Offisiell tråd for Epson EMP-TW600 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 31 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 616
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er enig med de overfor. Har TW600, bruker et 2m bredt lerret og sitter ca 3,3 m fra. Det går fint, men du skal ikke mye nærmere før SDE gjør seg gjeldende.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kva vist det er 80-90 tommar da?

hjertleg takk for raske svar..
    har heldigvis ikkje kjøpt lerret ennå så disse tipsa tek eg med meg...
    men korleis er det med hønsenettingen på 80-90tommar da med tw600 og fortsatt 2.5meter avstand..eller med sportsendingar ...ser nesten ut til at det er fordel med p-ae700 ved sportsendingar eller 900,men den er jo 5000 dyrare enn 700

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men korleis er det med hønsenettingen på 80-90tommar da med tw600 og fortsatt 2.5meter avstand..
    Med 90" får du et forhold på 1.25, og da vil SDE være tydelig. Med 80" blir forholdet 1.41, men SDE vil fortsatt være ganske synlig. Om du vil irriterer deg er umulig å si. Kjøper du en AE900 slipper du unna dette problemet, men du får litt dårligere kontrast, mindre skarpt bilde og må betale litt mer.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting er ihvertfall sikkert; med 100" lerret på 2,5 meter avstand vil du, som AK har sagt tidligere, se SDE på ALLE de nevnte variantene. Til og med Panasonic AE700/900. Har også selv sett AE900, og pikselstrukturen er "gjemt" noe med SmoothScreen kontra Z4 og TW600, men er allikevel godt synlig på så kort avstand.

Nøkkelen her er hvor "sensitiv" du er på dette fenomenet. Anbefaler deg å prøve å så sett noe first hand, slik at du har noe å sammenligne med.

Jeg mener også, som flere andre har påpekt, at et 100" lerret uansett er for stort på den korte avstanden. Har selv nå 100" på 3,2 meter avstand og til og med det oppleves som litt for stort.

Mitt beste tips er at du bør komme rundt 1,5*bildebredden. Da kan du trygt kjøpe TW600 (eller de andre alternativene dine).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne projektoren og 200*114cm lerret. Er strålende fornøyd, men jeg finner ikke noe sted i menyen som jeg kan endere på bedden på bildet. Bildet stikker nemlig 1,5 CM ut på hver side. Det irriterer meg endel

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vadder
    Har denne projektoren og 200*114cm lerret. Er strålende fornøyd, men jeg finner ikke noe sted i menyen som jeg kan endere på bedden på bildet. Bildet stikker nemlig 1,5 CM ut på hver side. Det irriterer meg endel

Er vel bare til og zoome ut det.

Newcomer Marv sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må bruke Zoom ring'n eller flytte PJ nærmere lerretet

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du leser i manualen vil du se hvor mye du kan zoome projektoren avhengig av oppløsning etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne projektoren og 200*114cm lerret. Er strålende fornøyd, men jeg finner ikke noe sted i menyen som jeg kan endere på bedden på bildet. Bildet stikker nemlig 1,5 CM ut på hver side.
    Er lerretet ditt 200x114 så er det ikke 16:9. Så hvis du zoomer bildet til 114 cm høyde blir det 202,67 cm bredt, og vil gå ut over sidene

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Æh, dette er vel ikke bare TW600-relatert? Kanskje vi bør fortsette diskusjonen om lerretsdimensjoner i egen tråd under "Lerreter"?

Uansett, fint at noen endelig gadd å regne ut bildedimensjonen kontra lerretsdimensjonen, problemet var jo egentlig ganske godt beskrevet av Vadder...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle kjøpe meg denne projektoren i morgen. Ser nå at forhandleren jeg vurderer ikke kan tilby Lampegaranti.. :? Hvor viktig er det?? Skjer det ofta at lamper går mye før tiden? Hadde hvert deilig å fått projektoren før jul..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av turfsurf
    Er lerretet ditt 200x114 så er det ikke 16:9. Så hvis du zoomer bildet til 114 cm høyde blir det 202,67 cm bredt, og vil gå ut over sidene
    Det er akkuratt det som skjer. Jeg øsnker å justere så bildet blir tynnere uten at det blir lavere.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du ønsker å forvrenge bildet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde klaget til den som solgte deg lerretet. De har sikkert angitt at dette er 16:9 lerret. Alternativt kan du jo prøve å male maskering på lerretet selv, men dette krever spesialmaling.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301159&cks=PRL
    det jeg har. Har jeg noen klagerett på det? Det står jo oppgitt at det er 200x114

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, dette må dere ta i en ny tråd, som dere har blitt bedt om nå flere ganger... OK?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petto
    Tenkte jeg skulle kjøpe meg denne projektoren i morgen. Ser nå at forhandleren jeg vurderer ikke kan tilby Lampegaranti.. :? Hvor viktig er det?? Skjer det ofta at lamper går mye før tiden? Hadde hvert deilig å fått projektoren før jul..
    Prøver igjen!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petto
    Prøver igjen!
    Sorry, spørsmålet ditt druknet litt i lerret-problematikken....;-)

Når det gjelder pærer, er det jo alltid noe usikkerhet knyttet til disse. Du kan være heldig å få en pære som holder 3000 timer, og du kan være uheldig å få en som kun varer i 200 timer. Dette trenger ikke kun skyldes hvordan projektoren er blitt behandlet, men har også med produksjonsfeil o.l. å gjøre.

Personlig synes jeg det er en utrolig billig måte å forsikre seg på, både økonomisk og "irritasjonsmessig". For 2 års garanti gav jeg kr 499,-. Ny pære koster vel ca 3500,-. Jeg kommer sikkert ikke til å beholde PJen ut garantitiden, greit nok da også å kunne selge den med gjenstående garanti.... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Sorry, spørsmålet ditt druknet litt i lerret-problematikken....;-)

Når det gjelder pærer, er det jo alltid noe usikkerhet knyttet til disse. Du kan være heldig å få en pære som holder 3000 timer, og du kan være uheldig å få en som kun varer i 200 timer. Dette trenger ikke kun skyldes hvordan projektoren er blitt behandlet, men har også med produksjonsfeil o.l. å gjøre.

Personlig synes jeg det er en utrolig billig måte å forsikre seg på, både økonomisk og "irritasjonsmessig". For 2 års garanti gav jeg kr 499,-. Ny pære koster vel ca 3500,-. Jeg kommer sikkert ikke til å beholde PJen ut garantitiden, greit nok da også å kunne selge den med gjenstående garanti.... ;-)
    Komplett har desverre ikke en slik garanti ordning.. Men tror du det er mulig å kjøpe en forsikring/garanti av en annen forhandler.. Som f.eks. Avshop?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å lage noe prisjakt ut av dette: www.avshop.no og www.nettdata.no tilbyr begge denne typen forsikring.

Side 12 av 31 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •