Offisiell tråd for Epson EMP-TW600 - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 31 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 616
    Newcomer thomanil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av da_znake
    Jeg har hadd lyst å vite om hvordan det er å spille med TW-600 på Cinema Mode, siden jeg har lyst til å kunne ha pæra til vare lengst mulig...

Jeg har en EMP-S1H med en del Screendoor effekt( altså jeg ser pixlene passelig lett ) hvor nært kan jeg gå bildet før jeg bynner å merke pixler på ett bilde som er mellom 170 Cm til 2 Meter Bredt...

Har leilighet på kanskje 4 til kanskje 5 meter langt mellom Sofa og lerret...

Jeg har ett vanlig Aview Lerret på 170 x 130 4:3 som jeg bruker litt mindre i størrelse, den har Gain på 1.0, er det passende eller burde jeg ha Greyline som mange her prater om...

Disclaimer: Jeg er projektor-"jomfru", så jeg er ikke på langt nær så kresen på bildekvalitet som mange andre her.... ennå.

Jeg ervervet TW600 og et 200m bredt Aview Lerret i jula. Sofaen vår og projektoren er begge omtrent 3m unna lerretet. Bildet er zoomet maks inn, og passer akkurat til lerret på den kastelengden, dersom pj hadde vært lenger vekk hadde jeg ikke fått bildet til å passe innenfor 2m-lerretet.

Jeg må inn til under 1m for å merke screen door. Den mørkeste\mest "økonomiske" modusen er Theatre Black 2, og vi har pj'en på den per default. Syns det går helt fint! Merk at bildet blir ganske blasst hvis du ikke har god lyskontroll i rommet.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hadd lyst å vite om hvordan det er å spille med TW-600 på Cinema Mode, siden jeg har lyst til å kunne ha pæra til vare lengst mulig...
    Om du har full lyskontroll vil jeg tro at det er fullt mulig å ha den på "Theater Black" også for spilling. Har du derimot endel lys i rommet vil det følgelig ikke PJen være lyssterk nok på den modusen. Da må du over på "Dynamic", "Living Room" eller en av de andre.

Jeg har en EMP-S1H med en del Screendoor effekt( altså jeg ser pixlene passelig lett ) hvor nært kan jeg gå bildet før jeg bynner å merke pixler på ett bilde som er mellom 170 Cm til 2 Meter Bredt...

Har leilighet på kanskje 4 til kanskje 5 meter langt mellom Sofa og lerret...
    Den gyldne "regel" på de nye D5-panelte LCDene er at dersom en holder sitteavstanden over 1.6/1.7 ganger lerretsbredden, vil ikke SDE være plagsomt for de aller fleste.

Som andre i tråden har sagt, må jeg rundt meteren for å se dette svært tydelig. Allikevel tror jeg ikke at du vil oppfatte det som S1H uansett...;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Om du har full lyskontroll vil jeg tro at det er fullt mulig å ha den på "Theater Black" også for spilling. Har du derimot endel lys i rommet vil det følgelig ikke PJen være lyssterk nok på den modusen. Da må du over på "Dynamic", "Living Room" eller en av de andre.

Den gyldne "regel" på de nye D5-panelte LCDene er at dersom en holder sitteavstanden over 1.6/1.7 ganger lerretsbredden, vil ikke SDE være plagsomt for de aller fleste.

Som andre i tråden har sagt, må jeg rundt meteren for å se dette svært tydelig. Allikevel tror jeg ikke at du vil oppfatte det som S1H uansett...;-)

Æ e ganske lei av å kunne se pixlene, særiøst, hvist æ sitter å spiller GTA eller testet med PGR2 på gamle xbox så va det Velldig lett å se pixler på himmelen siden det var helt klar blå himmel.

Selv egentlig med ny Projektor blir æ mesteparten bare å se film med den for å spare timer, det har æ ikke brydd meg egentlig mye om på S1H'n min, greit nokk æ har lyst å testa Call Of Duty 2 med den og HD bilde, men æ har en god TV på 28 Tommer Widescreen og den e fin til å se TV og Xbox med egentlig, men vil egentlig helst bare ha bra Projektorbilde for å se film med meget detaljert...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Æ e ganske lei av å kunne se pixlene, særiøst, hvist æ sitter å spiller GTA eller testet med PGR2 på gamle xbox så va det Velldig lett å se pixler på himmelen siden det var helt klar blå himmel.
    Litt OT, men det finnes spesial linser for å behjelpe dette problemet. Se her: http://www.panamorph.com/cygnus/Panamorph_Home.htm

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har to kilder tilkoblet (eks. DVD-spiller og Xbox) vil du jo kunne stille inn kontrast, brightness og farger etc. individuellt for de to inngangene. Jeg har HTPC som brukes til DVD-avspiller og Xbox koblet opp med komponentkabler. Det funker greit med Theater Black på begge kilder for min del. Hvis viftestøyen var like lav på alle innstillinger, hadde jeg kanskje foretrukket Dynamic eller noe annet når jeg skulle spille. Hos meg prioriteres først og fremst et godt DVD-bilde og lav viftestøy. Andre ville kanskje prioritert annerledes, men jeg tror nok man skal kunne justere seg frem til et godt bilde uansett.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg lest hele tråden, og det kan jo se ut som om dette er en fin projektor til min hjemmekino. Det eneste jeg stusser over er treg iris, men det ser jo ikke ut til å være noe issue eller?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er min første PJ, og jeg kan ikke sette fingeren på noe med irisen. Det lille jeg har å utsette er at den ikke er så stille som jeg forventet, jeg syns jeg mangler det siste lille på skarpheten, samt at det er noe støy på dårlige utgivelser. Nå skal det i rettferdighetens navn sies at jeg foreløpig kun bruker IKEA Tupplur, så det kan jo være det vil bli noe bedre, samt at DVD-spilleren kan ha noe å si. Jeg bruker en Panasonic S97. Totalt sett er jeg meget fornøyd.

Men prisen på Sanyo Z4 har jo akkurat droppet nesten 4k også.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Det eneste jeg stusser over er treg iris, men det ser jo ikke ut til å være noe issue eller?
    I praksis har dette svært lite å si. Viktigere er at TW600 har egenskapen å skape et skikkelig bra sortnivå til LCD å være. Opplevd kontrast er MEGET bra på denne projektoren.

Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Det lille jeg har å utsette er at den ikke er så stille som jeg forventet, jeg syns jeg mangler det siste lille på skarpheten, samt at det er noe støy på dårlige utgivelser.
    Enig i at den ikke er like støysvak som Z4 er og AE-700 var, men ikke noe som helst problem til filmbruk, ihvertfall ikke på Theater Black 1 og 2.

Når det gjelder støy på dårlige utgivelser, er det jo en "bra" ting at TW600 viser det. Skitt inn = skitt ut. Når jeg ikke visste bedre synes jeg at bildekvaliteten på eks den vanlige utgaven av "5th element" var grei på AE700, men TW600 avslører den dårlige kvaliteten nådeløst. Samme vil du oppleve på Z4. Mulig at AE900 "glatter ut" dette littegrann, men er det den veien vi vil gå?

Edit: Lerretbiten er nok også en liten "støyfaktor" JD....;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser på AVSforum at Epson 550 støyer like mye som i natural mode i theater mode hvis den henger opp ned i taket. Stemmer dette? Jeg bruker den nå på en bokhylle bak meg i påvente av nytt takfeste som passer. Bør jeg kanskje gå for ett takfeste hvor prosjektoren kan ligge på rett vei eller er det overdrevet hvor mye ekstra støy som kommer hvis den står opp ned. Jeg må si jeg er litt skuffet av støyen fra denne.

Sanyo Z2 som jeg hadde før var jo nesten lydløs

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At projektorer kan støye noe mer ved takoppheng er det jo flere som har meldt om. Ikke så rart heller, i og med at all varmen samles oppunder taket. En hylle tar jo også av noe av støyen i forhold til at den henger fritt i taket. Har ikke opplevd dette spesifikt på min TW600, men på AE700 var jo det et tema.

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Leser på AVSforum at Epson 550 støyer like mye som i natural mode i theater mode hvis den henger opp ned i taket. Stemmer dette?

Kan du ikke bare gå inn i menyen og velge takmontering da? Så hører du vel fort hvordan det blir. Ettersom jeg har forstått øker den viftefrekvensen uansett om det er fysisk varmere eller ei under taket, så lenge den er satt som takmontert i menyen. Har ikke prøvd det selv da men...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Messel
    Hvis du har to kilder tilkoblet (eks. DVD-spiller og Xbox) vil du jo kunne stille inn kontrast, brightness og farger etc. individuellt for de to inngangene. Jeg har HTPC som brukes til DVD-avspiller og Xbox koblet opp med komponentkabler. Det funker greit med Theater Black på begge kilder for min del. Hvis viftestøyen var like lav på alle innstillinger, hadde jeg kanskje foretrukket Dynamic eller noe annet når jeg skulle spille. Hos meg prioriteres først og fremst et godt DVD-bilde og lav viftestøy. Andre ville kanskje prioritert annerledes, men jeg tror nok man skal kunne justere seg frem til et godt bilde uansett.
    Jeg fikk min nå for et par dager siden og har den koblet opp mot Xbox 360, DVD og PC. Theater Black kan fint benyttes til alle disse kildene, så fremt det er mørkt i rommet. Xboxen bråker imidlertid like mye som viften i prosjektoren på Dynamic, så det har egentlig lite for seg å bruke Theater Black-innstillingen der. Det fine er jo at du kan kjøre 1080p i opptil 300 tommer, noe som virkelig er en opplevelse.

Bildet er vanvittig bra, selv på et lerret bestående av en svær, hvit rullegardin. Jeg har bestilt et ordentlig lerret, så jeg gleder meg fælt til å se forskjellen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    I praksis har dette svært lite å si. Viktigere er at TW600 har egenskapen å skape et skikkelig bra sortnivå til LCD å være. Opplevd kontrast er MEGET bra på denne projektoren.
    Må si meg enig i dette. At irisen bruker noen mikrosekunder lenger tid enn andre prosjektorer er en detalj som kanskje er greit å merke seg, men som er en ganske så uvesentlig faktor ellers.

Newcomer Tordenskjold sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker seriøst på å skaffe denne lille lekkerbiskenen, men først trenger jeg noen ganske avgjørende fakta i boks. Projektoren vil komme til å henge (pluss minus) 4m fra et lerret på 215 cm. Er denne avstanden for lang (for kort??). Vil nødig finne ut av bildestørrelsesproblemer etter selve kjøpet. Håper på raskt svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge beregningene til denne kalkulatoren skulle det gå fint!

http://www.projectorcentral.com/Epso...ulator-pro.htm

PS. Merk at 550 prosjektoren er omtrent lik som tw600. Bare det amerikanske navnet...

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan støyen er i forhold til PT-AE500?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du leser noen innlegg tilbake får du nok en genrell ide om projektorens støynivå.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Messel
    Kan du ikke bare gå inn i menyen og velge takmontering da? Så hører du vel fort hvordan det blir. Ettersom jeg har forstått øker den viftefrekvensen uansett om det er fysisk varmere eller ei under taket, så lenge den er satt som takmontert i menyen. Har ikke prøvd det selv da men...
    Ingen dum ide men har uansett bestilt PPC 200 takfeste nå og regner med at det går greit greit med litt høyere støy. Ikke misforstå, støynivået er ikke så høyt, var bare en liten overgang fra Z2 som var mer eller mindre lydløs.

Kan jo håpe det kommer ny firmware som justerer viften etter temperaturen hvis dette ikke er ett hardware issue da.

Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anfield

Jeg ser du nevner i en tråd under at det er noe støy på dårlige dvd utgivelser. Synes jeg har lest i tester at D5 panelene kunne/genererte noe støy i bildet, er dette noe av det en kan se?
    Nå spør jeg sett i forhold til D4 panelene, for kan ikke huske å ha lest tester der de nevne dette. Men anntar jo at det er blitt bedre og ikke værre med de nye panelene, bare at det ikke var noe tema.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var vel andre ting som var mer irriterende, eller tok oppmerksomheten på D4. Ihvertfall avsløres dårlig materiale nådeløst nå, og det er jo egentlig en god ting. For et godt bildemateriale blir jo da ditto bedre. Er jo filmmaterialet som er begrensningen på dagens projektorer, ikke selve projektoren.

Side 16 av 31 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •