Offisiell tråd for Epson EMP-TW600 - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 31 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 616
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Rikki
    Noen som har prøv Epson EMP-TW600 montert på en hylle bak i rommet istedenfor takmontert. Fungerer dette? Har lest at dette kan gjøres med både Sanyo Z4 og Panasoniv PT-AE900. Er i tvil om hvilken projektor jeg skal velge av disse.

Rikki
    At en kan hyllemontere projektoren er jo et av de største fortrinnene til LCD-projektorene, og følgelig også TW600. Dette går veldig bra, se gjerne bildene på min egen hjemmekino.

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rikki
    Noen som har prøv Epson EMP-TW600 montert på en hylle bak i rommet istedenfor takmontert. Fungerer dette? Har lest at dette kan gjøres med både Sanyo Z4 og Panasoniv PT-AE900. Er i tvil om hvilken projektor jeg skal velge av disse.

Rikki
    Jeg har TW600 montert på en fin hjemmesnekret hylle. Det fungerer utmerket. Hylla er mye høyere oppe på veggen enn lerretet, men det går bra i og med at man kan flytte på bildet uten at det blir asymetrisk (lens shift).

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten stemme i på denne. Har den selv TW600 stående på hylle festet i en bjelke i taket, under 3m fra lerret og 210 over gulv. Kan få bildet ned til 40-50 cm over gulvet med lensshift. Akkurat dette momentet var min viktigste grunn til å velge TW600.

En fordel med å ha den stående rettvendt på hylle, er at den ikke detekterer takmontering og dermed holder vifta på et behagelig nivå. Har ikke testet selv, men mener å ha lest det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det har jeg også lest, pluss at du slipper å kjøpe takstativ. Er ikke alle takstativene som er like bra. Takk for tipset.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestemt meg for TW600 nå! Bestilles i dag! Gleder meg vanvittig. :grin:
    Avgjørende ble bedre lysstyrke på dagtid og det faktum at den er perlemorshvit faktisk (fordi jeg må ha takmontering og har hvitt tak - konefaktoren ;-) )
    Velger å gå for et billigere hvitt lerret i første omgang for å sjekke ut
    hvordan det fungerer. Får evnt. oppgradere til grått senere.

Takk for all hjelp! :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Manual

Det ligger link til manualen midt oppe i tråden et sted. Der er det figur med plassering av skruehullene.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil 2,5-3m avstand fra øye til lerrete være for lite for en LCD prosjektor? (Kanskje aller helst med tanke på Epson'n)

Vil jeg komme til å kunne se pixelnettet på denne avstanden? Og hvilken størrelse på bilde er å anbefale på en slik sitteavstand?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok ikke du vil være plaget med screendoor på den avstanden.
    Selv sitter jeg ca. 3,5meter fra lerretet, og det er 2m. bredt.
    Synes egentlig dette er helt greit, føler ivertfall at jeg ikke kunne hatt noe større.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GeCcO
    Vil 2,5-3m avstand fra øye til lerrete være for lite for en LCD prosjektor? (Kanskje aller helst med tanke på Epson'n)

Vil jeg komme til å kunne se pixelnettet på denne avstanden? Og hvilken størrelse på bilde er å anbefale på en slik sitteavstand?
    Vet ikke hvor sensitiv du ser for SDE, men på en sitteavstand på 2,5-3 meter vil jeg anbefale deg ca 180 cm. Stort nok til å få kinofølelse, og lite nok til at du ikke fokuserer på "hønsenettingen"...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man tar prisen i betraktning, er dette en god prosjektør?

Er på utkikk etter noe større enn den stusselige 28" tv'n som fores med s-video fra pc'n, noe som skaper en "fin" kombinasjon av lite bilde, og dårlig bilde

Penger er jo alltid et tema, og denne er vel rimelig greit priset vil jeg tro. Det er vel en del bildekvalitetsmessige fordeler med DLP så vidt jeg har forstått, men disse kan man vel fort glemme om man lider av slik "regnbue-syndrom"? Har ingen mulighet å sjekke om jeg er noe sensitiv for slikt, men er jo uansett veldig kjipt om eks. en av kompisene mine er det og vi skal se en film.

Denne prosjektøren vil vel klare 720p HD-oppløsning (?) dette burde vel holde egentlig. Vil bli mest, eller utelukkende brukt til film, og slik jeg ser det kommer det nok til å bli en stund til jeg går over til noe slags HD-format, da dvd-holder greit nok enda.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man tar prisen i betraktning, er dette en god prosjektør?
    Ja

Denne prosjektøren vil vel klare 720p HD-oppløsning (?) dette burde vel holde egentlig.
    Ja

Vil bli mest, eller utelukkende brukt til film, og slik jeg ser det kommer det nok til å bli en stund til jeg går over til noe slags HD-format, da dvd-holder greit nok enda.
    Det første tilgjengelige HD-materiale vil komme i 720-oppløsning allikevel, og begrensningene i dag ligger på hvilet materiale som er tilgjengelig, og ikke projektoren. Derfor kan du trygt kjøpe en 720-oppløst projektor i dag.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk på at størrelsen på bildet spiller ingen rolle.

Det er forholdet bildebredde og sitteavstand som er viktig.

På denne prjojectoren kan du sitte med en minimumsavstand av 1,5 X bildebredden uten å bli særlig plaget av screendoor.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en bredde på 180cm vil jeg vel få et bilde på sånn ca. nøyaktig 100cm i høyde x 1,5 gir jo en avstand på 1,5m. Da er jeg vel rimelig safe hva screendoor angår når sitteavstanden min er 2,5m?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1,5 x bildebredden Gecco, dvs at du er på grensen, men etter min erfaring er det null SDE på 2,5m med TW600

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er på grensen, det kommer helt an på hvor kresen du er.

Kan være at PT-AE900 er ett sikrere valg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi oi, gikk litt fort i svingene i går, og av en eller annen grunn tenkte jeg 1,5 x høyden og ikke bredden. Da blir det litt verre ja. Men tror jeg skal klare å skvise litt plass sånn at jeg ender på rundt 3m eller mer.

Et annet spørsmål. Min projektor blir hengende i taket, og dermed vil bilde bli "skutt ut" på skrått nedover, som vil skape et smalere bilde oppe enn nede på lerrete, det er vel muligheter for justering av dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lensshift fikser det Gecco

TW600 har en veldig fleksibel lensshift funksjon. Jeg har min i taket 210 over gulv, 290 fra lerret. Får bildet 40-50 cm fra gulv, uten påvirkning av bildekvalitet eller fasong overhodet. (projektor plassert helt vannrett)
    Akkurat dette var min grunn nummer 1 til å velge TW600.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Manuell setting av oppløsning på input signal ?

Hei,

Har koblet en AverTV Box9 til TW600 via VGA og er fornøyd med billedkvaliteten, med tanke på at utgangspunktet er analog kabelTV.

Har imidlertid problemer med å matche med skjermstørrelsen på PJ, under 16:9 sendinger. Selv om Box9 var satt til 16:9 med 1280x768 som oppløsning, ble bildet alt for lite og plassert midt på lerretet. På 4:3 sending er alt som det skal være, da fyller bildet helt ut vertikalt, og er beskåret på sidene som forventet. Eneste måten å fylle lerretet på under 16:9 er å sette TW600 aspect til ZOOM.

TW600 viser hele tiden i infomenyen at den mottar 1024x768@60Hz selv om Box9 er satt til å gi 1280x768. Er det noen mulighet for å sette manuelt hva TW600 skal tolke inputsignalet som ? Har lett etter det, men ikke funnet.

Hadde en lignende erfaring ved PC tilkobling via DVI/HDMI. Ved 1280x720 fra PCen ble bildet for stort. Måtte sette en ustandard oppløsning 1360x768, og da passet bildet eksakt med TW600 sitt visningsområde.

Har det erfarne projektorfolket noen tips ?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1280 X 768 er jo en spesiell oppløsning og i PC verden går den opp i 1024 X 768.

En mer normal video oppløsning er 12080 X 720.

Derfor er projectoren din "litt" forvirret.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Vet ikke hvor sensitiv du ser for SDE, men på en sitteavstand på 2,5-3 meter vil jeg anbefale deg ca 180 cm. Stort nok til å få kinofølelse, og lite nok til at du ikke fokuserer på "hønsenettingen"...
    Den gyldene regel er at dersom du har ca.70% av ditt sysnfelt er dekket av bilde, så gir det en god kinofølelse.
    Stølen

Side 24 av 31 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •