Offisiell tråd for Epson EMP-TW600 - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 31 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 616
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så den prisen nå. Veilledende for TX200 var jo for et par dager siden 19.900,-, det min kommentar var myntet på.

Men uansett nesten 3k dyrere enn TW600 (som denne tråden egentlig handler om...;-) ).

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men uansett nesten 3k dyrere enn TW600 (som denne tråden egentlig handler om...;-) ).
    Det kan den fort være verdt... Vi har jo sett hvor bra den måler også.

Newcomer Tordenskjold sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet som vises gjennom min TW600 støyer en del og lurte på om dette var et resultat av projektorens nevnte evne til å avsløre dårlig bildemateriale? Kan hdmi kabelen ta opp ting fra strømkontakter osv.? høres kanskje merkelig ut men man må jo spørre. Så dette som et lite problem da jeg switchet gjennom scenene på The Rock her om dagen Muligens er jeg mindre smart....(?)

Vet ikke om dette var ferdig diskutert lengre bak i tråden, men jeg tenkte å komme med en liten øyeåpner angående projektoren. Hentet idag min andre TW600 på posthuset da jeg reklamerte på den første angående dette med grønt og rosa skjær i bildet, altså dette med prismeblokken. Problemet er likefullt tilstedet på den nye, verken mer eller mindre. Problemet er så og si umulig å få øye på under film, men er relativt lett å få øye på under kalibrering med blant annet DVE dvd'en.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At du ser bildestøy på enkelte scener i The Rock er ikke så rart. Slapp av, det er DVD-platen og ikke projektoren. For bare 25 tusen kan du jo bli kvitt støyen. Det er bare å kjøpe Denon DVD-A1XV, som ved hjelp fra Realta-brikken effektivt reduserer slik støy.

Du vil finne samme problemet på svært mange DVD-plater. Vil du teste en skikkelig versting er det bare å putte Total Recall i DVD-spilleren.

Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    At du ser bildestøy på enkelte scener i The Rock er ikke så rart. Slapp av, det er DVD-platen og ikke projektoren. For bare 25 tusen kan du jo bli kvitt støyen. Det er bare å kjøpe Denon DVD-A1XV, som ved hjelp fra Realta-brikken effektivt reduserer slik støy.

Du vil finne samme problemet på svært mange DVD-plater. Vil du teste en skikkelig versting er det bare å putte Total Recall i DVD-spilleren.
    Funker det ikke uansett bedre å se på DVD filmer gjennom en PC ved bruk av WinDVD + Dscaler med forbedret klarhet...

En ting å tenke på er at The Rock filmen kom jo før DVD tiden så test heller bilde med nyere Filmer som F.eks Matrix Reloaded, første scenen er min Showoff Scene... ops: 8)

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å kjøpe Denon DVD-A1XV
    Den går under hammeren hos hifi-klubben avd Grensen ikveld med utropspris 9998,-

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tordenskjold
    Hentet idag min andre TW600 på posthuset da jeg reklamerte på den første angående dette med grønt og rosa skjær i bildet, altså dette med prismeblokken. Problemet er likefullt tilstedet på den nye, verken mer eller mindre. Problemet er så og si umulig å få øye på under film, men er relativt lett å få øye på under kalibrering med blant annet DVE dvd'en.
    Dette problemet ble det snakket litt om tidligere i tråden, noe som ble ledet til at kanskje det var en prismefeil på blokken. Det du skisserer er noe helt annet, og er mer eller mindre tilstede på alle LCD-projektorer. Har med selve LCD-teknologien å gjøre. Sees stort sett aldri under film, men ved kallibrering, og da spesielt på lyse/hvite partier er det mulig å se et blåaktig skjær på venstre side, men høyre side viser et rødaktig skjær i bildet.

Tester på www.avbuzz.com og www.component.se bekrefter dette, og beskrives av testeren på Component slik:

Vi har på marknadens samtliga Epson D5-baserade projektorer (t ex Sanyo Z4, Epson TW600, Panasonic AE-900E) sett att de har problem med att hålla jämn temperatur över hela bilden. Problemet uppenbarar sig på olika sätt beroende på modell men Tx200 är alltså inget undantag. Med en helvit testbild är vänster sida är blåtonad och höger rödtonad, skillnaden i färgtemperatur var över 1000 Kelvin. Felet är tydligast i ljusa enfärgade bilder eller i svartvita filmer. Återblickarna i Kill Bill och snötopparna från Sagan om Ringen är exempel på sekvenser där detta kan observeras med vanligt filmmaterial
    Håper dette gjorde det litt klarere.

Newcomer Tordenskjold sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, da er det vel slik da. Selv om det vises et rødt rosa skjær på venstre side her og grønt på høyre. Er sikkert et typisk LCD problem, men jeg fikk ihvertfall en ny på bakgrunn av min påstand om feil på selve projektoren. Muligens butikkfolkene er dårlig informert om produktene de selger

Newcomer tbraset sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående grønn/rød-skjær. På Avsforum.com skriver ApEtc at han opplever problemet som inkonsekvent på sin 550. Vel, han skriver at det alltid har vært et ørlite rødskjær men at det nå har utviklet seg til det verre. LINK - se melding #697.

Der har han blant annet tatt noen bilder som viser problemet. I hans tilfelle kan jeg ikke skjønne annet enn at det går på garantien, men jeg tenkte det kunne være greit å se for de som plages med dette. Kanskje noen har fått en projektor som er så ille i utgangspunktet?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fikk jeg problemet med null respons igjen når jeg skulle skru på projektoren. Hadde da stått i standby noen dager. Andre med samme problem?

For min del skal jeg i hvertfall begynne å skru den av med av/på bryteren bak..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DVD spiller

Da er TW 600'n på plass i stua og venter på montering. Må ha meg en ny DVD spiller også, helst med tuner i. Noen som har noen tips hva jeg burde velge. Er ikke så inne i de forskjellige tilkoblingsmulighetene og hva som gir best bilde.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha tuner må du nesten ha en DVD opptaker.

Beste tilkobling mellom spilleren og projectoren er vanligvis HDMI, så da bør du kanskje se etter en god DVD opptaker med HDMI.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Opptaker med HDMI

Sjekk Samsung HR725 til ca 4k. Den har HDMI.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en overhengende fare for at du ikke vil bli fornøyd med bildet på HDMI utgangen på denne spilleren.

Kjøp heller en billig opptaker uten HDD og en dedikert DVD spiller.

Hvis ikke må du punge ut med adskillig mer enn 4K.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok nå er snart min tw600 i hus også (Skal si avforum genererer mange tw600 salg). Kommer til å kjøre dvi-hdmi fra PC til prosjektor. Tenkte jeg skulle forbrede PCen til den kommende prosjektoren. Noen som kan si meg hvilkne programmer/oppsett de har på pcen for denne prosjektoren (Kommer til å se en del HD, DVD/XVID samt xbox360). Søkefunksjonen gir meg ikke nøyaktig svar på dette spørsmålet. Tusen takk for mye god info!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit; fjernet innlegget da jeg har fått svar på det jeg lurte på, litt lengre opp i tråden

Kan forøvrig legge til at jeg er strålendes fornøyd med bilde projektoren viser!
    Men en liten kuriositet; Bruker en H/K DVD30 med komponent kabel. Progressive scan overlater jeg til dvd spillern.
    Men når jeg leser i menyen på info, så ser jeg at projektoren viser at inngangssignal på komponentinngangen er 625p.
    Skulle ikke dette egentlig vært 576p? Eller er det bare jeg som roter litt?

Og Tordenskjold: Er det like mye rød/blå skjær på den nye projektoren du har mottat?

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny strømkabel

Jeg trenger en lengre strømkabel til min TW600. Helst en på 5 meter. Hvor får man tak i det?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro du finner det på Clas Ohlson eller Biltema. Det er jo standard kabel. Du kan jo bestille en skjermet kabel og lage en selv. Kanskje bildet blir bedre??

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett.no så klart. Der fant jeg det. Dette er vel riktig kabel? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315559&cks=SER

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ser riktig ut !