, men det er under omarbeiding. Syns hvitt lerret har fungert rimelig greit sammen med Ae700 også. Vel å merke etter kjøp av ett 62 mm Hoya ND2 filter. Det filteret passer forresten rett i TW600 også :wink:, men veit ikke om jeg kommer til å bruke det ennå.
    Går og lurer på å kjøpe Dreamscreen Dynagrey lerret. Men det blir ikke ennå. Kontoen ble "syk" allerede da jeg kjøpte Dv7600, så nå ble det et lite innhogg i sparekontoen også :-|

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor har du ikke brukt theater black 2 som gir best kontrast? Er rommet ditt for lyst. Har du testet den i et opplyst rom med maks lys også jeg tenker da på databruk, spill og kanskje litt enklere TV sendinger. Denne projektoren skal jo ha disse mulighetene i tillegg.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom hjem med Projektoren kl 20 igår, så det har ikke blitt så mye tid til å prøve alt ennå. Theatre Black 1 syns jeg hadde bedre farger (etter min smak), så jeg konsenterte meg mest om den modusen. Ikke umulig at jeg kan få et bedre resultat med Theatre Black 2 etter å stille litt...

Å bruke den i opplyst rom skulle sikkert gå bra, for man kan få en utrolig dynamikk i bildet. Men jeg likte ikke de bildene til mitt bruk.
    Har den kun tilkoblet dvd spiller foreløpig. Blir ikke med det første at jeg gidder å koble pc'en til...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en skikkelig allright verktøy for å regne ut avstand pj/lerret. Jeg syntes den fungerte bra i hvertfall.

EMP-calc

PS! Da har jeg fått mine klamme hender rundt en TW600 :-P
    Gleder meg...

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av firepack
    PS! Da har jeg fått mine klamme hender rundt en TW600 :-P
    Gleder meg...

Du vet at det er obligatorisk å komme med noen inntrykk av prosjektoren!? :grin:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, spennende å høre om folks erfaringer om denne nå som den er kommet ut i endel hjem.

Spennende å høre at denne maskinen er såpass bra fargekalibrert rett ut fra boksen, tydeligvis jobbet bra med dette fra Epson sin side. Men kanskje ikke annet å vente fra det firmaet som produserer samtlige LCD-paneler, og forsyner konkurrentene med råvare for sine projektorer....;-)

Det rapporteres om en bra fungerende iris, og mye bedre enn den beryktede og hakkete irisen til HS-50. Om enn noe treg...

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utblåsning

Har TW600 utblåsning i front slik det ser ut til på bildene?

John Roger

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å sikle litt på denne nå. Er jo den billigste D5 projektoren på markedet. Når man i tillegg kan få med 2 års lampegaranti for 450 kr samt en DVD opptager til 1000,- begynner det å friste mye. Bare jeg blir ferdig med eksamen nå, så klikkes det kjøp når som helst.

Gorm,eller noen andre for den saks skyld, har du hatt mulighet til å sammenligne med AE 900? Eventuelt en ferdig modell av Z4?

Side 3 av 31 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •