Offisiell tråd for Epson EMP-TW600 - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 31 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 616
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tordenskjold
    I tillegg ser jeg at objekter i bildet får skygger som heller mot høyre side. Speislt er det synelig i filmer som The Incredibles, med mange tydelige og skarpe kanter. Skjønner ikke at at alt dette kan være feil med prjektoren? Støv i optikken, feil i denne prismeblokken....og nå dette? regner kanskje med at sistnevnte er mulig å fikse? Trenger masse svar!:|
    Skyggene ser jeg også spesiellt i tegnefilmer. Løsningen er å kjøre ned skarphet til -5. Bildet blir litt mindre skarpt men ingen skygger ihvertfall. Jeg legger ikke merke til skyggene i vanlige filmer.

Jeg bruker forøvrig en Denon 2910 som kilde, jeg vil ikke utelukke DVD spilleren som årsak til skyggen heller. Hadde samme skygge på min gamle Sanyo Z2.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge innlegget mitt litt lengre tilbake, skulle jeg nå hatt en tw-600 i hus.
    Det er kjedelig nok ikke tilfellet
    Det viste seg at jeg har blitt trekt 50% skatt på lønnen min, selv om jeg hadde frikort. Får ikke pengene tilbake før om en stund.

Så jeg sitter nå å planlegger alt til minste detalj, slik at alt blir klappet og klart til prosjektoren kommer.

Men så til spørsmålet mitt; hvor lang strømledning er det på denne prosjektoren? Blir litt stygt å koble til en skjøteledning...

Newcomer AquaStealth sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Magnus K.A: Medfolger en 3m strømledning

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tordenskjold
    uannsett kunne noen forklart dete med rosa og grøntskjær i bildet litt nærmere?
    Jeg svarte vel på det litt lenger tilbake i tråden?
    http://avforum.no/forum/showpost.php...&postcount=360
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus K.A
    Men så til spørsmålet mitt; hvor lang strømledning er det på denne prosjektoren? Blir litt stygt å koble til en skjøteledning...
    Den bruker forøvrig en helt normal "PC" ledning som jeg regner med du lett kan få kjøpt i lengre lengder i en PC sjappe el.l.

Newcomer Tordenskjold sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil gjerne vite om jeg projektoren bør sendes tilbake for en reparasjon?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avstand og lerret

Da kommer jeg til å gå for en TW600. Finner ikke projektoren i Projection Calculator, men kommer til å sitte ca 3,5m fra lerrett og blir samme avstand fra projektoren til lerrettet. Regner med å kjøpe et grått lerret på 203 cm bredde. Kommer jeg til å se SD med TW600 fra denne avstanden. Er det evnt. andre projektorer til under 20.000 som er bedre? :?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener at TW550 ligger på den kalkulatoren, mener den har det samme zoomområdet som TW600.

3,5 meter avstand på ca 2 meter lerret går veldig bra for TW600 med tanke på screendoor.

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nolimits
    Da kommer jeg til å gå for en TW600. Finner ikke projektoren i Projection Calculator, men kommer til å sitte ca 3,5m fra lerrett og blir samme avstand fra projektoren til lerrettet. Regner med å kjøpe et grått lerret på 203 cm bredde. Kommer jeg til å se SD med TW600 fra denne avstanden. Er det evnt. andre projektorer til under 20.000 som er bedre? :?

Epson Projection Distance Calculator ligger her: http://www.epson.co.uk/products/prod...Projectors.htm

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på om du ser SD på den avstanden.

Jeg og Anfield testet denne i min hjemmekino i går kveld og SD er ikke noe problem på denne projectoren. Du skal sitte nærmere enn 1,5 X bidebredden for å se SD og da har du sterke briller for å si det slik.

Generelt ble jeg imponert over bildet på denne, og i mitt oppsett var sortnivået svært bra og man så sjelden at irisen jobbet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg og Anfield testet denne i min hjemmekino i går kveld og SD er ikke noe problem på denne projectoren..
    Faktisk var SD nesten identisk på AMO MKIII og TW600 i Arendals bakprosjeksjonsoppsett. Vet at det "ikke skal være slik", men dette var det vi begge oppfattet. Mulig dette skyldtes Arendals bakprojeksjonsplate, bra var det ihvertfall.

Uansett må jeg si at det å se HD-materiale på denne projektoren gjorde at vannet rant av munnvikene. Makan til klarhet og bildeforbedring i forhold til DVD. Gjorde sikkert ingenting av en av HD-filmene var Bikini Destinations heller.....;-)

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken bakprojeksjonsskjerm er det Arendal bruker igjen? Kan dere si noe om størrelsen på denne om om høyre/venstre side av skjerm oppfattes som mindre lyssterk?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Hvilken bakprojeksjonsskjerm er det Arendal bruker igjen? Kan dere si noe om størrelsen på denne om om høyre/venstre side av skjerm oppfattes som mindre lyssterk?
    Han har nettopp byttet skjerm, og jeg husker ikke merket. Send ham en PM...;-)

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. SDE så har ikke det noe med bakprosjeksjonen å gjøre da jeg kjørte bildet på veggen også.

Kan tenke meg at forskjellen på SDE var sånn ca 10%.
    Det vil si at man må sitte 10% lenger vekk fra duken for ikke å se SDE.
    I min kino er det 32cm da jeg sitter 3,2 meter fra og duken er 1,6 meter bred.

Med min nye plate er det noe mørkere bilde ut i kantene enn på midten, men ingenting man legger merke til på film. På duken jeg brukte før var det ingen forskjell. Duken er en Da-lite Da-tex og plata er en ST-Proffesional DC fra Screen tech.
    Har speil og duk til overs forresten:wink:

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer godt overens med det jeg så selv. Ok, sender deg en PM. Tilbake til topic igjen.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen opplevdes kanskje ikke som høyere en ti prosent, men den er faktisk langt høyere. Action din har vel en fyllingsgrad på godt over 80 prosent (du har mkIII eller?), mens TW600 ligger tett opp mot 60 prosent.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det stemmer nok. Men selv om det er 64cm differanse opplevde i hverfall ikke jeg det som et problem. Min konklusjon er at hvis man ikke sitter nærmere enn 1,5 X bildebredden trenger man ikke å bekymre seg for SDE på denne projectoren.

Hva synes du er minimumsavstanden på denne?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig i at 1,5X er en passende avstand. Med DC3 brikken kan en neste gå ned til 1X med cirka samme resultat.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lerret til TW600

Legger inn en bestilling på TW600 i dag, men er i tvil om lerret. Bra deal på Grandview Elegant nå, men jeg ser mange anbefaler grått lerret. Fant denne uttalelse fra Lygren (mars 05) ang hvitt eller grått:

Quote:
    "Imidlertid er det nok ikke lenge til projektorer selv i de laveste klassene dukker opp med 5000:1 ++, og da er plutselig behovet for grånyanserte lerret mindre.
    Spørsmålet er selvsagt hvilken projektor du skal kjøpe i dag, og hvor ofte du har tenkt å bytte ut denne. Bytter du i samme tempo som resten av "AV-junkissene" her inne, kan det jo svare seg å gå for hvitt, da mest sannsynlig din neste projektor vil være godt tilpasset en hvitere overflate. Dette er da også gitt at rommet lerretet befinner seg i er relativt mørkt."

Er TW600 en slik projektor som Lygren her sikter til tror dere ? Vil det funke med hvitt lerret i et kinorom med god lyskontroll og TW600 ?

Bønna

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    Legger inn en bestilling på TW600 i dag, men er i tvil om lerret. Bra deal på Grandview Elegant nå, men jeg ser mange anbefaler grått lerret. Fant denne uttalelse fra Lygren (mars 05) ang hvitt eller grått:

Quote:
    "Imidlertid er det nok ikke lenge til projektorer selv i de laveste klassene dukker opp med 5000:1 ++, og da er plutselig behovet for grånyanserte lerret mindre.
    Spørsmålet er selvsagt hvilken projektor du skal kjøpe i dag, og hvor ofte du har tenkt å bytte ut denne. Bytter du i samme tempo som resten av "AV-junkissene" her inne, kan det jo svare seg å gå for hvitt, da mest sannsynlig din neste projektor vil være godt tilpasset en hvitere overflate. Dette er da også gitt at rommet lerretet befinner seg i er relativt mørkt."

Er TW600 en slik projektor som Lygren her sikter til tror dere ? Vil det funke med hvitt lerret i et kinorom med god lyskontroll og TW600 ?

Bønna
    Les spesielt det han skriver om at rommet må være mørkt. I tillegg bør ikke veggene være lyse. Tror fremdeles Gorm anbefaler grått lerret til alle digitale projektorer, men han er kanskje litt på gli ? :lol: Det er også et prisspørsmål, ettersom grått er mye dyrere.

Side 20 av 31 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •