Offisiell tråd for Epson EMP-TW600 - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 31 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 616
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Uten å lage noe prisjakt ut av dette: www.avshop.no og www.nettdata.no tilbyr begge denne typen forsikring.
    Er klar over dette. Men vil så gjerne ha projektoren før jul. Å da må jeg kjøpe den hos komplett.. siden de har hentebu.

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVshop har også hentebu, men det er jo i Oslo.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, vær vennlig forhold tråden teknisk, nå sklir det helt ut her. Opprett heller en ny tråd for diskusjon av forhandler osv. og sett opp link til den herfra!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå drevet å lekt meg med min TW600 noen kvelder.

Har prøvd å justere etter DVE men fargene forandrer seg ikke om jeg skrur de på + eller -

Har en Denon 3910 med dvi-hdmi kabel, spillern og projektorn er satt til expanded.

Syns fargene er flotte men syns det er rart de ikke forandrer seg under justering.

Noen tips fra hadde vært greit.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K E A
    Har prøvd å justere etter DVE men fargene forandrer seg ikke om jeg skrur de på + eller -
    Dette høres merkelig ut. Mistenker muligens at du er inne i den avanserte justeringsmenyen (offset/gain RGB) og justerer der. Ved å justere på de er det veldig vanskelig å se endringer kun ved bruk av DVE.

Hovedjusteringen på fargen gjør du på "Colour Saturation". Justerer du her vil du nok se endringer på fargene. Her gjelder det å finne det "gyldne kompromiss" og finne den justeringen som passer best på alle. Start med blått.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Mistenker muligens at du er inne i den avanserte justeringsmenyen (offset/gain RGB) og justerer der. Ved å justere på de er det veldig vanskelig å se endringer kun ved bruk av DVE.
    Endringer her syns i liten grad hvis du ser på fargene, men det får enorme konsekvenser for grå-skalaen (bilde 14 og 15 i kapittel 12 på DVE). Hvitt vil ikke lenger være hvitt, og sort vil ikke lenger være sort.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Endringer her syns i liten grad hvis du ser på fargene, men det får enorme konsekvenser for grå-skalaen (bilde 14 og 15 i kapittel 12 på DVE). Hvitt vil ikke lenger være hvitt, og sort vil ikke lenger være sort.
    Oppdaget også det når jeg testet ut min her om kvelden. Har du noen gode tips til hvordan en kan justere i denne "advanced-menyen" når en ikke har skikkelig kallibreringsverktøy? Har brukt den varianten som du beskrev nå nettopp (i gråskalaen) men finnes det noe annet?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter den strålende omtalen fra Anfield kjøpte jeg meg en TW-600 jeg også. Usett faktisk. Kjøpt på Avshop med lampegaranti.

Førsteinntrykket er meget bra, men jeg er en nOOb på bildesiden da.

Jeg har litt problemer med at skrivebordet i Windows blir for stort ved bruk av 1280x720. Noen som vet hvordan jeg får til dette?

Grunnen til at jeg kjøpte den, var for å ha en back up til Barcoen. Med mottoet: ikke en dag uten stort bilde :-D

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akto: har du satt overskan til 0?

Anfield: Det er umulig å justere gråskalaen uten måleutstyr (men mindre du heter Joe Kane da). Du får ta med deg projen under armen da vet du.......:wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overscan, er det noe i menyen på pj'en som heter det, eller er det i pcen du mener. Det er en del valg som er "grået" ut i menyen på pj'en, men det har sikkert en sammenheng med at jeg bruker DVIovergang til HDMI. Takk for tips.

Jo, når jeg spiller av en film, så er bildet riktig, det er bare skrivebordet i windows som blir for stort.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Etter den strålende omtalen fra Anfield kjøpte jeg meg en TW-600 jeg også. Usett faktisk. Kjøpt på Avshop med lampegaranti.
    Oj da, det var ikke måte på tillit ;-) Håper den svarer til forventningene da ja.....

Overscan er det ingen ting som heter i menyene, men du skal vel stille "output" til "Larger" dersom en bruker HTPC. Står på "Normal" som default. Tar dette etter hukommelsen, sitter på jobb nå.

Gorm: Kanskje det blir en tur på nyåret ja. Får vel ta med spilleren også, sånn at det blir riktig. Har jo begge full lyskontroll og samme lerretsduk, så da er det jo relevant.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, Anfield, dette er ditt ansvar, så jeg regner med at du hjelper meg gjennom dette Neida, projektoren viser ett fantastisk bilde, men jeg er ikke noe bildefrik heller. Bare bildet er stort og fargerikt, så holder det for meg :-D

Ang. menyen med "Normal" og de valgene, så er de eneste valgene jeg har "normal" og "through" (eller noe slikt?!). Alle de andre valgene er "grået" ut, og kan ikke velges.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Ang. menyen med "Normal" og de valgene, så er de eneste valgene jeg har "normal" og "through" (eller noe slikt?!). Alle de andre valgene er "grået" ut, og kan ikke velges.
    Da er du i feil meny, tror det du er inne i er "Aspect" eller noe sånt, men jeg skal se på dette når jeg kommer hjem og poste et svar til deg da.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en annen meny du skal inn i. Under "Image", "Advanced" ligger det et valg som heter output scaling. Sett denne til "larger". Dem skal alltid stå til larger, hvis ikke blir bildet kuttet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende! Takker JD.....:razz:

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde ikke det var mulig å få for stort bilde med en LCD projektor med en fast bildebrikke på 1280x720 punkter. man må vel egentlig justere kastelengd og zoom til å stemme med maks bildestørrelse hvor alle pixcelene er i bruk. Feilen her akto, er vel egentlig at film materiale blir mindre enn den full oppløste desktoppen, og justeringen burde konsentrers mer om å få filmbildet like stor som den native brikke oppløsningen i projektoren.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempegreier, skal teste ut dette...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd Colour Saturation justeringen men syns ikke det ble noen forandring.

Har ikke vært inne å justert på offset/gain RGB, prøvde men det ble ingen forandring, så de ble satt til o igjen.

For prøve mer i kveld.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har funnet en god instilling med Denon 2910/3910?

Jeg er rimelig bra fornøyd med bildet fra min 2910, men etter å ha kalibrert litt igår så ble jeg ikke helt klok på om jeg ønsker å sette 2910 IRE setting på 0 eller 7.5, og TW600 på Normal eller Expanded video level. Jeg tror jeg fant ut at med expanded så ble det for høyt hvitnivå (eller hva dere kaller det ), og måtte sette White level eller hva menynavnet het på TW600 til On, men da ble den ytterste hvitfargen litt mer kremfarget.

Men er uansett strålende fornøyd med TW600. Kona kommenterte at morgensol så ut som morgensol, og detaljer i LOTR som ikke kunne ses på min gamle Z2 ses veldig godt.

Ellers er jeg heller ikke helt sikker på hvilken fargetemperatur jeg ønsker, satte først til 8000 og så mest riktig ut på DVE, men i LOTR så syntes jeg det ble litt blast (eller kaldt om man vil) bilde. på 7000/7500 ble det litt mer naturlige farger syntes jeg.

Noen som har funnet ut om skin tone er en nyttig funksjon? eller skal jeg bare la den stå på default som er +3 tror jeg i theater mode 2.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K E A
    Har prøvd Colour Saturation justeringen men syns ikke det ble noen forandring.
    Når du sier at du ikke ser noe forskjell, er det da uten fargefilteret i DVE da? Da skjønner jeg i så fall noe mer. For dersom du bruker filteret for hver enkelt primærfarge så skal du se klart forskjeller når du justerer.

Å justere farge uten dette filteret er jo nesten nytteløst, og det er rimelig lett å justere seg bort.....;-)

Side 13 av 31 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •