Offisiell tråd for Epson EMP-TW600 - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 31 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 616
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Til Gorm og alle andre som har peiling :
    vurderer tw600, tx-200 eller en dlp projektor..
    Har veldig god lyskontroll på rommet (har gardiner,rullgardin og persienne )
    har ikkje akkurat verdens beste økonomi men vil allikavel ha en projektor der bilde blir såpass bra at man tenker *wow* når man setter sej ned å ser en film (kommer til å bruke den 95% til film)
    Hva vil bli det beste valget for meg da?
    Har en Epson emp s-1L nå som jeg føler bør oppgraderes, hva bør jeg velge? klarer ikkje å bestemme meg selv om jeg leser igjennom alle trådene 1000 ganger ! :/
    skal bruke ett adeo greyvision 106" rammelerret

takk for svar som forhåpentlivis kommer

Begge de to du nevner vil definitivt gi deg wow-faktor. Har ikke allverdens peiling, men har selv TW600 og er imponert over hva man tyner ut av de nye D5 panelene.
    Hvis økonomi er en viktig faktor i valget vil jeg tro du bør se i retning av de nye LCD projektorene, da DLP med høy kvalitet har en tendens til å ligge en hylle eller to høyere i pris.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jensen84:

Hva er smertegrensen din hva pris angår?

Strekker du deg lit utover de ny D% LCD'ene har man jo HD72i litt over...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    smerte-grensen ligger vel på 16.000 ca men det skal inkludere rammelerret å hdmi kabel, har fått ett tilbud på Hitachi Tx-200, Adeo Greyvision 106" rammelerret og hdmi kabel på 10 meter, tror jeg bare går for lcd-projektor i første omgang..det er en ting som burde vere ganske lettsolgt når jeg skal oppgradere til dlp, men er det store forskjellen mellom tw-600 og tx-200 når det gjelder bilde-kvalitet ved film? kan jo klart spare noen "lapper" ved kjøp av tw-600 istendenfor tx-200..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går du for TX200 så får du garantert en wow opplevelse. Og uansett så er dette beste kjøpet i denne klassen, dersom en stoler på Gorm. Han uttalte vel faktisk WOW i artikkelen i DVD&HJK, og det er ikke ofte Gorm sier dette om en LCD projektor :wink:

Jeg føler at det "forspranget" TW600 hadde på de andre for noen måneder siden, nå ikke er tilstede på samme måte, ettersom prisene på både Z4 og TX200 har gått betydelig ned.

Newcomer tbraset sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cinderella Man skrev i den offisielle tråden for TX200 at svenske Hemmabio ikke er av samme oppfatning av TX200 kvaliteter kontra TW600. Trykk her for å lese innlegget hans + skannede sider fra Hemmabio.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha brukt TX200 i 2 uker, er jeg heller ikke like imponert over denne projektoren som det Gorm er. Kan ikke helt forstå at interlaced komponent fra A1XV er å foretrekke. I såfall sender den ett helt annet bilde fra komponent enn min Dv-989, som gir ett betydelig skarpere bilde via Hdmi enn hva den gjør via komponent. Det være seg progresivt eller interlaced signal på komponent.
    De-interlaceren er nok av god nok kvalitet og noe bedre enn den som er i TW600, men ikke like god som den som sitter i Dv-989.
    Det er ihvertfall mine konklusjoner og erfaringer.
    Totalt sett er TX200 noe bedre enn TW600, og gir et veldig godt bilde med en god kilde via Hdmi. Men det er ingen grunn til å skifte ut TW600 med Tx200 slik jeg gjorde, og det kan sikkert diskuteres om den er verdt mellomlegget i pris ved nykjøp også. Det blir nok en smakssak og individuell avgjørelse.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Etter å ha brukt TX200 i 2 uker, er jeg heller ikke like imponert over denne projektoren som det Gorm er. Kan ikke helt forstå at interlaced komponent fra A1XV er å foretrekke. I såfall sender den ett helt annet bilde fra komponent enn min Dv-989, som gir ett betydelig skarpere bilde via Hdmi enn hva den gjør via komponent. Det være seg progresivt eller interlaced signal på komponent.
    Akkurat det trenger ikke bety annet enn at komponentkablen din ikke er like god som min (bruker 3x MIT OneWire RG59 sølvkabel). Prøv med kortere kabel av skikkelig kvalitet så vil du nok oppdage at komponentutgangen er bedre enn du tror. Med mindre Pioneer har sabotert komponentutgangen på DV-989 da. :wink:

EDIT: Uansett er neppe bildebehandlingen en avgjørende faktor ved valget mellom TW600 og TX200 i dette tilfellet. Etter hva jeg forsto hadde Jensen84 100 prosent lyskontroll i rommet, og da vil TX200 være et bedre valg ene og alene fordi den har mye bedre kontroll på lysutbyttet. Potensielt sortnivå vil under slike forhold være langt bedre på TX200 av to grunner egentlig: TW600 er i dette tilfellet for lyssterk, mens TX200 i tillegg til å ha lavere lysutbytte, også har en ekstra iris i optikken som sikrer total kontroll.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva slags hdmi kabel bruker du Gorm ? Vil det være stor forskjell på en hdmi kabel med god kvalitet på 2 meter kontra 10 meter.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva slags hdmi kabel bruker du Gorm ? Vil det være stor forskjell på en hdmi kabel med god kvalitet på 2 meter kontra 10 meter.
    Ja, litt forskjell kan det være, men det er vanligvis slik at kablene enten virker 100% eller ikke virker i det hele. Det finnes egentlig ingen mellomting på digitale bildekabler. Det eneste er at om man ligger i grenseland med signalstyrken kan man oppleve at de "dårligere" kablene ikke henger helt med, og fører til at bildet kan ramle ut. (Spesielt på høye oppløsninger)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Prøv med en billig en først !
    Selv bruker jeg en 10m fra ClasOhlson (500,-) + billig DVI-HDMI adapter fra samme sted, som fungerer utmerket mellom OPPO og TW600 (1280x720p).

Du trenger ikke tenke på subtile bildeforringelser ved for dårlig kabel. Enten virker det fint, eller så er det svart skjerm / flimmer.

Hva som skjer med kontakter osv over tid er en annen historie, men det funker som sagt helt stabilt så langt.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm. Det er jo det jeg har gjort. Kjører 10 meter hdmi fra clas. Men den fungerer ikke dersom jeg kjører signal rett fra min dennon 1920.

Men nå har jeg en 2 meter fra dvd spiller til yamaha 1600 og 10 meter fra yamaha til prosjektor. dette fungerer utmerket, men det jeg egentlig ville vite er om det er noe å hente på en kabel som er trippelskjermet og 3 ganger så dyr.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for gode svar=) stoler blindt på det Gorm sier og alt ellers jeg har lest å satser derfor på Tx-200 istedenfor tw600..noen som har noen innvendinger?
    Vil den funke bra atme Adeo Greyvision 106" lerret? fikk ett tilbud på projektoren + rammelerrete og 10 m hdmi kabel for 15800=) bør jeg slå til?=) sikkert en billig hdmi kabel da men det kan fort oppdateres visst det ikke funker

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for gode svar=) stoler blindt på det Gorm sier og alt ellers jeg har lest å satser derfor på Tx-200 istedenfor tw600..noen som har noen innvendinger?
    Vil den funke bra atme Adeo Greyvision 106" lerret? fikk ett tilbud på projektoren + rammelerrete og 10 m hdmi kabel for 15800=) bør jeg slå til?=) sikkert en billig hdmi kabel da men det kan fort oppdateres visst det ikke funker

Synes det hørtes ut som et godt tilbud ja. Du kommer ihvertfall ikke til og føle at du har kjøpt katta i sekken , du blir helt sikkert superfornøyd.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    hmm. Det er jo det jeg har gjort. Kjører 10 meter hdmi fra clas. Men den fungerer ikke dersom jeg kjører signal rett fra min dennon 1920.

Men nå har jeg en 2 meter fra dvd spiller til yamaha 1600 og 10 meter fra yamaha til prosjektor. dette fungerer utmerket, men det jeg egentlig ville vite er om det er noe å hente på en kabel som er trippelskjermet og 3 ganger så dyr.
    Tja, det vil kanskje hjelp på sex livet ditt men ikke på bildet er jeg redd.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stiller meg bak Arendal's siste innlegg.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Stiller meg bak Arendal's siste innlegg.
    som samboer på 9 ende året er jeg heller nå på utkikk etter en god hdmi 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm..fikk akkurat en mail fra reklame mail fra hifi-klubben om en argon dvd-spiller med hdmi utgang og tar alt av plater, er den grei å ha til Hitachi tx-200`en? tenker på å oppgradere til en blueray når det kommer så vil ikkje legge så veldig mye penger i det sia ej er en fattig student
    funker vel bra med brente videoklipp og sånt på den med dvd+ plater?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Den fungerer sikkert fint, Jensen84, men denne tråden omhandler for det første TW-600 (ikke TX-200), ikke passende DVD-spillere... Fint om du heller oppretter en ny tråd og gjerne linker til den herfra (i korrekt projektortråd også, vel å merke).

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sorry, merka ikkje det før ej hadde gjort det at ej hadde lagt inn på feil side..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TW600 kontra TW520

Ser at svenske Hemmabio har en felles test av TW520 og 600. Disse projektorene er visst nesten identiske bortsett fra at man ikke får valgt 1600 ANSI lumen moduset Dynamic. 1400 Ansi lumen blir høyeste lysstyrke. For de som har god lyskontroll har dette ingen betydning.

Ser også at min gamle TW200H projektor er til salgs der for en utrolig billig penge. Anbefales alle som ikke har et høyt nok budsjett til de nye D5 projektorene. Den har ikke HDMI men tror den støtter HDCP via komponent. Utrolig billig 720P projektor.

Side 28 av 31 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •