Offisiell tråd for Epson EMP-TW600 - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 31 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 616
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bruker så klart fargefilteret.

Ellers hadde det ikke hatt mye for seg med denne justeringen.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Jeg er rimelig bra fornøyd med bildet fra min 2910, men etter å ha kalibrert litt igår så ble jeg ikke helt klok på om jeg ønsker å sette 2910 IRE setting på 0 eller 7.5, og TW600 på Normal eller Expanded video level. Jeg tror jeg fant ut at med expanded så ble det for høyt hvitnivå (eller hva dere kaller det ), og måtte sette White level eller hva menynavnet het på TW600 til On, men da ble den ytterste hvitfargen litt mer kremfarget.
    At hvitfargen ble kremfarget har klart noe med fargetemperatur å gjøre. Selv er jeg av den oppfatning at 7000 kelvin er for lavt, da hvitnivå og farger for meg virker for varme. Dernest kan du justere 1. Brightness/contrast (eller 2. white level/black level, kun en av disse kan brukes av gangen).

Det jeg lurer på er i hvilke scener i LOTR synes du at det ble for kaldt med 7500 kelvin? Tenk på at mange scener i denne filmen som er ment kalde, selv om du kanskje foretrekker et annet bilde. Jeg synes i hvertfall at det er viktig at det hvite i filmer oppfattes som "kaldt hvitt" og da en endring i kelvinskalaen oppover en av de tingene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K E A
    Bruker så klart fargefilteret.

Ellers hadde det ikke hatt mye for seg med denne justeringen.
    Greit nok, måtte bare sjekke...;-) Om du ser mye forskjelle er kanskje subjektivt, men at du skal se at fargen endres i forhold til den "omkringliggende" fargen er helt klart.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns ikke det er noen forandring i det hele tatt.

Det kan da ikke være kabel'n, bruker en supra dvi-hdmi 12 m.

Men så lenge det er bilde så må det jo gå ann å justere fargene skulle man tro.

Kan så klart være øyna mine som er utslitte om dagen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K E A
    Syns ikke det er noen forandring i det hele tatt.
    Dette finner jeg merkelig. Har du testet dette på flere moduser? Skal helt klart være lett synlig dersom du vrir Colour Saturation fra min til maks. Ellers så er det kanskje øya dine, ja.....;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joho! Da var projektoren på plass.

Har gledet meg som en liten unge i flere dager nå. Mangler bare ett bedre lerret, så blir alt topp.

Har noen spørsmål ang. tv titting med denne projektoren. Ser det er endel som skriver at tw-600 ikke er så bra på "deinterlacing".
    Har derfor noen noob spørsmål ang. dette.

1. Hva er deinterlacing?

2. Har kabel-tv og bruker en "Eltax dvr 555hd DVD recorder" som tv-tuner. Synes det blir mye "snø" eller støy i bildet. Hva kan jeg bruke isteden for denne, for å få et bedre tv-bilde på min tw-600? Må jeg eventuelt skaffe meg en digital dekoder?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petto
    Joho! Da var projektoren på plass.

Har gledet meg som en liten unge i flere dager nå. Mangler bare ett bedre lerret, så blir alt topp.

Har noen spørsmål ang. tv titting med denne projektoren. Ser det er endel som skriver at tw-600 ikke er så bra på "deinterlacing".
    Har derfor noen noob spørsmål ang. dette.

1. Hva er deinterlacing?

2. Har kabel-tv og bruker en "Eltax dvr 555hd DVD recorder" som tv-tuner. Synes det blir mye "snø" eller støy i bildet. Hva kan jeg bruke isteden for denne, for å få et bedre tv-bilde på min tw-600? Må jeg eventuelt skaffe meg en digital dekoder?
    Velkommen i TW600-klubben.

1. Deinterlacing er prosessen som gjør de linjeflettede TV-signalene progressive, dvs viser hele bildet på en gang, ikke bare annehver linje.

2. Vil anta ut fra hva jeg har lest, at en digital dekoder vil gi bedre bilde. Force 315 har fått endel skryt. Eltax'en er vel heller ikke "high-end"... Ellers har jo avshop noen tunere du kan bruke: http://avforum.no/avnytt/showproduct...1e3ad86c29aed2

Kjenner ikke til dette produktet konkret, men det ser nå ut til å kunne gjøre jobben.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Velkommen i TW600-klubben.

1. Deinterlacing er prosessen som gjør de linjeflettede TV-signalene progressive, dvs viser hele bildet på en gang, ikke bare annehver linje.

2. Vil anta ut fra hva jeg har lest, at en digital dekoder vil gi bedre bilde. Force 315 har fått endel skryt. Eltax'en er vel heller ikke "high-end"... Ellers har jo avshop noen tunere du kan bruke: http://avforum.no/avnytt/showproduct...1e3ad86c29aed2

Kjenner ikke til dette produktet konkret, men det ser nå ut til å kunne gjøre jobben.
    Vil jeg får betraktlig bedre signaler til projektoren, med Vision VTB108 PRO tuneren, enn jeg gjør med Eltax'en idag?

Og er det noen som har no erfaring/formening om hvor bra det i såfall vil bli?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du parabol eller kabel TV ? Har du kabel TV bør du ha digital tuner for å få et noenlunde OK bilde. Fra denne tuneren kan du kjøre scart til projektoren eller kjøpe en RGB konverter og kjøre component til projektoren.

Men ikke forvent at bildet blir like bra som på DVD, langt ifra.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Har du parabol eller kabel TV ? Har du kabel TV bør du ha digital tuner for å få et noenlunde OK bilde. Fra denne tuneren kan du kjøre scart til projektoren eller kjøpe en RGB konverter og kjøre component til projektoren.

Men ikke forvent at bildet blir like bra som på DVD, langt ifra.
    Har kabel tv uten digital tuner.. Forventer ikke topp bildekvalitet. Men skulle gjerne hatt det noe bedre enn jeg får med eltax'en idag.

Å den eltaxen bråker no helt forferdelig!!! :-x :-x

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må du kjøpe en ny DVD opptaker, men det er ikke sikkert det vil gi så mye bedre bilde. Kjøpe en på El Kjøp og lever tilbake etter 30 dager, så ser du hvor stor forskjell. Ellers så må du skaffe deg en digital tuner. Et annet alternativ er Videospiller med scart eller S-Video, men dette gir nok dårligere bilde enn en DVD opptaker. Siste løsning er kompositt via video, men dette gir garantert dårligere bilde enn du har på Eltaxen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Kjøpte nettopp denne fra Avshop. Gleder meg veldig til å få den i hus og takker alle for de mange opplysningene som har kommet fram i denne tråden. Det hjalp meg til å velge denne.

Er det forøvrig noen som har noen erfaringer rundt bruken av denne sammen med en Xbox 360? Vil uansett fortelle om mine erfaringer når jeg får denne. :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i seriøs "innkjøpsmodus" , skal ha projektor for første gang..
    Saken er den at vegghyllen min har dybde på 37 cm, kablene må føres fra siden inn bak projektoren. Det blir nok komponent og VGA-kabler i første omgang. Er hylla dyp nok til å velge Epson TW-600 eller blir det for mye knekk på ledningene? Projektoren er 33cm dyp. Ser at Anfield skriver at hylla må være minst på 35 cm i testen sin, men vet ikke om han har ført ledningene fra siden eller bakfra. Noen som vet noe om dette?

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bør kunne gå bra det. Men du bør gjerne se deg om etter kabler som ikke er svært stive, eller med plugger som er lange. Syns ihvertfall Supra sin komponent kabel fungerer godt. Veit ikke om hdmi kabelen deres er likedan...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Monster komponentkabel, synes den virker ganske stiv, den må nok bøyes endel for å få det til. VGAen har jeg ikke kjøpt enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

signal fra X-box

Hei.. har lånt meg en x-box og koblet opp mot epson'en. Fikk lånt utgående kabel fra box'en som hadde optisk og s-video signal, problemet er at når bildet dukker opp så har jeg mange diagonale linjer i dette. Disse starter nede og går opp mot høyre. Noen som har hvert borti dette, kabelen er 5 meter ikke av dyreste sort. Linjene går å overse men ser dem godt når jeg ser etter dem. :-?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinky
    Er i seriøs "innkjøpsmodus" , skal ha projektor for første gang..
    Saken er den at vegghyllen min har dybde på 37 cm, kablene må føres fra siden inn bak projektoren. Det blir nok komponent og VGA-kabler i første omgang. Er hylla dyp nok til å velge Epson TW-600 eller blir det for mye knekk på ledningene? Projektoren er 33cm dyp. Ser at Anfield skriver at hylla må være minst på 35 cm i testen sin, men vet ikke om han har ført ledningene fra siden eller bakfra. Noen som vet noe om dette?
    Min hylle er snaut 30 cm, og det går såvidt. Projektoren står akkurat på kanten. Jeg har ledningene ført inn fra siden, med en liten knekk på. Kjører Real Cable på komponent, dette går uten problemer. Når jeg refererte til 35 cm, er det ment som at du er på trygg grunn.

Det du også kan gjøre er å feste hyllen på knektene med et lite mellomrom mellom hylla og veggen dersom det lar seg gjøre. Slik "tjener" du et par centimenter hvis det kniper....;-)

Newcomer thomanil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TW600 følsom for flytting..?

Heisann, jeg blir snart med i TW600-klubben.

Har et spørsmål: hvordan er det med å flytte denne projektoren litt rundt?
    Er projektoren (dvs pæra antar jeg) følsom for å bli bært rundt regelmessig?

Grunnen til at jeg spør er at jeg har foreløpige planer om å et par ganger i mnd ta med projektoren til en kamerat - han bor omtrent 300m unna leiligheten min. (vi spiller litt ps2 sammen men han er allergisk mot kattepusene våre).

Skulle jo tro at den første frakten i posten nå er mye verre enn å bære den i hende et kvartal, men jeg har hørt at levetid på pære etc kan påvirkes av mye flytting.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror ikke det har så mye og si bare projektoren/pæren er kald..
    tror problemet er og flytte "varme" projektorer!

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, ikke flytt den med varm pære!