Offisiell tråd for Epson EMP-TW600 - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 31 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 616
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Prøv å holde tråden teknisk gutter, så får vi det ryddigere

Takk,

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus K.A
    Edit; fjernet innlegget da jeg har fått svar på det jeg lurte på, litt lengre opp i tråden

Kan forøvrig legge til at jeg er strålendes fornøyd med bilde projektoren viser!
    Men en liten kuriositet; Bruker en H/K DVD30 med komponent kabel. Progressive scan overlater jeg til dvd spillern.
    Men når jeg leser i menyen på info, så ser jeg at projektoren viser at inngangssignal på komponentinngangen er 625p.
    Skulle ikke dette egentlig vært 576p? Eller er det bare jeg som roter litt?

Og Tordenskjold: Er det like mye rød/blå skjær på den nye projektoren du har mottat?
    Dette er helt normalt for mange LCD projectorer, både PT-AE700, Z4 og TW600 sier det samme.
    625 er antallet bildelinjer i et broadkast signal, men det er kun 576 aktive linjer, ikke tenk på det rett og slett.

Newcomer Tordenskjold sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er like mye rød/grønt skjær i bildet på min nye, om ikke enda mer. Synes faktisk fenomenet forværres med tiden, om det ikke bare er irritasjonen min det kommer av Uannsett tenker jeg nøye over å sende den tilbake igjen, og det for godt denne gangen. Men vi får se, fint å høre at de fleste er fornøyde med TW'en, noe jeg selv også er sett bort ifra denne lille blemma

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt tidligere i denne tråden er dette et fenomen som i mer eller mindre grad er tilstede på alle LCD-projektorene. Mye av cluet her er vel at du er blitt veldig fokusert på dette, og nesten ser etter det mesteparten av tiden. Samme problemer folk som er "allergisk" for både VB og regnbuer.

Håper for din del det går over etterhvert, og at du kan nyte filmen på din nye projektor....;-)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, om ikke jeg hadde blitt oppmerksom på dette ved å lese denne tråden hadde jeg muligens ikke sett det det idag, uannsett er det bare en liten bommert i forhold til alle de andre kvalitetene denne projektoren kan rutte med

Newcomer AquaStealth sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tordenskjold:
    Prøve att stänga av AutoIris mange på svenska forum som säger att AI'n förvärrar det rød/grøne skjær i bildet.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tviler

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men klarer du virkelig å se dette når du spiller av vanlige filmer ?
    Selv ser jeg ikke dette i det hele tatt!

Kun ved stillestående lyse bilder og kanskje bittelitt ved svart/hvitt filmer.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig ser man det i film. Under lyse, gråtonede eller helt sorte bilder viser det seg veldig...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det best bilde ved å velge PAL60hz på pal filmer?
    Eller er vanlig pal å foretrekke?
    Har mulighet til å velge begge deler fra min dvd spiller h/k dvd30.
    Har merket meg at pal60hz gir bedre bilde på ntsc filmer enn å velge ntsc modus. Når jeg kjører ntsc får bilde et slags grått slør over seg synes jeg...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det best bilde ved å velge PAL60hz på pal filmer?
    Eller er vanlig pal å foretrekke?
    "Vanlig PAL" (50Hz) er å foretrekke til sone 2 PAL dvd'er.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann! Ny her på forumet og på jakt etter en prosjektor.
    Vurderer Z4 og TW600, men lurer på følgende: Har en stue med mange vinduer mot vest - betyr mye lys inn på dagen. Ikke mulighet til å blende annet enn med persienner.
    Prosjektoren er tenkt brukt hovedsaklig til film og en del TV. Skal ha prosjektoren på bakvegg 6.60 meter fra lerret. Klarer ikke bli enig med meg selv om jeg skal gå for Z4 eller TW600. Noen som kan gi konkrete råd? Har lest i gjennom en del av denne tråden, uten å finne noe som er direkte relevant for meg. Håper noen kan ta seg tid!

Krokofantus

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener at TW600 vil være det mest naturlige valget dersom du tar lysstyrke i betraktning. Når det gjelder deinterlacingen i projektoren til TV-bruk vil nok Z4 være en bedre kandidat (ikke sånn at noen er ubrukelig til det ene). Men det jeg er mer bekymret over er den lange avstanden til lerretet. Selv om zoomområdet er stort på begge, er jeg i tvil om noen av disse klarer en "normal" bildestørrelse på den avstanden. Hvor stort lerret bilde ønsker du?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Men det jeg er mer bekymret over er den lange avstanden til lerretet. Selv om zoomområdet er stort på begge, er jeg i tvil om noen av disse klarer en "normal" bildestørrelse på den avstanden. Hvor stort lerret bilde ønsker du?
    Tusen takk for svar! :grin:
    Hadde tenk meg 92" (198 cm). Vil helst slippe å henge pj i taket p.g.a kona.
    Alternativet er på sideveggen, men veldig usikker om det er noen god løsning?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Krokofantus
    Tusen takk for svar! :grin:
    Hadde tenk meg 92" (198 cm). Vil helst slippe å henge pj i taket p.g.a kona.
    Alternativet er på sideveggen, men veldig usikker om det er noen god løsning?
    Med den størrelsen og de plasseringsmuligheter du har, er nok takplassering den eneste kvalitative gode løsningen her. Hverken TW600, Z4 eller noen andre LCD-projektorer vil klare dette. Sidevegg er sjeldent en god løsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Med den størrelsen og de plasseringsmuligheter du har, er nok takplassering den eneste kvalitative gode løsningen her.
    Da må jeg nok godsnakke litt med kona :wink: .

Er fryktelig i tvil om jeg skal velge Z4 eller TW600. Må bestemme meg i dag!
    Har kanskje mest følelser for Z4 og løsninger i denne, men er litt redd
    for at den skal bli litt for svak i min stue på dagtid.
    Ser tidligere i denne tråden at du har testet disse oppmot hverandre.
    Har du noe inntrykk av Z4 når det gjelder forskjell i lysstyrke kontra TW600?
    Vil Z4 slite såpass med bilde i dagslys at det ikke vil fungere tror du?
    Kan lerret hjelpe noe her? Mener jeg har lest at grått lerret skal være bedre i
    lyse rom. Stemmer det?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg nok godsnakke litt med kona :wink: .

Er fryktelig i tvil om jeg skal velge Z4 eller TW600. Må bestemme meg i dag!
    Har kanskje mest følelser for Z4 og løsninger i denne, men er litt redd
    for at den skal bli litt for svak i min stue på dagtid.
    Ser tidligere i denne tråden at du har testet disse oppmot hverandre.
    Har du noe inntrykk av Z4 når det gjelder forskjell i lysstyrke kontra TW600?
    Vil Z4 slite såpass med bilde i dagslys at det ikke vil fungere tror du?
    Kan lerret hjelpe noe her? Mener jeg har lest at grått lerret skal være bedre i
    lyse rom. Stemmer det?
    Et grått lerret vil nok nesten være verre i et godt opplyst rom. Da ville jeg valgt et hvitt lerret med høy gain. Men dette er ikke å anbefale igjen når mørket faller på.

TW600 er mer lyssterk enn Z4, så dersom mye av bruken vil foregå på dagtid med lys i rommet vil denne være et bedre alternativ. Anmerker dog at ingen digitale projektorer vil gi et fullgodt bilde i et godt opplyst rom sammenlignet med en TV. Da er bakprojeksjon eneste vei å gå, men er vel ikke aktuelt i ditt tilfelle....;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et grått lerret vil nok nesten være verre i et godt opplyst rom. Da ville jeg valgt et hvitt lerret med høy gain. Men dette er ikke å anbefale igjen når mørket faller på.
    Visste jeg hadde lest dette med grått lerret et sted.
    Fant det på denne siden:
    http://www.avshop.no/catalog/guide-lerret.htm

" Sitat - Grå lerreter er veldig populært blant hjemmekinoentusiaster som er opptatt av sortnivå, men som kanskje ikke har råd eller plass til en CRT projektor. Grå lerreter har ofte gain på 1.0 og nedover og kontrast på fra ca. 2:1 til 3:1. Det er lettere for projektorer å gjenskape hvitt på et grått lerret enn det er å gjenskape sort på et hvitt lerret. Du vil derfor også oppleve at kontrasten blir noe bedre på grått lerret.

+ God sortnivågjengivelse
    + mindre følsomt for strølys og lyse omgivelser
    + God kontrast
    + Passer godt til LCD og DLP

- Ikke like god hvitnivågjengivelse
    - Dyrere enn hvite lerret"

Blir litt forvirret nå må jeg innrømme.
    Spørs om jeg ikke bare skal kjøpr Pj nå og lerret senere, men da går jeg jo glipp av et godt pakketilbud. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Epson EMP-TW600 på hylle

Noen som har prøv Epson EMP-TW600 montert på en hylle bak i rommet istedenfor takmontert. Fungerer dette? Har lest at dette kan gjøres med både Sanyo Z4 og Panasoniv PT-AE900. Er i tvil om hvilken projektor jeg skal velge av disse.

Rikki

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir litt forvirret nå må jeg innrømme.
    Spørs om jeg ikke bare skal kjøpr Pj nå og lerret senere, men da går jeg jo glipp av et godt pakketilbud. :wink:
    Beklager dersom jeg har gjort deg forvirret. Men; husk også på at dette med lerreter er subjektivt, og gjenstand for diskusjon. Flere som sverger til hvite lerret også i godt lyskontrollerte rom, jeg for min egen del sverger til grått.

Min anbefaling generelt sett er å gå for et grått lerret. Det aller viktigste du bør gjøre er å minimere mengden dagslys, og aller helst det lyset som vil treffe lerretet direkte.

Spiller selv Xbox 360 på dagtid, med TW600 i den mest lyssterke modusen på et grått Adeo-lerret. Det duger bra, men jeg må dra for gardinen for ikke å få direkte lys på lerretsduken. Da er alt omtrent umulig å se på...;-)

Side 23 av 31 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •