Offisiell tråd for Epson EMP-TW600 - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 31 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 616
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    En mer normal video oppløsning er 12080 X 720.
    Ja 17:1 er et ganske vanlig format

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smalfilm får en ny mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    Hadde en lignende erfaring ved PC tilkobling via DVI/HDMI. Ved 1280x720 fra PCen ble bildet for stort. Måtte sette en ustandard oppløsning 1360x768, og da passet bildet eksakt med TW600 sitt visningsområde.
    Slå av overscan, TW600 gir pikselmapping ved 1280x720 fra PC. Sett "output scaling" til larger.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk endelig min 600 på fredag. :grin:
    Fikk den montert og bilde ser veldig lovende ut tross bare et laken
    så langt (venter lerret en av de nærmeste dagene). Glad jeg tok denne
    som er mer lyssterk (takk for rådet Anfield).
    Må derimot si jeg ble litt overrasket og noe skuffet over støynivået på den.
    Spesielt den merkbare forskjellen på Theatre Black 1 når jeg snur bilde (Pj henger
    i taket). Når jeg kjører vanlig (bildet på hodet) er pj knapt hørbar, men når jeg snur bildet, kjører pj opp vifte ganske så mye. En skuffelse må jeg si .
    Burde jo ikke være noen forskjell mener nå jeg. Er vel veldig vanlig at pj henger
    i taket ville jeg tro.
    Finnes det noen justeringsmuligheter rundt dette problemet?
    Er det slik på alle Pj`er?
    Må vurdere å bytte hvis dette er et "låst" problem.
    Blir veldig lite pent med en hylle hengende fra taket.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer å handle denne og lage en hylle oppunder taket. Vet ikke hvor heldig løsningen er, men den blir vel stillere da? Lens-shift ordner vel bildet?

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at den kjører vifta mere når den er takmontert i forhold til om det står på et bord, er vel at det gjerne blir varmere oppunder taket(varmen stiger opp sist jeg sjekka ).

Men noe løsning på problemer har jeg ikke.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Krokofantus
    Må derimot si jeg ble litt overrasket og noe skuffet over støynivået på den.
    Spesielt den merkbare forskjellen på Theatre Black 1 når jeg snur bilde (Pj henger
    i taket). Når jeg kjører vanlig (bildet på hodet) er pj knapt hørbar, men når jeg snur bildet, kjører pj opp vifte ganske så mye. En skuffelse må jeg si .
    Burde jo ikke være noen forskjell mener nå jeg. Er vel veldig vanlig at pj henger
    i taket ville jeg tro.
    Finnes det noen justeringsmuligheter rundt dette problemet?
    Er det slik på alle Pj`er?
    Må vurdere å bytte hvis dette er et "låst" problem.
    Blir veldig lite pent med en hylle hengende fra taket.
    Ettersom jeg husker så er du nødt til å ha den takmontert pga lang avstand? Har ikke selv testet takmontering, og synes det er rart at den umiddelbart skal går til "High"-modus pga takmontering. Her må noen andre med takmontering gjerne kommentere. Det jeg vet er at viftemodusene på TW600 er "låst" til de forskjellige modusene som er på projektoren, og kan ikke stilles manuelt som eksempelvis på AE-700/AE-900.

Når det gjelder hyllaplassering anbefaler jeg det til alle som kan benytte seg av det på LCD-projektorer med lens-shift.

Pnerbye: Dersom du tenker på hyllemontering, ville jeg ikke hatt hyllen helt oppunder taket. Greit nok at lens-shift fikser det meste, men det kan være greit å ikke tyne den mest mulig. Hylle plassert ca 1.60 - 1.70 over gulvet er ideelt.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.. Da må jeg muligens tenke på å finne en projektor som egner seg mere til takmontering. Liker ikke tanken på støy, men nå har jeg jo hverken hørt eller sett projektoren ennå.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Hmmm.. Da må jeg muligens tenke på å finne en projektor som egner seg mere til takmontering. Liker ikke tanken på støy, men nå har jeg jo hverken hørt eller sett projektoren ennå.
    Skal du feste den på en hylle over en dør eller lignende, eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plassering

Har TW600 på hylle 210 over gulv. Rommet er godt og varmt, men vifta rusler og går på vanlig Theatre Black 1 turtall. Mulig den automatisk velger høyre turtall hvis den monteres invertert ?

Bruker den glimrende lensshiften og har fortsatt litt å gå på med bilde 50cm over gulv. (kasteavstand ca 3m)

Til de som velger hyllemontasje: Ikke glem et par festeskruer til PJen just in case...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Skal du feste den på en hylle over en dør eller lignende, eller?
    Neida. Rommet er ca 370 x 620. Husker ikke nøyaktig akkurat nå men. Midt i taket et sted skal jeg ha projektoren, og det blir muligens litt bak lytteposisjon som er på ca 4 meter. Bak sofaen skal det være plass til et hjemmekontor, så det blir uaktuellt å plassere noe på gulvet der. Dermed blir jeg avhengig av å henge projektor i taket.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har TW600 på hylle 210 over gulv. Rommet er godt og varmt, men vifta rusler og går på vanlig Theatre Black 1 turtall. Mulig den automatisk velger høyre turtall hvis den monteres invertert ?

Bruker den glimrende lensshiften og har fortsatt litt å gå på med bilde 50cm over gulv. (kasteavstand ca 3m)

Til de som velger hyllemontasje: Ikke glem et par festeskruer til PJen just in case...
    Høres jo bra ut. Med en kasteavstand på 4-5 meter får jeg vel gode marginer?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp !

Bare pass på at lerettet ikke er mindre enn det minste bildet zoomen gir deg. Sjekk med dedikert kalkulator program på Epson sine sider.

turfsurf:
    Takk for tips ! Hvordan slår man av overscan på TW600. Output scaling mener jeg å ha sett et sted i menyene... Kan noe av dette settes individuelt for inngangene ? (slik at det gjelder kun for VGA og ikke HDMI)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan gi meg fordeler og bakdeler ved å spille PS2, GC, Xbox eller PC osv( generell spilling ) ved bruk av Theatre Black ???

har konkludert med Min projektor så må jeg ha iallefall 2 x lengde ifra Lerret iforhold til hvor stort bilde er, så nu som jeg har ca 160 Cm Bilde burde jeg sitte omtrent 3 meter unna, da så det passelig bra ut med Xbox 360 på Quake 4, pixlene var ikke så synlig lenger, men det var vanskelig å kunne se når æ spilte desverre, æ kan ikke ha Sharpness på fult siden da kommer pixlene lettere frem i tillegg til den lave 500:1 Kontrasten jeg har så var det ikke så lett å tyde bilde hele tiden, gleder meg til skarpere og bedre kontrastet bilde...

Huff mangler fortsatt omtrent 4000 Spenn, håper denne projektoren er fortsatt riktig kjøptsvalg i april \ mai omkring der når æ endelig får råd, med fargen hadde den fint stådd i stil med Xbox 360'n :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilte GTL på PC i oppløsning 1280x720 og Theatre Black1. Det var lekkert !
    Ingen sjenerende piksler på 3m (2m bredt bilde), og fin kontrast.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips ! Hvordan slår man av overscan på TW600. Output scaling mener jeg å ha sett et sted i menyene... Kan noe av dette settes individuelt for inngangene ? (slik at det gjelder kun for VGA og ikke HDMI)
    Under image meny, advanced. Sett til larger. Funker ihvertfall på HDMI og component. En annen ting du bør gjøre når du kjører HTPC er å sette DVI-video level til expanded.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at DreamScreen selger DynaGrey DIY lerreter. Er det noen som har erfaring med disse ? Klarer man å få til et bra resultat selv?

En annen ting, de selges i 170cm og 200cm (antar dette er bredden ja?) har planlagt et 180cm bredt bilde. Vil det da bli dumt med 10cm duk på hver side av selve bilde? Eller er ikke dette noe problem? Kan vel eventuelt bare fikse det med noe slags stoff kanskje? som dekker til de resterende 20cm

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en kompis som har problemer med sin TW600. Han får bilde med forskjøvete pixler, artifacts og generelt "uklart" bilde ved bruk av HDMI inngangen. Han har forsøkt forskjellige kabler, men ingen ting hjelper. DVD spilleren er en samsung DVD-HD935. Jeg har ikke selv sett hvordan problemene arter seg så jeg må bare prøve å beskrive det han ser, men han sier at til og med compositt kabel gir bedre bilde enn HDMI, mao. noe må være galt. Er dette et problem relatert til innstillnger på projektoren eller er projektoren defekt?
    Har prøvd kabler og spiller på min Benq PE8700+ og Dell W3706MC og alt fungerer perfekt hos meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    turfsurf: Takk igjen for god guiding ! Satte til "larger" og det gjorde susen !

Gecco: Det er en fordel om bildet fyller ut mot rammen , men du må uansett leve med filmer som ikke er 16:9 og allikevel ikke fyller ut opp og nede. Ingen katastrofe.

wotg: Ville prøvd med annen spiller for sikkerhets skyld, det kan jo være noe galt med HDMI utg. på den. Har aldri sett noe lignende ved bruk av HDMI mot TW600, så hvis kabelen er byttet høres det ut som noe er defekt.

Kalibrering:
    Fikk kalibrert fargene skikkelig i går, etter et litt mislykket første forsøk. Med min spiller (OPPO via HDMI) og hvitt lerret, helte fargene litt mye i retning av rødt, samt at gulfarge var litt for oransje i fabrikkoppsettet. Endte opp med litt økning av saturation på grønt, noe mindre på blått. Gulfargen dro jeg noen knepp mot grønt. Skal si dette gjorde susen ! Bildet ble mye mer naturlig i filmer, rødskjæret i ansikter ble mindre, og gress og trær ble skikkelig grønt. Kalibrering anbefales !

Stusset litt over lite forskjell ved variasjon av Sharpness, noen andre med erfaring på Sharpness-kalibrering på TW600 ? Benyttet testbildene på DVE anbefalt av Gorm.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GeCcO
    Ser at DreamScreen selger DynaGrey DIY lerreter. Er det noen som har erfaring med disse ? Klarer man å få til et bra resultat selv?

En annen ting, de selges i 170cm og 200cm (antar dette er bredden ja?) har planlagt et 180cm bredt bilde. Vil det da bli dumt med 10cm duk på hver side av selve bilde? Eller er ikke dette noe problem? Kan vel eventuelt bare fikse det med noe slags stoff kanskje? som dekker til de resterende 20cm
    Har selv brukt denne løsningen og er svært fornøyd med duken
    Valgte 200 cm duk siden jeg ikke visste om det var festehull eller sånt i den. (Det er festehull)
    Jeg har en bildebredde på 173 cm. Lagte en stivere "under-ramme" som jeg strakte duken over, for så å sette på en sort "pynte-ramme" oppå under-rammen. På denne måten har jeg ødelagt duken for annen bruk med perforeringer utenfor bildeflaten, men det gjør ikke meg noe. Hele prosjektet er en midlertidig "billig" løsning til jeg får bygd meg en skikkelig kino.
    Bildet ble dog svært bra, og jeg anbefaler Dreamscreen Dynagrey til TW600 uten problem.
    Adeo er litt mørkere, men jeg valgte Dreamscreen nettop på grunn av det.
    Er det flere spørsmål kan de tas på PM, så ikke denne tråden skilr helt ut i rammebygging ;-)

Side 25 av 31 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •