Offisiell tråd for Epson EMP-TW600 - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 31 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 616
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fersk eier av projektor.

Hei
    Jeg har nå hatt min projektor i noen uker og er meget imponert av TW600. Kjører Theater black 1 med justeringer som er anbefalt i tidligere innlegg. Enkelte kvelder med høy temperatur i stuen (etter å ha fyrt litt i peis) har jeg riktignok irritert meg litt over støy, men med bordplassert, eller annen lav plassering i et normalt temperert rom vil jeg kalle den meget støysvak.
    Bildet er fantastisk, men jeg har ikke fått kalibrert den ferdig i henhold til de anbefalinger som er gjort. Grunnen er at jeg bare har en S-Video kabel. Her kommer jeg ikke inn i alle menyer for innstillinger med denne kabel. Jeg gjentar at jeg er helt fersk på hjemmekino området - men kan noen gi meg en liten redegjørelse på hva jeg mister med å ikke velge komponent kabel? HDMI er uaktuell med mindre DVD og Surroundanlegg byttes ut.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men kan noen gi meg en liten redegjørelse på hva jeg mister med å ikke velge komponent kabel?
    Mindre støy i bildet, mindre fargeblødning, bedre farger, skarpere bilde. (Kanskje enda mer) Det er rimelig stor forskjell mellom S-Video og Component video.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sikkert et dumt spm folkens men bildet blir vel ikke dårligere/mindre skarpt ved å bruke zoom funksjonen for å fylle lerretet?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

canal pluss og tvtitting

Må berre spørja no når fleire har fått prøvd denne tw600.greier ikkje bestemma meg om tw600 eller panasonic ae700-900.skal berre brukast til dvd og fotball på canal pluss.sitter berre 3meter ifra lerret på 92tommar

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DjShugaA
    sikkert et dumt spm folkens men bildet blir vel ikke dårligere/mindre skarpt ved å bruke zoom funksjonen for å fylle lerretet?
    Nei det gjør det ikke. :smile:
    Og spørsmålet er ikke dumt, for det er ikke alt for lenge siden projektorprodusentene lot zoom'en virke også utenfor linsens "idealområde".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til å bli sprø av.....

Jeg var innom min kjære nabo i går og fikk en demo av hans nye oppsett (kjørte Nemo) med BenQ PE 7700 + 8105 denon + dali etc...
    Jeg som hadde så fine planer om en nett liten 43" plasmaskjerm og litt lyd......

Etter å ha lagt søvnløs en time stod jeg opp og begyne å tråle nettet. Holder på og innreder en loftstue og gjett om undertegnede begynte å få ideer. Håper ikke det er bare meg, men en prosess frem mot beslutninger av denne art blir så sinnsykt altoppslukende og stjeler nesten all fokus før man får slått seg til ro med en akseptabel plan. Man finleser alle forum og blir mer og mer forvirret, men prøver likevel å legge en plan. Plutselig oppdager man til stor forargelse at man har glemt et viktig parameter i planleggingen, konefaktoren. Er det mulig å ha oversett den? Ja! (og etter å ha lest forumet så er jeg ikke alene her). Ny planlegging på gang. LCD, DLP, TNT. kringlyd, og sur kjærring. Men gøy er det.

Misstenker meg selv for å nesten være mer opptatt av veien til målet enn selve sluttproduktet (man må jo selvsagt planlegge slik at det også er rom for oppgraderinger, ergo så finnes aldri sluttproduktet). Jeg er nå kommet så langt at jeg erkjenner at jeg trenger hjelp.

Har ikke hatt hjemmekino siden tidlig 90 tall (Denon 3105 eller noe sånn + tv). Er helt ute av terminologi osv. Derfor er jeg en av de som stoler blindt på eksperter og leser tester som om de var selve bibelen.

Har kommet frem til at mitt prosjektor valg står mellom TW600 og nevnte BenQ PE7700. Skal monteres hengende i skråtak (som kan bli et problem med BenQ da den må plasseres rett over hodet), mens RW600 har linseforskyvning som gjør at jeg kan plassere den høyere. Øynene blir ca 2,5 meter unna et 72" lerret.

Skal brukes til film, spill og fotball.

Hvilken skal jeg velge? (noen som nevnte sanyo?)

Beklager samtidig all unødvendig tekst, men begynner å bli smårar av å lese alt som finnes ute på nettet av info om hjemmekino.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velger å svare på noe av det du spurte om i en tråd omhandlende TW600. Jeg selv ville klart velge en LCD-PJ fremfor en DLP-PJ dersom en skulle se mye på fotball og andre TV-sendinger. Dette har med at jeg selv er sensitiv for regnbuer og det medføres rimelig fort på raske retningsforandringer som i fotball. Har selv testet TW-600 på fotball og den duger greit på det bildemateriale den.

Men en enda bedre deintelacer har jo Sanyo Z4 (dersom en er veldig kresen på bildekvaliteten på TV/fotballsendinger). Men den koster jo litt mer.

Min mening er at du ikke kan gå veldig feil med en TW600. Den gir mye for pengene, og vil gi deg det du trenger målt mot 7700 til ditt bruk (IMHO...;-) )Fleksibiliteten mtp plassering er en annen ekstrabonus du får mot BenQen....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til Anfield...

Fant testen din etter at jeg lufta mine frustrasjoner. En meget bra og informativ sak. Stoler også på at du har sett en og annen fotballkamp på din TW600.

Det bikker nok i den retningen, så takk for svar.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, og velbekomme....;-)

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt hatt TW600 en ukes tid nå og er MEGET fornøyd, men det er en ting som er veldig kjipt - den viser så alt for godt hvor ekstremt dårlig de fleste DVD'er er.

Jeg tenkte at Ringenes Herre ville være en passende demo som første film jeg skulle se utover testefasen (selv om det er NTSC utgaven jeg har) - vel - ikke akkurat. Det blir uskarpt, og ligger langt fra den oppløsningen prosjektoren greier. Antagelig burde jeg vel kjøpe en helt ny DVD spiller med en bra linjedobler etc. etc., men dette var tross alt DVI via PC med PowerDVD så tror den biten ikke var den verste.

Det positive: 720p og 1080i filmer blir KNALL. Madagascar og Shark Tale er helt vanvittig skarpt (opplagt nok)! Hadde bare de 400+ filmene i hylla alle vært i den oppløsningen...

Når det er sagt har jeg noen momenter om prosjektoren som jeg tror det er viktig å vite:

* Sideveis justering går ikke veldig mye til siden - det er ikke nødvendigvis slik at du kan sette den på enden av en 3-seter og vente å få bildet akkurat der du vil - men den funker alikevel veldig bra!

* Viften er i front og støyer minimalt (og jeg er normalt kresen på støy). Dette betyr at det ikke er noe problem å ha den stående på bordet. Har vært borti endel PJer hvor viften er plassert slik at det er ubehagelig å sitte bak den.

Alt i alt kan jeg varmt anbefale TW600 ihvertfall!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom LOTR filmene (vel og merke Extended Edition) ikke er bra på TW600, så må det være noe gale med DVD spilleren eller kabelen. Disse filmene er i referansekvalitet !

Det er mulig at TW600 viser hvor "dårlig" DVD egentlig er, men dersom bildet blir dårligere enn med andre projektorer, så er ikke dette bra. Inntil HD DVD kommer, så må vi leve med DVD, og de aller fleste må leve i mange år med vanlig DVD, ettersom det tar lang tid før alle DVD kommer på HD DVD.

Det hjelper ikke å ha en projektor som gir kanon bilde om 1-2 år, men dårlig bildet nå Når det er sagt, så tror jeg ikke TW600 er dårligere enn f.eks AE700, heller tvert imot.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt filmmateriale blir vist strålende på TW600 (og for den saks andre D5-PJer). Men endel DVDer er jo av dårlig kvalitet, og dette blir (som jeg har sagt i et par andre tråder) nådeløst avslørt. Testet standardversjonen av "5th Elementh", og den er regelrett grusom. Superbitversjonen derimot er jo nesten referansemateriale.

Begrensningen ligger jo nå på bildematerialet, ikke projektoren....

Newcomer rasta sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett par innspill:

MAD MAX skriver: Plutselig oppdager man til stor forargelse at man har glemt et viktig parameter i planleggingen, konefaktoren. Er det mulig å ha oversett den? Ja! (og etter å ha lest forumet så er jeg ikke alene her). Ny planlegging på gang. LCD, DLP, TNT. kringlyd, og sur kjærring. Men gøy er det.

Jeg hadde også bestemt meg for TW600 og bestillt denne - da overnenvte "faktor" slo inn. TW600 er VEEEELDIG stor og ruvende.
    Den er f.eks. 7 cm bredere, 4 cm dypere og 3 cm "tykkere" enn Panasonic PT-AE900 som jeg endte opp med.

MAD MAX skriver: Skal monteres hengende i skråtak (som kan bli et problem med BenQ da den må plasseres rett over hodet), mens RW600 har linseforskyvning som gjør at jeg kan plassere den høyere. Øynene blir ca 2,5 meter unna et 72" lerret.

Jeg har også skråtak med ca. 3.20 cm fra gulv til tak. Jeg kjøpte et PPC takoppheng som så "rent og ryddig" ut og som bygger 30-38 cm.
    Dette ble for mye for kona, så jeg mått kappe takfestet og flytt opp PJ'en så langt det lot seg gjøre og så bruke -3 på KEYSTONE. Kan ikke se at det forringer bildet noe, så det er det greit for meg.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Panasonic S97, og på filmer med dårlig kvalitet, bruker jeg noe støyreduksjon. Syns dette fungerer bra. Blir litt mindre skarpt, men det kan jeg leve med.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg lest gjennom hele denne tråden, og ble i dag en lykkelig eier av TW600 selv. Genialt med hentelageret, kjøpte den på nett ved 11 tiden i dag, og hentet den så på Alna.

Har også fått noen gode tips av Anfield, i tillegg til de jeg har notert meg i denne tråden, så nå er det like før jeg pakker den opp og begynner kalibreringen. Lurer på om det blir en film i kveld

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis waf er et issue burde denne være interessant. dritkul projektor!

den kan diskuteres her
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man velge når du handler på avshop.no å hente på hentelageret ?
    Slik at en slipper å betale frakt?

Har selv tenkt å bestille denne prosjektoren i morgen (jeg får lønn da :-D )
    Men kan ikke finne noe valg for å fjerne frakten, eller velge hentelager.
    Så da ender man vel opp med å betale 229kr. , selv om man henter den selv...

Eller er det jeg som roter litt ?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man velge når du handler på avshop.no å hente på hentelageret ?
    Slik at en slipper å betale frakt?

Har selv tenkt å bestille denne prosjektoren i morgen (jeg får lønn da )
    Men kan ikke finne noe valg for å fjerne frakten, eller velge hentelager.
    Så da ender man vel opp med å betale 229kr. , selv om man henter den selv...

Eller er det jeg som roter litt ?
    Litt OT dette men

Sender du en mail til AVshop, post@avshop.no så får du kjapt svar.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så kan jeg svare her ;-) Sikker flere som lurer på det.

Jeg lurte så klart på det samme, så jeg ringe da Silva på AVShop i dag og spurte han. Det er som nevnt ikke noe valg for å velge å hente den på hentelager, så man må skrive dette som en melding før man betaler på nett. Det er et meldingsfelt for det. Man kan ikke betale på hentelageret deres på Alna.

Skal man, som meg, hente projektoren samme dag som man kjøper den må man betale med kredittkort (VISA e.l.), da beløpet reserveres med en gang. Handler man for over 10.000kr kommer da et VISA-gebyr i tillegg, 3% av kjøpssummen. Dette får man en regning på i ettertid fra AVShop.

Når det gjelder frakten, så kan man heller ikke velge bort denne når man kjøper på nett, denne må betales unansett.. De de gjør da er at de trekker frakten fra det VISA-gebyret man egentlig skal betale. Det resterende beløpet fra VISA-gebyret blir da kun det man må betale i ettertid.

Ikke den enkleste løsningen kanskje, men det er slik det er foreløpig hvertfall.

Anbefaler også å sende en e-post, eller ringe AVShop for å høre om de har den på hentelager på forhånd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorfor velge EMP-TW600??

Hei!
    Hvorfor bør jeg velge EMP-TW600 framfor Panasonic PT-AE900?? Klarer ikke å besteme meg for hvem jeg skal velge! Skal brukes til DVD og xbox 360!

Side 17 av 31 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •