Offisiell tråd for Epson EMP-TW600 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 31 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 616
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TW600 mot Panasonic PT-AE900

Har du sett begge ? Var det på IFA?

Epson sitt fargefilter er jo spennende. Virker som den kunne bli riktig så bra på dette punktet. Når det gjelder skaleringen er det vel best å gjøre dette på PC når det gjelder 1080 signaler idag. Noen som vet hvor bra dette vil bli på DVD-HD/BlueRay ? Jeg tenker på problematikken med nedskalering som ble nevnt tidligere.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Likte ikke helt at han "antok" at TW600 sampla 1080i som 1920x576 og skalerte det derfra til 720p :???:
    Det finnes vel stort sett ingen projektorer som i dag håndterer "inverce telecine" av 1080i materiale. For den saks skyld heller ingen videoprosessorer, da med unntak av Algolith DragonFly og et par andre... Så der skiller ikke TW600 seg ut fra resten, men det hadde jo selvsagt vært fint om den håndterte 1080i da!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En har vel et par hederlige unntak i f.eks Optoma H79, som koser seg med 1080i...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Er fersk her inne på forumet, og kan heller lite om projektorer. Men er ikke 1600 ANSI Lumen vel mye til film og 400 ANSI Lumen litt lite som det visstnok er på pj'en til Epson? Har fått forståelse av at 800-1000 ANSI Lumen skulle være omtrent passe. Eller er det kun for DLP pj'er?
    Håper noen kan ta seg bryderiet med å forklare dette for meg...

Mvh
    Kjetil

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjetil71
    Hei

Er fersk her inne på forumet, og kan heller lite om projektorer. Men er ikke 1600 ANSI Lumen vel mye til film og 400 ANSI Lumen litt lite som det visstnok er på pj'en til Epson? Har fått forståelse av at 800-1000 ANSI Lumen skulle være omtrent passe. Eller er det kun for DLP pj'er?
    Håper noen kan ta seg bryderiet med å forklare dette for meg...

Mvh
    Kjetil
    400Lumens som minimum er nok for innstillingen "Theater dark", det er en innstilling du kan velge i projektoren dersom du har et kinorom med 100% lyskontroll, mørke vegger osv. Når det rommet da er helt mørklagt vil 400Lumens være meget bra. Når du ikke kan kontrollere lys 100% som f.eks. i en stue med gardiner som ikke er helt lystette og lysere vegger som reflekterer strølyset som "støy" inn på lerretet, så trenger du mer Lumens enn 400. Det får man da ved å velge en annen predefinert innstilling på TW600.....Tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mange modus på Epson EMP-TW600

Jeg så den på DVD&hjemmekinomessa idag. Den har mange modus med ulik lysstyrke. 400 ANSI lumen er ved Theater dark2, men det finnes også Theater dark1 ++. Variablene som brukes og avgjør lysstyrken er lysstyrken fra lampe(høy/lav), cinemafiler av/på, dynamisk iris av/på.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting å merke seg, er at den ikke var justert i det hele tatt på messen. Den kommer til å bli mer "fin-justert" fra fabrikk, enn det vi så på messa..

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så denne maskinen på messa i helgen, og jeg ble imponert. Riktignok var bildematerialet de viste HD-basert (Fifth Elementh når jeg var der) så det er jo litt drahjelp for projektoren. Men dette var også en preproduksjonsmodell uten de siste fabrikkjusteringene.

Sortnivået ser ut til å ha fått seg et løft på de nye D5-panelene. Mener å kunne si for sikkert at dette er endel bedre enn på min AE700. SD er også blitt mye bedre, og var ikke spesielt plagende på den sitteavstand som den ble demonstrert på på messa (kan tenke meg rundt 4m?).

Største ulempen med denne er vel størrelsen og utseende. Sistnevnet er nesten verst, dette er den styggeste av alle de nye LCD-PJene. Men som eventyret med andungene, så er bilde av en liten "svanekvalitet".

Det beste av alt er Epsons prisplassering av denne. På lillebror TW500 priset jo Epson seg helt ut av hjemmekinomarkedet, men her begynner de å ta alvorlig talt et skikkelig "ballegrep" på konkurrentene. 12995,- (selges kun over internett for å kutte kostnader fikk jeg oppgitt fra leverandøren) er jo en skikkelig knallpris. Sammenlignet med at Hitachi TX200 legges på 20k, så er dette et skikkelig alternativ å vurdere for de som er interessert i en god og billig PJ til hjemmekinoen sin.

Alt i alt var dette imponerende av Epson, og det blir spennende å høre hva Gorm og flere mener om denne når de får tatt en grundigere titt på den.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    En har vel et par hederlige unntak i f.eks Optoma H79, som koser seg med 1080i...
    ...jeg er ganske sikker på at selv H79 konverterer 1080i-signalet til 540p og oppskalerer til 720p igjen. Poenget med inverce telecine er jo at den henter ut datamaterialet fra begge halvbilder og bygger det opp til et ekte 1080p bilde, en svært krevende operasjon som kun et fåtall videoprosessorer i dag klarer.

TW600 er utvilsomt en svært konkurransedyktig projektor i sin klasse, den definitivt rimeligste D5 projektoren på markedet. Designet er jo kanskje litt gammeldags, men jeg synes personlig den ser helt OK ut... 13k er uansett en røverpris for D5 da, skal innom messen å se på saken i dag.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...jeg er ganske sikker på at selv H79 konverterer 1080i-signalet til 540p og oppskalerer til 720p igjen.
    Det gjør den ganske sikkert, ja. Jeg kan heller ikke komme på noen videoprosessorer som gjør dette til en fornuftig pris. DragonFly klarer det - når den engang blir lansert.

Jeg så den også på messa i dag. Vertical banding var synlig på den kjedelige "testfilmen" de kjørte. Variabel lumen er absolutt et pluss. Så ikke noen artifakter fra den dynamiske irisen, men jeg satt der ikke så lenge heller. Dessverre er ikke opplevd kontrast i nærheten av den markedsførte. Jeg har problemer med regnbuer, så DLP er ikke en opsjon for meg, men sortfargen var ikke god nok til at jeg har ønske om å oppgradere.

Prisen derimot er veldig fornuftig!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes TW600 var blandet drops. Sortnivået var ikke det helt store, my på grunn av at projektoren ikke var kalibrert, hvitt lerret og at rommet ikke var ideelt. Vi får vente til noen får testet den skikkelig før dom avsies. Fargene virket naturtro og ekte, men jeg savnet litt punch. Skarpheten var meget bra, faktisk blandt de beste jeg har sett. SDE (Screendoor/Hønsenetting) var var sterkt forbedret i forhold til forrige generasjon LCD projektorer som brukte D4 paneler, TW600 har D5. VB var nesten ikke synlig, og vil ikke være et issue for 99.5% av kjøperne. Støynivået var behagelig, selv om det finnes projektorer som produserer enda mindre støy. Prisen tatt i betraktning tror jeg dette kan bli en storselger etterhvert.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det meste er vel sagt tidligere. Av forventningene til messen var det kanskje denne som overrasket mest positivt. Dessverre var det bare denne projektoren som ble demonstrert med HD materiale i dag, så denne hadde nok noe ekstra drahjelp som Anfield kommenterte.Meget imponerende projektor til den prisen!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er brukerveiledningen til TW600:

http://avforum.no/forum/showthread.p...677#post289677

Tips: Siden konkurrentene er "klistret", bør vel denne være med i toppen?

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet hvordan offset'n er på TW600?

Tenker på hvor langt ned på veggen jeg får bilde om den sitter helt oppi taket, og bruker max lenshift nedover.

Noen kloke hoder som kan fortelle meg det?

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Her er brukerveiledningen til TW600:

http://avforum.no/forum/showthread.p...677#post289677
    Ikke i min nettleser dessverre...

Specs på norsk ligger her.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da ser jeg at denne har kommet i noen webshops..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at noen snart har testkommentarer på denne projektoren?

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det satt en liten djevel og stakk meg i nakken i går, og helt sånn plutselig hadde jeg visst bestillt en Tw600 :???: Er et godt tilbud på en av webshopene for tiden ;-)
    Anyway, håper inderlig denne er bedre enn Ae700 som jeg har fra før, har nemlig ikke sett den :-| ... Får den sikkert på Torsdag, og da skal jeg komme tilbake med mine erfaringer.

Noen andre som allerede har fått tak i en og sett den ennå? Blir liksom noe annet å få Projektoren i hus og sjekke den i fred og ro enn å bare se den i et demo-rom...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Det satt en liten djevel og stakk meg i nakken i går, og helt sånn plutselig hadde jeg visst bestillt en Tw600 :???: Er et godt tilbud på en av webshopene for tiden ;-)
    Anyway, håper inderlig denne er bedre enn Ae700 som jeg har fra før, har nemlig ikke sett den :-| ... Får den sikkert på Torsdag, og da skal jeg komme tilbake med mine erfaringer.

Noen andre som allerede har fått tak i en og sett den ennå? Blir liksom noe annet å få Projektoren i hus og sjekke den i fred og ro enn å bare se den i et demo-rom...
    Eriond, du må gi tilbakemelding med engang
    Artig å høre om du er fornøyd, noe jeg tipper du kommer til å bli...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å høre, Eriond. Sett i forhold til prisen lover denne projektoren bra, og det lille jeg så av den på messa tyder på at den bildemessig vil overgå AE700. Men som du sier, vi får vente å se.....

Side 2 av 31 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •