Offisiell tråd for Epson EMP-TW600 - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 31 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 616
    Newcomer tbraset sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av GeCcO
    Ser at DreamScreen selger DynaGrey DIY lerreter. Er det noen som har erfaring med disse ?
    Har selv TW-600 og DreamScreen DynaGrey 16:9 77" rammelerret.
    Hvis dette er den samme duken (som det sannsynligvis er) kan jeg varmt anbefale DreamScreen DynaGrey i kombinasjon med Epson Tw-600.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    Kalibrering:
    Fikk kalibrert fargene skikkelig i går, etter et litt mislykket første forsøk. Med min spiller (OPPO via HDMI) og hvitt lerret, helte fargene litt mye i retning av rødt, samt at gulfarge var litt for oransje i fabrikkoppsettet. Endte opp med litt økning av saturation på grønt, noe mindre på blått. Gulfargen dro jeg noen knepp mot grønt. Skal si dette gjorde susen ! Bildet ble mye mer naturlig i filmer, rødskjæret i ansikter ble mindre, og gress og trær ble skikkelig grønt. Kalibrering anbefales !

Stusset litt over lite forskjell ved variasjon av Sharpness, noen andre med erfaring på Sharpness-kalibrering på TW600 ? Benyttet testbildene på DVE anbefalt av Gorm.
    Kjapt spørsmål: Hvordan målte du at fargene helte mye i retning av rødt m.m.? Dette er jo vanskelig å måle hvordan de forskjellige fargene holder seg i en gråskala, uten å ha avansert måleverktøy?

Det er lite forskjell på sharpness-funksjonen på de fleste digitale PJer over HDMI, sjekker du på komponent vil du nok oppleve større forskjeller. Største forskjeller på skarphet merker du på manuell justering på linsa....;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helningen mot rødt var et subjektivt inntrykk fra filmmateriale jeg kjenner godt.

Det viste seg å holde stikk ved kalibrering ihht Gorms guide for hurtigkalibrering vha SDE. I et av testbildene der er det en grei sak å kalibrere SAT og HUE for RGBCYM vha fargefilterne som følger med DVE.

For Y måtte HUE dras litt mot G, og SAT for G måtte økes litt, samt SAT for B økes litt mindre. SAT for R ble stående.

Sharpness: Høres rimelig ut at sharpness er gitt når bildet formidles punkt for punkt ja. Det forklarer den nesten umerkelige forskjellen ved justering.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken oppløsning kjører dere på pc når dere ser dvd?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetil
    Hvilken oppløsning kjører dere på pc når dere ser dvd?
    1280x720. Poenget er jo å la PCen ta seg av skalering/ filtrering, mens PJen bare viser piksel for piksel

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Er klar over at det sikkert er skuddpremie på slike spørsmål men hvilket format skal DVDen være for å dekke hele widescreen bilde mitt? Altså ingen svarte barer? Ser at noen av DVDene mine i PAL gir et slikt bilde men ikke alle og ihvertfall ikke NTSC filmene.

Eller skal vi se.. Ser ut til at Widescreen 1.85:1 Anamorphic gir full screen her.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    16:9 = 1,77:1 Dette tilsvarer vel 1280x720

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Iris på TW600

Har eksprimentert litt med irisen, men sliter med å se noe særlig effekt på sortnivået. Vet at den er langsom og gir den litt tid, men forskjellen er minimal.

Derimot lager den endel støy som langt overgår vifta i TB1. En slags svak dunkelyd omtrent som en harddisk, bare dypere. Dette irriterer såpass mye at den stort sett står til off.

Noen flere med erfaringer ved bruke av iris på TW600 ?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har eksprimentert litt med irisen, men sliter med å se noe særlig effekt på sortnivået. Vet at den er langsom og gir den litt tid, men forskjellen er minimal.

Derimot lager den endel støy som langt overgår vifta i TB1. En slags svak dunkelyd omtrent som en harddisk, bare dypere. Dette irriterer såpass mye at den stort sett står til off.

DA må jeg spørre deg om du ikke har lyd på anlegget når du bruker projektorn??

irisen er jo ikke hørbar når du sitter å ser på film, så jeg kan ikke fatte at dette er plagsomt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes at du legger lista for "irritasjonslyd" veldig lavt. Den "klakke-lyden" er jo minimal, og ikke hørbar dersom en har lyd på.

At du slår av den dynamiske irisen innebærer at du kjører projektoren med veldig lav kontrast, og bildkvaliteten blir jo helt blass. TW600 viser noe sånn som 750:1 i ON/OFF-kontrast, og jeg har ingen tro på at bildet oppleves som like godt i det hele tatt. Irriterer du deg såpass over lyden derimot, er det mulig i at du vil gå med på det kompromisset, det ville aldri jeg gjort.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raske svar !

Neida, misforstå meg rett, jeg plages ikke av lyden under filmtitting.
    Hovedbudskapet var at forskjellen oppleves som liten. Prøvde med iris av og på i noen av testbildene på DVE blant annet.
    Men budskapet deres er mottatt, jeg har tydeligvis ikke sett godt nok etter.
    Har kåken for meg selv noen dager, så nå skal jeg virkelig få eksperimentert litt og ikke minst sett masse gode filmer !
    Med iris ON

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av LCD projectorene viser noe særlig forskjell med testbildene til DVE.

Grunnen til dette er at det er såpass mye lys i bildet at irisen er ganske åpen i utgangspunktet. Hvis du skifter over til et bilde med lite lys i, for eksempel det med 20% vil du se at bildet blir gradvis mørkere, slår du da av irisen vil bildet bli noe lysere.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Arendal her. Dersom du kun har testet med stillbilder på DVE, vil du nok ikke ha opplevd store forskjeller med å skifte iris fra ON til OFF. Bevegelige bilder derimot, og da også dersom du switcher kjapt mellom lyse om mørke bilder i DVE, vil oppleves som svært forskjellige.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question 4:3 filmer på TW600

Hei igjen, så Platoon i går, og irriterte meg ikke over lyden fra irisen
    Fantastisk DTS lydspor, men jeg hører at jeg har lyst på en skikkelig sub snart...

Men, til topic: Kikket såvidt på Goodfellas også som jeg ved en feiltagelse kjøpte i 4:3 utgave. Bildet ble ikke 4:3, men en sammenklemt 1,9:1, maifiabosser er feite men ikke så runde...
    Prøvde også å skifte fra Wide til Normal-Letterbox, osv på DVDen uten at det hjalp. På TW600 var det bare et alternativt Aspect aktivt og det var Through, som smalnet inn bildet noe på sidene, men da ble det for lite både i høyde og bredde.
    Prøvde alle kombinasjoner av Aspect settings på DVD og PJ uten å få et normalt 4:3 bilde som fyllte ut vertikalt.

Noen som har konfig tips ? Kjører forresten DVI/HDMI fra en OPPO DV971H.

Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bønna

Nå vet jeg ikke hvilke instillinger en kan gjøre på TW600 da jeg har AE900 selv. Men Oppoen kan du sette til Wide/Sqz, da endrer den automatisk bildet til 4:3 om dvden er 4:3. Om du ikke har denne muligheten på dvd spilleren har du trolig for gammel firmware.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips K-pax !
    OPPOen er like ny som PJen og jeg driver og "leser meg opp" på denne. Mye info på web heldigvis.
    Hvor finner du tidligere firmware utgaver ? Såvidt jeg kan se er det kun siste som ligger ute på OPPO sine sider, og den er ikke kompatibel med alle remotes.
    Jeg skal grave litt mer i menyene før jeg oppgraderer så får vi se...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Uskarpt og litt "snø" i bilde

Har skaffet meg en Epson TW 600, men er ganske ny i gamet. Har koblet opp med HDMI kabel mellom dvd spiller og projektor men er ikke veldig fornøyd med bilde. Rett og slett litt snø og litt uskarpt bilde. Og når jeg ser hvordan andre skryter av denne projektoren kan umulig dette være rett. Har kjøpt HDMI kabel på Clas Ohlson men dette kan vel ikke være hele forklaringen. Lerretet er 200cm og projektoren står på 4 m avstand. Har justert dvd spilleren til 720P. Har prøvd å justere på diverse ting på projektoren, skarphet, lysstyrke osv uten hell.
    Tar imot ideer og forslag til bedre bilde.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken DVD spiller bruker du?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dvd spiller

Jeg har en Philips DVP5900 med HDMI. Har også en Yamaha med s-video. Ser ingen særlig forskjell.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. Først og fremst anbefaler jeg en kallibrering av bildet etter DVE. En annen ting er at det er littegranne støy i bildet på TW600 (litt, ikke mye) og det er mye pga at den er såpass skarp som den er. Hvilke filmer har du sjekket dette på? Kildemateriale har også mye å si.....

Side 26 av 31 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •